silne drgania, podwyższone spalanie i obroty, kopcenie - POMOCY

adik9
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adrian

silne drgania, podwyższone spalanie i obroty, kopcenie - POMOCY

Post autor: adik9 »

Witam
już od długiego czasu mam ciągle ten sam problem, byłem u kilku mechaników i żaden nie potrafi mi pomóc. Jeden nawet twierdził, że to koło dwumasowe, ale czy na pewno ... koło dwumasowe było już wymieniane i czy to może mieć coś wspólnego z kopceniem ?
Na czym polega mój problem
Wszystko działa sprawnie do pewnego momentu tzn. kiedy nagle samochód zaczyna drgać (silnie), zwiększa się spalanie na biegu jałowym do 1,2l/h a czasami nawet do 1,5l/h oraz MOMENTAMI strasznie kopci na biało. Po dodaniu gazu na biegu jałowym i zwolnieniu - słychać przy spadaniu obrotów jak coś się zaciera. Tylko to kopcenie nie jest stałe, to zdarza się na konkretnej prędkości (obrotach). KIEDY SIĘ WYKOPCE (czasami to długo trwa) wszystko wraca do normy, silnik pracuje normlanie, nic nie drga. Natomiast jeżeli chodzi o kopcenie, ostatnio zauważyłem, że jeśli wpadnę w podwyższone spalanie (drgania) to bardzo mocno kopcę jadąć na biegu "1" przy prędkości ok. 30km/h oraz na biegu "2" przy prędkości ok 50km/h. Kopcenie jest strasznie silne, ale ciężko się wykopcić. Raz kopci i kopci i kopci i wszystko wraca do normy, a raz kopci i przestaje i nie potrafię wyregulować tego.
PROSZĘ O POMOC. ŻADEN Z MECHANIKÓW TEGO NIE ROZUMIE, NIKT NIE POTRAFI MI POMÓC. POZA TYM JEST TO O TYLE TRUDNE, ŻE JAK WPADAM W TE DRGANIA i KOPCENIE TO PODJEŻDŻAJĄC DO MECHANIKA WSZYSTKO JEST W PORZĄDKU.
Załączam krótki filmik jak to mniej więcej wygląda [youtube]https://youtu.be/cMemD-qer2I[/youtube]

Aktualny przebieg to 260 tys. km.
Jeżeli chodzi o wymienione części:
- pasek rozrządu z pompą wymieniony przy ok. 180 tys. km
- uszczelka pod głowicą wymieniona przy ok. 220 tys. km
- chłodnica układu recyrkulacji spalin przy ok. 220 tys. km
- filtr DPF był wyprany przy ok. 215 tys. km
- zawór egr 238 tys. km
- oleje, filtry wymieniane na bieżąco
- wcześniej było robione też koło dwumasowe wraz z sprzęgłem.
- regeneracja wtrysków ok. 250 tys. km

BARDZO PROSZĘ O POMOC, ewentualnie polecenie dobrego mechanika z województwa śłąskiego, małopolskiego lub opolskiego.
Czasami wstyd mi tym jeździć jak tak kopce, ale kocham tą furę i chcę pomóc sobie i jej.

Nie znam się na tym, natomiast wydaje mi się, czy to nie może być problem z chłodnicą układu recyrkulacji spalin ? Interpretuje to w ten sposób, że klapka która jest odpowiedzialna ze wyrzucanie spalin otwiera się źle, ponieważ jest źle zaprogramowana. I jeśli zbyt bardzo układ zapcha się spalinami to wpadam w to podwyższone spalanie i drgania, bo samochód sobie z tym nie radzi, a jak wchodzę w te wysokie obroty, to wyrzucanie spalin następuje tylko w pewnych obrotach ....
Podejrzewam, że to chłodnica EGR ponieważ to było wymieniane w ASO SKODA i po pierwszym dniu po odbierze samochodu od nich stanąłem po przejechaniu ok. 60km i wróciłem do nich na lawecie. Do niczego się oczywiście nie przyznali natomiast ewidentnie coś spieprzyli. A teraz mam problem z tym i dalej podejrzewam, że coś spieprzyli.
Uświadomcie mnie jeśli się mylę i pomóżcie. Liczę na Waszą pomoc i dziękuję za przeczytanie tych moich wypocin.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1826
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: silne drgania, podwyższone spalanie i obroty, kopcenie - POMOCY

Post autor: marioti »

poza tymi odgłosami silnika (jak mówisz... jakby się coś zacierało) oraz wyższym spalaniem (u mnie jest max 1,1) to wszystko wygląda mi na zwykłe wypalanie DPF-a. U mnie też tak się dzieje, średnio co 400-600km.
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: silne drgania, podwyższone spalanie i obroty, kopcenie - POMOCY

Post autor: maureliusz »

To jest kopcenie... :-)... hehe to nakręcę Ci jak ja puszczam bąka przy wypalaniu DPFa... ale ja mam virusa i podejrzewam to to / + mam stary soft z przed afery.

U Ciebie mogło się kilka rzeczy nałożyć:
1. Kopcenie to zwykłe raczej wypalanie DPFa - kup sobie ELM 327 za 10zł + ściągnij za free VAG DPF i będziesz wiedział online co robi DPF
2. Ten odgłos to może być coś innego zupełnie / niezależnego. Może rolka / napinacz alternatora / alternator?

Nie za bardzo moje ucho na tym filmie może ten hałas wyłowić. Ogólny jazgot...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