Strona 13 z 14

Re: DCC w Skodzie III

: 9 mar 2024, o 08:13
autor: Marek23
Czy KV DCC dużo lepiej wybiera dziury czyli jest bardziej komfortowe niż seria dcc Sportline? Chyba muszę zmienić zawias, bo przeszkadza mi wybieranie nierówności.

Re: DCC w Skodzie III

: 9 mar 2024, o 19:42
autor: mipmi
Ja bardzo lubię DCC i czuję dużą różnicę w zawiasie - koledzy mają różne wersje. Ale na pewno nie jest to sportowy zawias. Daje dużo pewności przy normalnej jeździe po normalnych drogach ale o szaleństwach nie ma mowy. Słyszałem że Normal to to samo co zwykły zawias ale moim zdaniem nie jest to prawda. DCC najbardziej mi odpowiada. Jeżdzę dość szybko (w Niemczech) ale nie prowokuje sytuacji. Nie pamiętam kiedy miałem np. hamowanie awaryjne. To mój 4 samochód z DCC i o ile wsiądę do zwykłego zawiasu nie czuję jakoś tego.

Re: DCC w Skodzie III

: 14 mar 2024, o 10:55
autor: kefirek
Marek23 pisze: 9 mar 2024, o 08:13 Czy KV DCC dużo lepiej wybiera dziury czyli jest bardziej komfortowe niż seria dcc Sportline? Chyba muszę zmienić zawias, bo przeszkadza mi wybieranie nierówności.
nie pamiętam już jak się jeździło na zwykłym (świeżym) DCC w Skodzie, ale na KW DCC jeździ się bardzo przyjemnie, nie buja jak na zwykłym DCC a zmiany pomiędzy Comfort/Neutral/Sport jest znaczące. Na gwincie przejechałem jakieś 60-70kkm. Sprawdzałem ostatnio tłumienie na stacji diagnostycznej i wszystkie amory w okolicach ~80% sprawności.

jakoś w wakacje zeszłego roku pożyczyłem od znajomego bliźniaczego superba na DCC. Bliźniaczego, czyli odebranego w podobnym czasie i z podobnym przebiegiem. Rożnica była potężna, typowy statek na falach.

Re: DCC w Skodzie III

: 14 mar 2024, o 18:45
autor: StRaDiVaRiUs
Mam tak samo - DCC i układ kierowniczy są takie jakby "luźne". Co z tego jak masz normal to tłucze, zmienisz na Sport, to tłucze i jest sztywno . Dasz comfort, to tłucze i pływa. Wiele aut ma po prostu dobrze zestrojone zawieszenie, które stuknie tylko jak wjedziesz w wyrwę, a nie dziure.

Re: DCC w Skodzie III

: 1 kwie 2024, o 09:45
autor: horcio
Czy można gdzieś zakupic w PL na fakturę kpl amortyzatorów Bilstein B6 do DCC?
Znalazłem tylko na eibach.pl https://eibach.pl/product/amortyzator-b ... tdi/97388/

Przedni zaczął się mocno pocić i chciałbym odrazu wymienić kpl. Przebieg 125 tys swoją drogą.

Potrzebuje do 2.0 TDI 4x4 2019 polift. seryjny numer fabrycznych Monroe 3q0413031AK

Re: DCC w Skodzie III

: 1 kwie 2024, o 11:57
autor: StRaDiVaRiUs
Opiszę zawias trochę inaczej. Charakterystyka zawieszenia jest taka, że brakuje mu sprężystości i jędrności. W każdej opcji DCC jest głośne i tłucze oraz brakuje mu progresji. Dasz comfort, to nic się nie zmienia, po prostu dodatkowo buja. Sport nie buja, ale jest twarde, dalej głośne i tłucze. Najlepszym wyborem jest normal, bo buja delikatnie, ale dalej jest głośne i tłucze. Mam wrażenie jakbym jechał autem, które ma zdecydowanie za miękkie sprężyny, a dcc jedynie reguluje, co zrobi po wyjechaniu z dziury- albo dalej będzie kiwać, albo złapie żeby nie bujało.

Re: DCC w Skodzie III

: 1 kwie 2024, o 12:30
autor: Maliniak
Zgadza się, ale problem z wybieraniem to chyba w każdej Skodzie. W O3 RS było to samo - twardo, prowadziło się fajnie, ale na nierównościach plomby wypadały ;)

Re: DCC w Skodzie III

: 1 kwie 2024, o 12:55
autor: ktryk
To że się poci o niczym nie świadczy.
Może sie tak pocić jeszcze 10 lat ,a parametry swoje będzie miał 100 % jak nowy. ;)
Musiał by ci całe koło zalać olejem aby coś na parametrach stracił.
Kwestia zawieszenia to już inna sprawa. Ten typ tak ma i trzeba sie do tych stuków przyzwyczaić ,lub je wymienić jak nie można zaakceptować. :(

Re: DCC w Skodzie III

: 2 kwie 2024, o 22:59
autor: piramida
Jak chce ktoś w miarę tanim kosztem poprawić pracę zawieszenia to wystarczy założyć eibacha b12 czyli bilstein b8 plus springi eibacha. Cena zawiasu to 4k a praca zawieszenia w porównaniu do DCC to przepaść.

Re: DCC w Skodzie III

: 3 kwie 2024, o 21:52
autor: Anikam
piramida pisze: 2 kwie 2024, o 22:59 Jak chce ktoś w miarę tanim kosztem poprawić pracę zawieszenia to wystarczy założyć eibacha b12 czyli bilstein b8 plus springi eibacha. Cena zawiasu to 4k a praca zawieszenia w porównaniu do DCC to przepaść.
Czy zakladajac taki zebran tracimy DCC czy dalej charakterystykę pracy można zmienić?

Re: DCC w Skodzie III

: 5 kwie 2024, o 12:48
autor: Movibonczuk
Tracisz DCC. Ale jak juz wielu kolegow wielokrotnie napisalo wszystko pracuje, podobno, znacznie lepiej. Ja jestem w polowie drogi. Na razie springi Eibacha wjechaly i jezdze tylko na sporcie. Pierwsze dwa dni wydawalo sie, ze jest twardo ale teraz nie wyobrazam sobie jak moglem tak dlugo jezdzic na standardowych sprezynach i normalu…

A w tych 4k sa cancelery?

Re: DCC w Skodzie III

: 5 kwie 2024, o 21:52
autor: piramida
Niestety zawias plus cena cancelerów.

Re: DCC w Skodzie III

: 9 kwie 2024, o 09:07
autor: marasmus007
Marek23 pisze: 9 mar 2024, o 08:13 Czy KV DCC dużo lepiej wybiera dziury czyli jest bardziej komfortowe niż seria dcc Sportline? Chyba muszę zmienić zawias, bo przeszkadza mi wybieranie nierówności.
Jak nie chcesz stracić DCC, to załóż Bilstein B6 Damptronic. Ja tak właśnie uczyniłem, mało tego zostawiłem ori sprężyny i generalnie auto zaczęło zupełnie inaczej się zachowywać. Możesz regulować twardość, a o doznaniach z jazdy pisał nie będę bo to przepaść.

Re: DCC w Skodzie III

: 10 kwie 2024, o 06:26
autor: Anikam
marasmus007 pisze: 9 kwie 2024, o 09:07
Marek23 pisze: 9 mar 2024, o 08:13 Czy KV DCC dużo lepiej wybiera dziury czyli jest bardziej komfortowe niż seria dcc Sportline? Chyba muszę zmienić zawias, bo przeszkadza mi wybieranie nierówności.
Jak nie chcesz stracić DCC, to załóż Bilstein B6 Damptronic. Ja tak właśnie uczyniłem, mało tego zostawiłem ori sprężyny i generalnie auto zaczęło zupełnie inaczej się zachowywać. Możesz regulować twardość, a o doznaniach z jazdy pisał nie będę bo to przepaść.
Usiadł trochę niżej na tych amorach i ori sprężynach?

Re: DCC w Skodzie III

: 10 kwie 2024, o 06:39
autor: Anikam
orlik pisze: 26 kwie 2023, o 08:09 Do tych amortyzatorów śmiało można założyć springi eibacha, tutaj może być bardziej odczuwalna adaptacja przez obd.
Jak dla mnie na eibachu superb leżał wyśmienicie - tylko na tył dałem grubszą podkładkę gumową, chyba z rs3 o ile mnie pamięć nie myli.
Masz może numer tej gumy?