[S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Olafejs
Posty: 2
Rejestracja: 6 mar 2022, o 08:02
Samochód: Inny
Rocznik: 2016
Silnik: Inny

[S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: Olafejs »

Witam was,

Chciałbym się przesiąść z Fabii na coś większego (2dzieci) i wymarzyłem sobie SuperB, trochę poczytałem wasze forum i wiem tyle że sam silnik 1.8 TSI z 2016 jest jak najbardziej Ok, ale DSG z którym jest DQ200 to słaby pomysł jeśli auto ma 200kkm. Zastanawiam się nad tą ofertą:

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-superb-ID6EqFVY.html

Ale obawiam się że muszę po zakupie zrobić rozrząd + 2masa ze sprzęgłem. Czy faktycznie przy tym przebiegu takie rzeczy się robi ?

Czy osoby które mają bardziej oblatany temat mogłyby napisać co sądzą ?
JankesikTrn
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 235 KM 496 NM
Imię: Łukasz

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: JankesikTrn »

Samochód wygląda dobrze, był jeżdżony w trasach więc to na jego korzyść. Jeśli nie był katowany na trybie eco to o dwumasę byłbym spokojny, mam passata 2.0 200 przebiegu kolega ma taki sam 220 tys przebiegu i na chwilę obecną bez problemów. Rozrząd musiałbyś sprawdzić w vcds, ale to już będzie na niego czas. Zwróc uwagę na przód samochodu, może mieć sporo odprysków jeśłi był latany w trasach. Warto również żebyś się przejechał i sprawdził czy dsg nie szarpie przy ruszaniu czy zmianie biegów. Jeszcze jedna ważna rzecz - przy tym przebiegu ksenony będą już trochę zmęczone - do wymiany pewnie żarniki i odbłyśniki do regeneracji.

pozdrawiam
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: Big »

Olafejs, po pierwsze model który chcesz kupić to Superb a nie superB czy superC.
Teraz kolejna rzecz. Kupowanie Superba 1.8 TSI z DSG to trochę słaby pomysł. Po pierwsze dlatego że zamiast 320 Nm jak w manualu,, nasz tam obniżony do 250 Nm moment obrotowy. Po drugie masz tam skrzynię z suchymi sprzęgłami które są dość awaryjne przy wyższych przebiegach. Moim zdaniem jeśli 1.8 TSI to tylko z manualem. A jeśli DSG to 2.0 TSI.
JankesikTrn
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 235 KM 496 NM
Imię: Łukasz

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: JankesikTrn »

Kolega ma racje z ta skrzynią i silnikiem 1.8, nie pisałem tego bo myślałem że już temat znasz i go zgłębiłeś przed zakupem.
artho
Posty: 1100
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: artho »

Na prawdę do 1.8 TSI z początku produkcji pakowali DQ200? Jakoś nie chce się wierzyć :o
komoornik
Posty: 1027
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: komoornik »

W prawie całym VAGu do 1.8 TSI FWD wrzucali DQ200, nie tylko w Superbie na początku produkcji.
artho
Posty: 1100
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: artho »

W sumie nie wiem czy trzeba się aż tak tą skrzynią przejmować. Oczywiście kultura jej pracy jest gorsza niż starszych mokrych braci, ale to nie jest tak, że ona pada co 30kkm. W moim poprzednim Skodziu nalatałem z DQ200 80kkm bez żadnych problemów, przy tym przebiegu aby przedłużyć jej żywotność pasowałoby wymienić płyny, choć ASO Skody tak średnio się na to zapatruje. Natomiast nawet jeżeli nie wymienisz i nawet jak padnie, to jest to dość tania skrzynia, więc wydaje mi się, że z wymianą nawet wydatek 10-15k PLN za kolejne minimum 100kkm a może i 200kkm skoro tyle ma nalatany ten Superb nie jest czymś co się nie zamrtyzuje :)

Samochód wygląda na zadbany, skóry ładne a do tego świetne wyposażenie. Przebieg oczywiście sugeruje po prostu konieczność zrobienia tych rzadziej robionych elementów eksploatacyjnych, ale to nic strasznego - po prostu inwestycja na długie spokojne lata. Ja bym się tego samochodu nie obawiał, no chyba, że chcesz inny silnik i skrzynię, natomiast na pewno warto go rozważyć - ten egzemplarz wydaje się byc dobrze traktowany.
komoornik
Posty: 1027
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: komoornik »

Też muszę przyznać że to przesada z tym że DQ200 jest jakoś znacznie bardziej awaryjna niż DQ250 czy DQ381.

