SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: artho »

Ano, jak tam Hondy sobie radzą to w sumie nie wiem bo się nie znam, ale w przypadku Toyoty to elektryczny tył jest raczej dobrym dodatkiem. Podobno u Lexusa podobny patent się lepiej sprawdza bo silnik elektryczny jest mocniejszy, ale nadal tego typu rozwiązanie to jest raczej opcja na dojazd drogami na stok i z powrotem a niekoniecznie dojazd do domu w górach czy przeprawa przez las zimą.

Skody swoim napędem 4x4 nie grzeszą, ale w przypadku silników z napędem na wszystkie łapy zwykle mamy niezły zapas mocy, więc chociaż momentem są w stanie sobie poradzić. Co wcale nie czyni z nich lepszego wyboru niż normalnej Toyoty. Niestety jeżeli ktoś mieszka w konkretnych górach i to lepiej pójść w prawdziwe Quattro w przypadku samochodów w grupie VAG-a lub Land Cruisera w Toyocie albo Hiluxa albo z tańszych i mniejszych chociażby Suzuki Jimny, jeżeli budżet jest mocno ograniczony.

U mnie gdy odwiedzam domek w górach na razie trzecią zimę AWD z Superba się sprawdza, ale u mnie droga betonowa dochodzi prawie pod sam dom. Dopiero ostatnie 100m to mocno przysypana droga polna, tam bywa gorzej - brakuje zwłaszcza wyższego zawieszenia - bo moment z Superba potrafi go wykopać 😁
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: PK87 »

A to interesujące co piszesz. Dopiero sprawdzę 4x4 w Superbie w zimie. Nie mam zamiaru używać go w terenie :) Po prostu do tej pory w ośce zimą bywały sytuacje gdzie trzeba było się trochę nakombinować, albo powtórzyć próbę 2 czy 3 razy żeby gdzieś wjechać. Tutaj liczę że 4x4 ułatwi znacznie sprawę. Jak to widzisz? (nie oczekuję że wjadę wtedy na kasprowy :) )
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: artho »

Mogłem zbyt skrótowo napisać - w moim 2.0 TSI 280KM 4x4 też czasem muszę powtórzyć próbę raz czy dwa, albo po prostu dopiero za drugim-trzecim razem wyłączam ESC (które w terenie czy zimą podczas wyjeżdżania z dziury nieraz bardziej przeszkadza niż pomaga) aby wyjechać z tych gorszych miejsc.

Natomiast takie 2-3 podejścia traktuję jako coś stosunkowo normalnego, w końcu nie chcę zaorać sobie trawiastego podjazdu ani sąsiadowi pola, jeżeli nie ma takiej potrzeby, więc początkowo próbuję delikatnie zanim przejdę do wykorzystania większego momentu. Więc nie oszukujmy się - teren to teren. Ale jednocześnie byłem już tym Superbem wielokrotnie w sytuacjach, w których przednim napędem (a zwłaszcza tylnym napędem) nie wyjechałbym WCALE i musiałbym porzucić samochód lub prosić kogoś o wyciągnięcie na lince.

Gdzie natomiast AWD z Superba sprawdza się świetnie? Głównie w sytuacjach, gdzie wielką różnicę robi tylko odrobina więcej przyczepności. Ponownie nawiążę do swojego swojej drogi składającej się z trawy, tym razem rześki wrześniowy poranek - masa rosy, miejscami rozjeżdżone koleiny. Po udanym weekendzie przyjaciele się rozjeżdżają, pierwszy jedzie stosunkowo świeży, leasingowany VW Transporter na ośce, ślizga się, znosi go z toru jazdy ale wyjeżdża. Potem wyjeżdża kuzyn na motocyklu, ostrożnie - w końcu jednoślad - jedzie powoli, ale też mokra trawa zachodzi za skórę i trochę zarzuca pojazdem. Następnie wyjeżdżam ja, uślizgu kół nawet na sekundę nie doświadczam ani razu - samochód po prostu jedzie jak po suchym asfalcie. Inna podobna sytuacja to typowa Polska zima w mieście - nieraz nieco posypie a wieczorem przymrozi i robi się szklanka, mniejsza albo większa. W takiej sytuacji nieraz wyjazd w miejsca parkingowego ośką wymagał zachowania ostrożności, podobną ostrożność warto też zachować na zakrętach - także w ciężkim aucie na szerokim kapciu. W przypadku Superba 4x4 takie sytuacje przy prędkościach miejskich-rozsądnych są niezauważalne, bardzo ciężko te nowe Haldexy wprowadzić w choć minimalny uślizg, jeżeli nie przesadzamy z gazem bądź promieniem skrętu.

