ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
AndrewS
Posty: 44
Rejestracja: 17 lip 2020, o 10:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: AndrewS »

Witam

Do wersji L&K zobaczyłem że można dołożyć za 700 zł ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG. Korzystacie z tego? Warto?
komoornik
Posty: 1022
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: komoornik »

Mało kto zamawia tę opcję, bo wyklucza się z Travel Assist.
pejot
Posty: 218
Rejestracja: 3 maja 2021, o 11:47
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: pejot »

To w którym pakiecie dostępny jest Adaptive Lane Assist? W Travel Assist jest?
arczi901
Posty: 212
Rejestracja: 24 lut 2021, o 15:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: arczi901 »

pejot pisze: 14 cze 2021, o 18:58 To w którym pakiecie dostępny jest Adaptive Lane Assist? W Travel Assist jest?
Pakiet TRAVEL ASSIST
pejot
Posty: 218
Rejestracja: 3 maja 2021, o 11:47
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: pejot »

arczi901 pisze: 14 cze 2021, o 19:00
pejot pisze: 14 cze 2021, o 18:58 To w którym pakiecie dostępny jest Adaptive Lane Assist? W Travel Assist jest?
Pakiet TRAVEL ASSIST
Na 1000%? Miałem dzisiaj zamawiać Superba i naszło mnie na wątpliwości po jeździe próbnej, handlowiec z salonu nie umiał mi odpowiedzieć na to pytanie. A ja nie chcę zwykłego Line Assist, który odbija auta między pasami, tylko chce by mnie system prowadził środkiem pasa ruchu.
pejot
Posty: 218
Rejestracja: 3 maja 2021, o 11:47
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: pejot »

Konfigurator Superba to porażka...

Tak jest napisane w cenniku wersji Sportline:
Obrazek

Wygląda na to, że Travel Assist nie ma Side Assist ani Rear Traffic Assist, a w konfiguratorze jest napisane tak:
Travel Assist:
Obrazek

Travel Assist High:
Obrazek

Ja już nic nie kumam....
AndrewS
Posty: 44
Rejestracja: 17 lip 2020, o 10:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: AndrewS »

W cenniku jest napisane ze w L&K jest w standardzie LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT. Wystarczy dokupic za 700zl to o co zapytalem ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG i macie wszystko
komoornik
Posty: 1022
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: komoornik »

Wszystko tzn?

Wszystko to ma Travel Assist High - bez tego nie masz predykcyjnego tempomatu.

O ile dostosowanie do znaków działa mocno średnio, to dostosowanie do skrzyżowań już bardzo fajnie.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: kefirek »

Żeby mieć komplet z adaptacyjnym prowadzeniem po torze trzeba wziąć TravelAssist High. Dostajesz wtedy bodajże poziom 2 autonomicznej jazdy. Przy czym adaptacyjny tempomat w MiB3 włącza się w całkowicie inny sposób aniżeli w MiB2,5. Więc na pierwszy rzut oka wchodząc w ustawienia asystentów wygląda, że adaptacyjnego prowadzenia nie ma.

Czy korzystam? Tak, zarówno "z jazdy autonomicznej" w pakiecie jak i innych wspomagaczy:
TravelAssist - "jazda autonomiczna" super, wciskasz guzik i auto samo jedzie, utrzymuje dystans od auta poprzedzającego (ACC), lub wg znaków/skrzyżować (pACC), samo skręca i utrzymuje pas ruchu. Nie ma problemu gdy potrzebujesz odkręcić butelkę z piciem czy jakiegoś snikersa. Puszczasz kierownicę i auto jedzie samo. Przy czym trzeba pamiętać, że ostrych zakrętów jak np. węzły na autostradzie samo nie przejedzie.
SideAssist - Rewelacja, zwłaszcza, że teraz nie jest tylko mała dioda w szkle lusterka tylko wielka lampka na obudowie.
RearTrafficAlert - wymaga przyzwyczajenia bo często piszczy nawet jak auto jest dosyć daleko, ale wzmaga czujność.
Emergency Assist - wkurza :) Jadać na automacie, jeśli nie trzymasz kierownicy to komunikuje i przywołuje do porządku, włącznie z tym, że jak będzie całkowity brak reakcji to zjedzie na pobocze. Ale należy pamiętać, że to działa tylko jak jedziesz na automacie.
TrafficJamAssist - fajne. Auto samo jedzie w korku - ale trzeba uważać, bo w przypadku zmiany świateł/zamknięcia szlabanu na bramkach itp to auto pojedzie do przodu za poprzedzającym, wiec trzeba pilnować. Podobnie jak Emergency Assist, działa tylko jadąc na automacie.
ParkAssist - hmm jakoś nie umiem tego używać, próbowałem x-razy wjechać na Park Assist ale wyszukiwanie miejsca, późniejsza akceptacja etc jakoś mi nie wychodzi. W aucie żony Renault Captur działa to dużo lepiej, mimo, że jest manual i trzeba jeszcze sprzęgłem się bawić.
pACC - jazda po znakach drogowych, trochę upierdliwa, czasami na autostradzie odczyta znak z drogi obok i hebluje ze 140 do 60. Prędzej to się sprawdza na drogach krajowych gdzie powinno się jechać do 90km/h. Jakkolwiek kto tak w Polsce jeździ? Generalnie mam to wyłączone, włączam gdy jestem za granicą na lokalnych drogach gdzie mandaty za przekroczenie prędkości potrafią zwalić z nóg. Skrzyżowania/zakręty? To jest fajniejsze i mając nawet ustawione na tempomacie dużo powyżej normy, nie zwalnia do 140 tylko np. do 160 bo komputer przelicza, że z taką prędkością da się przejechać.
arczi901
Posty: 212
Rejestracja: 24 lut 2021, o 15:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: arczi901 »

