Gwint - które zawieszenie wybrać?

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: orlik »

Montaż też do tanich nie należy, jeżeli jest jeszcze z geometrią, a być powinien.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: KriSSo »

kefirek pisze: 26 lis 2021, o 19:41 Ja raczej kolejnego roku czekał nie będę i może pod choinke wyląduje zestaw dcc
Noooo i pięknie. Będzie cudny zestawik.

W tym roku szlag trafił ceny w ogóle i promocje. Deficyt towarów skutecznie zabił okazje. :evil:
Golf Variant mk7.5
Obrazek
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: kefirek »

Jeśli chodzi o montaż to dla mnie zrobienie tego w garażu wielkim wyzwaniem nie jest. Przecież to zwykły mcperson tyle że kolumna z gwintem do regulacji wysokości. Mcpersonow trochę się narozbierałem, a tutaj to jeszcze prościej bo stara kolumna out i przekładamy tylko górne mocowanie z łożyskiem.
Tył to już całkowicie banalna sprawa.
Zagadka a raczej punktem do zastanowienia dla mnie jest jak ustawić nakrętki aby zejść o 2 czy tam 3cm za pierwszym podejściem a nie dopiero za 10 razem, bo machanie mała żaba i x prób wielce wygodne nie jest. Ale zapewne najprościej to zmierzyć oryginalna kolumnę po wyciągnięciu odjąć od niej zakładana wartość i na taką ustawić na gwincie.

Zbieżność obowiązkowa rzecz jasna plus dodatkowo zapewne korekta/kodowanie nowej wysokości bazowej świateł, żeby nie świeciły za nisko
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: KriSSo »

Regulacja nie powinna nastręczać za dużo problemów.

Masz podany referencyjny zakres obniżenia dla Twojego auta, np od -10 do -40 mm.
Ponadto, w instrukcji masz podana minimalną odległość między nakrętką regulacyjną (czy raczej położeniem podstawy sprężyny) a dolnym mocowaniem. Ta odległość między tymi punktami ma wynosić od na przykład od 330 mm do 360 mm. Wiadomo wtedy, że te 360 mm to jest odpowiednik deklarowanego -10 mm a te 330 to - 40 mm. Ustawiając pierścień podstawy sprężyny np na 350 mm wiesz, że obniżysz około 20 mm.

Podobnie jest z tylną regulacją.

Obrazek
Obrazek
Golf Variant mk7.5
Obrazek
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: kefirek »

Kolega qrwde podesłał mi skany instrukcji no i źle to nie wygląda. Wieczorem przejrzę jeszcze ofertę maxtona bo na bf dają 15% rabatu więc pewnie i przedni spliter wpadnie, bo progi sobie chyba odpuszczę, zwłaszcza że mam założone chlapacze więc pewnie nie będą pasować i trzeba by ciąć. Zobaczymy ile będzie czekania
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: kefirek »

Zamówienie na KW wysłane, czekamy na potwierdzenie i proformę a potem na fanty 😉 Do tego dobrałem przedni spliter V1 od maxtona i progi, wszystko w gloss Black. Mam nadzieję że jakoś się je spasuje z chlapaczami bo z nich na pewno nie zrezygnuje,.zwłaszcza przy dystansach 13/20 mocno chronią przed syfem spod kół.
Awatar użytkownika
ADSL
Posty: 220
Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: ADSL »

Czekamy na relację z instalacji i odczuć z jazdy po wymianie :)

Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka

master_be
Posty: 62
Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: master_be »

A przy okazji aby nie denerwowała ikonka awarii na desce, że dcc nie działa po zmianie na gwint to mam rozwiązanie.
Zamiast kupować dcc cancelery za 1200-1400zł można zastosować dużą cewkę. Ja miałem cztery zamontowaną przez poprzedniego właściciela, ale jedną zgubiłem. Po demontażu innej okazało się że jest to cewka od elektrozaworu 30W do maszyn rolniczej. Z tego co widzę dosyć popularna. Ktoś na forach angielskich rozmontował oryginał z kw i była to cewka + jeden rezystor.

Cewka elektrozaworu 16mm 30W 12V DC [RM-CEW12VDC]
https://allegro.pl/oferta/cewka-elektro ... 1074662869
doctore46
Posty: 14
Rejestracja: 29 paź 2020, o 15:40
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 365KM (Stage1+)

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: doctore46 »

Promek nie było, ale montaż gratis - moim zdaniem koszt -1500zł z geometrią to realna cena, tym bardziej, że taką cenę podali mi na dłuuugo przed Black Friday. W środę montuje ST XA z cancellerami. Łączny koszt (gwint + montaż) około 5,8k zł.
Czas montażu około 7-8h z geometrią.

