INTERCOOLER - wymiana
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2022, o 16:04
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/480
- Imię: Janek
INTERCOOLER - wymiana
Doradźcie proszę jaki intercooler warto wrzucić, żeby zastąpić ten fabryczny? Chodzi mi o taki w dobrym stosunku jakość - cena.
Planuje mieć nieco ponad 400KM, posiadam Superba Sportline 272km, 2019 polift.
Wszelkie podpowiedzi miłe widziane:)
Planuje mieć nieco ponad 400KM, posiadam Superba Sportline 272km, 2019 polift.
Wszelkie podpowiedzi miłe widziane:)
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: INTERCOOLER - wymiana
Masz już stage 1 za sobą czy póki co seria i od razu atak na 400+ ?
IC to forge, wagner lub airtec
Jeśli idziesz ambitnie na stage 2 od razu to będzie sporo dłubania ale fakt zrobisz wszystko za jednym razem
IC to forge, wagner lub airtec
Jeśli idziesz ambitnie na stage 2 od razu to będzie sporo dłubania ale fakt zrobisz wszystko za jednym razem
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: INTERCOOLER - wymiana
Na seryjnej trubosprężarce trudno będzie zrobić ponad 400 koni, chociaż są takie projekty w których wyszło 400 +, ale generalnie stage 2 to okolica 390 KM. Na to wystarczy fabryczne IS38. Żeby mieć więcej trzeba iść w hybrydowe turbo.
Bardzo dobry cooler to DO88A. Jest tańszy niż Wagner i Forge, a w cenie Airtec-a. Niektórzy twierdza, że lepszy niż wyżej wspomniane. Do tego downpipe ze sportowym katem, reszta wydechu może pozostać seryjna, w tym GPF ( chyba, że moce ponad 400 to GPF out ), kolanko dolotowe i w zasadzie wszystko. Dla bezpieczeństwa separator odmy. Niektórzy robią świecie w stage 2, ale tutaj niech się bardziej doświadczeni koledzy wypowiedzą.
Dolot na stage 2 nie jest potrzebny, podobnie jak sportowy filtr. W niektórcyh modelach 272 była natomiast bardziej restrykcyjna rura dolotowa i jeżeli tak jest w twoim, warto wymienić na tę " lepszą" tj ze starej wersji 280 ( CJX ) lub innej 272.
Bardzo dobry cooler to DO88A. Jest tańszy niż Wagner i Forge, a w cenie Airtec-a. Niektórzy twierdza, że lepszy niż wyżej wspomniane. Do tego downpipe ze sportowym katem, reszta wydechu może pozostać seryjna, w tym GPF ( chyba, że moce ponad 400 to GPF out ), kolanko dolotowe i w zasadzie wszystko. Dla bezpieczeństwa separator odmy. Niektórzy robią świecie w stage 2, ale tutaj niech się bardziej doświadczeni koledzy wypowiedzą.
Dolot na stage 2 nie jest potrzebny, podobnie jak sportowy filtr. W niektórcyh modelach 272 była natomiast bardziej restrykcyjna rura dolotowa i jeżeli tak jest w twoim, warto wymienić na tę " lepszą" tj ze starej wersji 280 ( CJX ) lub innej 272.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2022, o 16:04
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/480
- Imię: Janek
Re: INTERCOOLER - wymiana
Mam za sobą już stage 1, póki co 350KM.
Niebawem robię cały układ wydechowy w MG Motorsport i wrzucam tarcze Akebono 6 tlokowe.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: INTERCOOLER - wymiana
Z tym wydechem to już się wątki na forum przewijały - obyś trafił na rozwiązanie, które będzie Ci pasować. Miałem właśnie pytać, czy hebel oem czy już coś w planach jest bo przy takiej mocy wypadałoby to w miarę sensownie zatrzymać
Rzuć sobie okiem na ten temat:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=12177
Rzuć sobie okiem na ten temat:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=12177
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: INTERCOOLER - wymiana
Jeb@ć biedę. Wsadź uturbione R36. Będziesz pierwszy tu na forum.
A tak na poważnie, z IC jeden uj, może być forge, airtec, do88, i wagner tylko tu cena wyższa i więcej wycinania, żeby to wsadzić. Wszystkie dadzą bardzo dobre parametry i będą wystarczalne w lecie i mocy do 500PS.
