Jaki akumulator wybrać ???

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

1. Czy wlezie?
Np. do foki wchodził mi tylko jeden...
2. Jak cenowo czy się opłaca?

Jak wszystko w aucie sprawne, brak dodatkowych odbiorników i nie jest to stary diesel fabryka wystarcza.

Up to You.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jaki akumulator

Post autor: oolsztyniak »

Anikam pisze: 27 sty 2021, o 06:33 Panowie a kupowac aku 68ah jak byl wczesniej? Tak go fabryka wypuscila czy zalozyc pare amperow mocniejszy?
Ja założyłem 72ah bo był tańszy od 68ah :)
Różnica niewielka nie mająca wpływu na nic.
maureliusz pisze: 27 sty 2021, o 08:02 1. Czy wlezie?
Np. do foki wchodził mi tylko jeden...
Mi kiedyś do Hondy Accord też, tylko varta robiła taki aku i kosztował chyba z 8 stów
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Jaki akumulator

Post autor: CLO27 »

proponuje optime yellow i po temacie...przezyje auto :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

CLO27 pisze: 1 lut 2021, o 02:06 proponuje optime yellow i po temacie...przezyje auto :)
Brzmi egzotycznie, wygląda egzotycznie - to musi być dobre :-)
Z tego co widzę to stworzone dla offroad`u..., głębokie rozładowanie nie straszne...grubo

Reasumując: bez apelacyjnie wygrałeś tą propozycją :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Jaki akumulator

Post autor: leszekmw »

tak Wam sie dobrze dyskutowało ..
taki artykuł dzisiaj dostałem.. , nie wiem czy tu coś nowego jest dla Was.. :D

https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... ce%2Boleju
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki akumulator

Post autor: fabek »

Uwielbiam te sponsorowane artykuły - mydlenie oczu "niższa waga, większa niezawodność" usprawiedliwieniem sprzedawania coraz większego badziewia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki akumulator

Post autor: marioti »

Pytanie w kwestii "jaki akumulator"
Zakładając że mam start-stop, ale tak czy inaczej pozbędę się tego wynalazku. To czy muszę wymieniać aku na AGM, czy mogę założyć zwykły o podobnych parametrach jak był oryginalnie.
Dla testów, podmieniłem na zwykły i po przejechaniu ok. 100km po mieście (start-stop wyłączone, wiele uruchomień silnika) jakoś różnicy żadnej nie zauważyłem. Nic też nie przekodowywałem, bo aku miał niemal te same parametry co stary agm
I jeszcze kwestia czy musi być AGM, czy wystarczyłby EFB
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki akumulator

Post autor: fabek »

Oczywiście jak pozbędziesz się SS spokojnie możesz włożyć zwykly kwasowo-ołowiowy. AGM wstawiają, bo ma więcej cykli pracy zanim padnie i potrafi dać większy prąd.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Jaki akumulator

Post autor: CLO27 »

maureliusz pisze: 1 lut 2021, o 12:47
CLO27 pisze: 1 lut 2021, o 02:06 proponuje optime yellow i po temacie...przezyje auto :)
Brzmi egzotycznie, wygląda egzotycznie - to musi być dobre :-)
Z tego co widzę to stworzone dla offroad`u..., głębokie rozładowanie nie straszne...grubo

Reasumując: bez apelacyjnie wygrałeś tą propozycją :-)
Nom już mam w jeepie ogarnia, testy extremalne pod koniec miesiaca.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

leszekmw pisze: 4 lut 2021, o 09:44 tak Wam sie dobrze dyskutowało ..
taki artykuł dzisiaj dostałem.. , nie wiem czy tu coś nowego jest dla Was.. :D

https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... ce%2Boleju
CLO27 pozamiatał... z pewnością Optima Yellow... jest ciężki :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Jaki akumulator

Post autor: marioti »

fabek pisze: 4 lut 2021, o 11:29 Oczywiście jak pozbędziesz się SS spokojnie możesz włożyć zwykly kwasowo-ołowiowy. AGM wstawiają, bo ma więcej cykli pracy zanim padnie i potrafi dać większy prąd.
Pytanie czy trzeba przekodować aku w kompie? bo chyba agm ładowany jest większym prądem
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki akumulator

Post autor: fabek »

Bardzo dobre pytanie, w zasadzie kodowanie akumulatora jest potrzebne przy start-stop, a jeżeli pozbywasz się tej opcji aku będzie ładowany standardowo 14,1-14,3V, przy start-stop leci od razu 14,6V (czyli max U dla AGM) żeby odrobić straty energii spowodowane częstym odpalaniem auta.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 4 lut 2021, o 14:26 Bardzo dobre pytanie, w zasadzie kodowanie akumulatora jest potrzebne przy start-stop, a jeżeli pozbywasz się tej opcji aku będzie ładowany standardowo 14,1-14,3V, przy start-stop leci od razu 14,6V (czyli max U dla AGM) żeby odrobić straty energii spowodowane częstym odpalaniem auta.
Jeżeli na kwasówkę poleci 14,6V ... to elektrolit szybko wyparuje :-( (Edit: to 14,9V powinno być bezpiecznie)
Uprzedzając zaraz dyskusję na temat zamkniętych AKU, obiegów zamkniętych itp. to one też muszą mieć ujście gazu, nawet jeżeli ograniczone.
Ostatnio zmieniony 4 lut 2021, o 21:29 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: Jaki akumulator

Post autor: Skodnik4x4 »

Zawsze można dolać deszczówki tymi otworami .. ;) ..Obrazek
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Jaki akumulator

Post autor: maureliusz »

Nie każdy ma takie otwory / w nowych bez obsługowych to chyba wgóle powoli rzadkość się robi.

I dlatego ja kupuje te z korkami, bo przyjamniej mogę zajrzeć, poziom i gęstość zmierzyć.

Ale wiadomo kto co lubi.
Niektórzy wolą czarną skrzynkę mieć i zawracać sobie głowy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