Natomiast sytuacje trudniejsze niż te wymienione to już trochę na dwoje babka wróżyła - albo się wyjedzie albo się nie wyjedzie. Wrażenia mam i tak pozytywne, ale nie ma się co oszukiwać, napęd w Superbie nie zbliża się do samochodów terenowych a nawet do "Quattro Ultra" wg. niektórych testów mu daleko. Natomiast jeszcze nie miałem sytuacji, bym nie wyjechał, czasem spokojnie, czasem wyłączając ESC i walcząc momentem - aczkolwiek nie dorzucałem oliwy do ognia - nie ładowałem się w środku zimy w jakiś prawdziwy teren 😆
nessip
Posty: 47
Rejestracja: 8 wrz 2023, o 11:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: nessip »

Ja absolutnie nie chciałem napisać, że napęd w RAV-ce jest ch...wy ale zdecydowanie mógłby być lepszy :)
Podjazdy pod stok (Soszów w Wiśle), całkiem stromo i ślisko a człowiek czuje się mega bezpiecznie i auto daje radę...no ale tam też i ośki podjeżdzają :D Superba dopiero zobaczę...wziąłem Scouta, żeby uzyskać tą odrobinę więcej prześwitu, nie wiem czy z sensem no ale już zamówione to czekamy :)

Pozdr,
n.
Obrazek
Pozdr,
n.
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: coolmobil »

No ja tez jestem ciekaw jak u mnie 4x4 sobie poradzi w styczniu w alpach. Troszkę się boje tylko ze jak spadnie więcej śniegu to służby będą wymuszały zakładanie łańcuchów a ja na 19” nie mogę wsadzić niby żadnych łańcuchów
Niby znalazłem jakieś do niskich profili, podjade sobie do firmy która takie wypożycza i zobaczymy czy da się założyć i nie uszkodzić niczego, niestety nie mam za dużo nadziei ale kto wie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: artho »

W Austrii (i nie tylko) jeżdżąc zimą masz obowiązek posiadania ze sobą pasujących łańcuchów i używania ich zgodnie z panującymi lokalnie przepisami. Poradzić Superb sobie na pewno poradzi, ale przemyśl raz jeszcze felgi 19-calowe zimą. Latem pięknie, ale zimą 19'' to proszenie się o zniszczenie ich jeszcze zanim dojedziesz w te Alpy. Ja jestem fanem stosowania na zimę nieco mniejszych felg, pozostawiających nieco więcej kapcia bezpieczeństwa. Jeżeli posiadasz auto dłużej niż 2-3 lata inwestycja się bardzo szybko zwróci.
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: coolmobil »

Wiem ze jest taki obowiązek wiec jakieś pasujące łańcuchy będę miał ze soba, na wypadek kontroli, z nadzieja ze nie będę musiał ich zakładać. Pewnie zaopatrze się w „trytki” które imitują funkcje łańcuchów. Tyle razy co byłem w alpach to łańcuchów nie musiałem używać i liczę ze w nadal tak będzie Obrazek
Z jakiego powodu jadac w zimie na 19” proszę się o zniszczenie felg?
Tez bym wolał 18” na zime ale kupiłem auto na 19” zimowkach i dostałem jeszcze nowe 19” letnie opony. Historia. Może jak zimówki dojdą do krańca swojego życia i nadal bede miał to auto to może wtedy zejde rozmiar niżej.
Inna kwestia ze na prawilne dla Superba 18” tez nie można według producenta założyć łańcuchów. Łańcuchy można zakładać tylko do 17”
Obrazek

A łańcuchy jakie będę sobie organizował to prawdopodobnie te.

https://www.konigchain.com/shop/pl/cata ... w/id/65624

Kosztują chore pieniądze ale znalazłem wypożyczalnie tych łańcuchów

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: Maliniak »

artho pisze: 4 paź 2023, o 06:02ale przemyśl raz jeszcze felgi 19-calowe zimą. Latem pięknie, ale zimą 19'' to proszenie się o zniszczenie ich jeszcze zanim dojedziesz w te Alpy.
Mógłbyś to rozwinąć? ;)
nessip
Posty: 47
Rejestracja: 8 wrz 2023, o 11:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: nessip »

Maliniak pisze: 4 paź 2023, o 08:36 Mógłbyś to rozwinąć? ;)
Generalnie chodzi pewnie o to, że na większą felgę zakładasz niższy profil opony więc raz - sztywniej, dwa - wszelkiego rodzaju koleiny, krawężniki, drogi szutrowe są większym zagrożeniem niż dla felgi z oponą o wyższym profilu.