Na seryjnym IS38(nie hybrydowym), nie zrobisz ponad 400 koni, chyba, że chcesz chwilowo zanim jebnie, a jebnie pewnie szybko.
A tak na poważnie, z IC jeden uj, może być forge, airtec, do88, i wagner tylko tu cena wyższa i więcej wycinania, żeby to wsadzić. Wszystkie dadzą bardzo dobre parametry i będą wystarczalne w lecie i mocy do 500PS.
Na seryjnym IS38(nie hybrydowym), nie zrobisz ponad 400 koni, chyba, że chcesz chwilowo zanim jebnie, a jebnie pewnie szybko.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2022, o 16:04
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/480
- Imię: Janek
Re: INTERCOOLER - wymiana
--------------------------------------------------------------------------
Wolalbym szczerze mowiac poleciec w jakies sprawdzone rozwiazania:)
Bardziej sie zastanawiam jakie kolejne kroki warto zrobic, zeby wlasnie nic tam nie yebło.
Nie mam w planach niekonczacych sie zmian, bardziej mysle jak to rozegrac, zeby to wszystko mialo rece i nogi.
Poki co mam zrobiony chip plus zmienione tarcze i klocki, natomiast chcialbym pojsc krok dalej, wcale nie mam ambicji, zeby zrobic tutaj nie wiadomo jaka moc.
Dlatego zastanawiam sie jak to rozegrac pozniej: czy po zrobieniu wydechu i tych tarcz powinienem pojechac do CompSport w Lodzi (a moze w Wawie jest jakies godne polecenia miejsce?)) i juz czy jednak warto jeszcze przemyslec np zmiane chlodnicy, turbiny itp itd. Wole zapytac tutaj duzo madrzejszych i doswiadczonych kolegow:)
Pozdrawiam
---------------------------------------------------------------------------
Wolalbym szczerze mowiac poleciec w jakies sprawdzone rozwiazania:)
Bardziej sie zastanawiam jakie kolejne kroki warto zrobic, zeby wlasnie nic tam nie yebło.
Nie mam w planach niekonczacych sie zmian, bardziej mysle jak to rozegrac, zeby to wszystko mialo rece i nogi.
Poki co mam zrobiony chip plus zmienione tarcze i klocki, natomiast chcialbym pojsc krok dalej, wcale nie mam ambicji, zeby zrobic tutaj nie wiadomo jaka moc.
Dlatego zastanawiam sie jak to rozegrac pozniej: czy po zrobieniu wydechu i tych tarcz powinienem pojechac do CompSport w Lodzi (a moze w Wawie jest jakies godne polecenia miejsce?)) i juz czy jednak warto jeszcze przemyslec np zmiane chlodnicy, turbiny itp itd. Wole zapytac tutaj duzo madrzejszych i doswiadczonych kolegow:)
Pozdrawiam
---------------------------------------------------------------------------
orlik pisze: ↑18 kwie 2022, o 22:44 Jeb@ć biedę. Wsadź uturbione R36. Będziesz pierwszy tu na forum.
A tak na poważnie, z IC jeden uj, może być forge, airtec, do88, i wagner tylko tu cena wyższa i więcej wycinania, żeby to wsadzić. Wszystkie dadzą bardzo dobre parametry i będą wystarczalne w lecie i mocy do 500PS.
Na seryjnym IS38(nie hybrydowym), nie zrobisz ponad 400 koni, chyba, że chcesz chwilowo zanim jebnie, a jebnie pewnie szybko.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: INTERCOOLER - wymiana
W Warszawie masz D.M. Motors, współpraca z CS. Czyli taki oddział jak w Łodzi.
https://www.facebook.com/d.m.motorsservices
Podstawowe pytanie ile chcesz wydać oraz ile mocy chcesz mieć. Nikt tu za Ciebie tego nie wie.
Zadzwoń albo podjedź tam, ugadaj się, zostaw auto, odbierz i ciesz się modyfikacjami
https://www.facebook.com/d.m.motorsservices
Podstawowe pytanie ile chcesz wydać oraz ile mocy chcesz mieć. Nikt tu za Ciebie tego nie wie.
Zadzwoń albo podjedź tam, ugadaj się, zostaw auto, odbierz i ciesz się modyfikacjami
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2022, o 16:04
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/480
- Imię: Janek
Re: INTERCOOLER - wymiana
Chciałbym wydać jak najmniej, pewnie jak każdy ale zrobić to przyzwoicie, żeby mi to służyło.
