Superb I 1.8T 2004 Mieszanka zbyt bogata Bank 1, ciężko odpala na zimnym, mała moc

bossman
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2019, o 23:56
Samochód: Superb I
Silnik: 0.8 SOHC

Superb I 1.8T 2004 Mieszanka zbyt bogata Bank 1, ciężko odpala na zimnym, mała moc

Post autor: bossman »

Witam, mam taki oto problem,

Auto w gazie, 1.8T 2004 Superb 1
W zimie zaczęło się od check engine, mieszanka zbyt bogata Bank 1.
Auto traciło moc przy wciskaniu pedału gazu.
Średnio Check engine odpalał się raz na pół dnia.
Na zimnym silniku auto odpalało ale za chwilę gasło, traciło obroty, czasem pierdziało, nierówna praca, z reguły szybko gasło, trzeba było odpalać kilka razy aby w końcu silnik się na tyle rozgrzał żeby trzymał obroty bez wariacji.

Samochód poszedł do mechanika przełączyłem mu tylko na benzynę, testował na benzynie, nie znalazł błędu bo okazało się że na benzynie było ok, nie pojawiał mu się błąd i nie miał problemów z odpalaniem. Pojawił mu się tylko problem z odparowywaniem oparów benzyny, coś tam wymienił przy pompce benzyny, dodatkowo prozaicznie świece, kable itp.

Auto wróciło, faktycznie jeździło w porzadku na benzynie, więc poleciałem do ząbek do serwisu gdzie zakładali gas, sprawdzali na komputerze i brak problemów, zrobili czyszczenie wtrysków i czyścili filtr - po tym fakcie, na gazie nie wywalało błędów, moc dobra i ogólnie ok (przez miesiąc). Po miesiącu znów ten sam błąd: mieszanka zbyt bogata, bank 1., spadki mocy, pierdy od czasu do czasu.

Wyjąłem wtryski, dałem do ultradzwiękowej wanienki, na miesiąc spokój.
W między czasie zaczęły się już pojawiać te same błędy na benzynie, ten sam problem z mieszanką, ten sam problem przy odpalaniu.
Auto czasem gasło spontanicznie, uruchomienie z kluczyka dawało rezultat.

Aktualnie kupiłem nowe wtryski LPG barakudy 130ni i dzisiaj po zmianie samochód z lekkimi oporami po otwarciu butli LPG odpalił, ale już raz podczas jazdy zrzucił błąd check engine. Jutro sprawdzę rano czy odpali bez problemu....

Z nieprawidłowości, druga sonda lambda nie daje odczytów, tak jak by nie była podłączona, katalizator jest. Plecionka (przewód elastyczny) przy katalizatorze do wymiany, to z tego co widzę.

Nie sprawdzałem jeszcze przepływomierza czy przepustnicy.
Czy uszkodzenie sondy lambda 2, coś z katalizatorem może powodować te błędy ?
Czy plecionka i np. zaciąganie bocznego powietrza może powodować taki błąd ?
Nie wiem za co się wziąć i co sprawdzać, mechanicy rozkładają ręce bo usterka z tych określanych jako "zagadka lasu".
ODPOWIEDZ