[S3] Dylematy przed-zakupowe

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

MS7 pisze:
zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:31Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)
Jeśli szło kupić, to idź kupić, a nie proponujesz na forum o Superbie przesiadkę do auta za 100 tys. więcej. Co za typ.
Po pierwsze dzieciaku wyhamuj bajere. Po drugie widać, nic nie zrozumiałeś, z tego, co pisze, bo nie twierdzę, że masz kupić 540i tylko podałem cenę tego konkretnego setupu dla Maliniaka. Dramat z tobą…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

rowerek pisze:Widzisz, widocznie kwestia jazdy nie jest dla Ciebie tak istotna, ALBO po prostu nie jeździłeś troszkę dużej premium i ciężko o punkt odniesienia. Ja miałem kiedyś podobnie, bo sobie wmawiałem, że nie ma różnicy, albo są niewielkie.
Teraz mam SIII l&k z DCC i nowe A4, też z adaptacyjnym zawieszeniem i całym pakietem korzyści z tego, że jest Audi - hamulce monobloki, wzdłużna architektura skrzyni i silnika, wielowahaczowe zawieszenie na obu osiach itd. Teraz mając możliwość bezpośredniej przesiadki z jednego do drugiego - z perspektywy SIII oddałbym zdecydowaną większość wyposażenia l&k w zamian za właściwości i wrażenia z jazdy które daje A4. I żeby była jasność, nie trzeba zapieprzać na złamanie karku, by te wszystkie różnice wychwycić. Praca zawieszenia i układu kierowniczego to jest kosmiczna różnica na korzyść Audi.
Zgadzam się natomiast, że przesiadka do A4 nie jest dla wszystkich z racji na ograniczenia przestrzenne - dlatego właśnie A6 w szmacie, które nadal byłoby dla mnie lepszą opcją, mając na uwadze, to co oferuje pod kątem układu jezdnego.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
On i tak nie zrozumie, bo migruje z jakiegoś szmelca. I nie potrafi czytać ze zrozumieniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

Maliniak pisze:
zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:31 Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)
Chciałbym zobaczyć specyfikację takiego modelu, bo aż ciężko w to uwierzyć ;)
Proszę, tu akurat za 309, ale za 320/330 po ich dużym rabacie był już dobrze dopchany ;)

Obrazek


Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: orlik »

Maliniak pisze: 28 wrz 2023, o 10:20 Wszystko fajnie tylko takie BMW kosztuje 2 razy tyle :D Wczoraj mieliśmy okazję złapać się z 540i Darka. Zajebista fura, byłem w szoku jak to dobrze jeździ w serii, tam faktycznie nic nie trzeba poprawiać, ale to jest zupełnie inny pułap cenowy. Na tym można zakończyć ;)
Zgadza się. Jednak teraz widząc jakość i cenę nowych aut, już chyba nawet nie kupiłbym nowego. Mówię zupełnie poważnie.
Już nawet nie chodzi czy mnie stać czy nie stać, robię od kilku lat zdecydowanie mniej kilometrów, a do max wyposażenia w superbie się przyzwyczaiłem, i nic z tego wyposażenia nie może mi zabraknąć w kolejnym aucie (między innymi webasto, grzana szyba, otwierany dach czy też hak), więc chyba bardziej skłonny byłbym nawet kupić używkę z rynku krajowego z małym przebiegiem i pełną jeszcze gwarancją, która już utraciła wartość po wyjeździe z salonu i różnica wyniosłaby nowego superba + mody. Odbierałem już kilka nowych aut z salonu i już chyba magia nowości na mnie nie działa. Mam w domu drugie auto kupione jako używkę, właśnie z polskiego salonu, kupione z małym przebiegiem, którym już zostało zrobione drugie tyle km niż jak go kupowaliśmy i jesteśmy zadowoleni, nawet nie pamiętamy że go nie odbieraliśmy z salonu.
JackP
Posty: 45
Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
Samochód: Inny
Rocznik: 2021
Silnik: Inny

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: JackP »

Różne są podejścia, mnie osobiście nie dziwi jeżeli ktoś chce jeździć wyższa klasą samochodu w podstawowej wersji. Jego wybór, jeżeli komuś daje to szczęście to fajnie, tak samo jak są szczęśliwi posiadacze Superba L&K lub Toyoty Ayqgo.

Dla mnie liczyła się wyłącznie funkcjonalność, zresztą Passat, Arteon i Skoda jeżdżą dokładnie tak samo więc wolałem mieć więcej dodatków w tym samym budżecie no i liftback zamiast kombi.

