DSG 4x4 zmiana biegów

david_n
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2022, o 21:52
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Lokalizacja: Bochnia

DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: david_n »

Cześć,

nie chcę się tu rozpisywać za bardzo i żalić, ale czuję potrzebę wyrzucenia z siebie tego co mnie boli.

Superb 2.0 TDI 200KM 4x4 DSG 2022r. Praca tej skrzyni jest lekko mówiąc kiepska, dlatego praktycznie od początku posiadania samochodu jeżdżę w trybie S. I to powiedzmy załatwia sprawę podczas normalnej jazdy (mam na myśli reakcję na pedał gazu). Ale jest jedna rzecz, która działa tak samo zarówno w trybie D i S. Mam pod domem podjazd pod górkę, ale żeby na niego wjechać muszę znacznie zwolnić (powiedzmy do ok 5-7km/h) i co? On zostawia 2 bieg i heja na sprzęgle :? i ta sytuacja dzieje się nie tylko pod domem na podjeździe, ale na każdym skrzyżowaniu itd. Ok - nauczyłem się wrzucać manualnie 1 bieg, ale kurde, nie po to kupowałem automat, żeby podczas normalnego przejazdu przez miasto musieć kilka razy wymuszać wrzucanie 1 biegu przez skrzynię lub ewentualnie zaciskać zęby kiedy nie wrzuciłem jedynki i nagle chcę sprawnie wjechać na rondo a sprzęgło i dwumas jęczą. Pewnie nie jeden z Was zna ten niesmak..

Prosi się korekta shiftpointów, ale auto listopad 2022, do końca gwarancji daleko. Podzielcie się swoimi odczuciami, ewentualnie podjętymi działaniami :arrow: ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: orlik »

Ale co tu więcej można napisać. Tylko i wyłącznie zmiana softu w skrzyni np w CS w Bielsku.
Rożnica jest wtedy taka jak byś miał inną skrzynie wsadzoną.
Nic innego nie wymyślisz i musisz się męczyć jak obecnie.
Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: Maliniak »

Jak wyżej. Mam wrażenie, że obecnie jest jeszcze gorzej niż kilka lat temu, bo dodali tryb żeglowania do trybu normal - wcześniej był tylko w eco. Tylko zmiana softu ratuje sprawę, więc albo gwarancja albo przyjemność z jazdy ;)
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: kacluk »

Ja na szczęście wybrałem gwarancje bo dsg padło przy 79km. Nie wytrzymało nawet do 2wymiany oleju😂
Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: Maliniak »

Może po programie by nie padło, bo zabiła ekologia ;) Ale tego się nigdy nie dowiemy :D
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: LMB »

david_n pisze: 27 mar 2023, o 12:27 Cześć,

nie chcę się tu rozpisywać za bardzo i żalić, ale czuję potrzebę wyrzucenia z siebie tego co mnie boli...
Ja od razu wlaczam tryb Sport, i po prostu uzywam manetek do zmiany biegow, kiedy trzeba. Co ciekawe auto ma lepsze spalanie w trybie S (uzywanym z glowa oczywiscie), niz w Eco :lol: - chociaz z drugiej strony auto ciagle na dotarciu, wiec moze sie cos jeszcze zmieni.

Przez kilka lat jezdzilem Hyundaiem Ioniqiem PHEV i tam to byla loteria z ruszaniem z np. zatloczonego podporzadkowanego skrzyzowania. Nie dosc, ze skrzynia myslala, ktory bieg zapiac, to najpierw auto ruszalo na silniku elektrycznym, a dopiero po chwili wlaczalo silnik spalinowy. Takze juz od kilku lat jestem nauczony/przyzwyczajony, ze wiem lepiej czego chce od auta i gdzie sie da uzywam manetek w kierownicy.

Z drugiej strony, mialem dostep do wielu automatow w 2017-2019 z wypozyczalni (wyjazdy sluzbowe) i we wszystkich automaty kulaly w taki czy inny sposob, fakt ze auta z segmentu B/C, wiec moze malo miarodajne. Jedynie mile wspomina Toyote C-HR, aczkolwiek wycie CVT czasem wkurzalo :mrgreen:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: artho »

LMB bardzo ciężka noga jak w [S] Ci mniej pali niż w [E]... 😆

PS: dzięki za dobre słowo o Toyocie C-HR, myślę kupić go żonie - jakoś przypadł jej do gustu.. 😃 a przy okazji o jej manewrowanie tak na chodnikach w mieście jak i na posiadłościach nie będzie obawy, że oponę przetnie o kamień czy co..
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: LMB »

artho pisze: 28 mar 2023, o 19:30 LMB bardzo ciężka noga jak w [S] Ci mniej pali niż w [E]... 😆

PS: dzięki za dobre słowo o Toyocie C-HR, myślę kupić go żonie - jakoś przypadł jej do gustu.. 😃 a przy okazji o jej manewrowanie tak na chodnikach w mieście jak i na posiadłościach nie będzie obawy, że oponę przetnie o kamień czy co..
Pedal gazu to ja dotykam tak lekko jak sie da poki co :). Mysle, ze to kwestia tego, ze auto szybciej sie rozgrzewa w S, i jesli jade tak samo do autostrady (jakies 30minut) a an autostradzie i tak 7 bieg zapiety... inna inszosc, ze auto sie ciagle dociera (dopiero ma zrobione 800km) wiec roznie moze byc. Aczkolwiek poki co, taki wniosek odnosnie spalania mam ;).

