shotgun pisze: ↑27 sie 2023, o 17:17
Ja nie tylko ją przeczytałem ale i zastosowałem się do niej. Skąd możesz zakładać, że było inaczej.
Postępowałem dokładnie z tym co pisał producent odnośnie docierania: https://www.ferodo.com/pl-pl/blog/give- ... break.html
A proces docierania przedłużony był do około 400km i w tym czasie starałem się hamować bardzo lekko.
Na początku hamowało fantastycznie ale gdy klocki były zaprzęgnięte do ciężkiej roboty to rozleciały się jak by z drewna były zrobione.
Jak pokazałem je mechanikowi to mu szczęka opadła bo nigdy czegoś takiego nie widział.
Te klocki to były chyba DS4003 ale to było kilkanaście lat temu więc mogły być inne.
Ile? 10 km i masz dotarte (DS1.11) przy odpowiedniej procedurze wg instrukcji. Serii 4003 nie ma i nie było. Były i jest DS 2500, 3000, 1,11 i UNO.
Chyba miałeś Premier a to są zwykłe, ja mam doświadczenia z DS 2500 i DS 1.11 na torach i nigdy problemów nie miałem. Co do zużycia to jest pojęcie względne zależne od wielu czynników i stylu jazdy.
Jednej firmy na tor już nie kupię (EBC, czerwonych i żółtych) do zastosowania stricte tor, na drogę do normalnej jazdy ok.
Może źle to napisałem. Proces docierania + układania zajął około 400km, gdzie bardzo delikatnie starałem się hamować i nie zostawiać nogi na hamulcu.
Samo docieranie to tj. piszesz 10-20km, dalej już układanie i tworzenie warstwy stykowej z tarczą.
shotgun pisze: ↑26 sie 2023, o 18:08
1. Czy mając zamontowany ten zestaw z zaciskami od Porsche Macan bedzię bezproblemowo można założyć felgi jak poniżej?:
a) Felga aluminiowa 18" PEGASUS 8Jx18" ET 44
b) Felga aluminiowa 19" VEGA 8J x 19 ET44
Czy będzie trzeba coś rzeźbić i zakładać dystanse?
2. Jakie tarcze i klocki braliście do tych zacisków z Porsche Macan i jakie klocki oraz czy nie hałasują?
1) z felgami będziesz miał problem, trzeba będzie jakieś dystanse, ogólnie trzeba mierzyć
2)Jak decydujesz się na tarcze dba to- dba 4000 T3 wersji gładkiej na przód i tył . Wersja nacinana bardzo hałasuje, zwłaszcza jak masz kombiaka.Miałem, testowłem i zmieniłem na gładkie. Co do klocków To osobiście nie polecam DS-ów u mnie rozpadły się na pół po 20tys i dodatkowo zniszczyły tarcze
Jak patrzę to w oryginale jest jeszcze sporo miejsca pomiędzy ramieniem felgi, a jarzmem i zaciskiem.
Czy ma ktoś gdzieś porównanie grubości zacisku od macana i tego oryginalnego z jarzmem?
Seria 18 z macana ma ET 25 zakładając ze to 8 cali, Biorąc pod uwagę że masz ET44 to różnica wyniesie 19mm tyle powinieneś w teorii odsunąć felgę żeby nic nie ocierało:) Ale to tylko teoria Ma tę samą 18 co ty i też mam dylemat a jeszcze nie widziałem kury z tymi felgami i 4T
shotgun pisze: ↑27 sie 2023, o 17:17
Ja nie tylko ją przeczytałem ale i zastosowałem się do niej. Skąd możesz zakładać, że było inaczej.
Postępowałem dokładnie z tym co pisał producent odnośnie docierania: https://www.ferodo.com/pl-pl/blog/give- ... break.html
A proces docierania przedłużony był do około 400km i w tym czasie starałem się hamować bardzo lekko.
Na początku hamowało fantastycznie ale gdy klocki były zaprzęgnięte do ciężkiej roboty to rozleciały się jak by z drewna były zrobione.
Jak pokazałem je mechanikowi to mu szczęka opadła bo nigdy czegoś takiego nie widział.
Te klocki to były chyba DS4003 ale to było kilkanaście lat temu więc mogły być inne.
Ile? 10 km i masz dotarte (DS1.11) przy odpowiedniej procedurze wg instrukcji. Serii 4003 nie ma i nie było. Były i jest DS 2500, 3000, 1,11 i UNO.
