Jakieś typowe usterki w CR ?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: neck99 »

No to znaczy ze nie musimy badać. Przynajmniej nie według tego opisu co dałem bo on dotyczył piezo. Zobaczę czy jest opcja badania inna niż podawane dawki. Generalnie to ze nie mamy piezo mnie bardzo cieszy bo oznacza ze mamy się fajnie ;)

Piezo są mniej trwałe i bardzo czułe na paliwo. Dodatkowo sa problemy z ich regeneracją. Już są warsztaty ponoć co je robią ale ... długo było cicho w tym temacie. Wrócili do magnetycznych bo nie było z nimi takich problemów jak z piezo. Więc spokoju więcej :) A w razie "W" regeneracja prosta i nie droga.
Tak że generalnie jestem zadowolony z tej informacji.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: Zaj007 »

neck99 pisze:Piezo były od 2003 do 2008 roku. Ale ze względu problemy z nimi VAG wrócił do magnetycznych "cewkowych" bez elementów piezoelektrycznych w roku 2010 i już nie daje piezo.
A w '09?
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Odp: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: neck99 »

Zagadalem sie i nie wiem czy dobrze uslyszalem ze od 2003 do 2008 piezo i od 2008 do nadal bez piezo czy od 2003 do 2010 piezo i od 2010 do nadal bez. Nie ukrywam ze skupilem sie na 2012 z wiadomych powodów. Ale dopytam :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Odp: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: sjak »

neck99 pisze: Ale dopytam :)
W to nikt na tym forum nie wątpi ;)
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Odp: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: neck99 »

sjak pisze:
neck99 pisze: Ale dopytam :)
W to nikt na tym forum nie wątpi ;)
:-)

Wydaje mi sie jednak ze na 99% ze od 2008 ida juz elektromagnetyczne.

Na pewno S2 od poczatku nie ma piezo. W skodach piezo mialy tylko BMNy w O2 RS.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: Zaj007 »

No nie ukrywam, że bardzo bym się ucieszył.
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Odp: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: neck99 »

Zaj007 na bank. Tylko w 3.0 VAG je stosowal. W O2 RS byly z siemensa. Po tej "wtopie" nie trafiły do innych skód. W paskach były of corse. W S2 masz bankowo bez piezo :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Odp: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: Zaj007 »

neck99 pisze:Zaj007 na bank. Tylko w 3.0 VAG je stosowal. W O2 RS byly z siemensa. Po tej "wtopie" nie trafiły do innych skód. W paskach były of corse. W S2 masz bankowo bez piezo :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
:D :D :D :D :D :D nawet nie masz pojęcia jak się cieszę!




Ponieważ temat na schodzi na totalny spam, napisze coś merytorycznego, żeby forum poziom jakiś utrzymać.

dato pytał co wynika z nieposiadania piezo, neck poprawnie sprawę wyjaśnił. ale jestem pewny, ze duża część osób nie ma pojęcia na czym polega zasadza działania wtryskiwacza piezoelektrycznego i w zasadzie wiadomo tylko, że jest gorszy i ma trudną nazwę.
Więc może przybliżę w miarę prosty jego konstrukcję i sposób działania.

Podstawowa sprawa to wyjaśnienie pojęcia piezoelektryka (w znaczeniu materiału, nie wtryskiwacza). Otóż jest to kryształ, na którego powierzchni w skutek mechanicznego naprężenia (ściśnięcia) pojawia się ładunek elektryczny. Obrazowo mówiąc, wkładamy kawałek materiału do imadła, zakręcamy jak tylko się da i na powierzchni tego materiału pojawia się ładunek elektryczny.

Nas bardziej interesuje odwrócone zjawisko piezoelektryki, czyli podajemy pole elektryczne na kryształ a on zmienia swoje wymiary.
I takie właśnie zjawisko wykorzystywane jest we wtryskiwaczach. Podawane napięcie na element piezoelektryczny (o którym pisał neck) zmienia jego długość. W ten sposób służy on jako siłownik (zawór).

