[S3] Dylematy przed-zakupowe
: 19 kwie 2023, o 08:44
Cześć, rozważam zakup SIII nówki ale mam wiele wątpliwości, może pomożecie mi je rozwiać. Umieszczę wszystkie kwestie poniżej w punktach aby było bardziej zwięźle.
1. Wstęp: obecnie jeżdżę Civiciem Tourerem 2016r wersja lifestyle (o 1 niżej od max w Hondzie). Bagażnik jest godnym rywalem Octavi, zwłaszcza ,że mam wydzielony 2gi poziom w który wchodzi cała dojazdówka przykrywana taką pokrywą/podłogą bagażnika właściwego z 620l o ile dobrze pamiętam na papierze. Do tego mam siatkę oddzielającą bagażnik od kabiny pasażerskiej. Dzięki temu mogę 3 walizki (duża, średnia, mała) ustawić w pionie i mam jeszcze pół bagażnika obok na szerokość do dyspozycji plus pojemność pod podłogą (na to koło dojazdowe) i generalnie jest super.
Przebiegi 90% miasto/10% trasy. Przebieg roczny : obecnie 11k km , ale może skoczyć do 20k km rocznie. Auto kupowane na os. fiz. chciałbym na dłużej (7-9 lat).
2. Co potrzebuję:
2.1: auta z dużym bagażnikiem, najlepiej wysokim, abym mógł te walizki w pionie ustawić i zamknąć klapę.
2.2: automat
2.3: >=180KM mocy ale w miarę paliwo oszczędny silnik. Upatrzyłem 2.0 TSI 190KM i mi raczej wystarczy.
2.4: komfortowy z tyłu dla żony + córki (6l).
2.5: wygodne fotele do dłuższych podróży ( 1dna w roku - wakacje, ale chcę się wtedy relaksować a nie męczyć )
2.6: fajnie byłoby mieć webasto ale niestety nie upoluję takiej sztuki z placu. Auto parkuję pod chmurką ( szeregówka bez garażu) i przez kilka miesięcy w roku dogrzewam auto na postoju zanim córka wsiądzie do auta i jedziemy do przedszkola.
2.7 Reflektory matrixowe mnie kuszą również
3. Co upatrzyłem: Pan Handlowiec podesłał fajną konfigurację L&K (ja na L&K naciskałem) z wentylowanymi fotelami skórzanymi.
No i tak...
- w konfiguracji jest kierownica wielofunkcyjna bez łopatek ale podgrzewana. Czy bez łopatek do DSG da się żyć (załóżmy,że pójdę w PedalBoxa bo mnie szlag pewnie trafi z takim lagiem jaki opisujecie na forum w związku z softem do DSG)? No i chyba pada ta kierownica, kwestia czasu tak? Przez tę funkcję ogrzewania?
- Pytanie: jak szybko nagrzewa się kabina w TSI 2.0 w zimę do powiedzmy tych 23 stopni , przy pracy silnika na biegu jałowym i zamkniętym obiegu?
4. Pytania
4.1 najważniejsze, czy po 5latach macie serdecznie dość SIII i chcecie zmieniać i cośtam szwankuje permanentnie? Czy też macie jeżdżący ideał ?
4.2 - nowy SIV - strach zamawiać? W czerwcu będzie zabawa jak w OIV? I pewnie drożej? Plotki jakieś słyszałem, że tylko plugin? No chyba miękką hybrydę będą w stanie zrobić, ale... widać z fotek że większe auto się szykuje od obecnego to więc opcja, "wyłącznie plugin" w cenniku SIV, zaczyna naprawdę mnie martwić....
4.3 - Czy na SIV na dzień dobry też jakieś 5% upustu handlowcy będą dawać na nowy model czy to tak nie działa w Skodzie?
Pozdrawiam.
1. Wstęp: obecnie jeżdżę Civiciem Tourerem 2016r wersja lifestyle (o 1 niżej od max w Hondzie). Bagażnik jest godnym rywalem Octavi, zwłaszcza ,że mam wydzielony 2gi poziom w który wchodzi cała dojazdówka przykrywana taką pokrywą/podłogą bagażnika właściwego z 620l o ile dobrze pamiętam na papierze. Do tego mam siatkę oddzielającą bagażnik od kabiny pasażerskiej. Dzięki temu mogę 3 walizki (duża, średnia, mała) ustawić w pionie i mam jeszcze pół bagażnika obok na szerokość do dyspozycji plus pojemność pod podłogą (na to koło dojazdowe) i generalnie jest super.
Przebiegi 90% miasto/10% trasy. Przebieg roczny : obecnie 11k km , ale może skoczyć do 20k km rocznie. Auto kupowane na os. fiz. chciałbym na dłużej (7-9 lat).
2. Co potrzebuję:
2.1: auta z dużym bagażnikiem, najlepiej wysokim, abym mógł te walizki w pionie ustawić i zamknąć klapę.
2.2: automat
2.3: >=180KM mocy ale w miarę paliwo oszczędny silnik. Upatrzyłem 2.0 TSI 190KM i mi raczej wystarczy.
2.4: komfortowy z tyłu dla żony + córki (6l).
2.5: wygodne fotele do dłuższych podróży ( 1dna w roku - wakacje, ale chcę się wtedy relaksować a nie męczyć )
2.6: fajnie byłoby mieć webasto ale niestety nie upoluję takiej sztuki z placu. Auto parkuję pod chmurką ( szeregówka bez garażu) i przez kilka miesięcy w roku dogrzewam auto na postoju zanim córka wsiądzie do auta i jedziemy do przedszkola.
2.7 Reflektory matrixowe mnie kuszą również
3. Co upatrzyłem: Pan Handlowiec podesłał fajną konfigurację L&K (ja na L&K naciskałem) z wentylowanymi fotelami skórzanymi.
No i tak...
- w konfiguracji jest kierownica wielofunkcyjna bez łopatek ale podgrzewana. Czy bez łopatek do DSG da się żyć (załóżmy,że pójdę w PedalBoxa bo mnie szlag pewnie trafi z takim lagiem jaki opisujecie na forum w związku z softem do DSG)? No i chyba pada ta kierownica, kwestia czasu tak? Przez tę funkcję ogrzewania?
- Pytanie: jak szybko nagrzewa się kabina w TSI 2.0 w zimę do powiedzmy tych 23 stopni , przy pracy silnika na biegu jałowym i zamkniętym obiegu?
4. Pytania
4.1 najważniejsze, czy po 5latach macie serdecznie dość SIII i chcecie zmieniać i cośtam szwankuje permanentnie? Czy też macie jeżdżący ideał ?
4.2 - nowy SIV - strach zamawiać? W czerwcu będzie zabawa jak w OIV? I pewnie drożej? Plotki jakieś słyszałem, że tylko plugin? No chyba miękką hybrydę będą w stanie zrobić, ale... widać z fotek że większe auto się szykuje od obecnego to więc opcja, "wyłącznie plugin" w cenniku SIV, zaczyna naprawdę mnie martwić....
4.3 - Czy na SIV na dzień dobry też jakieś 5% upustu handlowcy będą dawać na nowy model czy to tak nie działa w Skodzie?
Pozdrawiam.