Pytanie o kolejność:
- za 2-3 tygodnie powinienem już mieć zaciski, wiec zakładam, ze do 4 tyg będą już siedzieć:)
- wydech ma być gotowy za jakieś 6-7 tygodni, potem muszę go założyć w Zibi Soft, żeby nie dyndać na Śląsk i zostawiać tam samochod na 5 dni.
Pytanie: czy od razu wtedy wymienić IC czy cokolwiek innego, zanim pójdę do D.M. Motors czy nie ma jakiegoś ciśnienia z tym?
Takie 400KM to już wynik, który działa na moja wyobraźnie:)
Jeśli nie ogromnym nakładem finansowym mogę „bezpiecznie” wyciągnąć więcej idac do DM to czemu nie, rzecz w tym, żeby zrobić to wszystko z głowa i zgodnie ze sztuka
Pytanie o kolejność:
- za 2-3 tygodnie powinienem już mieć zaciski, wiec zakładam, ze do 4 tyg będą już siedzieć:)
- wydech ma być gotowy za jakieś 6-7 tygodni, potem muszę go założyć w Zibi Soft, żeby nie dyndać na Śląsk i zostawiać tam samochod na 5 dni.
Pytanie: czy od razu wtedy wymienić IC czy cokolwiek innego, zanim pójdę do D.M. Motors czy nie ma jakiegoś ciśnienia z tym?
Takie 400KM to już wynik, który działa na moja wyobraźnie:)
Jeśli nie ogromnym nakładem finansowym mogę „bezpiecznie” wyciągnąć więcej idac do DM to czemu nie, rzecz w tym, żeby zrobić to wszystko z głowa i zgodnie ze sztuka
orlik pisze: ↑19 kwie 2022, o 11:46 W Warszawie masz D.M. Motors, współpraca z CS. Czyli taki oddział jak w Łodzi.
https://www.facebook.com/d.m.motorsservices
Podstawowe pytanie ile chcesz wydać oraz ile mocy chcesz mieć. Nikt tu za Ciebie tego nie wie.
Zadzwoń albo podjedź tam, ugadaj się, zostaw auto, odbierz i ciesz się modyfikacjami
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: INTERCOOLER - wymiana
W D.M też Ci ten wydech założą. Zresztą zaciski też
I wtedy od razu bym zostawił i zrobił całość. Montaż IC to też minimum dzień roboty, bo trzeba ściągać zderzak. Co do IC to napisałem, które będą ok, i wszystkie wymienione będą ok. Czy to do88, czy forge czy airtek czy Wagner. Jedyna różnica, Wagner jest najdroższy i jest trochę cięcia, żeby go wsadzić, ja tam sensu nie widzę dopłacać. Sam mam forge, ale nie bałbym się zakładać do88 i airteka, po prostu to było wtedy dostępne i za dobre pieniądze, do88 jeszcze nawet nie było na rynku. Broń boże tylko żadnej chinczyzny, tylko te wymienione
Wydech masz łącznie z DP? Bo jak tak, to poważnie lepiej to zostawić od razu u tunera. Nie powinno się jeździć po zmianie DP na seryjnym programie, bo wyskoczą z dużym prawdopodobieństwem błędy, w najgorszym przypadku dojdzie do uszkodzenia turbo.
Jak już będzie zmiana DP, to tylko zmiana świec na zimne, poprawa seryjnego dolotu łącznie z szerszym kolankiem do turbo i już można robić soft na ok. 400KM. Jak chcesz więcej, to kolejne 6-7tysi na turbo hybrydowe albo garretta p&p (osobiście jego bym założył obecnie), dodatkowo catch tank oil 2-4tysie plus montaż i atakować można 450KM.
I wtedy od razu bym zostawił i zrobił całość. Montaż IC to też minimum dzień roboty, bo trzeba ściągać zderzak. Co do IC to napisałem, które będą ok, i wszystkie wymienione będą ok. Czy to do88, czy forge czy airtek czy Wagner. Jedyna różnica, Wagner jest najdroższy i jest trochę cięcia, żeby go wsadzić, ja tam sensu nie widzę dopłacać. Sam mam forge, ale nie bałbym się zakładać do88 i airteka, po prostu to było wtedy dostępne i za dobre pieniądze, do88 jeszcze nawet nie było na rynku. Broń boże tylko żadnej chinczyzny, tylko te wymienione
Wydech masz łącznie z DP? Bo jak tak, to poważnie lepiej to zostawić od razu u tunera. Nie powinno się jeździć po zmianie DP na seryjnym programie, bo wyskoczą z dużym prawdopodobieństwem błędy, w najgorszym przypadku dojdzie do uszkodzenia turbo.
