Strona 1 z 2

DQ200 realne możliwości

: 21 kwie 2024, o 17:55
autor: Kuster
Witam!
Potrzebuję informacji na temat realnych możliwości i żywotności skrzyni automatycznej DQ200

gdzie się nie wejdzie to są informacje że stage 1 to max 300-320NM

Jednakże dostępne są sprzęgła aftermarketowe pod rzekomo 470NM

https://fmic.pl/366177-rtmg-performance ... -0044.html

https://dkuperformance.co.uk/product/ds ... mqb-ea888/

Ktoś się orientuje czy konstrukcja samej skrzyni ogarnie chociaż te realne 400NM?

DQ200 realne możliwości

: 21 kwie 2024, o 18:57
autor: coolmobil
Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: DQ200 realne możliwości

: 21 kwie 2024, o 20:05
autor: Maliniak
DQ200 robią do ~350Nm, w manualu pod 400, więc pewnie kwestia sprzęgieł. Pytanie czy ktoś się bawił w ich wymianę... Pytałeś bezpośrednio u tunerów?

@coolmobil: akurat na te limity producenta to bym nie patrzył, bo to oczywiste, że są mocno zaniżone. DQ250 to teoretycznie max 350Nm, a wiadomo jaki ma potencjał. To samo DQ381 w kwestii możliwości ;) Oczywiście nie można porównywać suchych do mokrych, ale jednak jakiś tam zapas momentu jest ;)

Re: DQ200 realne możliwości

: 21 kwie 2024, o 21:24
autor: Kuster
coolmobil pisze: 21 kwie 2024, o 18:57 Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak tak... DQ250 też ma niby limit (producenta) na 350NM a w SS3 2.0TDI 190KM ma już w serii 400NM

Ograniczenia są narzucone przez producenta
Jakby tak od razu wrzucali z programem na max limit to byłoby głośno o tym że się sypią jeszcze bardziej ^^

Widziałem projekty 1.8tsi na 340-380NM z DQ200
ale to albo u hamburgerów albo u skośnych ale oni mają jakąś inną tą skalę czy normę
Ogólnie podobno auta u USA wychodzą z zawyżonymi wynikami

Mnie bardziej chodzi o samą budowę skrzyni czy wytrzyma blisko te 400NM

Osobiście mam 1.5tsi i więcej jak 350NM pewni i tak nie wyda na seryjnym turbo
Ale jakby tak zmienić tarcze sprzęgła... Raz że wtedy mniej awaryjna, a dwa jaka przyjemność z jazdy ;)
200-250NM vs 300-350NM

Re: DQ200 realne możliwości

: 22 kwie 2024, o 08:41
autor: fabek
Dq200 abstrahując ile niutów ma przenieść, po prostu sprzęgła się zużywają szybko, 150 tys km to max. Bardzo czesto 100 tys km nie dojeżdzają szczególnie te miejskie. Pierwsze co w tym samochodzie to zacząłbym od wystrojenia skrzyni, żeby punkty zmiany biegów były sensownie wyżej i auto bedzie jeździć znacznie lepiej.

Re: DQ200 realne możliwości

: 24 kwie 2024, o 15:59
autor: Kuster
Mam odpowiedź od CompSport
Seryjne nowe sprzęgło z naszym oprogramowaniem skrzyni jest w stanie wytrzymać do 400Nm.
To nie skrzynia czy sprzęgło jest słabe a fabryczne ustawienia programowe które pozwalają na max 300Nm i przez to dużo szybciej się to sprzęgło zużywa.
Nasza Skoda 1.4TSI z DQ200 zrobiła 200tyś km z momentem 330Nm i fabrycznym sprzęgłem więc nie jest tak źle ;-)
Pojadę na strojenie to zobaczymy co są warte te moje sprzęgła ^^

Re: DQ200 realne możliwości

: 24 kwie 2024, o 17:04
autor: Maliniak
Ciekawe co z tego realnie wyjdzie, bo mam w grupie 2x1.8 ze Stage 1, a chcieliby więcej ;)

Re: DQ200 realne możliwości

: 26 kwie 2024, o 20:44
autor: piramida
Przede wszystkim warto zrobić soft skrzyni i silnika u dobrego tunera, wtedy skrzynia pożyje dłużej.

Re: DQ200 realne możliwości

: 26 kwie 2024, o 23:08
autor: Kelso
Kuster pisze: 21 kwie 2024, o 21:24
coolmobil pisze: 21 kwie 2024, o 18:57 Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak tak... DQ250 też ma niby limit (producenta) na 350NM a w SS3 2.0TDI 190KM ma już w serii 400NM

Ograniczenia są narzucone przez producenta
Jakby tak od razu wrzucali z programem na max limit to byłoby głośno o tym że się sypią jeszcze bardziej ^^

Widziałem projekty 1.8tsi na 340-380NM z DQ200
ale to albo u hamburgerów albo u skośnych ale oni mają jakąś inną tą skalę czy normę
Ogólnie podobno auta u USA wychodzą z zawyżonymi wynikami

Mnie bardziej chodzi o samą budowę skrzyni czy wytrzyma blisko te 400NM

Osobiście mam 1.5tsi i więcej jak 350NM pewni i tak nie wyda na seryjnym turbo
Ale jakby tak zmienić tarcze sprzęgła... Raz że wtedy mniej awaryjna, a dwa jaka przyjemność z jazdy ;)
200-250NM vs 300-350NM
Niby tak, ale ja mam zrobione na niecale 500nm, i od 60kkm jezdzi jak zly (dg250)...takze to chyba urban legend

Re: DQ200 realne możliwości

: 26 kwie 2024, o 23:32
autor: Maliniak
To, że DQ250 bez problemu znosi taki moment to wiadomo od dawna, tutaj jednak chodzi o DQ200 ;)

Re: DQ200 realne możliwości

: 27 kwie 2024, o 09:55
autor: artho
Nie mylmy DQ200 z DQ250... Pierwsza to "plastikowa", szarpiąca zabawka, która przypomnę wszystkim przy normalnej eksploatacji pada po 120 000-160 000km i wg. ASO wymaga wymiany na nową za ~25 000zł a druga to już stara ale bardzo solidna skrzynia.