Pozdr,
n.
Obrazek
Pozdr,
n.
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: coolmobil »

No dobra ale w pozostałych porach roku tez jest taki rozmiar. Jaki wpływ ma zima na zwiększenie ryzyka zniszczenia felgi?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: PK87 »

artho pisze: 2 paź 2023, o 18:23 Mogłem zbyt skrótowo napisać - w moim 2.0 TSI 280KM 4x4 też czasem muszę powtórzyć próbę raz czy dwa, albo po prostu dopiero za drugim-trzecim razem wyłączam ESC (które w terenie czy zimą podczas wyjeżdżania z dziury nieraz bardziej przeszkadza niż pomaga) aby wyjechać z tych gorszych miejsc. ...
Teraz wszystko jasne :)

Właśnie mniej więcej tyle oczekuję od 4x4 w Superbie - żeby trochę pomógł i ułatwił wyjeżdżanie z miejsc gdzie w ośce muszę się czasem naprawdę przyłożyć.

To, że 4x4 w Superbie to nie jest "najlepszy napęd terenony" i że są lepsze to jasne.

PS. Ja mam na zimę "poligon" doświadczalny - dziki parking na narty. Najniżej parkują zwykłe osobówki w ośce i zwykle nie ma miejsc, wyżej stają jakieś auta typu alltrack, allroad, suvy 4x4 itp. i "ambitni" kierowcy aut w ośce, a dalej już tylko regularne terenówki. Superbem w ośce udawało się wjechać często na II poziom, może w wersji 4x4 zajadę na 3ci :)
coolmobil pisze: 4 paź 2023, o 09:02 No dobra ale w pozostałych porach roku tez jest taki rozmiar. Jaki wpływ ma zima na zwiększenie ryzyka zniszczenia felgi?
W mieście to pewnie żaden. Ale dyskutujemy raczej w kontekście zimy, śniegu i błota i tutaj też mam takie zdanie że przez śnieg, błoto, liście (jesienią) czasem można nie zauważyć czegoś co może uszkodzić felgę. Przykład - w zeszłym roku parkując na "leśnym" parkingu najechałem na jakąś stalową kotwę, przeciąłem oponę. Wszystko dlatego że była warstwa liści i nie było tego gó..na widać zza kierownicy. Centymetr w lewo i zamiast cięcia opony miałbym porysowaną felgę. Latem, bez jesiennych liści pewnie bym zauważył że coś wystaje
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: coolmobil »

Według mnie to już szukanie na sile powodu. Równie dobrze mozna powiedzieć ze na lato tez słabe bo raczej jak jest sucho ludzie szybciej jeżdżą i możesz nie zauważyć dziury przy większej prędkości…
Tak samo można zniszczyć duża felgę w lato, jesień jak i zime


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: Maliniak »

PK87 pisze: 4 paź 2023, o 09:24przez śnieg, błoto, liście (jesienią) czasem można nie zauważyć czegoś co może uszkodzić felgę. Przykład - w zeszłym roku parkując na "leśnym" parkingu najechałem na jakąś stalową kotwę, przeciąłem oponę. Wszystko dlatego że była warstwa liści i nie było tego gó..na widać zza kierownicy. Centymetr w lewo i zamiast cięcia opony miałbym porysowaną felgę. Latem, bez jesiennych liści pewnie bym zauważył że coś wystaje
Opisałeś sytuację, na którą profil opony nie miał wpływu. Miałbyś tak samo pociętą oponę o wyższym profilu. Nie widzę różnicy jeżdżąc na 19 vs 18 zimą. Zresztą większość czasu i tak jeździmy po odśnieżonych drogach ;)
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: artho »

coolmobil pisze: 4 paź 2023, o 09:02 No dobra ale w pozostałych porach roku tez jest taki rozmiar. Jaki wpływ ma zima na zwiększenie ryzyka zniszczenia felgi?
Już tłumaczę, wybaczcie nie było mnie od wczoraj na forum.

