Wentylator chłodnicy how it's working

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Wentylator chłodnicy how it's working

Post autor: Kuster »

Hejosza!
Pacjent SS3 2.0TDI CRLB 150KM DSG
Niestety przyszło mi wymienić chłodnice wody i klimatyzacji...

Wziąłem przy okazji zainwestowałem w podwójny wentylator chłodnicy ponieważ wyczytałem gdzieś że pojedynczy był często gęsto montowany na rynki skandynawskie i ogólnie tam gdzie chłodniej, a podwójny tam gdzie ciepłej (mowa o DIESLU)
Stwierdziłem że jak mam podniesioną moc to czemu by nie poprawić sobie chłodzenia;)

Złożyłem wszystko do kupy ale nie nabiłem jeszcze klimy (bo nie mam jak ;))
Zalałem zbiorniczek płynem, odpiąłem wtyczkę z pompy na rozrządzie bo podobno w ten sposób odpowietrza się układ
Rozgrzałem auto na postoju do 90°C woda i ~80°C olej
Dolałem płynu do zbiorniczka bo zassał w układ

Noooo iiii...
Wentylatory jak stały tak stały....

Przejechałem się kawałek... dosłownie kilkadziesiąt metrów...
Olej podskoczył do 99°C płyn na zegarach nadal 90°C
Zaś dolałem płynu do zbiorniczka a wentylatory nadal w bezruchu...

Zgasiłem samochód i o dziwo oba ruszyły na wolnym biegu
Do tego elektryczne pompki wody zaczęły sobie chodzić.

Odpaliłem samochód ponownie i wentylatory się zatrzymały
Zgasiłem pompki wody chwilę popracowali i zgasły a wentylatory stały...

Czy do tego tzn do wentylatorów jest jakaś adaptacja? Czy może musi być nabita klima żeby to działało?
Albo jakieś zmiany w ECU?
Ewentualnie gdzie jest czujnik odpowiedzialny za pracę wentylatorów?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