[S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
MS7
Posty: 60
Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: MS7 »

zalezi pisze: 22 cze 2023, o 12:36 Przecież L&K nie ma w standardzie okna, grzanej szyby, tempomatu. A Canton grający gorzej niz seria to hmm, ciekawa opinia. Nie coz, rob jak uwazasz, ale setup mega dziwny.

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
To samo napisałem, nie ma w standardzie, więc do ceny dochodzi 10 tys. na dodatki i robi się za grubo. Odnośnie Cantona, były całe wątki tutaj i użytkownicy narzekali na to, że jest fatalnie zestrojony Canton i lepiej gra seryjne audio. Nie wymyśliłem tego, tylko przetrzepałem to i jeszcze drugie forum :D

Myślisz, że najlepiej brać Sportline i go dopakować?
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: Kylo125 »

Jak wychodzi faktycznie taniej bo nie ma kilku niepotrzebnych dla autora opcji to jak dla mnie zrozumiałe. Zwłaszcza że chce najmocniejszy silnik, a przy deklarowanych przebiegach to pewnie paręnaście koła dołoży rocznie do samego paliwa, więc po co ma teraz płacić za coś co jest mu zbędne.
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: Sdss »

Kylo125 pisze: 22 cze 2023, o 10:23 Dla niektórych skóra to wada. Mi tam by pewnie nie przeszkadzała, ale sąsiad który ma l&k twierdzi że lepiej się siedzi na tych workach jutowych w style, bo na skórze jest twardo. Jak się nad tym zastanowię to może i coś w tym jest. Pamiętam że jak się kiedyś przymierzałem do nowego peżo 508 to najwygodniej mi się siedziało w zwykłych szmaciakach. Półskóra już gorzej, a na pełnej fotele uwierały mnie w plecy.
Reasumując gdybym konfigurował to pewnie wziąłbym sportline, ale ja na szczęście nie musiałem się tym martwić bo nie chciałem czekać i wziąłem co było gotowe na placu :)
Bo to tania plastikowa skóra , nie które elementy są z naturalnej , ale to nie nappa.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: LMB »

Sdss pisze: 22 cze 2023, o 15:34
Bo to tania plastikowa skóra , nie które elementy są z naturalnej , ale to nie nappa.
Ale mozna ja miec z wentylacja, a to sprawia, ze fotel jest dosc przyjemny.

Ja mam L&K z 280PS, ale to wersja UK, i faktycznie jest tu prawie wszystko - doplata tylko do szybera, haka, 360°, reszta w "standardzie". Ale ta polska wersja L&K to faktycznie jakas taka srednia, i jakby tak zaczac do niej dokladac, to sie zaczyna to mijac z celem.

BTW - jak koledzy pisza, 280PS tak se jedzie, szalu ni ma. Dolozenie do Stage 1, i moze wtedy to zaczyna troszke lepiej jechac. Jednak 2l w 4 cylindrach to nie to samo co V6.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: orlik »

MS7 pisze: 22 cze 2023, o 12:25 Wróćmy do głównego wątku, ktoś użytkuje na 19'' felgach? Szybko umierają? Ewentualnie ktoś mógłby coś dodać do moich pierwotnych pytań?
W jednym superbie przejechałem 90 tysięcy na 19, teraz w tym już 95 na 19. Nic się nie dzieje, jak dla mnie miód malina.
Mamy tu jeszcze takiego świra co jeździ obecnie na 20, a jeździł nawet na 21 :lol:
Dodałbym, że drugi raz znowu wszedłbym w te fotele sportline z alcantarą, w lecie nic się nie przyklejają, w zimie jest ciepło jak na materiałowych, łatwe w utrzymaniu czystości, zajebiście wyglądają, a do tego są wygodne. A jak chcesz czarnucha, to i tak nie będzie się rzuczał w oczy, że to jakieś pseudo sportowe auto.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: Maliniak »

LMB pisze: 22 cze 2023, o 15:56 BTW - jak koledzy pisza, 280PS tak se jedzie, szalu ni ma. Dolozenie do Stage 1, i moze wtedy to zaczyna troszke lepiej jechac. Jednak 2l w 4 cylindrach to nie to samo co V6.
A V6 nie jedzie, bo to nie to samo co V8 :D Tak można bez końca. Te 300+ KM w serii jeździ bardzo fajnie, nie odpływajmy, bo zaraz będziemy pisać, że jedzie dopiero 600+ ;) Ile masz aut seryjnych w tej klasie, które mają 5 sek. do setki i jakieś 13-14 sek. 100-200?
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: LMB »

