DCC w Skodzie III

Awatar użytkownika
crazywarrior69
Posty: 217
Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: MY2022
Lokalizacja: Wawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: crazywarrior69 »

Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Myślałem o stockowych sprężynach z wersji sportline bez dcc. Tylko tutaj spodziewam się problemu z dobraniem, bo pewnie było kilka wersji w zależności od silnika i wyposażenia (np haka).

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Carlito
Posty: 149
Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: WWL

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Carlito »

Sportline bez DCC jest niższy tylko o 5mm, więc fajerwerków raczej nie będzie.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

crazywarrior69 pisze: 14 kwie 2023, o 07:27 Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Miałem założone springi obniżające do DCC. Wizualnie było super, ale nie sprawdzało się to za bardzo. Potrafiło dobijać na nierównościach zwłaszcza w komforcie i normalu. Ogólnie na nierównościach auto dziwnie się odbijało od jezdni - efekt ping ponga. Na gładkim asfalcie było super.
Może to przez brak resetu DCC.
Ostatecznie przeszedłem na całkowicie inne zawieszenie.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4031
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: piramida »

Szkoda sobie dupę zawracać z samymi krótszymi spręzynami, superb ma zbyt komfortowo ustawione amortyzatory przez co mają słabe tłumienia i na skróconych sprężynach jest jeszcze gorzej niż na serii.
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: PK87 »

Udało mi się w końcu przejechać testowym L&K 200KM z DCC i na kołach 19.
Wcale nie odniosłem wrażenia że DCC na "comfort" pływa jak ponton - moje obecne Ambition na kołach 17 i standardowym zawieszeniu buja tak samo albo i mocniej.
Różnica pomiędzy comfort/normal/sport jak dla mnie nie jest duża. Nie umiem tego miarodajnie opisać, ale po kilku minutach jazdy w danym trybie nie byłem w stanie stwierdzić który to tryb bez rzucenia okiem na ekran.
Największa różnica i poprawa w prowadzeniu to dla mnie koła 19' i profil 40. Auto którym jeździłem dużo lepiej (szybciej) reaguje na ruchy kierownicą. Wydaje mi się że to właśnie kwestia profilu 40 (vs 55 który mam w swoim aucie).
Podsumowując dla mnie bardzo pozytywne wrażenia - nie wybija zębów, ale już się nie buja tak jak mój Ambition.
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: krzysn »

ZAraz po zakupie auta również niespecjalnie czułem różnicę w ustawieniach dcc. Ale teraz, po przełączeniu z normal/comfort na sport mamy z żoną wrażenie, że zaraz wypadną plomby ;-) Niby niewielka różnica, ale człowiek się przyzwyczaja do IMO fajnego bujania.
Awatar użytkownika
crazywarrior69
Posty: 217
Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: MY2022
Lokalizacja: Wawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: crazywarrior69 »

Również jestem zadowolony z DCC z FL.

Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?

W sumie nie wiem czy ktoś próbował zakładać niższe sprężyny do DCC w polifcie.

To pewnie też zależy kto jaki ma doświadczenie i czym jeździł wcześniej.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: sane »

crazywarrior69 pisze: 19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
artho
Posty: 1099
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

sane pisze: 19 kwie 2023, o 13:04
crazywarrior69 pisze: 19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...
No właśnie na ten moment wychodzi, że raczej mocno inne 😋 Nawet recenzenci mówili po premierze, że między trybami prawie nie ma różnicy a w polifcie różnica jest mocna (podobnie jak w innych nowych Skodach, np. O4 czy niektórych VW).
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: rowerek »

No nie wiem, u mnie w przedlifcie (2018r) czułem różnicę wyraźnie. Ok, może comfort i normal były zbliżone i rzeczywiście czasami trzeba było spojrzeć w jakim trybie się jedzie, ale sport już wyraźnie się różnił i nie dało się go pomylić z pozostałymi.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
crazywarrior69
Posty: 217
Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: MY2022
Lokalizacja: Wawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: crazywarrior69 »

No to ja mam polifa sportline i różnica jest duża.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: LMB »

Mam auto z MY23 i widze roznice miedzy Sport a Normal/Comfort. Natomiast nie sadze, ze bylbym w stanie zauwazyc roznice miedzy Comfort a Normal, moim zdaniem roznica jest tu subtelna.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2023, o 15:09 przez LMB, łącznie zmieniany 1 raz.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: sane »

artho pisze: 19 kwie 2023, o 14:40 No właśnie na ten moment wychodzi, że raczej mocno inne 😋
Może sterowanie się różni, nr amortyzatorów są takie same.
Przód - wszędzie to samo. Była zmiana w nr OE na MY2018, ale przedlift/polift to samo.
Tył - różne nr OE są dla FWD, 4x4 i z poziomowaniem, ale w każdym roczniku to samo.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
artho
Posty: 1099
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

MY18 ma sens, bo to na moment przed liftem. Sporo zmian poliftów jest wprowadzone na moment przed. Tak czy tak najlepiej byłoby przejechać się Superbem z 2015 roku oraz z 2023 roku i porównać działanie DCC.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

Jeździłem tak. Wolę inne zawieszenie ;)
ODPOWIEDZ