[S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: Maliniak »

PK87 pisze: 25 mar 2023, o 08:20 Co do potencjału silnika 280 na 400 -> polityka firmowa ogranicza mnie do 200KM, więc ten silnik nie wchodzi w grę. Wziąłbym wersję 190KM gdyby tylko miała 4x4 (jak w octavii czy A4). Wobec braku tej opcji pozostaje mi 2.0TDI 200KM 4x4.
Fakt, zapomniałem. To trochę zmienia postać rzeczy, ale jeżeli BMW 3 i Audi A4 są za małe to zamyka temat :)
PK87 pisze: 25 mar 2023, o 08:20 @Maliniak: Np. BMW3 w podobnej wersji silnikowej (320d xDrive - 190KM i 4x4) kosztuje 268k w mpakiecie. Jeśli w ogóle dałoby się zmieścić to w budżecie (po rabacie) to nic tam nie dołożę. Ani webasto, ani panoramy. Te dodatki w Audi czy BMW kosztują 50-100% więcej niż w Skodzie, więc finalnie mógłbym wyjść np. na 320k i rabatu 100k raczej nie dostanę (a pakietu "bagażnik 660L" nie dostanę) ;) Decyzja podjęta, będzie Superb. I na koniec - BMW3 za 300k to inne auto niż Superb za 240k. Lepsze/gorsze - to sobie każdy sam musi subiektywnie ocenić. Może jak będę mógł przesiąść się do A6/serii 5 kiedyś to wymienię superba
Nie no jasne, nie musisz mi tego pisać, bo sam sprawdzałem jak to jest w przypadku BMW 5 i Audi A6. Jeszcze jak bierzesz Superba ze słabszym silnikiem to ta różnica jest mniejsza i można się zastanowić, ale jeżeli mówimy o wersji 280 to adekwatne BMW i Audi to jest przepaść.
artho
Posty: 1102
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: artho »

EDIT: I jeszcze dodam coś o tym "dobry samochód", bo jak jeżdżę tym autem od półtora roku tak cały czas to jest właśnie główne określenie, które przychodzi mi na myśl. Superb 3 rocznik 2021, max wersja wyposażenia L&K + masa dodatków to samochód dobry. Dobry w takiej skali szkolnej, takie 4/6. W skali do 10ciu to bliżej 7mki, no powiedzmy, że 7.5/10. Nie więcej, nie mniej, po prostu auto bardzo poprawne, wyrównane na wszystkich możliwych frontach - nigdzie się nie wyróżnia bardzo na minus, nigdzie się nie wyróżnia mocno na plus.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: Maliniak »

W tej cenie jest to bardzo dobre auto, które spełnia wszystko to czego potrzebuję ;) Mam frajdę z jazdy (po programie silnika i skrzyni to już w ogóle będzie obłęd), uwielbiam na niego patrzeć, bo prezentuje się mega dobrze, jest przestronnie, komfort na niezłym poziomie, dodatki się sprawdzają. I tak jak wyżej, jeżeli nie bierzemy 280 to wybór jest większy, wiadomo ;)
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: PK87 »

Pytanie dotyczące zawieszenia i różnic pomiędzy standardem, DCC, Sportline i Scout.

Wg. tego co znalazłem na forum i na stronach Skody (wartości w odniesieniu do "standardu" - czyli wersje Ambition/Style bez DCC):
- Sportline (bez DCC) -15mm
- Scout (bez DCC) +15mm
- DCC (niezależnie czy Sportline, Scout, Style, L&K) -10mm

i teraz pytanie - powyższe oznacza że Scout z DCC jest aż o 25mm niższy od Scouta bez DCC. To spora różnica. Nie widziałem wielu Scoutów na ulicach, ale nie pamiętam żebym dostrzegł takie duże różnice. Może mało widziałem, może wszystkie miały/nie miały DCC. A może się po prostu mylę i w Scout jednak jest inaczej. Krótko mówiąc: Czy na pewno Scout z DCC jest tak samo obniżony jak Sportline z DCC czy L&K z DCC? Czy to zawieszenie wtedy tak samo pracuje?
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: rowerek »

Z tego co się orientuję, Scout z DCC jest jedyną wersją, która "zachowuje" swój prześwit, czyli z DCC ma taki sam prześwit jak bez DCC.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