DCC w Skodzie III

artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

Maliniak pisze: 20 mar 2023, o 21:35
orlik pisze: 20 mar 2023, o 20:44 jeszcze Ci wyjdzie bokiem za niedługo to DCC. Kefirek dobrze to ujął ,, na początku pewnie nie będzie wyczuwalne, ale z biegiem kilometrów i zużycia amorów coraz bardziej".
Jak wyjdzie to wyjdzie. Jak nie mam zamiaru modyfikować zawieszenia to dlaczego mam nie brać? Bo się może popsuć, zużyć? :D
Niektórzy na forum pisali, że koło przebiegu 120 000km amortyzatory w DCC stają się miększe niż na początku. To prawdopodobnie i tak przebieg, kiedy warto już sprawdzić zawieszenie i ewentualne problemy rozwiązać, no ale taki podobno urok DCC, że im dalej w las tym płynnie robi się bardziej miękko. Ja na razie nie jestem w stanie potwierdzić.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

Zużywa się szybko niestety, zwłaszcza jak auto jest ciężkie i doposażone. Miękną w oczach niestety. Nie czuje się tej różnicy jeżdżąc autem na co dzień, ale wystarczy wejść w nowsze/z mniejszym przebiegiem i wtedy czuć różnicę.
Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Maliniak »

Spoko, nie planuje dobić do takiego przebiegu. Jak zrobię połowę tego to będzie sukces ;)
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: ktryk »

Bez przesady ,moje mają już ponad 300 tys. i na maszynie diagnostycznej spokojnie się w normie mieszczą :shock: .

Czy są miękkie ,owszem i takie właśnie lubię. To jest główna atrakcja Superba w porównaniu do poprzedniego taczkowoza Passata B8 :D Nie jest to typowy VW twardy, sztywny dla szczeniaków wpadających w zakręty ponad 200 km. :o

Po przełączeniu na sport wyrażnie robi się twarde i nie komfortowe :( dla mnie.
Nawet po takim przebiegu nie ciekną ,jak w Pasku były już wilgotne po 200 tys. km.jeszcze działają i nie mam zamiaru ich wymieniać.
artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

Z tego co piszecie wydaje się, że może być różnica między DCC oferowanym w starszych Superbach a DCC oferowanym w tych nieco nowszych.
Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Maliniak »

Takie też odnoszę wrażenie, ale to już ktoś z poprzedniego musiałby wsiąść do nowego albo odwrotnie ;)
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: krzysn »

A moim zdaniem zalety/wady DCC to bardzo subiektywna sprawa. Prawdopodobnie za miękko mają koledzy, którzy oczekiwali sportowego prowadzenia auta. Mi pasuje, jest kolosalna różnica na plus w porównaniu z tańszymi, budżetowymi autami. IMO buja, bo tak ma być ;-).
artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

Wszystko zależy gdzie kto jeździ i jakich wrażeń oczekuje. Superb to oczywiście głównie wygodne, dostojne auto na trasy i tam zwykle miększe zawieszenie jest lepsze.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

Kuwa Panowie, to nie chodzi nawet o miększe twardsze... już temat był wałkowany wielokrotnie. Po za tym, że buja, to po prostu amory kiepsko wybierają. Jaracie się jak dzieci na sporcie, i co z tego, że usztywnione jak fatalnie wybiera. Przejdź się jeden z drugim trochę szybciej po dziurawym asfalcie na sporcie, powodzenia. Na ustawieniu comfort już nie wspomnę, bo wtedy już się człowiek zastanawia czy na tej dziurze się superb oderwie czy na kolejnej :)
Można mieć wygodne zawieszenie, które wybiera prawidłowo. Tutaj tego nie ma, jest zdecydowanie za wolne. Nawet niskiego progu zwalniającego nie da się przejechać troszkę szybciej.
I tak z tańszymi i budżetowymi wydaje się kolosalna różnica, ale porównując z droższymi również jest przepaść. Nawet nie z droższymi, w podobnym segmencie potrafią wsadzić amortyzatory, które szybko wybierają i dzięki temu komfort i prowadzenie jest zachowane.
Co kto lubi. Ja wiem, że trzeba sobie wydatek kilku tysięcy (jako opcja dodatkowa) wytłumaczyć, chyba, że ktoś ma już w L&K seryjnie. Ja drugi raz tego błędu bym nie popełnił i te pieniądze przeznaczyłbym na inne zawieszenie.
A jak jeszcze słyszę, że co niektórzy jeżdżą na tym zawieszeniu z prędkościami dochodzącymi do 260 albo i lepiej, to zaczynam się zastanawiać czy są poważni.
artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

Ale przecież z wybieraniem się zgadzamy, pisałem to wcześniej w temacie mojego drugiego auta na 17stkach 😃 Co nie zmienia faktu, że dziurawych dróg to ja też unikam, acz tu już też dochodzi kwestia sztywności budy.