Chyba miałeś Premier a to są zwykłe, ja mam doświadczenia z DS 2500 i DS 1.11 na torach i nigdy problemów nie miałem. Co do zużycia to jest pojęcie względne zależne od wielu czynników i stylu jazdy.
Jednej firmy na tor już nie kupię (EBC, czerwonych i żółtych) do zastosowania stricte tor, na drogę do normalnej jazdy ok.
Moje DS2500 wytrzymały niecałe 20 tys. rozleciały się na pół. też były docierane zgodnie ze sztuką.Pierwsze tyś nie powiem fajnie hamowały. Ale z każdym kolejnym tyś. było coraz gorzej tzn pierwsze hamowania na zimnym nawet ok . a na rozgrzanych klockach i tarczach już był dramat. Nawet nie chcę wspominać autostrad :)Wyhamować z 80 do zera w ruchu miejskim... no cóż, można by w sts zakłady robić
Czy jest ktoś na forum kto ma zamontowany zestaw zacisków od macana i może zmierzyć ich szerokość po całości oraz odległość od krawędzi zewnętrznej tarczy hamulcowej do najbardziej wystającego miejsca w zacisku (to pewnie będzie to miejsce wypukłe pod tłoczkami gdzie jest napis Porsche)?
Chciałbył porównać ich szerokość vs seria pod kątem kolizji z felgą.
shotgun pisze: ↑26 sie 2023, o 18:08
1. Czy mając zamontowany ten zestaw z zaciskami od Porsche Macan będzie bezproblemowo można założyć felgi jak poniżej?:
a) Felga aluminiowa 18" PEGASUS 8Jx18" ET 44
b) Felga aluminiowa 19" VEGA 8J x 19 ET44
Czy będzie trzeba coś rzeźbić i zakładać dystanse?
2. Jakie tarcze i klocki braliście do tych zacisków z Porsche Macan i jakie klocki oraz czy nie hałasują?
Czy dałbyś jeszcze zmierzyć odległość od krawędzi zewnętrznej tarczy hamulcowej do najbardziej wystającego miejsca w zacisku (to pewnie będzie to miejsce wypukłe pod tłoczkami gdzie jest napis Porsche)?
Kurde docieranie hamulców to temat rzeka jak oleje do silnika hehehe
U mnie docieranie + układanie to 4x odpowietrzanie układu i ~1tys km...
Dopiero po tym czasie hamulce faktycznie zaczęły działać poprawnie
Mam pytanko ci do klockow … moze nie najlepszych ale jakis mniej pylacych. Teram mam Textara zamontowane i dramat.
Mozecie cos polecic mniej pylacego? Ceramiczne odpadaja. Nie chodzi o sportowe itp. Zwykle klocki ale ktore mniej pyla od Textara
polowiec pisze: ↑8 wrz 2023, o 11:13
Mam pytanko ci do klockow … moze nie najlepszych ale jakis mniej pylacych. Teram mam Textara zamontowane i dramat.
Mozecie cos polecic mniej pylacego? Ceramiczne odpadaja. Nie chodzi o sportowe itp. Zwykle klocki ale ktore mniej pyla od Textara
polowiec pisze: ↑8 wrz 2023, o 11:13
Mam pytanko ci do klockow … moze nie najlepszych ale jakis mniej pylacych. Teram mam Textara zamontowane i dramat.
Mozecie cos polecic mniej pylacego? Ceramiczne odpadaja. Nie chodzi o sportowe itp. Zwykle klocki ale ktore mniej pyla od Textara
Wysłane za pomocą Tapatalk
takie nie istnieją heheheh. Ceramiczne mniej pylą
A jednak …..
Wkurzały mnie te Textara klocki. Co chwile ciemna felga. Wymieniłem na ori VW i jest duzo lepiej. Po tygodniu felga praktycznie czysta. Spora różnica w czystości, hamowanie identyczne.
Ja zastanawiam się nad zestawem DBA 4000 T3 (ewentualnie street T2) + ferodo DS2500. Też mi zaczęły wibrować. Taki zestaw chyba był również polecany w tym dłuuugim temacie o hamulcach https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=9944. Chyba wiele więcej z seryjnymi zaciskami się nie zrobi. No przy okazji jeszcze wymienię przewody na te w oplocie.
I ja w koncu musze zestaw na przod zmienic. Zwichrowaly sie. Ten zestaw DBA 4000 T3 + Ferodo DS2500 jest OK? Chce uniknac piszczenia zimnych hamulcow przy lekkim hamowaniu. Przerobilem to w A4 na zestawie zimmermann sport+ wspomniane DS2500. Dramat.