Rozumiem również tych, którzy z jakiegokolwiek, nawet najmniejszego powodu wybrali by coś innego. Ziębi mnie całkowicie czym wolą jeździć inni natomiast jeżeli porównywać cokolwiek to raczej lepiej zrobić to z sensem bo zaraz się okaże, że zamiast Superba można wziąć roczne A6, które "wygląda jak nowe więc po co zamawiać w fabryce" i tak można przesuwać granicę w tych porównaniach do jakiegoś absurdalnego poziomu.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: orlik »

JackP pisze: 28 wrz 2023, o 13:04 Ziębi mnie całkowicie czym wolą jeździć inni natomiast jeżeli porównywać cokolwiek to raczej lepiej zrobić to z sensem bo zaraz się okaże, że zamiast Superba można wziąć roczne A6, które "wygląda jak nowe więc po co zamawiać w fabryce" i tak można przesuwać granicę w tych porównaniach do jakiegoś absurdalnego poziomu.
Właśnie napisałem to post przed Tobą :lol: i tak, teraz bym tak właśnie zrobił. Jeżdżąc na maxa wypchanym superbem i poprawionym wszędzie gdzie się dało (moc, hamulce, zawieszenie, wyciszenie). Obecnie nowego superba bym nie kupił, bo miałem okazję pojeździć ostatnio seryjnym. I gdybym miał określony budżet celowałbym w roczną/dwuletnią używkę premium z gwarancją i pakietem serwisowym.
Ps. kupiłem nowego superba wiedząc co go czeka, i już był plan na niego, także po kilkunastu tysiącach km już tylko elektryczne szyby były na gwarancji :P chciałem go tylko trochę przelatać żeby zobaczyć czy wyjdą jakieś wady fabryczne. W innym wypadku nie kupiłbym tego auta.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2023, o 13:25 przez orlik, łącznie zmieniany 1 raz.
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: krzysn »

JackP pisze: 28 wrz 2023, o 10:53 W całym VAG standardowe hamulce są tak samo słabe. U nas powtarzalny temat, każde auto z floty ma zwichrowane tarcze.
Bo niektórzy, za przeproszeniem, zapierdalają tymi samochodami. Do zwykłej, normalnej jazdy hamulce w S3 są wystarczające.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: Maliniak »

zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 13:02
Maliniak pisze:
zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:31 Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)
Chciałbym zobaczyć specyfikację takiego modelu, bo aż ciężko w to uwierzyć ;)
Proszę, tu akurat za 309, ale za 320/330 po ich dużym rabacie był już dobrze dopchany ;)
No spoko, nawet niezła cena, ale to w sumie nadal ponad 100k więcej ile dałem za swojego Superba ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: orlik »

krzysn pisze: 28 wrz 2023, o 13:24 Bo niektórzy, za przeproszeniem, zapierdalają tymi samochodami. Do zwykłej, normalnej jazdy hamulce w S3 są wystarczające.
I tak i nie. Moim zdaniem za duża masa auta do wsadzonych seryjnych hamulców. Nie trzeba nawet zapierdalać, a jeździć tylko na aktywnym tempomacie, który dohamowywuje tył i tarcze z tyłu klękają szybko. Tak być nie powinno.
JackP
Posty: 45
Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
Samochód: Inny
Rocznik: 2021
Silnik: Inny

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: JackP »

krzysn pisze: 28 wrz 2023, o 13:24
JackP pisze: 28 wrz 2023, o 10:53 W całym VAG standardowe hamulce są tak samo słabe. U nas powtarzalny temat, każde auto z floty ma zwichrowane tarcze.
Bo niektórzy, za przeproszeniem, zapierdalają tymi samochodami. Do zwykłej, normalnej jazdy hamulce w S3 są wystarczające.
Mam porównanie do młodych i siebie gdzie auta raczej mają średnio statystki prędkości powyżej dopuszczalnej na autostradzie jak i do lasek, co jeżdżą max 130 km/h I tylko w ładną pogodę bo się boją w deszczu a jak zerknie się jej na komputer to średnie spalanie w Pasku ma 5.8/100 poza autostrada w benzynie. Tarcze krzywe jakby ktoś je na zamówienie wyginał.
Nie mam pojęcia czy tarcze są tak odchudzone konstrukcyjne, czy tak słabo chłodzone, wadliwe partie, gorsze stopy stali czy te plus inne czynniki ale dawno nie spotkałem się z powtarzalnym tematem ich wibrowania. Aktualnie nastawiam się, że każdy wóz z VAGa będzie skrzywiony do max 50tys km.
Traktuję to jako urok aktualnej, motoryzacyjnej ekonomii.
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

JackP pisze:
krzysn pisze: 28 wrz 2023, o 13:24
JackP pisze: 28 wrz 2023, o 10:53 W całym VAG standardowe hamulce są tak samo słabe. U nas powtarzalny temat, każde auto z floty ma zwichrowane tarcze.
Bo niektórzy, za przeproszeniem, zapierdalają tymi samochodami. Do zwykłej, normalnej jazdy hamulce w S3 są wystarczające.
Mam porównanie do młodych i siebie gdzie auta raczej mają średnio statystki prędkości powyżej dopuszczalnej na autostradzie jak i do lasek, co jeżdżą max 130 km/h I tylko w ładną pogodę bo się boją w deszczu a jak zerknie się jej na komputer to średnie spalanie w Pasku ma 5.8/100 poza autostrada w benzynie. Tarcze krzywe jakby ktoś je na zamówienie wyginał.
Nie mam pojęcia czy tarcze są tak odchudzone konstrukcyjne, czy tak słabo chłodzone, wadliwe partie, gorsze stopy stali czy te plus inne czynniki ale dawno nie spotkałem się z powtarzalnym tematem ich wibrowania. Aktualnie nastawiam się, że każdy wóz z VAGa będzie skrzywiony do max 50tys km.
Traktuję to jako urok aktualnej, motoryzacyjnej ekonomii.
Przy 300 konnym Superbie te klocki są bez sensu. Podobnie zawias, praca skrzyni. Fajne auto, mega opłacalne, ale pod kątem wrażeń z jazdy jest słabiutkie. Najgorzej jeżdżące auto z osiągami rzędu 5-5.5s do 100 km/h.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
MS7
Posty: 60
Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: MS7 »

zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 12:57
MS7 pisze:
zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:31Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)
Jeśli szło kupić, to idź kupić, a nie proponujesz na forum o Superbie przesiadkę do auta za 100 tys. więcej. Co za typ.
Po pierwsze dzieciaku wyhamuj bajere. Po drugie widać, nic nie zrozumiałeś, z tego, co pisze, bo nie twierdzę, że masz kupić 540i tylko podałem cenę tego konkretnego setupu dla Maliniaka. Dramat z tobą…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ty chyba się kolego odkleiłeś od rzeczywistości, z takimi tekstami zapraszam do rodziców, a nie do randomowych ludzi na forum, bo nigdy nie wiesz z kim rozmawiasz, to po pierwsze.

Po drugie, cwaniaczku, sam nie pamiętasz własnych postów, bo wczoraj wieczorem zachwalałeś serię 5 pisząc o tym, że owszem płaci się zauważalnie więcej, ale w zamian dostajesz to, to, to i tamto. Porównywałeś skórę, zawieszenie, lampy. To Cię wyjaśniłem kolego po dalszych wpisach, że polecanie na forum o Superbie aut kosztujących 100 tys. więcej jest durne.

Jeszcze coś masz do powiedzenia w tym temacie? Może coś o czytaniu ze zrozumieniem? Typ, który nie pamięta własnych postów będzie mi tutaj wyjeżdżał od dzieciaków :lol:

EDIT. Kończę w tym momencie dyskusję na ten temat. Można się spiąć i pokłócić, ale pojazdy personalne są nieakceptowalne.
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

[S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

MS7 pisze:
zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 12:57
MS7 pisze:
Jeśli szło kupić, to idź kupić, a nie proponujesz na forum o Superbie przesiadkę do auta za 100 tys. więcej. Co za typ.
Po pierwsze dzieciaku wyhamuj bajere. Po drugie widać, nic nie zrozumiałeś, z tego, co pisze, bo nie twierdzę, że masz kupić 540i tylko podałem cenę tego konkretnego setupu dla Maliniaka. Dramat z tobą…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ty chyba się kolego odkleiłeś od rzeczywistości, z takimi tekstami zapraszam do rodziców, a nie do randomowych ludzi na forum, bo nigdy nie wiesz z kim rozmawiasz, to po pierwsze.

Po drugie, cwaniaczku, sam nie pamiętasz własnych postów, bo wczoraj wieczorem zachwalałeś serię 5 pisząc o tym, że owszem płaci się zauważalnie więcej, ale w zamian dostajesz to, to, to i tamto. Porównywałeś skórę, zawieszenie, lampy. To Cię wyjaśniłem kolego po dalszych wpisach, że polecanie na forum o Superbie aut kosztujących 100 tys. więcej jest durne.

Jeszcze coś masz do powiedzenia w tym temacie? Może coś o czytaniu ze zrozumieniem? Typ, który nie pamięta własnych postów będzie mi tutaj wyjeżdżał od dzieciaków :lol:

EDIT. Kończę w tym momencie dyskusję na ten temat. Można się spiąć i pokłócić, ale pojazdy personalne są nieakceptowalne.
Ty nadal nic nie rozumiesz, to jest przerażające. Możesz kupić BMW 5 za 260-270 tys zł i będziesz mieć wszystkie wymienione elementy wyraźnie lepsze, niż w Superbie, rozumiesz? Jeszcze raz, wyraźnie i powoli - nie musisz wydawać na BMW/Audi 286, 306 ani 336 tys, aby mieć podane wcześniej, liczne obszary wyraźnie lepsze jakościowo, wiesz?
Ty mnie wyjaśniłeś? Dobre :D
Zakończmy tą nierówną dyskusję, bo nie masz zielonego, najmniejszego pojęcia o dobrej motoryzacji ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: Enriquez »

Panowie i panie. Apeluję o wzajemny szacunek.
A wątek ciekawy i można kontynuować, ale bez osobistych podjazdów. Dziękuję.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

[S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

Racja, przepraszam MS7, zupełnie niepotrzebnie się uniosłem.

W ogóle to zepsuliśmy wątek, bo ciekawie zawsze było w wątku :

Co zamiast Superba ?
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