Zawieszenie w Skodach czy VW jest po prostu poprawne, ale daleko mu do ambitnych.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

Wiem, że pisałeś. I sam dobrze wiesz jak jest mając porównanie do innego auta. Dlatego wqrw mnie bierze, że dopłacając dodatkowo niemałe pieniądze dalej mu do ambitnych. Sam się na tym przejechałem...
Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Maliniak »

orlik pisze: 22 mar 2023, o 13:16 Kuwa Panowie, to nie chodzi nawet o miększe twardsze... już temat był wałkowany wielokrotnie. Po za tym, że buja, to po prostu amory kiepsko wybierają. Jaracie się jak dzieci na sporcie, i co z tego, że usztywnione jak fatalnie wybiera. Przejdź się jeden z drugim trochę szybciej po dziurawym asfalcie na sporcie, powodzenia.
Nikt nie twierdzi, że jest idealnie i nikt się nie jara, więc nie uciekaj w skrajności. Napiszę po raz kolejny, jeżeli nie mam zamiaru wymieniać zawieszenia to co mam zrobić? Oczywiste, że biorę DCC. Kolega, który pyta również nie będzie tego robić, więc pozostaje inwestować w DCC, bo inaczej będzie dramat. Oczywiście to nadal są subiektywne odczucia.

Kto normalny jeździ szybko po dziurawym asfalcie? :D
orlik pisze: 22 mar 2023, o 13:16 Można mieć wygodne zawieszenie, które wybiera prawidłowo. Tutaj tego nie ma, jest zdecydowanie za wolne. Nawet niskiego progu zwalniającego nie da się przejechać troszkę szybciej.
Może faktycznie teraz DCC jest lepsze, bo nie mam żadnego problemu z progami, ani mniejszymi ani większymi.
orlik pisze: 22 mar 2023, o 13:16 Co kto lubi. Ja wiem, że trzeba sobie wydatek kilku tysięcy (jako opcja dodatkowa) wytłumaczyć, chyba, że ktoś ma już w L&K seryjnie. Ja drugi raz tego błędu bym nie popełnił i te pieniądze przeznaczyłbym na inne zawieszenie.
Zrozum, że nie każdy chce albo nie każdy może bawić się w takie modyfikacje. Trochę jak z Cantonem, można mieć dużo lepsze audio, bo przecież w BMW i Audi gra lepiej, ale w tej cenie warto brać jeżeli nie masz zamiaru babrać się w customowe rozwiązania.
orlik pisze: 22 mar 2023, o 13:16 A jak jeszcze słyszę, że co niektórzy jeżdżą na tym zawieszeniu z prędkościami dochodzącymi do 260 albo i lepiej, to zaczynam się zastanawiać czy są poważni.
Mówimy o prostej jak stół autostradzie? Bez gwintu strach przekraczać 200km/h? ;)
Ostatnio zmieniony 22 mar 2023, o 16:11 przez Maliniak, łącznie zmieniany 1 raz.
komoornik
Posty: 1022
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: komoornik »

orlik pisze: 22 mar 2023, o 13:27 Wiem, że pisałeś. I sam dobrze wiesz jak jest mając porównanie do innego auta. Dlatego wqrw mnie bierze, że dopłacając dodatkowo niemałe pieniądze dalej mu do ambitnych. Sam się na tym przejechałem...
Objechałem dziesiątki aut i to nie na 5 minutowej jeździe próbnej.

I tak, dalej będę uważał że DCC to zawias dający bardzo fajny komfort jazdy, w tej klasie pojazdu raczej nic lepszego nie ma. Jednocześnie na pewno ma swoje wady.

A wqrw to mnie bierze że ktoś kupił Superba czyli przestronne auto simply clever które jest kanapą i na siłę próbuje zrobić z tego auta bardzo dobrze prowadzące się auto z zacięciem sportowym :lol:

Ba nie tylko zrobić ale jednocześnie innym wmawiać że jest tylko jedyna słuszna opcja a DCC to dramat ;)
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: kefirek »

Co do amorków DCC. Była zmiana w trakcie produkcji, widać to wyraźnie po numerach w ETCE.
Prawdopodobnie za miękko mają koledzy, którzy oczekiwali sportowego prowadzenia auta
Mają też małe dzieci z tyłu które "pawiuja" od bujania a i nawet moja żona narzekała że strasznie buja na tylnej kanapie, pomagał trochę SPORT a na gwincie nie słyszałem ani razu że buja 😛
Niestety takie modyfikacje (gwint, czy nawet tuleje) nie za bardzo wchodzą w grę - mówimy o służbowym aucie, nowym, w leasingu.
Wymiana tulei to jest jakieś 200PLN części i ze 150 robocizna. Możesz zrobić poza ASO i nikt nie będzie wiedział, ani leasing ani flotowiec a Ty dostaniesz lepsze czucie auta.

Co do DCC mimo wszystkich wad i przywar ja przy zmianie auta na pewno będę też brał adaptacyjne amortyzatory. Dla mnie mega wygoda klik guzikiem i zmieniasz charakterystykę pracy. Jedyne co to będę miał nadzieję że będą lepsze jak w Superbie i wystarczy tylko wsadzić gwintowane sprężyny, dystanse bo choroba pt "nisko i szeroko" jest raczej nieuleczalna 😁
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

kefirek pisze: 22 mar 2023, o 19:02 Co do amorków DCC. Była zmiana w trakcie produkcji, widać to wyraźnie po numerach w ETCE.
Od którego roku, pamiętasz?
kefirek pisze: 22 mar 2023, o 19:02 Mają też małe dzieci z tyłu które "pawiuja" od bujania a i nawet moja żona narzekała że strasznie buja na tylnej kanapie, pomagał trochę SPORT a na gwincie nie słyszałem ani razu że buja.
U mnie pies momentalnie się uspokoił i przesypia praktycznie całą podróż. Wcześniej każde rondo, każdy zakręt go niepokoił (wariował mu błędnik), nierówności również.
Mi siedząc z tyłu też nie było przyjemnie i go rozumiem :)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2023, o 06:56 przez orlik, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