Co do Toyki - to byla pierwsz hybryda (jakos w 2018 roku) jaka jechalem, i bardzo pozytywnie mnie zaskoczyla odnosnie spalania. Juz wtedy czekalem an Ioniq'a PHEV i dalo mi to jakis poglad na to, czego oczekiwac. Ioniq zaskakiwal jeszcze bardziej, bo wiekszy i ciezszy. Aczkolwiek teraz pewnie wybieralbym albo pelny elektryk albo zwykla hybryda. PHEV maja coraz mniej sensu, chociaz ja bylem zadowolony.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: kefirek »

Pisałem wielokrotnie tutaj - kupcie sobie PedalBoxa i problemy znikną a gwarancji nie stracicie. Z boxem jeżdżę już prawie dwa lata i gdy go wypinam jadąc do ASO to strach jechać z takim lagiem. Kogoś tu namówiłem do zakupu i z tego co pisał nie żałuję.
3pm_krk
Posty: 146
Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: 3pm_krk »

david_n pisze: 27 mar 2023, o 12:27 Mam pod domem podjazd pod górkę, ale żeby na niego wjechać muszę znacznie zwolnić (powiedzmy do ok 5-7km/h) i co? On zostawia 2 bieg i heja na sprzęgle :? i ta sytuacja dzieje się nie tylko pod domem na podjeździe, ale na każdym skrzyżowaniu itd. Ok - nauczyłem się wrzucać manualnie 1 bieg, ale kurde, nie po to kupowałem automat, żeby podczas normalnego przejazdu przez miasto musieć kilka razy wymuszać wrzucanie 1 biegu przez skrzynię lub ewentualnie zaciskać zęby kiedy nie wrzuciłem jedynki i nagle chcę sprawnie wjechać na rondo a sprzęgło i dwumas jęczą. Pewnie nie jeden z Was zna ten niesmak..
Skoro tak tą skrzynię zaprogramowali, aby jak najwięcej szła na sprzęgle (przynajmniej jest płynnie) to chyba tak ma być i bym się tym nie przejmował :-)
Pozdrawiam, Łukasz
Skoda Superb 2.0 TSI 280 KM 2022
https://vigipodia.pl/uslugi-podologiczne/
Awatar użytkownika
burak
Sponsor
Sponsor
Posty: 13
Rejestracja: 16 lut 2023, o 08:28
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 350/500
Lokalizacja: Kraków

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: burak »

Skrzynie zaprogramowali chu@%wo i tyle. Z pedalboxem nie jezdzilem, ale jak odebralem moja kure od CSów po zmianie oprogramowania to tak jakbys mial inna skrzynie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: Kuster »

Potwierdzam
PedalBox daje radę i to cholernie
Do tego zmiana softu skrzyni i już w ogóle jest mega przyjemniej

Wcześniej też miałem coś takiego przy zjeździe z górki gdzie na końcu był zakręt w prawo (droga na osiedlu)
Wyjazd, dodanie gazu a on myśli... Dodajesz więcej gazu a on szarpie bo dopiero zajarzył....

Teraz niema już czegoś takiego ale ja mam Stage2+DSG+PedalBox

Co do ciągłej jazdy na sprzęgle...
Skrzynia DSG ma dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni.
Ruszasz z 1 a 2 jest już w zasadzie zapięta itd
A 1 służy tylko do ruszania ^^
Jak dbasz tak masz
Monterrobi
Posty: 7
Rejestracja: 5 kwie 2023, o 12:20
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Robert

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: Monterrobi »

Czy ktoś jest w stanie podać jakiś sensowny powód, dla którego DSG przy zdjęciu nogi gazu przełącza się w "żeglowanie". Przecież przez takie rozwiązanie samochód pali więcej. Przez 7 lat jeździłem Talismanem i tam zawsze komputer pokazywał mi jaki dystans przebyłem bez zużycia paliwa (na hamowaniu biegiem). W Superbie praktycznie nie mam szans, żeby w ten sposób zaoszczędzić paliwo. Na trasie używam tryby manual. Wtedy skrzynia nie przełącza się w tryb neutralny w czasie jazdy. Dzięki temu mam wrażenie, że udaje mi się zaoszczędzić 0,5 do 1 L/100km.
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: Kylo125 »

Jak umiesz korzystać to na luzie może mniej spalić. A jak chcesz hamować silnikiem to dotknij hamulca i już będziesz na biegu.
Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

Post autor: Maliniak »

Jeszcze parę lat temu żeglowanie było tylko w trybie eko. Hamowanie silnikiem jest nadal, ale żeglowanie również nie rozumiem. Trzeba pytać księgowych, którzy o wszystkim decydują
ODPOWIEDZ