używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sty 2024, o 10:40
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Stoję przed zakupem pierwszego używanego superba.
Z uwagi na przebiegi dzienne (max 8km miasto) jakie pokonuje do pracy biorę pod uwagę tylko benzynę.
W grę wchodzi
- rocznik 2019 i w górę,
- Przebieg nie więcej niż 100K.
- dsg
80% jazda po mieście, raz na miesiąc jakiś dalszy wypad rodzinny +/-200 km
Zastanawiam się nad silnikiem:
- 2.0 TSI 190KM z dsg
- 1.5 TSI 150KM z dsg
Bardzo Was proszę o informacje dotyczące awaryjności tych dwóch silników:
Proszę też osoby, które użytkują te silniki o podanie spalania w cyklu miejskim. (wyprzedzając wiem, że można jeździć od skrzyżowania do skrzyżowania wciskając pedał do samego spodu jednak to nie mój styl jazdy)
Bardzo dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.
Z uwagi na przebiegi dzienne (max 8km miasto) jakie pokonuje do pracy biorę pod uwagę tylko benzynę.
W grę wchodzi
- rocznik 2019 i w górę,
- Przebieg nie więcej niż 100K.
- dsg
80% jazda po mieście, raz na miesiąc jakiś dalszy wypad rodzinny +/-200 km
Zastanawiam się nad silnikiem:
- 2.0 TSI 190KM z dsg
- 1.5 TSI 150KM z dsg
Bardzo Was proszę o informacje dotyczące awaryjności tych dwóch silników:
Proszę też osoby, które użytkują te silniki o podanie spalania w cyklu miejskim. (wyprzedzając wiem, że można jeździć od skrzyżowania do skrzyżowania wciskając pedał do samego spodu jednak to nie mój styl jazdy)
Bardzo dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.
-
- Posty: 1178
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Obie konstrukcje są stosunkowo bezawaryjne i w obecnym stadium rozwoju wolne od poważniejszych wad.
Silnik 1.5 TSI o ile mi wiadomo jest parowany obecnie z trochę gorszą skrzynią DQ200. Jest to 7-stopniowa skrzynia biegów, która wytrzymuje nieco niższe maksymalne momenty (250-300Nm), więc jest często stosowana w samochodach niższych segmentów z silnikami miejskimi. Miałem ją w poprzedniej Skodzie, potrafi czasem się zamotać podczas wolnej jazdy po nierównościach, natomiast generalnie sprawdza się w porządku. DQ200 jest nazywane "suchą skrzynią biegów", ponieważ sprzęgła pracują bez oleju. ASO nie przewiduje wymiany płynów natomiast producent zaleca wymianę płynu w mechatronice i jakiegoś drugiego, którego nie pamiętam. Te skrzynie potrafią paść szybciej niż skrzynie mokre, ale są stosunkowo tanie. W mojej opinii jest to nieco za słaby silnik do Skody Superb, ale jeżeli głównie jeździsz samemu po mieście to da radę.
Silnik 2.0 TSI to konstrukcja, którą lubię nazywać "dobrym balansem" do Superba. Jeżeli NIE zależy Ci na potężnych osiągach ale jednocześnie czasem wozisz więcej osób lub bagażu to ten silnik zapewni Ci dość optymalny stosunek osiągów do masy a spalanie też będzie dość przyjemne. Dodatkowo ten silnik jest parowany ze skrzynią DQ381, czyli skrzynią "mokrą", która wydaje się być znacznie trwalsza od skrzyni DQ200 o ile jest eksploatowana poprawnie a olej wymieniany jest raz na 60 000km - warto zweryfikować przed zakupem.
Ja wybrałbym 2.0 TSI z powodu lepszych osiągów oraz lepszej skrzyni.
