Koła lato superb 3
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Koła lato superb 3
Ponieważ wiosna zbliża się wielkimi krokami już jakiś czas temu zacząłem się rozglądać za felgami na lato.
Moja skoda fabrycznie wyszła na paskudnych alukołpakach 17 cali no i mimo że mam do nich praktycznie nowe opony stwierdziłem że chcę drugi komplet na lato.
No i teraz pojawiły się dylematy jakie koła kupić. Czy fabryczne czy może jakiś aftermarket. Srebrne, grafitowe, a może czarne. Generalnie myślałem nad kołami 18 cali bo nie wiem czy na 19 nie będzie lipy z podjazdem pod byle krawężnik i myślę też czy na większych auto nie będzie zamulone. Ale być może się mylę i ktoś kto na takich jeździł podzieli się swoimi doświadczeniami.
Druga sprawa jeśli kupię jakieś aftermarketowe koła to sam nie wiem jak na nich auto będzie wyglądać bo to co pokazuje jakiś tam konfigurator feg nie do końca może odpowiadać rzeczywistości.
Także jeśli moglibyście wrzucić do tego tematu foto jak wyglądają wasze superby na różnych felgach to będę wdzięczny.
Najlepiej czarne lub ciemne auta, ale innym kolorem też nie pogardzę.
Reasumując- drogie bravo co robić?
Moja skoda fabrycznie wyszła na paskudnych alukołpakach 17 cali no i mimo że mam do nich praktycznie nowe opony stwierdziłem że chcę drugi komplet na lato.
No i teraz pojawiły się dylematy jakie koła kupić. Czy fabryczne czy może jakiś aftermarket. Srebrne, grafitowe, a może czarne. Generalnie myślałem nad kołami 18 cali bo nie wiem czy na 19 nie będzie lipy z podjazdem pod byle krawężnik i myślę też czy na większych auto nie będzie zamulone. Ale być może się mylę i ktoś kto na takich jeździł podzieli się swoimi doświadczeniami.
Druga sprawa jeśli kupię jakieś aftermarketowe koła to sam nie wiem jak na nich auto będzie wyglądać bo to co pokazuje jakiś tam konfigurator feg nie do końca może odpowiadać rzeczywistości.
Także jeśli moglibyście wrzucić do tego tematu foto jak wyglądają wasze superby na różnych felgach to będę wdzięczny.
Najlepiej czarne lub ciemne auta, ale innym kolorem też nie pogardzę.
Reasumując- drogie bravo co robić?
- tomamar
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 13:40
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Polska Oleśnica, Niemcy Hamm
Re: Koła lato superb 3
Lato, od zakupu skody, już 2 lata tylko 19. Na zime mam 16
Nie ma problemu z podjazdami pod krawężniki, a co do zamulenia samochodu , to nie widze różnicy między 16 a 19.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koła lato superb 3
Co ma zmulić skoro średnica koła taka sama Nie ma się co bać 19 skoro ludzie jeżdżą na 20 i nawet 21
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Koła lato superb 3
Ale będziesz je nosił czy na nich jeździł ze kwestie wagi jest istotna?
Superb to nie 126p gdzieś 5kg różnicy miało znaczenie dla auta…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Superb to nie 126p gdzieś 5kg różnicy miało znaczenie dla auta…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- rowerek
- Posty: 755
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Koła lato superb 3
Panowie, proszę, fizyka.
Tu nie chodzi o to, czy auto odczuje dodatkowe 5kg w masie całkowitej, tylko GDZIE te 5kg umieścimy. Dodatkowa waga na kołach, to najgorsze miejsce na przybranie wagi. Nawet jak zachowany jest obwód koła, to zestaw wieksza felga z niższym profilem będzie cięższy od mniejszej felgi z oponą o wyższym profilu ('guma+powietrze' waży mniej od alu).
Skutki są takie, że zwiększa się masa nieresorowana (co ma wpływ na pracę zawieszenia, na które działają większe siły), a przede wszystkim masa rotacyjna, co ma wpływ na energię ruchu obrotowego, która zależy m.in. od MASY. Im LŻEJSZE koło (a dokładniej im lżej od środka osi obrotu), tym energia potrzebna do wprawienia koła w ruch obrotowy jest MNIEJSZA (podobnie z jego zatrzymaniem - hamulce mają lżej).
Teraz taka zagadka - dlaczego dragstery, czy f1 mają/miały takie malutkie felgi?
Oczywiście mniejsza felga/wyższy profil opony mają swoje wady, jak mniejsza sztywność boczna, dlatego wszystko jest sztuką kompromisu
Ale pytanie nie jest bezzasadne, bo w przypadku aut z mniejszymi mocami zmiana z takich 16"-17" na 19" jak najbardziej może być odczuwalna.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Tu nie chodzi o to, czy auto odczuje dodatkowe 5kg w masie całkowitej, tylko GDZIE te 5kg umieścimy. Dodatkowa waga na kołach, to najgorsze miejsce na przybranie wagi. Nawet jak zachowany jest obwód koła, to zestaw wieksza felga z niższym profilem będzie cięższy od mniejszej felgi z oponą o wyższym profilu ('guma+powietrze' waży mniej od alu).
Skutki są takie, że zwiększa się masa nieresorowana (co ma wpływ na pracę zawieszenia, na które działają większe siły), a przede wszystkim masa rotacyjna, co ma wpływ na energię ruchu obrotowego, która zależy m.in. od MASY. Im LŻEJSZE koło (a dokładniej im lżej od środka osi obrotu), tym energia potrzebna do wprawienia koła w ruch obrotowy jest MNIEJSZA (podobnie z jego zatrzymaniem - hamulce mają lżej).
Teraz taka zagadka - dlaczego dragstery, czy f1 mają/miały takie malutkie felgi?
Oczywiście mniejsza felga/wyższy profil opony mają swoje wady, jak mniejsza sztywność boczna, dlatego wszystko jest sztuką kompromisu
Ale pytanie nie jest bezzasadne, bo w przypadku aut z mniejszymi mocami zmiana z takich 16"-17" na 19" jak najbardziej może być odczuwalna.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Koła lato superb 3
Panie, ale tu jest mowa o zwykłym aucie na codzień, a nie wyczynowym samochodzie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- rowerek
- Posty: 755
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Koła lato superb 3
Tu nie potrzeba wyścigówki, żeby odczuć różnicę oczywiście zamiana 16" na 19" nie spowoduje, że nie ruszymy z miejsca, ale wciskając gaz będziesz w stanie wychwycić na jakich kołach jedziesz. Tylko znowu, jak masz SIII 200+ koni, to Ci to lotto, ale przy trochę słabszych autach, do tego dużych da się odczuć.
Najprostszy eksperyment jaki można zrobić by się przekonać na własnej skórze i mięśniach. Weź dwa rowery o tej samej masie całkowitej, ale jeden będzie miał lżejszą ramę a drugi lżejsze koła. Na tym drugim będziesz miał wrażenie, że fruwasz
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Najprostszy eksperyment jaki można zrobić by się przekonać na własnej skórze i mięśniach. Weź dwa rowery o tej samej masie całkowitej, ale jeden będzie miał lżejszą ramę a drugi lżejsze koła. Na tym drugim będziesz miał wrażenie, że fruwasz
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1190
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)