Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: przybora
Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Witam od czasu do czasu pojawia mi się taki błąd jak poniżej, z tego co zauważyłem wentylator wchodzi na obroty nawet po zgaszeniu silnika.
Z góry dziękuję za podpowiedź gdzie szukać przyczyny:
4527 - Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P0480 00 [040] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 13
Przebieg: xxx416 km
Data: 2021.08.07
Czas: 10:16:21
Prędkość obrotowa silnika: 792.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 19.6 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 59 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 26 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 11.780 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
Masa powietrza: wartość wymagana: 360.6 mg/stroke
Temp.płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy: wart.rzeczywista: 35.2 °C
Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C
Temperatura zewnętrzna: 17.0 °C
Wentylator 2 chłodnicy: sterowanie: 0.00 %
Wentylator 1 chłodnicy: sterowanie: 10.00 %
Temperatura paliwa: 26.8 °C
Z góry dziękuję za podpowiedź gdzie szukać przyczyny:
4527 - Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P0480 00 [040] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 13
Przebieg: xxx416 km
Data: 2021.08.07
Czas: 10:16:21
Prędkość obrotowa silnika: 792.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 19.6 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 59 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 26 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 11.780 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
Masa powietrza: wartość wymagana: 360.6 mg/stroke
Temp.płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy: wart.rzeczywista: 35.2 °C
Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C
Temperatura zewnętrzna: 17.0 °C
Wentylator 2 chłodnicy: sterowanie: 0.00 %
Wentylator 1 chłodnicy: sterowanie: 10.00 %
Temperatura paliwa: 26.8 °C
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Zobacz dla pewności bezpieczniki i czy wtyczki czyste są do wentylatora.
A jak nie to moduł wentylatora do wymiany.
A jak nie to moduł wentylatora do wymiany.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Czemu zabazgrałeś przebieg? Wstydzisz się ?
Zerknij na kostkę jak kolega pisał (stojąc twarzą do przodu auta jest po prawej stronie na dole) , jak kostka jest czysta sterowanie wentylatora się skończyło i robi zwarcie.
Można wymienić sam moduł ale moim zdaniem bezpieczniej jest wymienić cały wentylator.
Ja zamówiłem moduł i okazało się, że nie pasował. Mało tego mój wentylator okazał się nierozbieralny (tzn. nie szło wymienić samego modułu)
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: przybora
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Dzięki za porady, dzisiaj wieczorem oblukam co i jak. W którym miejscu znajduje się ten moduł?
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Na wentylatorze, wymiana najlepiej całości i z bani.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: przybora
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Z tego co popatrzyłem tak na szybkiego jeśli gdzieś na dole są te wtyczki to słabe dojście od góry. Nie wiem czy z kanału nie trzeba byłoby skorzystać. W necie znalazłem używany wentylator ale obfotografowany z każdej strony i chyba trzeba go rozebrać wyciągnąć i przejrzeć jak jest wyciągnięty.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Od dołu musisz się dostać, kostka jest po stronie kierowcy mniej więcej za halogenem.
Nowy nie jest aż tak przesadnie drogi. Są też zamienniki dobrej jakości. Jak planujesz jakiś czas autem pojeździć to kup nowy.
Ale to tylko moje zdanie
Wybacz, ale głupotą będzie zakup używanego, możliwe, że za jakąś chwilę i w nim padnie sterowanie, wówczas masz podwójne koszty i podwójną robotę.
Nowy nie jest aż tak przesadnie drogi. Są też zamienniki dobrej jakości. Jak planujesz jakiś czas autem pojeździć to kup nowy.
Ale to tylko moje zdanie
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: przybora
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
Nie planuje kupić używki tylko nowy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Błąd Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego
@przybora - czy wymiana wentylatora chłodnicy rozwiązała problem?