*Proszę o korektę przez osoby bardziej na czasie jeżeli w mojej wypowiedzi wdarła się pomyłka - piszę z głowy a wiedza ma już kilka lat.*
Silnik 1.5 TSI o ile mi wiadomo jest parowany obecnie z trochę gorszą skrzynią DQ200. Jest to 7-stopniowa skrzynia biegów, która wytrzymuje nieco niższe maksymalne momenty (250-300Nm), więc jest często stosowana w samochodach niższych segmentów z silnikami miejskimi. Miałem ją w poprzedniej Skodzie, potrafi czasem się zamotać podczas wolnej jazdy po nierównościach, natomiast generalnie sprawdza się w porządku. DQ200 jest nazywane "suchą skrzynią biegów", ponieważ sprzęgła pracują bez oleju. ASO nie przewiduje wymiany płynów natomiast producent zaleca wymianę płynu w mechatronice i jakiegoś drugiego, którego nie pamiętam. Te skrzynie potrafią paść szybciej niż skrzynie mokre, ale są stosunkowo tanie. W mojej opinii jest to nieco za słaby silnik do Skody Superb, ale jeżeli głównie jeździsz samemu po mieście to da radę.
Silnik 2.0 TSI to konstrukcja, którą lubię nazywać "dobrym balansem" do Superba. Jeżeli NIE zależy Ci na potężnych osiągach ale jednocześnie czasem wozisz więcej osób lub bagażu to ten silnik zapewni Ci dość optymalny stosunek osiągów do masy a spalanie też będzie dość przyjemne. Dodatkowo ten silnik jest parowany ze skrzynią DQ381, czyli skrzynią "mokrą", która wydaje się być znacznie trwalsza od skrzyni DQ200 o ile jest eksploatowana poprawnie a olej wymieniany jest raz na 60 000km - warto zweryfikować przed zakupem.
Ja wybrałbym 2.0 TSI z powodu lepszych osiągów oraz lepszej skrzyni.
*Proszę o korektę przez osoby bardziej na czasie jeżeli w mojej wypowiedzi wdarła się pomyłka - piszę z głowy a wiedza ma już kilka lat.*
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sty 2024, o 10:40
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
A z jakim spalaniem muszę się liczyć zgodnie z tym co napisałał w poście pierwszym?artho pisze: ↑14 sty 2024, o 11:31
Silnik 2.0 TSI to konstrukcja, którą lubię nazywać "dobrym balansem" do Superba. Jeżeli NIE zależy Ci na potężnych osiągach ale jednocześnie czasem wozisz więcej osób lub bagażu to ten silnik zapewni Ci dość optymalny stosunek osiągów do masy a spalanie też będzie dość przyjemne. Dodatkowo ten silnik jest parowany ze skrzynią DQ381, czyli skrzynią "mokrą", która wydaje się być znacznie trwalsza od skrzyni DQ200 o ile jest eksploatowana poprawnie a olej wymieniany jest raz na 60 000km - warto zweryfikować przed zakupem.
Jeszcze pytanie odnośnie wymiany oleju. Auto ma 75 000 przejechane, po winie sprawdzałem, że ASO odwiedziło przy przebiegu 62 000 i była wymiana w silniku. W skrzyni nie wymieniali przez telefon poinformował mnie Pan z ASO że jeśłi nie wymieniali na 60K to zalecana jest wymiana na 120K. w tych skrzyniach tak jest?
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Żona ma w t-roc 1.5 TSI+dsg200. Auto zakupione właśnie takie,dlatego że porusza się po mieście. I podobne odległości dziennie pokonuje. Żona chwali sobie to auto i to połączenie napędu. Czasem też nim jeżdżę i powiem tak-jest spełni wystarczające do miasta (napęd). Ja mam 2.0 220km i to jest naprawdę super kompromis.
Już nie kurak....
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Jeździłem ostatnio trochę audi q3 z tym 1.5 to przy delikatnej jeździe wioskami pod miastem wychodziło mi między 7 a 8 litrów. Długoterminowe widziałem tam lekko ponad 9 przy średniej nieco ponad 30km/h.IwonaIwona111 pisze: ↑14 sty 2024, o 12:28
A z jakim spalaniem muszę się liczyć zgodnie z tym co napisałał w poście pierwszym?