Jak już będzie zmiana DP, to tylko zmiana świec na zimne, poprawa seryjnego dolotu łącznie z szerszym kolankiem do turbo i już można robić soft na ok. 400KM. Jak chcesz więcej, to kolejne 6-7tysi na turbo hybrydowe albo garretta p&p (osobiście jego bym założył obecnie), dodatkowo catch tank oil 2-4tysie plus montaż i atakować można 450KM.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 kwie 2022, o 16:04
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/480
- Imię: Janek
Re: INTERCOOLER - wymiana
Miałem montować wydech w Zibi Soft bo to partner MG i zrobiliby mi to w cenie usługi, która płace w MG a MG i Zibi rozlicza się za ta prace już między sobą.
W takim razie pokombinuje, żeby MG zeszło mi z ceny i za ta kasę zrobić montaz wydechu w DM, dorzucając im cała reszte.
Czyli muszę kupić jeszcze IC, zimne świece (coś polecasz?:)) i układ dolotowy. Masz jakiś dolot do polecenia?:) żeby kupić coś sensownego.
Widzę, ze jesteś kopalnia wiedzy, co bardzo szanuje i dlatego pozwalam sobie zadać jeszcE trochę technicznych pytan bo ja się na tym za bardzo nie znam.
Btw wyciszanie samochodu: myślisz, ze to sensowny ruch czy to jednak zawracanie głowy?
Mega Ci dziękuje za wszystkie rady i podpowiedzi
W takim razie pokombinuje, żeby MG zeszło mi z ceny i za ta kasę zrobić montaz wydechu w DM, dorzucając im cała reszte.
Czyli muszę kupić jeszcze IC, zimne świece (coś polecasz?:)) i układ dolotowy. Masz jakiś dolot do polecenia?:) żeby kupić coś sensownego.
Widzę, ze jesteś kopalnia wiedzy, co bardzo szanuje i dlatego pozwalam sobie zadać jeszcE trochę technicznych pytan bo ja się na tym za bardzo nie znam.
Btw wyciszanie samochodu: myślisz, ze to sensowny ruch czy to jednak zawracanie głowy?
Mega Ci dziękuje za wszystkie rady i podpowiedzi
orlik pisze: ↑19 kwie 2022, o 23:58 W D.M też Ci ten wydech założą. Zresztą zaciski też
I wtedy od razu bym zostawił i zrobił całość. Montaż IC to też minimum dzień roboty, bo trzeba ściągać zderzak. Co do IC to napisałem, które będą ok, i wszystkie wymienione będą ok. Czy to do88, czy forge czy airtek czy Wagner. Jedyna różnica, Wagner jest najdroższy i jest trochę cięcia, żeby go wsadzić, ja tam sensu nie widzę dopłacać. Sam mam forge, ale nie bałbym się zakładać do88 i airteka, po prostu to było wtedy dostępne i za dobre pieniądze, do88 jeszcze nawet nie było na rynku. Broń boże tylko żadnej chinczyzny, tylko te wymienione
Wydech masz łącznie z DP? Bo jak tak, to poważnie lepiej to zostawić od razu u tunera. Nie powinno się jeździć po zmianie DP na seryjnym programie, bo wyskoczą z dużym prawdopodobieństwem błędy, w najgorszym przypadku dojdzie do uszkodzenia turbo.
Jak już będzie zmiana DP, to tylko zmiana świec na zimne, poprawa seryjnego dolotu łącznie z szerszym kolankiem do turbo i już można robić soft na ok. 400KM. Jak chcesz więcej, to kolejne 6-7tysi na turbo hybrydowe albo garretta p&p (osobiście jego bym założył obecnie), dodatkowo catch tank oil 2-4tysie plus montaż i atakować można 450KM.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: INTERCOOLER - wymiana
W pierwszej kolejności zadzwoniłbym do MG i D.M czy oni też nie współpracują ze sobą. Nie napisałeś co to za wydech, czy to jest całość od turbo do końca czy co. Może być sytuacja, że jeżeli całość to przyjdzie Ci to w częściach i faktycznie będziesz skazany na montaż tam gdzie się umawiałeś, jeżeli tak się stanie to wtedy proponowałbym auto od razu po montażu odstawić do tunera. Oczywiście musisz dograć też termin z tunerem, więc dlatego proponuję już teraz kontakt. Jak masz blisko to najlepiej tam podjedź i Ci wszystko wytłumaczy.