Liczyłem na promki na felgi i opony ale niestety dupa :) JDG--> ryczałt spowodowałem masowe zakupy u Skodziarzy ;)
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: kefirek »

doctore46 pisze: 3 gru 2021, o 22:28 Promek nie było, ale montaż gratis - moim zdaniem koszt -1500zł z geometrią to realna cena, tym bardziej, że taką cenę podali mi na dłuuugo przed Black Friday. W środę montuje ST XA z cancellerami. Łączny koszt (gwint + montaż) około 5,8k zł.
Czas montażu około 7-8h z geometrią.

Liczyłem na promki na felgi i opony ale niestety dupa :) JDG--> ryczałt spowodowałem masowe zakupy u Skodziarzy ;)

Zapewne mówisz o Jdl Performance, bo oni mieli taka opcje, ale zawias standardowe pieniądze. Ja zamówiłem w PG Performance i finalnie 3% rabatu, ale montaż proponowali we Wrocławiu za 400 pln bez geometrii, ale jak pisałem wyżej będę sam to ogarniał. Jak nie zapomnę porobię zdjęcia i jakiegoś tutka sklecę
Awatar użytkownika
blazejo_91
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2022, o 11:24
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Blazejo

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: blazejo_91 »

Cześc, jestem po przesiadce z Audi na SuperB i niestety działanie zawieszenia jest mega irytujące (twarde, mocno wybiera na dziurach).Oczywiście cały zawias sprawdzony,luzów brak, tuleje od RS też wpadły. Co poradzilibyście aby poprawić komfort jazdy ? delikatne obniżenie do wersji Sportline wchodzi w grę. Obecnie po kodach zawieszenie ma takie oznaczenia : L07 przód i 0YD tył bez DCC. Czytając wszystkie posty widzę, że ten typ tak ma ale chciałbym to zmienić. Wstępnie myślałem o ST-XA. Ktoś się wypowie ? dzięki
Ostatnio zmieniony 10 sty 2022, o 19:26 przez blazejo_91, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk211088
Posty: 103
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: Patryk211088 »

blazejo_91 pisze: 9 sty 2022, o 11:45 Cześc, jestem po przesiadce z Audi na SuperB i niestety działanie zawieszenia jest mega irytujące (twarde, mocno wybiera na dziurach).Oczywiście cały zawias sprawdzony,luzów brak, tuleje od RS też wpadły. Co poradzilibyście aby poprawić komfort jazdy ? delikatne obniżenie do wersji Sportline wchodzi w grę. Obecnie po kodach zawieszenie ma takie oznaczenia : L07 przód i 0YD tył bez DCC. Czytając wszystkie posty widzę, że ten typ tak ma ale chciałbym to zmienić. Wstępnie myślałem o XT-SA. Ktoś się wypowie ? dzięki
Zerknij jakie masz amortyzatory bo w serii jest raczej miekko- sam nam bez dcc.
Może ktoś założył na kayaby które są twardsze
Awatar użytkownika
blazejo_91
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2022, o 11:24
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Blazejo

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: blazejo_91 »

Zawieszenie seryjne bez zmian. Miękko to mogę powiedzieć, że jest na tylnej osi o przodzie tego nie można powiedzieć. Seryjnie stoi na 18 calowych felgach (ciśnienie w oponach prawidłowe) gdzie nie czytam to nie tylko ja mam takie odczucia.
master_be
Posty: 62
Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: master_be »

A ciśnienie podane przez producenta nie jest za duże? Mam wrażenie że 2.3 to za dużo na zimę, na zimówkach.
Awatar użytkownika
blazejo_91
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2022, o 11:24
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Blazejo

Re: Gwint - które zawieszenie wybrać?

Post autor: blazejo_91 »

Wg "oponiarzy" ciśnienie ma być takie jak podano na klapce wlewu paliwa bo później lubi pojawiać się problem z ząbkowaniem i złym ścieraniem opon... a tak na poważnie.. nikt nie wypowie się na temat gwintu ST-XA albo jakiejś innej modyfikacji zawieszenia która wpłynie na miększe wybieranie na dziurach i wybojach ?
ODPOWIEDZ