Tylko nie wiem czy w audi jest to odłączanie cylindrów. Jeśli nie ma, to może superb mniej spali z tym silnikiem.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
W samochodzie żony wychodzi około 7L. Jazda w zasadzie 99% po mieście. Odłączane cylindry.
Już nie kurak....
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sty 2024, o 10:40
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
może z czasem pojaw się więcej odpowiedzi odnośnie spalania w silnikach 2.0 przy tej masie ciekawa jestem czy spalanie jest możliwe poniżej 10.
- rowerek
- Posty: 749
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
2.0 w mieście poniżej 10l? Przy drodze do pracy 8km? Nie ma szans.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Jeżeli to do mnie, to napisane wyżej,że żona ma 1.5.
Już nie kurak....
- rowerek
- Posty: 749
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Nie, do autorki tematu, która się zastanawia, czy 2.0 w mieście może spalić poniżej 10l. Moim zdaniem bez szans, tym bardziej na dystansie 8km. Jadąc w mieście, to pewnie dopiero gdzieś w połowie drogi olej złapie temperaturę (w tsi jest jeszcze dogrzewanie katalizatora, więc pierwsze kilometry są dosyć paliwożerne)
Kolejne pytanie jeszcze jak duże miasto, bo wszyscy piszą o jeździe miejskiej, a jednak trochę inaczej się jeździ po miastach 50 tys. mieszkańców, a tych po 500 tys. mieszkańców.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Kolejne pytanie jeszcze jak duże miasto, bo wszyscy piszą o jeździe miejskiej, a jednak trochę inaczej się jeździ po miastach 50 tys. mieszkańców, a tych po 500 tys. mieszkańców.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Wszystko zależy od nogi kierowcy. Jednemu będzie palić poniżej 10,a drugiemu i 14 będzie mało.Jeżeli jazda od świateł do świateł będzie agresywna to raczej na 10 bym nie liczył.Natomiast jak ktoś używa gazu spokojnie,to poniżej 10 jest całkiem realne.
Już nie kurak....
-
- Posty: 1178
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
2.0 TSI 190 w mieście nie powinien przekraczać 12l, no natomiast 9l-10l to będzie już mocno niezakorkowane miasto lub jeżdżenie poza godzinami szczytu. Stricte w mieście 1.5 TSI raczej spali mniej, natomiast nie będą to powalająco niższe wartości, pewnie litr max 2 mniej (zgaduję 8-10l).
Najmniej w mieście spali wersja iV, czyli hybryda.
Warto rozważyć nawet kiepsko doposażone Audi A4, tam mamy miękką hybrydę i ona sporo daje podczas jazdy w mieście.
Najmniej w mieście spali wersja iV, czyli hybryda.
Warto rozważyć nawet kiepsko doposażone Audi A4, tam mamy miękką hybrydę i ona sporo daje podczas jazdy w mieście.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Po warunkiem, że będziesz ładował w domu albo w pracy z gniazdka. Miałem na tydzień iV jak moje poszło na wymianę zderzaka, i powiem tak, że bez ładowania spalało podobnie co mój 2.0 272(450) Osobiście nie ładowałem, bo nie mam na to warunków.
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
iV potrafi spalić mało nawet z pustą baterią, ale tylko jak się jeździ Eco. Jak jeździłeś nim tak samo jak swoim autem to znacznie wyższe spalanie nie jest niczym dziwnym
-
- Posty: 1178
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Nie no miałem na myśli akurat spalanie w trybie hybrydowym, czyli chyba takim bazowym. Nie chodziło mi o spalanie na pełnej baterii i jeździe na prądzie . Mój 2.0 TSI 4x4 280KM w mieście pali między 12l a 16l, ale główne miasta po jakich się poruszam to: zakorkowany Wrocław, zakorkowany Kraków i zakorkowana Warszawa.
Oczywiście podczas jeżdżenia w NIE-zakorkowanym mieście bądź poza godzinami szczytu da się zejść do około 10l, ale już niżej to ja w mieście nie potrafię.