Maliniak pisze: 22 cze 2023, o 19:18
LMB pisze: 22 cze 2023, o 15:56 BTW - jak koledzy pisza, 280PS tak se jedzie, szalu ni ma. Dolozenie do Stage 1, i moze wtedy to zaczyna troszke lepiej jechac. Jednak 2l w 4 cylindrach to nie to samo co V6.
A V6 nie jedzie, bo to nie to samo co V8 :D Tak można bez końca. Te 300+ KM w serii jeździ bardzo fajnie, nie odpływajmy, bo zaraz będziemy pisać, że jedzie dopiero 600+ ;) Ile masz aut seryjnych w tej klasie, które mają 5 sek. do setki i jakieś 13-14 sek. 100-200?
Nie no, ja nie narzekam, tylko mowie, ze to nie kebab i dupy nie urywa :lol:. 5.3s do 100km/h ale z launch control. Moja 15 letnia corka przyzwyaczjona do jazdy 90KM na codzien sama powiedzial, ze spodziewala sie "lepiej" :oops: A tak normalnie z rodzina w komplecie to juz sporo wiecej. A niestety aut ktore maja podobne osiagi jest dosc duzo, nie mowiac o EVs ktore maja doskonala elastycznosc.

Osobiscie bralbym znowu, w tych pieniadzach, bo jest w zasadzie wszystko. A jak zawias padnie, to sie wtedy wymieni na cos lepszego... Jeszcze do niedawna rozwazalbym Arteona R, ale jako, ze ma wypasc z produkcji, to raczej bym juz nie kupil.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: orlik »

Arteon R jest za drogi do tego co oferuje.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: LMB »

orlik pisze: 22 cze 2023, o 22:21 Arteon R jest za drogi do tego co oferuje.
W momencie jak zamawialem Superba, bylo to £42k vs £49k, z podobnym wyposazeniem - musialem tylko dolozyc Matrixy, i odpowiednik Columbusa. Moim zdaniem wart tej roznicy w cenie. Nie jestem pewny, bo DSG sa chyba takie same, ale czy przypadkiem w Arteonie nie ma nowszej wersji 4 Motion?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: orlik »

Nie ma. Inny napęd jest w golfie 8 R.

To w Anglii widocznie inne stawki, i faktycznie różnica 7k funtów nie jest duża. W PL arteon był w granicach 300 tysi.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: Maliniak »

LMB pisze: 22 cze 2023, o 21:46
Maliniak pisze: 22 cze 2023, o 19:18
LMB pisze: 22 cze 2023, o 15:56 BTW - jak koledzy pisza, 280PS tak se jedzie, szalu ni ma. Dolozenie do Stage 1, i moze wtedy to zaczyna troszke lepiej jechac. Jednak 2l w 4 cylindrach to nie to samo co V6.
A V6 nie jedzie, bo to nie to samo co V8 :D Tak można bez końca. Te 300+ KM w serii jeździ bardzo fajnie, nie odpływajmy, bo zaraz będziemy pisać, że jedzie dopiero 600+ ;) Ile masz aut seryjnych w tej klasie, które mają 5 sek. do setki i jakieś 13-14 sek. 100-200?
Nie no, ja nie narzekam, tylko mowie, ze to nie kebab i dupy nie urywa :lol:. 5.3s do 100km/h ale z launch control. Moja 15 letnia corka przyzwyaczjona do jazdy 90KM na codzien sama powiedzial, ze spodziewala sie "lepiej" :oops: A tak normalnie z rodzina w komplecie to juz sporo wiecej. A niestety aut ktore maja podobne osiagi jest dosc duzo, nie mowiac o EVs ktore maja doskonala elastycznosc.
Dobra, ale bądźmy poważni i obiektywni. To jest równe 5.0, z LC czy bez, ale jest. Wymień chociaż kilka aut tej klasy z takimi osiągami w serii, ale spoza VAGa ;) Dość dużo to tego z pewnością nie będzie, chyba że zajrzysz do klasy premium, ale tej nie wypada porównywać z Superbem ;)
LMB pisze: 22 cze 2023, o 21:46 Osobiscie bralbym znowu, w tych pieniadzach, bo jest w zasadzie wszystko. A jak zawias padnie, to sie wtedy wymieni na cos lepszego... Jeszcze do niedawna rozwazalbym Arteona R, ale jako, ze ma wypasc z produkcji, to raczej bym juz nie kupil.
Prawda, bo alternatywy sensownej brak. Jak zamawiałem swojego za ok. 200k to Arteon R wychodził ponad 250k.
Awatar użytkownika
burak
Sponsor
Sponsor
Posty: 13
Rejestracja: 16 lut 2023, o 08:28
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 350/500
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: burak »

Ja mam Style bez DCC - smigam trasy i dla mnie jest generalnie ok. Ale ja nie mam super wysokich wymagan i zwykle jezdze max +10/20 ponad to co mozna. Nie wiem jak jezdzisz, ale jak zamiezasz grzac piec to problem sie robi przy wyzszych predkosciach (pow 180) - wtedy zwykly miekki zawias daje o sobie mocno znac i trzeba uwazac (i to mimo wymienionych tulejek wahaczy na te od RSa i zamontowanej rozporki).
Natomiast jakbys mnie zapytal z to bym Ci powiedzial - jak nie chcesz pakowac gwintu do fury to bierz koniecznie DCC.
Co do felg - 19" jest wg mnie jedynym slusznym wyborem Gumy jest jeszcze duzo, nie ma problemow z kraweznikami i w zasadzie znika efekt mocnego bujania jak na 17"
Odnosnie lopatek - ja uwazam, ze niezaleznie ile masz mocy - lopatki sa konieczne. Zawsze szybko mozesz spiac auto na konkretny bieg jak w manualu bez koniecznosci odrywania rak od kierownicy. Aktualnie mam zarowno silnik jak i skrzynie po sofcie, a i tak regularnie wiosluje lopatkami.
Tak ogolnie to dolaczam do chlopakow, ktorzy podpowiadaja Ci sportline'a. Wg mnie to duzo sensowniejsza opcja, tym bardziej ze bierzesz czarnego, wiec kolorem przykrywasz "krzykliwosc" tej wersji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

