SII 2.0 TDI CFGB wymiana dwumasy i demontaż wózka

Endrjus
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2015, o 11:16
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

SII 2.0 TDI CFGB wymiana dwumasy i demontaż wózka

Post autor: Endrjus »

Witam,

szykuję się do wymiany dwumasy w swojej SII 2.0 TDI CFGB, skrzynia DQ250 bez 4x4, wózek stalowy (objawy standardowe dla dwumasy czyli metaliczny dźwięk podczas gaszenia, wyczuwalne drgania podczas przyspieszenia na D5 lub D6, itd. mimo stosunkowo niewielkiego przebiegu 100 tys. km) i moje pytanie jest takie czy da się wyjąć całą skrzynię bez konieczności demontażu / opuszczenia wózka?

Według ELSA w każdej wersji czy to z 4x4, czy bez trzeba opuścić cały wózek, natomiast sam dokładnie obejrzałem swoje auto i podobnie jak w przypadku VW B7 z aluminiowym wózkiem bez 4x4 wydaje mi się, że jest na tyle miejsca przy trochę szerszym stalowym wózku aby wyciągnąć całą skrzynię bez jego opuszczania. Z wiadomych przyczyn i przypadłości SII z 2.0 TDI do drgania kierownicy przy 120-140km/h nie chciałbym na razie ruszać tego wózka ponieważ w moim egzemplarzu przy precyzyjnym wyważeniu kół i nowych oponach ten problem jest praktycznie niezauważalny.

Czy ktoś może wymieniał dwumas w takiej konfiguracji bez 4x4 i potwierdzi czy trzeba jednak opuszczać cały wózek, a może wystarczy zdemontować flansze, która zachodzi lekko za blok silnika?

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