Skontaktuj się bezpośrednio z tunerem i Ci dobierze IC i świece po konsultacji z Tobą.
Dolot zrobi Ci za nieduże pieniądze tuner, przerabiając fabryczny, nie ma potrzeby kupować innego. To tuner będzie to auto stroił i najlepiej wszystko z nim skonsultować. To on będzie na tym aucie pracował nie ja.
Czyli w prostych krokach: umówić się co chcesz, zaakceptować cenę, zostawić auto w umówionym terminie i odebrać.
Nie mogę Ci budować auta, bo nie ja to będę stroił. Nie ja też biorę za to odpowiedzialność. Jedynie mogłem Ci podać namiary na warsztat(współpraca z CS), który robi te same softy co w Łodzi a masz na miejscu.
Ja też nic samemu nie kupowałem, po prostu powiedziałem jaki chcę stage (w oddziale w Krakowie, bo tu miałem najbliżej) (stage2-ok.400KM/500Nm, stage2+ ok. 450KM/550Nm) zaklepałem cenę i termin, odstawiłem auto i je odebrałem. I tyle.
Tak, wyciszenie samochodu bardzo dużo daje. Wyciszenie też możesz zrobić na miejscu, ja akurat tu robiłem, to czego sam się bałem:
https://www.carcomfort.waw.pl
Skontaktuj się bezpośrednio z tunerem i Ci dobierze IC i świece po konsultacji z Tobą.
Dolot zrobi Ci za nieduże pieniądze tuner, przerabiając fabryczny, nie ma potrzeby kupować innego. To tuner będzie to auto stroił i najlepiej wszystko z nim skonsultować. To on będzie na tym aucie pracował nie ja.
Czyli w prostych krokach: umówić się co chcesz, zaakceptować cenę, zostawić auto w umówionym terminie i odebrać.
Nie mogę Ci budować auta, bo nie ja to będę stroił. Nie ja też biorę za to odpowiedzialność. Jedynie mogłem Ci podać namiary na warsztat(współpraca z CS), który robi te same softy co w Łodzi a masz na miejscu.
Ja też nic samemu nie kupowałem, po prostu powiedziałem jaki chcę stage (w oddziale w Krakowie, bo tu miałem najbliżej) (stage2-ok.400KM/500Nm, stage2+ ok. 450KM/550Nm) zaklepałem cenę i termin, odstawiłem auto i je odebrałem. I tyle.
Tak, wyciszenie samochodu bardzo dużo daje. Wyciszenie też możesz zrobić na miejscu, ja akurat tu robiłem, to czego sam się bałem:
https://www.carcomfort.waw.pl
-
- Posty: 1037
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: INTERCOOLER - wymiana
Carcomfort też w sumie mogę polecić, mimo tej wtopy u mnie z pękniętą szybą
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: INTERCOOLER - wymiana
Dużo zależy od sztuki (motoru, osprzętu, wydechu, dolotu itd.), ale na pewno nikt nie obieca, że wyjdzie powyżej 400KM.
U mnie na IS38 udało się zrobić 409KM, ale dopiero na kompletnym turboback (downpipe z katem na dole 100CPI, dalej przelot) od MSS Performance. Wcześniej na downpipe Mar-Tec z katem 200CPI na górze i wydechu OEM GTI (środek)/R (końcowe) nie dało się zrobić takich cyfr.
Co do D.M. Motors/CompSport to szczerze polecam. Moje auto jest u nich serwisowane i modyfikowane od 3 lat i jestem bardzo zadowolony.
D.M. Motors współpracuje zarówno z MG, jak i z MSS Performance jak i z Mar-Tec, a jak będziesz chciał to ściągną Ci i Millteka, Bull-X czy co tam sobie zażyczysz Kwestia czasu oczekiwania i pieniędzy
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -