Strona 11 z 14

Re: DCC w Skodzie III

: 14 kwie 2023, o 07:27
autor: crazywarrior69
Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Myślałem o stockowych sprężynach z wersji sportline bez dcc. Tylko tutaj spodziewam się problemu z dobraniem, bo pewnie było kilka wersji w zależności od silnika i wyposażenia (np haka).

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Re: DCC w Skodzie III

: 14 kwie 2023, o 11:02
autor: Carlito
Sportline bez DCC jest niższy tylko o 5mm, więc fajerwerków raczej nie będzie.

Re: DCC w Skodzie III

: 14 kwie 2023, o 15:54
autor: orlik
crazywarrior69 pisze: 14 kwie 2023, o 07:27 Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Miałem założone springi obniżające do DCC. Wizualnie było super, ale nie sprawdzało się to za bardzo. Potrafiło dobijać na nierównościach zwłaszcza w komforcie i normalu. Ogólnie na nierównościach auto dziwnie się odbijało od jezdni - efekt ping ponga. Na gładkim asfalcie było super.
Może to przez brak resetu DCC.
Ostatecznie przeszedłem na całkowicie inne zawieszenie.

Re: DCC w Skodzie III

: 14 kwie 2023, o 16:22
autor: piramida
Szkoda sobie dupę zawracać z samymi krótszymi spręzynami, superb ma zbyt komfortowo ustawione amortyzatory przez co mają słabe tłumienia i na skróconych sprężynach jest jeszcze gorzej niż na serii.

Re: DCC w Skodzie III

: 19 kwie 2023, o 07:53
autor: PK87
Udało mi się w końcu przejechać testowym L&K 200KM z DCC i na kołach 19.
Wcale nie odniosłem wrażenia że DCC na "comfort" pływa jak ponton - moje obecne Ambition na kołach 17 i standardowym zawieszeniu buja tak samo albo i mocniej.
Różnica pomiędzy comfort/normal/sport jak dla mnie nie jest duża. Nie umiem tego miarodajnie opisać, ale po kilku minutach jazdy w danym trybie nie byłem w stanie stwierdzić który to tryb bez rzucenia okiem na ekran.
Największa różnica i poprawa w prowadzeniu to dla mnie koła 19' i profil 40. Auto którym jeździłem dużo lepiej (szybciej) reaguje na ruchy kierownicą. Wydaje mi się że to właśnie kwestia profilu 40 (vs 55 który mam w swoim aucie).
Podsumowując dla mnie bardzo pozytywne wrażenia - nie wybija zębów, ale już się nie buja tak jak mój Ambition.

Re: DCC w Skodzie III

: 19 kwie 2023, o 09:16
autor: krzysn
ZAraz po zakupie auta również niespecjalnie czułem różnicę w ustawieniach dcc. Ale teraz, po przełączeniu z normal/comfort na sport mamy z żoną wrażenie, że zaraz wypadną plomby ;-) Niby niewielka różnica, ale człowiek się przyzwyczaja do IMO fajnego bujania.

Re: DCC w Skodzie III

: 19 kwie 2023, o 09:20
autor: crazywarrior69
Również jestem zadowolony z DCC z FL.

Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?

W sumie nie wiem czy ktoś próbował zakładać niższe sprężyny do DCC w polifcie.

To pewnie też zależy kto jaki ma doświadczenie i czym jeździł wcześniej.

Re: DCC w Skodzie III

: 19 kwie 2023, o 13:04
autor: sane
crazywarrior69 pisze: 19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...

Re: DCC w Skodzie III

: 19 kwie 2023, o 14:40
autor: artho
sane pisze: 19 kwie 2023, o 13:04
crazywarrior69 pisze: 19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...
No właśnie na ten moment wychodzi, że raczej mocno inne 😋 Nawet recenzenci mówili po premierze, że między trybami prawie nie ma różnicy a w polifcie różnica jest mocna (podobnie jak w innych nowych Skodach, np. O4 czy niektórych VW).

Re: DCC w Skodzie III

: 19 kwie 2023, o 16:01
autor: rowerek
No nie wiem, u mnie w przedlifcie (2018r) czułem różnicę wyraźnie. Ok, może comfort i normal były zbliżone i rzeczywiście czasami trzeba było spojrzeć w jakim trybie się jedzie, ale sport już wyraźnie się różnił i nie dało się go pomylić z pozostałymi.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Re: DCC w Skodzie III

: 19 kwie 2023, o 17:15
autor: crazywarrior69
No to ja mam polifa sportline i różnica jest duża.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Re: DCC w Skodzie III

: 20 kwie 2023, o 08:13
autor: LMB
Mam auto z MY23 i widze roznice miedzy Sport a Normal/Comfort. Natomiast nie sadze, ze bylbym w stanie zauwazyc roznice miedzy Comfort a Normal, moim zdaniem roznica jest tu subtelna.

Re: DCC w Skodzie III

: 20 kwie 2023, o 14:23
autor: sane
artho pisze: 19 kwie 2023, o 14:40 No właśnie na ten moment wychodzi, że raczej mocno inne 😋
Może sterowanie się różni, nr amortyzatorów są takie same.
Przód - wszędzie to samo. Była zmiana w nr OE na MY2018, ale przedlift/polift to samo.
Tył - różne nr OE są dla FWD, 4x4 i z poziomowaniem, ale w każdym roczniku to samo.

Re: DCC w Skodzie III

: 20 kwie 2023, o 14:51
autor: artho
MY18 ma sens, bo to na moment przed liftem. Sporo zmian poliftów jest wprowadzone na moment przed. Tak czy tak najlepiej byłoby przejechać się Superbem z 2015 roku oraz z 2023 roku i porównać działanie DCC.

Re: DCC w Skodzie III

: 21 kwie 2023, o 05:14
autor: orlik
Jeździłem tak. Wolę inne zawieszenie ;)