Ja także na innym forum spotkałem się z opiniami, że DQ200 wytrzymuje okolicę 300Nm bez większych problemów, natomiast nie oszukujmy się - taki tuning na pewno skróci jej żywotność i zwiększy ryzyko niespodziewanej awarii - akurat jak będziesz w Chorwacji.. :lol:

Re: DQ200 realne możliwości

: 27 kwie 2024, o 19:12
autor: Kuster
artho pisze: 27 kwie 2024, o 09:55 Nie mylmy DQ200 z DQ250... Pierwsza to "plastikowa", szarpiąca zabawka, która przypomnę wszystkim przy normalnej eksploatacji pada po 120 000-160 000km i wg. ASO wymaga wymiany na nową za ~25 000zł a druga to już stara ale bardzo solidna skrzynia.

Ja także na innym forum spotkałem się z opiniami, że DQ200 wytrzymuje okolicę 300Nm bez większych problemów, natomiast nie oszukujmy się - taki tuning na pewno skróci jej żywotność i zwiększy ryzyko niespodziewanej awarii - akurat jak będziesz w Chorwacji.. :lol:
DQ200 plastikowa...
Ok ale skrzynia czy sprzęgła?

Wszyscy piszą o słabej skrzyni podając sprzęgła ale mnie chodzi o bebechy...
Wsadzę sprzęgło z dwumasem stage 1 lub stage 2 które ma znieść rzekomo 470NM
Pytanie czy sama skrzynia jest w stanie to wytrzymać
Zębatki, śruby, synchronizatory, łożyska...

Ja mam 1.5tsi gdzie max na stage 1 może osiągnę okolice 350NM
Też szczyt NM przypada "gwałtownie" na 2tys RPM i spada o jakieś 50NM do 4tys RPM

Pytanie czy skrzynia to wytrzyma
Sprzęgło można wymienić co 100tys:P

Re: DQ200 realne możliwości

: 27 kwie 2024, o 19:34
autor: piramida
Zamiast inwestować w dq200 to już lepiej wymienić skrzynie ;-)

Re: DQ200 realne możliwości

: 27 kwie 2024, o 19:55
autor: artho
Kuster pisze: 27 kwie 2024, o 19:12 DQ200 plastikowa...
Ok ale skrzynia czy sprzęgła?

Wszyscy piszą o słabej skrzyni podając sprzęgła ale mnie chodzi o bebechy...
Wsadzę sprzęgło z dwumasem stage 1 lub stage 2 które ma znieść rzekomo 470NM
Pytanie czy sama skrzynia jest w stanie to wytrzymać
Zębatki, śruby, synchronizatory, łożyska...

Ja mam 1.5tsi gdzie max na stage 1 może osiągnę okolice 350NM
Też szczyt NM przypada "gwałtownie" na 2tys RPM i spada o jakieś 50NM do 4tys RPM

Pytanie czy skrzynia to wytrzyma
Sprzęgło można wymienić co 100tys:P
Kurcze nie wiem czy ktoś Ci to wcześniej powiedział wprost, ale kupiłeś kiepski samochód to inwestowania. Każde 2.0 TSI jest dzisiaj na DQ381, która ma sporo większy potencjał. Gdybyś kupił coś starszego, to poza 1.8 TSI też miałeś DQ250, która jak sam napisałeś - potrafi sporo.

"Plastikowa" to może napisane na wyrost, ale niestety bycie suchą skrzynią po prostu jej nie służy. Szybko pada, łatwo się przegrzewa. Nieprzyjemnie zmienia biegi.

Re: DQ200 realne możliwości

: 27 kwie 2024, o 21:42
autor: Kuster
piramida pisze: 27 kwie 2024, o 19:34 Zamiast inwestować w dq200 to już lepiej wymienić skrzynie ;-)
I tak i nie
Potencjał silnika na seryjnym turbo jest niski, a raczej tego zmieniać nie będę.
A sam upgrade na DQ250 to okolo 10tys zł wliczając wszystkie potrzebne materiały (skrzynia, rozrusznik, linki i być może półosie), robocizna + strojenie

Sprzęgła stage1 wyjdą taniej idąc moim tokiem rozumowania że i tak trzeba będzie je w końcu kiedyś wymienić ;)
artho pisze: 27 kwie 2024, o 19:55 Kurcze nie wiem czy ktoś Ci to wcześniej powiedział wprost, ale kupiłeś kiepski samochód to inwestowania. Każde 2.0 TSI jest dzisiaj na DQ381, która ma sporo większy potencjał. Gdybyś kupił coś starszego, to poza 1.8 TSI też miałeś DQ250, która jak sam napisałeś - potrafi sporo.

"Plastikowa" to może napisane na wyrost, ale niestety bycie suchą skrzynią po prostu jej nie służy. Szybko pada, łatwo się przegrzewa. Nieprzyjemnie zmienia biegi.
Samochód uważam że kupiłem dobry :P
Przede wszystkim świadomie;)
to ma być Daily dla żony na dojazdy do pracy, a wszelkie mody to tylko i wyłącznie moje widzimisię hehehe

No i ja autem za granicę raczej nie jeżdżę (na wakacje)

Dobra koniec pitolenia
Najwyżej przetre szlaki

Najpierw stage 1 silnika i DSG
A najwyżej potem sprzęgła