W brew pozorom konstrukcja wtryskiwacza z elementem piezoelektrycznym jest mniej skomplikowana, ale i pozwala na uzyskanie większych ciśnień. Dlaczego? O tuż we wtryskiwaczu elektrohydraulicznym sprężyna dociska kulkę, która zatyka odpływ paliwa. Im większe ciśnienie tym ta sprężyna musi być mocniejsza (i potrzeba więcej energii aby otworzyć wylot). Natomiast w piezo jest grzybek, zamykany przez ciśnie podawanego paliwa (nie ma walki cewka vs. sprężyna->mniejsze straty energii).
Do zalet siłownika piezoelektrycznego należy także szybkość, i małe odstępy czasowe między wtryskami (może być otwierany do 5 razy na jeden wtrysk a nie 3 jak w wypadku cewki). Ponad to mamy płynną regulację wszystkich parametrów wtrysku, bo grzybek powoduje zmienną regulację przelewu. Tak więc sterownik może w zależności od obciążenia, obrotów itd niezwykłe płynnie regulować wtryskiem, efektywnie wykorzystując paliwo. Dzięki temu można zmniejszyć pojemności filtra cząstek stałych oraz wyeliminować dodatkowe, oczywiście poza EGR systemy redukcji tlenków azotu.

Tyle w dużym skrócie.

Oczywiście pratyka pokazała, że pomimo uproszczonej budowy są awaryjne, spalanie spadło „mikromalnie” a Diesel klekocze jak klekotał.
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Odp: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: neck99 »

Zaj007 pisze:
neck99 pisze:Zaj007 na bank. Tylko w 3.0 VAG je stosowal. W O2 RS byly z siemensa. Po tej "wtopie" nie trafiły do innych skód. W paskach były of corse. W S2 masz bankowo bez piezo :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
:D :D :D :D :D :D nawet nie masz pojęcia jak się cieszę!
Wyobraź sobie że ja akurat mam :D

Jak wspomniałeś w 1 poście o piezoelektryku łudziłem się ze może coś poprawili do tego czasu. I z taką myślą poszedłem zamówić autko :) Na szczęście jest jak jest :D

Dziwne jest jednak to, jak juz wspomniałeś o redukcji cześci wewnątrz, ZTCW wtryskiwacz piezo ma o ~70% mniej elementów niż zwykły, a jest bardziej awaryjny. Dziwne. Szkoda bo zamysł dobry :) Ciekawe czy to kryształ daje ciała. Bo paliwo go omija bokiem i nie ma z nim styku więc nie paliwo jest powodem padu wtrysków piezo. Pewnie te ciągłe rozprężenia skurczenia męczą materiał .. hmm..
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: dato »

Zaj, dzięki wielkie za wyjaśnienie. Miałem dokładnie to odczucie co Neck opisał - dziwne jest, że element prostszy konstrukcyjnie, w teorii bezawaryjny w praktyce wypada blado...
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jakieś typowe usterki w CR ?

Post autor: Zaj007 »

Nie ma problemu :)

Co do usterkowości stawiałam na wzmacniacz hydrauliczny (czyli element sprzęgający) i coś w komorze kontroli ciśnienia.
Trochę pogrzebałem i okazuje się, że piezo zawór sypie się w piezopompowtryskiwaczach Siemensa. Tam wypalają się druty. Skraca się obieg prądu, bo trafia on bezpośrednio do metalowej obudowy. ECU wyłącza silnik w ten sposób chroniąc się przed zniszczeniem (kryształ wymaga od 100 do 200V).

Za usterkę CR-piezo-wtrysków można by było winić wilgoć/wodę, która mogłaby doprowadzić do pęknięć kryształu, ale właśnie nie ma on kontaktu z paliwem. I ta teoria bierze w łeb.
Obrazek
ODPOWIEDZ