Strona 2 z 2

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 22 lut 2022, o 18:57
autor: komoornik
Przeczytałem, Twoim jedynym argumentem jest to że 1.5 TSI to podstawowy silnik.

Czyli to mogłoby być jakieś 2.0 300KM, ale skoro to podstawowy silnik to znaczy że jest za słaby.

A 1.5 TSI nie jest dychawicznym silnikiem, tak jak praktycznie każdy silnik z turbo.

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 22 lut 2022, o 19:59
autor: pankracy
Do takiej jazdy brałbym 1.5 tsi. Spali pewnie z 40% mniej tego co 2.0 tsi po miescie. A mocy i tak nie wykorzystasz. Jeżeli 80% trasa, a 20% miasto to bez dwóch zdań 2.0

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 22 lut 2022, o 21:35
autor: artho
Panowie, po co te nerwy, chyba za mało zielska palicie. A za mało zielska szkodzi na mózg, chill :D

Wybitnie kilka lat temu zaskoczony byłem miejską sprawnością i dynamiką Volkswagena Polo z 1.0 MPI 60KM. Powaga - do 50km/h to małe autko w manualu startowało niesamowicie zwinnie a silnik wcale nie telepał, drgania były naprawdę niskie jak na trzycylindrówkę w porównaniu do Reno Clio. Moje dwie tony z trzystoma koniami to zanim się rozbujają potrzebują niezłego przyklepania w tyłek i strzału z bata.. :)

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 22 lut 2022, o 22:16
autor: caballero
Ja bym na pewno brał min. 2.0 TSI 190 KM, ale to dlatego, że lubię mieć choć troszkę mocy w zapasie, jakbym chciał coś wyprzedzić czy móc w miarę sprawnie przyspieszyć na trasie szybkiego ruchu.

Jeździłem jakiś rok temu przez kilka dni Octavią 1.5 TSI 150 KM i do jazdy po mieście, jak i jazdy po krajówkach było to jak najbardziej ok. Fakt, przyspieszenie było zauważalnie słabsze niż w moim ówczesnym Superbie 1.8 TSI 180 KM (manual, 320 Nm), ale nie było też źle. Oczywiście, mi i w tamtym Superbie mocy brakowało i przy 4 osobach z bagażami, stawał się już trochę mułowaty. Zdarzało się, że podjeżdżając pod górę z prędkością 70-80 km/h redukowałem do 3. biegu, żeby sobie spokojnie pod taką górkę podjechać (np. na krajowej 17 zaraz po zjeździe z S17 w Piaskach w kierunku Zamościa).

Także generalnie, jeśli planujesz sobie spokojnie jeździć z punktu A do B w dość komfortowych warunkach, to i 1.5 TSI da radę. Na pewno różnica w spalaniu będzie duża w stosunku do 2.0 TSI 190 KM. Znajomy ma teraz A3 1.5 TSI 150 KM, jeździ bardzo spokojnie i udało mu się z Wrocławia do Warszawy dojechać ze średnim spalaniem bodajże 6.5 L (tempomat na 120 km/h na całej trasie, na A2 też).

Nie wiem na ile dane z AutoCentrum są poprawne, ale A3 Limousine 1.5 TSI jest raptem 20 kg lżejsze od Superba Liftback 1.5 TSI. :o

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 23 lut 2022, o 09:34
autor: krzysn
W moim przypadku jazda głównie po mieście + dwa wyjazdy wakacyjne. Przebiegi roczne około 9 tys :). I mimo tego wziąłem 2.0 190KM (wcześniej była O2 z 1.4tsi + DSG). Przy takich przebiegach tankuję raz na miesiąc. Spalanie zależy od miasta - do i z pacy po 5 km przez centrum - spalanie około 11-12l. Gdy przejadę się inną drogą z ograniczeniem do 70km/h, ok. 6 km, spalanie spada do 9-10l.
A na trasie spala mi poniżej 6l. Jeżdżę z prędkością ograniczenia+10km.
Trochę irytujący jest tryb wypalania GPF. Przez 15-20 km spalanie mam, głaszcząc pedał gazu, na poziomie min. 17l.

Frajda z mocy silnika niesamowita. Po ponad 2 latach jazdy nadal superb jest w stanie zaskoczyć mnie przyspieszeniem na biegu sportowym. Szczególnie gdy zbyt mocno nacisnę pedał gazu na S i auto zredukuje bieg.

IMO przy obecnych cenach nowych samochodów 20-30 tys więcej to nie pieniądz. Przesadne przejmowanie się spalaniem auta za >150tys jest słabe ;-). Wybrałem 2.0 tsi również z powodu typu skrzyni DSG. W 1.5tsi jest sucha, a w octavii nie byłem z niej zbyt zadowolony.

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 23 lut 2022, o 10:03
autor: Marianek
hej Krzysiek,
jak auto daje "znać ", jakie są objawy wypalania gpf-tylko spalanie czy coś jeszcze- pytam bo jeżdze 2 lata i do tej pory nic nie zauważyłem :roll:

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 23 lut 2022, o 10:41
autor: krzysn
Marianek, widocznie masz trochę większe dzienne przebiegi niż ja i częściej dogrzany wydech/filtr GPF. Wypalanie GPF zauważam w okresie zimowym, po 5km trudno o rozgrzanie filtra. A objawy to: zmieniony dźwięk silnika i wysokie spalanie. W serwisie mi mówili, że w tym czasie komputer zmienia dawkowanie paliwa. Wystarczy przejażdżka 15km z wyższą prędkością i wszystko wraca do normy na ok. 2 miesiące. Gdy robi się na dworze cieplej nie zauważam procesu wypalania.

Widzę, że mieszkasz w Gdańsku, pewnie jeździsz obwodnicą.

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 23 lut 2022, o 10:54
autor: Marianek
w sumie to pierwszy rok były praktycznie ekspresówki ale ostatni rok to tylko drogi krajowe do 90km/h, przebiegi minimum 40km- racja na miasto do sklepu praktycznie nie latam- do tego typu zadań mam żuka z plandeką-- if you know what i mean ;)

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 23 lut 2022, o 16:58
autor: artho
U mnie już ponad 10kkm i jeszcze wypalania nie zobaczyłem... :) aczkolwiek u mnie 80% trasy, 20% miasto.
krzysn pisze: 23 lut 2022, o 09:34IMO przy obecnych cenach nowych samochodów 20-30 tys więcej to nie pieniądz. Przesadne przejmowanie się spalaniem auta za >150tys jest słabe ;-). Wybrałem 2.0 tsi również z powodu typu skrzyni DSG. W 1.5tsi jest sucha, a w octavii nie byłem z niej zbyt zadowolony.
Taka trochę zgoda i niezgoda - jeżeli robisz poniżej 10 000km rocznie to faktycznie nawet w mieście nie będzie ogromnej różnicy między 1.5 TSI 150KM a 2.0 TSI 190KM, za to ponownie Superb iV się wyróżnia na plus :)

Z DSG to jest cenna uwaga, sucha vs mokra to jednak trochę inna kultura pracy.

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

: 7 mar 2022, o 21:09
autor: piramida
2.0TSI i nic innego raz ze względu na mocną skrzynię a dwa dla osiągów, szkoda sobie dupę zawracać słabszymi silnikami nawet do miasta