[S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: coolmobil »

Ja także mam Style, bez DCC. Jeżdżę różne trasy Eski, krajowki etc i tez dla mnie jest Ok, ale także nie mam zacięcia sportowego. Ma być wygodnie. Jeżdżę na 19” raz ze auto super wyglada a dwa mniej opony do ugięcia.
Co do siedzeń, to polecam alcantarę ale ta opcjonalna. Bardzo wygodne siedzenie, miłe w dotyku czy to zima czy lato. Przewaga tych siedzeń nad wersja sportline według mnie to ich wygoda, szczególnie dla osób ciut większych
Pamietajmy ze wersja sportline jest niżej w cenniku niż style a co za tym idzie pewnie więcej trzeba dołożyć aby wyrówna wyposażenie

Co do cen odsprzedaży. 4 latki nawet amibiton z niewielkim przebiegiem (do 50-60k) potrafią kosztować 130-140. Rynek zwariował, a Superby bardzo trzymają cenę, lepiej niż paseratti.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: rowerek »

Z tym wyposażeniem Style vs. Sportline, to zależy na czym komu zależy.
W Style masz standardowo (względem Sportline) elektryczne fotele z pamięcią i grzaną kanapę z tyłu, ale za to Sportline ma alcantarę, felgi 18", Driving Mode Select, oświetlenie LED ambiente, zawieszenie sportowe, kierownicę z łopatkami. Do tego takie pierdoły jak światełka ostrzegawcze w drzwiach przód i tył. Teraz są w Sportline, a Style z tego wykastrowali i są tylko odblaski. Teraz by trzeba sobie wziąć jeden i drugi model, wyrównywać wyposażenie Style do Sportline i odwrotnie - dobrać np. te fotele elektryczne z grzaniem kanapy do Sportline i zobaczyć co wyjdzie. Cennikowo Style jest obecnie niecałe 10k zł tańszy od Sportline.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

MS7
Posty: 60
Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Konfiguracja i zamówienie SIII 280 KM

Post autor: MS7 »

Wow, jesteście zajebiści, dzięki za tyle komentarzy i opinii.

Skóra w L&K jest faktycznie słabej jakości i mi osobiście nie pasują obicia drzwi bez żadnych zdobień czy przeszyć, po prostu po jednym wielkim kawałku skóry na boczku drzwiowym. Kiepsko to wygląda. Poza tym tak jak ktoś napisał - w polskim konfiguratorze L&K to straszny kastrat. Ma w zasadzie lepsze audio, skórę, DCC i nic więcej. Konfiguracja dobrego L&K podchodzi pod ćwierć bańki, więc odpada.

Z Arteonem jest podobnie. Tam jest max 200 KM, więc posiadanie silnika 320 KM wymaga wersji R, a to winduje cenę ze 180 do 300 tys., więc pewnie dopakowany wyjdzie w kosmicznych pieniądzach. Konfigurowałem też Audi A4 dla porównania i w zasadzie sytuacja jest analogiczna. W Arteonie siedziałem, faktycznie czuć pinionc i samochód wygląda dużo świeżej od Superba, no i ma jeden detal, za który dałbym się pokroić - bezramkowe drzwi. No ale mimo wszystko, nie jest wart 300+tys. PLN.

Odnośnie zawieszenia - po przeczytaniu większości wątków stwierdziłem, że wolę po czasie dokupić zawieszenie niefabryczne, niż teraz ładować się w DCC. Dlatego pierwotne moje pytanie było takie: czy warto do mojego zastosowania (długie, szybkie trasy) wrzucać do Style zawieszenie ze Sportline, czy standardowe ujdzie i poczekać na aftermarket kiedyś?

Kolejne wątki i kolejne pytania, o których zapomniałem wcześniej:
1. Jak to jest z Launch Control? Śmigałem Sportlinem i nie rzuciła mi się w oczy ta opcja. Moje wrażenia z przyspieszania opierają się po prostu na bucie w podłodze ze świateł, nie zmieniałem żadnych ustawień. LC jest dostępne tylko w Sportline, czy w Style z tym silnikiem też?
2. Tapicerka Suedia do Style sprawia, że mamy dokładnie te same fotele co Style, tylko są pokryte zamszem, czy w ogóle wtedy są wrzucane fotele ze Sportline?

Pozdro ;)
ODPOWIEDZ