Jaki akumulator wybrać ???

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki akumulator

Post autor: fabek »

maureliusz pisze: 4 lut 2021, o 14:55
Jeżeli na kwasówkę poleci 14,6V ... to elektrolit szybko wyparuje :-(
Uprzedzając zaraz dyskusję na temat zamkniętych AKU, obiegów zamkniętych itp. to one też muszą mieć ujście gazu, nawet jeżeli ograniczone.
Przy temp. 0 st. C możesz ładować nawet 15V bez gazowania, także marne 14,6V nic mu nie zrobi, najwyżej wody destylowanej się doleje. Gęstość elektrolitu zrobisz dopiero przy 16,00-16,20V dla akumulatorów kwasowo ołowiowych.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

Edit: do 14,9V powinno być faktycznie bezpiecznie

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 lut 2021, o 21:31 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

Skodnik4x4 pisze:Znowu zaczynasz?
??? Jaśniej proszę.
Znowu rzucisz hasło ...i tyle jak pomogłeś koledze z zamkiem...

Ps.
Aku zwykle napięciem 14,4v (edit 14,9V) ładuje się do ok 80-90 % ale nie gazuje. Stąd informacja w każdej karcie gwarancyjnej.
Powyżej uzyskuje się lądując do 16v ale wówczas trzeba kontrolować stan elektrolitu.
Jeżeli coś się zmieniło w temacie oświeccie mnie.

PS2. Ja celowo mam prostownik z przełącznkiem: 13,8V, 14,9V, 16V.
Do 14,9 jest spoko / jak dam wyżej pięknie bulga jak rosół i śmierdzi w garażu kwasem.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 5 lut 2021, o 07:20 przez maureliusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

Fabek zwracam honor.

Faktycznie sprawdziłem jak byłem po pifko w garażu i mam:
- 13.8V - dla żelówek
- 14,9V - kwasowe bez obsługowe --> mniej więcej do tej wartości jest bezpiecznie
- 16.0V - kwasowe z korkami

Edytje wyżej, aby nie było wątpliwości.

BTW jak kupowałem prostownik to.. trochę obdzwoniłem. Finalnie kupiłem w polskiej firmie StefPol - jedyni, którzy sensownie mówili i znali się na ładowaniu AKU. To co wygadywał gość z EXIDE... to nie da się powtórzyć.
Polecam też ich kable rozruchowe... grube, miedziane.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jaki akumulator

Post autor: oolsztyniak »

marioti pisze: 4 lut 2021, o 13:49
fabek pisze: 4 lut 2021, o 11:29 Oczywiście jak pozbędziesz się SS spokojnie możesz włożyć zwykly kwasowo-ołowiowy. AGM wstawiają, bo ma więcej cykli pracy zanim padnie i potrafi dać większy prąd.
Pytanie czy trzeba przekodować aku w kompie? bo chyba agm ładowany jest większym prądem
wystarczy w kodowaniu akumulatora zmienić opcję z AGM na WET i wówczas alternator poda mu odpowiedni prąd.
W przypadku SS2 przed i po FL nie wpisujesz żadnych parametrów, numerów seryjnych czy bóg wie czego, opcja AGM na WET i po problemie.
Star-Stop nie trzeba wyłączać "koniecznie" , możesz ale nie musisz.

Ja i tak wsiadając do auta i odpalając wciskam guzik, żeby dezaktywować.
dzonson
Posty: 21
Rejestracja: 20 kwie 2021, o 20:49
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Mariusz

Re: Jaki akumulator

Post autor: dzonson »

Hej,

Miałem ori aku 68ah AGM w S2 FL 2.0 170 CFGB 2014r. ze start/stop i wrzuciłem zwykły akumulator 74 ah.

Start/stop wyłączam zawsze przyciskiem, w adaptacji baterii 61 grupa 04 zmieniłem z ori 68 JGI 1111111111 na 74 JGI 11111111111 i w długim kodowaniu akumulator z AGM na WET.

Wszystko ok, będzie hulać?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki akumulator

Post autor: fabek »

Będzie grało. Start stop sobie wykoduj lub odepnij wtyczke z minusa na aku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki akumulator

Post autor: skipper »

czy OBDeleven można kodować akumulator na AGM lub WET
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki akumulator

Post autor: fabek »

POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki akumulator

Post autor: skipper »

nie mam takiej opcji "battery adaptation" w swoim OBDeleven
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
kacpern
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2021, o 11:46
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: kacper

Jaki akumulator wybrać ???

Post autor: kacpern »

Witam szukam aku do mojego 2.0 tsi



mam takie cos na oku i chciałem się upewnić czy będzie on odpowiedni - jestem laikiem w takich kwestiach dlatego proszę o podpowiedzi ewentualnie linki do innych lepszych aku

https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/ ... rawy-plus/
Ad6
Posty: 57
Rejestracja: 28 lip 2018, o 15:27
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jaki akumulator wybrać ???

Post autor: Ad6 »

Takie pytanie s2 przedlift bez start stop jest fabryczny aku varty 75Ah AGM juz 12 lat aku dętka do wymiany czy moge dać aku bez AGM ?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki akumulator wybrać ???

Post autor: fabek »

Ad6 pisze: 27 gru 2021, o 12:41 Takie pytanie s2 przedlift bez start stop jest fabryczny aku varty 75Ah AGM juz 12 lat aku dętka do wymiany czy moge dać aku bez AGM ?
oczywiście możesz dać zwykły lub efb.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki akumulator wybrać ???

Post autor: marioti »

Ale trzeba dodać dwie kwestie
1 trzeba przeprogramować w kompie na "wet" czyli poinformować komp że teraz masz zwykły aku
2 jeżeli używasz start stop normalnie, to zwykły aku ciągle będzie niedoładowany, a brak przystosowania do glebokiego rozladowania sprawi że padnie znacznie szybciej niż agm
Kiedyś to liczyłem ale dla silnika v10 w dieslu, że każde odpalenie auta to było ok 17 min normalnej jazdy z włączonym radiem, bez świateł czy ogrzewania foteli, szyb, aby aku odzyskał energię utracona przy starcie. Myślę że dla normalnego diesla będzie to 7-10 min
Ad6
Posty: 57
Rejestracja: 28 lip 2018, o 15:27
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jaki akumulator wybrać ???

Post autor: Ad6 »

marioti pisze: 28 gru 2021, o 10:19 Ale trzeba dodać dwie kwestie
1 trzeba przeprogramować w kompie na "wet" czyli poinformować komp że teraz masz zwykły aku
2 jeżeli używasz start stop normalnie, to zwykły aku ciągle będzie niedoładowany, a brak przystosowania do glebokiego rozladowania sprawi że padnie znacznie szybciej niż agm
Kiedyś to liczyłem ale dla silnika v10 w dieslu, że każde odpalenie auta to było ok 17 min normalnej jazdy z włączonym radiem, bez świateł czy ogrzewania foteli, szyb, aby aku odzyskał energię utracona przy starcie. Myślę że dla normalnego diesla będzie to 7-10 min
O zmianie danych przez VCDS wiem, a start stop tak jak pisałem moje auto nie posiadało fabrycznie wiec dziwie się czemu fabryka wogóle dała u mnie AGM-a
ODPOWIEDZ