Każda z tych skrzyń miała już pewnie co najmniej kilka jak nie kilkanaście rewizji (no może poza DQ381).

Faktem jest że same sprzęgła mają krótszą żywotność - ale jednocześnie te suche sprzęgła są tańsze niż te mokre.
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: Big »

Ale różnica w max. momencie obrotowym rzędu 70 Nm na korzyść manuala to jest przepaść i chyba głównie to by mi przeszkadzało. Miałem 1.8 TSI z manualem (320 Nm) więc wiem, że dzięki właśnie dużemu momentowi ten silnik był niesamowicie elastyczny i zapewniał fajne osiągi. Miałem też poprzedniego 1.8 TSI w Superbie 2 i tam było właśnie 250 Nm. Mam więc świetne porównanie. Te 70 Nm robi wielką różnicę.
artho
Posty: 1100
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: artho »

To prawda, ale w Superbie chodzi o wygodę, w skrzyni automatycznej tym bardziej, to wygoda jest na pierwszym miejscu. Oczywiście Superb z tym silnikiem to nie będzie rakieta, ale większości raczej na co dzień rakieta nie jest potrzebna a komfortowa kanapa :D
komoornik
Posty: 1027
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: komoornik »

Oj, akurat większość na tym forum to próbuje z Superba zrobić coś zupełnie innego niż jego kanapowe przeznaczenie ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: orlik »

Jak chce kanapę to włączam tryb eco czy tam comfort i wio. Ale jak chce się zabawić, strzelać z wydechu, czuć przeciążenia to mogę to zrobić i mam wtedy banan na twarzy. Co kto lubi.
artho
Posty: 1100
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: artho »

komoornik pisze: 10 mar 2022, o 23:00 Oj, akurat większość na tym forum to próbuje z Superba zrobić coś zupełnie innego niż jego kanapowe przeznaczenie ;)
Ja tu tylko o pierwotnej naturze i typowym, najczęstszym zastosowaniu tego samochodu, zresztą sięgającej daleko w historię, bo także do modelu Superb z roku 1934:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... 80%931949)
jaki VOS-a:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_VOS
Swoją drogą ciekawe, czy Skoda wskrzesi VOS-a, gdyby miała kiedyś chrapkę na segment "F" :D
orlik pisze: 11 mar 2022, o 00:52 Jak chce kanapę to włączam tryb eco czy tam comfort i wio. Ale jak chce się zabawić, strzelać z wydechu, czuć przeciążenia to mogę to zrobić i mam wtedy banan na twarzy. Co kto lubi.
Natomiast jak ktoś chce zrobić z Superba takie tańsze RS6 to niech robi i ma z tego radochę na zdrowie :mrgreen: , chociaż zgaduję, że to i tak pewnie z jednostki 272 i 280. Natomiast faktycznie troszku szkoda braku tych klap po faceliftingu, to turbo Continentala z 400Nm przyjemnie odpycha bryłę, ciągnie całkiem nisko jak na samochód na turbosprężarce, ale brzmienie w trybie sport pozostaje zupełnie takie samo jak w innych trybach. Jedyna różnica brzmieniowa wynika z trzymania wyższych obrotów.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: orlik »

Brzmienia nie masz od klap, tylko od restrykcyjnych/wyciszonych końcowych tłumików. Bez ich podmiany w nowych 272/280 z dzwiękiem nic zbytnio nie da się zrobić ;) W starych 280 z klapami dzwięk na otwartych był ciut lepszy, ale dalej to nie to ;)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Pomoc w ocenie oferty 1.8 DSG L&K

Post autor: sane »

Big pisze: 8 mar 2022, o 18:36 Kupowanie Superba 1.8 TSI z DSG to trochę słaby pomysł. Po pierwsze dlatego że zamiast 320 Nm jak w manualu,, nasz tam obniżony do 250 Nm moment obrotowy. Po drugie masz tam skrzynię z suchymi sprzęgłami które są dość awaryjne przy wyższych przebiegach. Moim zdaniem jeśli 1.8 TSI to tylko z manualem. A jeśli DSG to 2.0 TSI.
W serii jest bardzo duża różnica w odczuciu "mocy" między DSG a manualem. DQ200 to dobra skrzynia, ale do 1.0-1.5TSI.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