DSG 4x4 zmiana biegów
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 gru 2022, o 21:52
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Bochnia
DSG 4x4 zmiana biegów
Cześć,
nie chcę się tu rozpisywać za bardzo i żalić, ale czuję potrzebę wyrzucenia z siebie tego co mnie boli.
Superb 2.0 TDI 200KM 4x4 DSG 2022r. Praca tej skrzyni jest lekko mówiąc kiepska, dlatego praktycznie od początku posiadania samochodu jeżdżę w trybie S. I to powiedzmy załatwia sprawę podczas normalnej jazdy (mam na myśli reakcję na pedał gazu). Ale jest jedna rzecz, która działa tak samo zarówno w trybie D i S. Mam pod domem podjazd pod górkę, ale żeby na niego wjechać muszę znacznie zwolnić (powiedzmy do ok 5-7km/h) i co? On zostawia 2 bieg i heja na sprzęgle i ta sytuacja dzieje się nie tylko pod domem na podjeździe, ale na każdym skrzyżowaniu itd. Ok - nauczyłem się wrzucać manualnie 1 bieg, ale kurde, nie po to kupowałem automat, żeby podczas normalnego przejazdu przez miasto musieć kilka razy wymuszać wrzucanie 1 biegu przez skrzynię lub ewentualnie zaciskać zęby kiedy nie wrzuciłem jedynki i nagle chcę sprawnie wjechać na rondo a sprzęgło i dwumas jęczą. Pewnie nie jeden z Was zna ten niesmak..
Prosi się korekta shiftpointów, ale auto listopad 2022, do końca gwarancji daleko. Podzielcie się swoimi odczuciami, ewentualnie podjętymi działaniami
nie chcę się tu rozpisywać za bardzo i żalić, ale czuję potrzebę wyrzucenia z siebie tego co mnie boli.
Superb 2.0 TDI 200KM 4x4 DSG 2022r. Praca tej skrzyni jest lekko mówiąc kiepska, dlatego praktycznie od początku posiadania samochodu jeżdżę w trybie S. I to powiedzmy załatwia sprawę podczas normalnej jazdy (mam na myśli reakcję na pedał gazu). Ale jest jedna rzecz, która działa tak samo zarówno w trybie D i S. Mam pod domem podjazd pod górkę, ale żeby na niego wjechać muszę znacznie zwolnić (powiedzmy do ok 5-7km/h) i co? On zostawia 2 bieg i heja na sprzęgle i ta sytuacja dzieje się nie tylko pod domem na podjeździe, ale na każdym skrzyżowaniu itd. Ok - nauczyłem się wrzucać manualnie 1 bieg, ale kurde, nie po to kupowałem automat, żeby podczas normalnego przejazdu przez miasto musieć kilka razy wymuszać wrzucanie 1 biegu przez skrzynię lub ewentualnie zaciskać zęby kiedy nie wrzuciłem jedynki i nagle chcę sprawnie wjechać na rondo a sprzęgło i dwumas jęczą. Pewnie nie jeden z Was zna ten niesmak..
Prosi się korekta shiftpointów, ale auto listopad 2022, do końca gwarancji daleko. Podzielcie się swoimi odczuciami, ewentualnie podjętymi działaniami
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Ale co tu więcej można napisać. Tylko i wyłącznie zmiana softu w skrzyni np w CS w Bielsku.
Rożnica jest wtedy taka jak byś miał inną skrzynie wsadzoną.
Nic innego nie wymyślisz i musisz się męczyć jak obecnie.
Rożnica jest wtedy taka jak byś miał inną skrzynie wsadzoną.
Nic innego nie wymyślisz i musisz się męczyć jak obecnie.
-
- Posty: 603
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Jak wyżej. Mam wrażenie, że obecnie jest jeszcze gorzej niż kilka lat temu, bo dodali tryb żeglowania do trybu normal - wcześniej był tylko w eco. Tylko zmiana softu ratuje sprawę, więc albo gwarancja albo przyjemność z jazdy
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Ja na szczęście wybrałem gwarancje bo dsg padło przy 79km. Nie wytrzymało nawet do 2wymiany oleju
-
- Posty: 603
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Może po programie by nie padło, bo zabiła ekologia Ale tego się nigdy nie dowiemy
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Ja od razu wlaczam tryb Sport, i po prostu uzywam manetek do zmiany biegow, kiedy trzeba. Co ciekawe auto ma lepsze spalanie w trybie S (uzywanym z glowa oczywiscie), niz w Eco - chociaz z drugiej strony auto ciagle na dotarciu, wiec moze sie cos jeszcze zmieni.
Przez kilka lat jezdzilem Hyundaiem Ioniqiem PHEV i tam to byla loteria z ruszaniem z np. zatloczonego podporzadkowanego skrzyzowania. Nie dosc, ze skrzynia myslala, ktory bieg zapiac, to najpierw auto ruszalo na silniku elektrycznym, a dopiero po chwili wlaczalo silnik spalinowy. Takze juz od kilku lat jestem nauczony/przyzwyczajony, ze wiem lepiej czego chce od auta i gdzie sie da uzywam manetek w kierownicy.
Z drugiej strony, mialem dostep do wielu automatow w 2017-2019 z wypozyczalni (wyjazdy sluzbowe) i we wszystkich automaty kulaly w taki czy inny sposob, fakt ze auta z segmentu B/C, wiec moze malo miarodajne. Jedynie mile wspomina Toyote C-HR, aczkolwiek wycie CVT czasem wkurzalo
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
LMB bardzo ciężka noga jak w [S] Ci mniej pali niż w [E]...
PS: dzięki za dobre słowo o Toyocie C-HR, myślę kupić go żonie - jakoś przypadł jej do gustu.. a przy okazji o jej manewrowanie tak na chodnikach w mieście jak i na posiadłościach nie będzie obawy, że oponę przetnie o kamień czy co..
PS: dzięki za dobre słowo o Toyocie C-HR, myślę kupić go żonie - jakoś przypadł jej do gustu.. a przy okazji o jej manewrowanie tak na chodnikach w mieście jak i na posiadłościach nie będzie obawy, że oponę przetnie o kamień czy co..
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Pedal gazu to ja dotykam tak lekko jak sie da poki co . Mysle, ze to kwestia tego, ze auto szybciej sie rozgrzewa w S, i jesli jade tak samo do autostrady (jakies 30minut) a an autostradzie i tak 7 bieg zapiety... inna inszosc, ze auto sie ciagle dociera (dopiero ma zrobione 800km) wiec roznie moze byc. Aczkolwiek poki co, taki wniosek odnosnie spalania mam .artho pisze: ↑28 mar 2023, o 19:30 LMB bardzo ciężka noga jak w [S] Ci mniej pali niż w [E]...
PS: dzięki za dobre słowo o Toyocie C-HR, myślę kupić go żonie - jakoś przypadł jej do gustu.. a przy okazji o jej manewrowanie tak na chodnikach w mieście jak i na posiadłościach nie będzie obawy, że oponę przetnie o kamień czy co..
Co do Toyki - to byla pierwsz hybryda (jakos w 2018 roku) jaka jechalem, i bardzo pozytywnie mnie zaskoczyla odnosnie spalania. Juz wtedy czekalem an Ioniq'a PHEV i dalo mi to jakis poglad na to, czego oczekiwac. Ioniq zaskakiwal jeszcze bardziej, bo wiekszy i ciezszy. Aczkolwiek teraz pewnie wybieralbym albo pelny elektryk albo zwykla hybryda. PHEV maja coraz mniej sensu, chociaz ja bylem zadowolony.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Pisałem wielokrotnie tutaj - kupcie sobie PedalBoxa i problemy znikną a gwarancji nie stracicie. Z boxem jeżdżę już prawie dwa lata i gdy go wypinam jadąc do ASO to strach jechać z takim lagiem. Kogoś tu namówiłem do zakupu i z tego co pisał nie żałuję.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Kontakt:
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Skoro tak tą skrzynię zaprogramowali, aby jak najwięcej szła na sprzęgle (przynajmniej jest płynnie) to chyba tak ma być i bym się tym nie przejmowałdavid_n pisze: ↑27 mar 2023, o 12:27 Mam pod domem podjazd pod górkę, ale żeby na niego wjechać muszę znacznie zwolnić (powiedzmy do ok 5-7km/h) i co? On zostawia 2 bieg i heja na sprzęgle i ta sytuacja dzieje się nie tylko pod domem na podjeździe, ale na każdym skrzyżowaniu itd. Ok - nauczyłem się wrzucać manualnie 1 bieg, ale kurde, nie po to kupowałem automat, żeby podczas normalnego przejazdu przez miasto musieć kilka razy wymuszać wrzucanie 1 biegu przez skrzynię lub ewentualnie zaciskać zęby kiedy nie wrzuciłem jedynki i nagle chcę sprawnie wjechać na rondo a sprzęgło i dwumas jęczą. Pewnie nie jeden z Was zna ten niesmak..
- burak
- Sponsor
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 lut 2023, o 08:28
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 350/500
- Lokalizacja: Kraków
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Skrzynie zaprogramowali chu@%wo i tyle. Z pedalboxem nie jezdzilem, ale jak odebralem moja kure od CSów po zmianie oprogramowania to tak jakbys mial inna skrzynie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Kuster
- Posty: 1037
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Potwierdzam
PedalBox daje radę i to cholernie
Do tego zmiana softu skrzyni i już w ogóle jest mega przyjemniej
Wcześniej też miałem coś takiego przy zjeździe z górki gdzie na końcu był zakręt w prawo (droga na osiedlu)
Wyjazd, dodanie gazu a on myśli... Dodajesz więcej gazu a on szarpie bo dopiero zajarzył....
Teraz niema już czegoś takiego ale ja mam Stage2+DSG+PedalBox
Co do ciągłej jazdy na sprzęgle...
Skrzynia DSG ma dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni.
Ruszasz z 1 a 2 jest już w zasadzie zapięta itd
A 1 służy tylko do ruszania ^^
PedalBox daje radę i to cholernie
Do tego zmiana softu skrzyni i już w ogóle jest mega przyjemniej
Wcześniej też miałem coś takiego przy zjeździe z górki gdzie na końcu był zakręt w prawo (droga na osiedlu)
Wyjazd, dodanie gazu a on myśli... Dodajesz więcej gazu a on szarpie bo dopiero zajarzył....
Teraz niema już czegoś takiego ale ja mam Stage2+DSG+PedalBox
Co do ciągłej jazdy na sprzęgle...
Skrzynia DSG ma dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni.
Ruszasz z 1 a 2 jest już w zasadzie zapięta itd
A 1 służy tylko do ruszania ^^
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 5 kwie 2023, o 12:20
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Robert
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Czy ktoś jest w stanie podać jakiś sensowny powód, dla którego DSG przy zdjęciu nogi gazu przełącza się w "żeglowanie". Przecież przez takie rozwiązanie samochód pali więcej. Przez 7 lat jeździłem Talismanem i tam zawsze komputer pokazywał mi jaki dystans przebyłem bez zużycia paliwa (na hamowaniu biegiem). W Superbie praktycznie nie mam szans, żeby w ten sposób zaoszczędzić paliwo. Na trasie używam tryby manual. Wtedy skrzynia nie przełącza się w tryb neutralny w czasie jazdy. Dzięki temu mam wrażenie, że udaje mi się zaoszczędzić 0,5 do 1 L/100km.
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Jak umiesz korzystać to na luzie może mniej spalić. A jak chcesz hamować silnikiem to dotknij hamulca i już będziesz na biegu.
-
- Posty: 603
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DSG 4x4 zmiana biegów
Jeszcze parę lat temu żeglowanie było tylko w trybie eko. Hamowanie silnikiem jest nadal, ale żeglowanie również nie rozumiem. Trzeba pytać księgowych, którzy o wszystkim decydują