Tempomat standard vs.ACC

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Bosman78
Posty: 89
Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Tempomat standard vs.ACC

Post autor: Bosman78 »

Szczerze to myślałem, ze kupujac nowe auto produkcja 2024 to standardem bedzie, iż tempomat = utrzymanie predkosci i dystanstu a tu okazuje sie, ze za to trzeba doplacic extra ponad 2k...bo tempomaty pasywne to juz są standardem od ponad 2 dekad :-D
daro
Posty: 519
Rejestracja: 20 sie 2015, o 19:56
Samochód: Superb III
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Tempomat standard vs.ACC

Post autor: daro »

pACC działa niezależnie czy uruchomisz fabryczną nawigację czy też nie (no ale musisz ją oczywiście mieć :)).
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Tempomat standard vs.ACC

Post autor: rowerek »

Bosman78 pisze:Szczerze to myślałem, ze kupujac nowe auto produkcja 2024 to standardem bedzie, iż tempomat = utrzymanie predkosci i dystanstu a tu okazuje sie, ze za to trzeba doplacic extra ponad 2k...bo tempomaty pasywne to juz są standardem od ponad 2 dekad :-D
Adaptacyjne tempomaty są standardowe w wielu japończykach. Toyota, Mazda, czy Honda już do kompaktów je dają w standardzie.
Europejscy producenci generalnie cały czas chcą za to dopłaty, nawet w autach z wyższych segmentów, pokroju A6, E klasy czy serii 5 - tam masz w standardzie zwykły, archaiczny tempomat.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

artho
Posty: 1093
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Tempomat standard vs.ACC

Post autor: artho »

Bosman78 pisze: 13 sty 2024, o 10:39 Szczerze to myślałem, ze kupujac nowe auto produkcja 2024 to standardem bedzie, iż tempomat = utrzymanie predkosci i dystanstu a tu okazuje sie, ze za to trzeba doplacic extra ponad 2k...bo tempomaty pasywne to juz są standardem od ponad 2 dekad :-D
Niestety nie. Co nie zmienia faktu, że ACC to dobry wybór i wcale nie namawiam do zakupu Travel Assist High - jest super, działa bardzo dobrze ale kosztuje sporo.
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Tempomat standard vs.ACC

Post autor: coolmobil »

artho pisze:
coolmobil pisze: 13 sty 2024, o 02:01 No dokładnie. Mam wrażenie że artho nie rozumie różnicy. pACC jak go nazywa to rozbudowanie samego ACC o czytanie znaków (osobna funkcjonalnośc w aucie) i konieczność posiadania i używania fabrycznej nawigacji. ACC wspomaga się danymi z tych 2 funkcji co daje wynikową tego mistycznego pACC, ale nadal w jego sklad wchodzi jedyny jaki jest ACC.
Utrzymywanie w pasie ruchu to kolejna zupełnie oddzielna funkcja.

A te Travel Assist czy travel Assist high to tylko nazwy marketingowego które spinają w nawias kilka wyżej opisanych opcji.
Ale czemu piszesz "jak on go nazywa" albo "mistycznym"? Czy wyczuwam nutkę jakiejś niezdrowej zawiści? ;) To jest nazwa Skody a nie mój wymysł. To Skoda oddzieliła podstawowy tempomat od podstawowego ACC a podstawowy ACC od sporo bardziej rozbudowanego zestawu opcji jazdy ćwierć-autonomicznej pod nazwą Travel Assist High. Różnica między takim głupim ACC a pełnym pakietem Travel Assist High jest KO-LO-SAL-NA, natomiast czy chcecie to nazywać "zestawem pakietów" rozszerzających tempomat czy po prostu sporo bardziej zaawansowanym tempomatem to dla mnie serio rybka :)

Oczywiście w pełni rozumiem, że osobom z bieda wyposażeniem zależy na marginalizowaniu różnic, które są między takim bazowym ACC a praktycznie samodzielnie jeżdżącym tempomacie Travel Assist High, ale prawda jest taka, że bazowy ACC to już przeżytek obecny w markach premium od 20 lat a jedynie pełny pakiet Travel Assist odróżnia Superba od 20-letnich samochodów w kwestii ćwierć-autonomicznej jazdy. Nie wspominając już o klasycznym tempomacie, ale ten ma już więcej niż pół wieku. Co nie zmienia faktu, że wielu osobom taki klasyczny tempomat w pełni wystarczy :)

Natomiast wracając co marginalizowania to pytam się wprost - w jaki sposób to pomaga autorowi wątku?
coolmobil pisze: 12 sty 2024, o 19:04 Wszystko się zgadza jeśli jeździsz na nawigacji z auta a nie np na Google map
Ja jeżdżę na Google Maps w iPhonie i nie wiem czy to bug, ale przed rondami czy skrzyżowaniami samochód zwalnia. Tak jakby brał jedno i drugie pod uwagę. Czasami ten ficzer znikał i pojawiał się ponownie po aktualizacji.
Obrazek
Żadnej zawiści, zazdrości nie ma, przynamniej u mnie. Nie napinam się kto ma jakie wyposażenie.
Jak na moje mam wszystkie możliwie systemy jakie w 2019 były dostępne w katalogu skody
Obrazek
Nigdy do ronda nie dojechałem na ACC czy pACC, niezależnie jak go nazywać. Może z tego powodu że mam ograniczone zaufanie a jak auto pyta czy dostosować prędkość tempomatu do znaków to już inna kwestia czy tak czynię
Zdrówko i bez napinki Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
artho
Posty: 1093
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Tempomat standard vs.ACC

Post autor: artho »

Zero napinki. To Skoda komplikuje zmieniając nazwy w wyposażeniu.

Bosman, jeżeli kupujesz raczej niedrogiego Superba to ciężko mi poradzić czy warto dopłacać do ACC czy nie. Chyba warto ale to już kazdy musi sam przeliczyć.
ODPOWIEDZ