Większa felga i niższy profil zimą częściej obrywa po d***, bo sporo częściej dochodzi do:
- drobnych zdarzeń, których wielu z nas nawet nie zauważa jak przytarcie o kamień czy krawężnik, który był przykryty warstwą śniegu jest niewidoczny
- średnich zdarzeń, wjazd w studzienkę czy dziurę przykrytą taflą śniegu bądź kałuży
- poważnych - przecięcie opony przez szkło przykryte puchem nawet do kilku dni po sylwestrze, nieraz większy profil stanowi większy opór
coolmobil pisze: 4 paź 2023, o 09:47 Według mnie to już szukanie na sile powodu. Równie dobrze mozna powiedzieć ze na lato tez słabe bo raczej jak jest sucho ludzie szybciej jeżdżą i możesz nie zauważyć dziury przy większej prędkości…
Tak samo można zniszczyć duża felgę w lato, jesień jak i zime
Ja jeżdżę z podobnymi prędkościami latem i zimą.

W skrócie: zimą po prostu gorzej widać nawierzchnię i to co kryje śnieg bądź w miastach kałuże i plucha.

Kończy się często tak, że większe felgi z niższym profilem po prostu mocniej obrywają i nieraz po jednej zimie potrafią być przerysowane na rancie no i oczywiście łatwiej o złapanie gumy. Stricte statystycznie, przykład mój: przez wiele lat jeżdżenia i sporo samochodów gumy prawie nie łapałem, ale to właśnie wczesną wiosną, przypruszone śniegiem, w Superbie na 18'' złapałem pierwszą od wielu lat gumę ale także wbiło mi się więcej gwoździ/wkrętów niż w poprzednich latach gdy miałem nieco mniejszą felgę, ciut większy profil.

Oczywiście w Superbie felgi kosztują 3-5k PLN a nie 10-15k PLN jak w Audi, ale ... w sumie tym bardziej może warto kupić drugi komplet i przekładać aby tych dużych i ładnych nie zaorać. Co kto lubi oczywiście, nie bierzcie mojej opinii i doświadczenia jako dogmat.
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: SIII Scout vs RAV4 czy zmiana ma sens ???

Post autor: artho »

PK87 pisze: 4 paź 2023, o 09:24
artho pisze: 2 paź 2023, o 18:23 Mogłem zbyt skrótowo napisać - w moim 2.0 TSI 280KM 4x4 też czasem muszę powtórzyć próbę raz czy dwa, albo po prostu dopiero za drugim-trzecim razem wyłączam ESC (które w terenie czy zimą podczas wyjeżdżania z dziury nieraz bardziej przeszkadza niż pomaga) aby wyjechać z tych gorszych miejsc. ...
Teraz wszystko jasne :)

Właśnie mniej więcej tyle oczekuję od 4x4 w Superbie - żeby trochę pomógł i ułatwił wyjeżdżanie z miejsc gdzie w ośce muszę się czasem naprawdę przyłożyć.

To, że 4x4 w Superbie to nie jest "najlepszy napęd terenony" i że są lepsze to jasne.

PS. Ja mam na zimę "poligon" doświadczalny - dziki parking na narty. Najniżej parkują zwykłe osobówki w ośce i zwykle nie ma miejsc, wyżej stają jakieś auta typu alltrack, allroad, suvy 4x4 itp. i "ambitni" kierowcy aut w ośce, a dalej już tylko regularne terenówki. Superbem w ośce udawało się wjechać często na II poziom, może w wersji 4x4 zajadę na 3ci :)
coolmobil pisze: 4 paź 2023, o 09:02 No dobra ale w pozostałych porach roku tez jest taki rozmiar. Jaki wpływ ma zima na zwiększenie ryzyka zniszczenia felgi?
W mieście to pewnie żaden. Ale dyskutujemy raczej w kontekście zimy, śniegu i błota i tutaj też mam takie zdanie że przez śnieg, błoto, liście (jesienią) czasem można nie zauważyć czegoś co może uszkodzić felgę. Przykład - w zeszłym roku parkując na "leśnym" parkingu najechałem na jakąś stalową kotwę, przeciąłem oponę. Wszystko dlatego że była warstwa liści i nie było tego gó..na widać zza kierownicy. Centymetr w lewo i zamiast cięcia opony miałbym porysowaną felgę. Latem, bez jesiennych liści pewnie bym zauważył że coś wystaje
Cieszę się, że mogłem pomóc! 😀 Wybadaj i daj znać jak się sprawdzi 😄
ODPOWIEDZ