Dla L&K w standardzie dostajesz:
1. FRONT ASSIST - kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
2. LANE ASSIST
3. SIDE ASSIST z REAR TRAFFIC ALERT
+ Pakiet comfort
4. ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 210 km/h z ogranicznikiem prędkości
5. Funkcja rozpoznawania znaków drogowych

Jak dla mnie to to Standard + Pakiet ma to czego bedę używał na codzien. Zalezalo mi na ACC + Lane Assist (bede z tego korzystał jak bede coś pił lub wyjmował ze schowaka) + Side Assis z Rear Traffic Alert
Jedyna rzecz jakiej brakuje to adaptive lane assist żeby samochód nie odbijał sie od pasów tylko leciał środkiem.
Funkcja jazdy z ograniczeniem na znakach podobno tragediia
roman_szpadel
Posty: 161
Rejestracja: 29 sie 2015, o 22:15
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: roman_szpadel »

Pisałem o tym wcześniej, że standardowy lane assist jest obecnie wykastrowany z funkcji prowadzenia po torze i niestety trzeba dokupić travel assist high żeby działał jak trzeba.

Zwykły lane assist w S3 L&K MY 2021 działa moim zdaniem gorzej niż w aktualnej Kia ceed w gołej wersji wyposażenia. Za późno odbija od linii.

Nie podoba mi się również to, że prowadzenie po torze wymaga włączonego acc. Czyli najpierw wajcha acc a potem przycisk travel assist na kierownicy, żeby w ogóle prowadzenie po torze zaczęło działać.

Przejechałem bardzo mało km w MY 2021 ale nie widzę wyraźnej poprawy działania lane assist. Pacc jest mądrzejszy i zwalnia na łukach całkiem stosownie do sytuacji (zwalnianie po znakach wyłączyłem, jak zapewne każdy polski użytkownik tego sustemu). Lane assist potrafi zgubić zakręt i tylko minimalnie zainicjować skręt, nawet przy wyraźnych liniach. Trzeba nadal uważać.
pozdrawiam,
roman_szpadel
AndrewS
Posty: 44
Rejestracja: 17 lip 2020, o 10:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: AndrewS »

roman_szpadel pisze: 15 cze 2021, o 10:14 Pisałem o tym wcześniej, że standardowy lane assist jest obecnie wykastrowany z funkcji prowadzenia po torze i niestety trzeba dokupić travel assist high żeby działał jak trzeba.

Zwykły lane assist w S3 L&K MY 2021 działa moim zdaniem gorzej niż w aktualnej Kia ceed w gołej wersji wyposażenia. Za późno odbija od linii.

Nie podoba mi się również to, że prowadzenie po torze wymaga włączonego acc. Czyli najpierw wajcha acc a potem przycisk travel assist na kierownicy, żeby w ogóle prowadzenie po torze zaczęło działać.

Przejechałem bardzo mało km w MY 2021 ale nie widzę wyraźnej poprawy działania lane assist. Pacc jest mądrzejszy i zwalnia na łukach całkiem stosownie do sytuacji (zwalnianie po znakach wyłączyłem, jak zapewne każdy polski użytkownik tego sustemu). Lane assist potrafi zgubić zakręt i tylko minimalnie zainicjować skręt, nawet przy wyraźnych liniach. Trzeba nadal uważać.
Tak jak pisalem to widze ze nie trzeba kupowac travel assist high zeby miec adaptive lane assist poniewaz w L&K mozna dokupic za 700 zł ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG.
afoka
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2016, o 13:26
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Arek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: afoka »

roman_szpadel pisze: 15 cze 2021, o 10:14 Nie podoba mi się również to, że prowadzenie po torze wymaga włączonego acc. Czyli najpierw wajcha acc a potem przycisk travel assist na kierownicy, żeby w ogóle prowadzenie po torze zaczęło działać.
Mam to samo, w Superbie z 2016 Lane Assist działał spokojniej - teraz bez włączenia Travel Assist na kierownicy, działa to słabo i odbija się między liniami.

W ustawieniach Lane Assist nie ma nic poza aktywacją i włączeniem wibracji na kierownicy.

Ma ktoś więcej informacji na ten temat?
SE7
Posty: 200
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: SE7 »

[/quote]
Ma ktoś więcej informacji na ten temat?
[/quote]
Mam tylko jedną, po co to jest potrzebne. W Skodzie tego na szczęście nie mam, w Hondzie córki wyłączyłem.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: timanfaya »

SE7 pisze: 30 sie 2021, o 18:30 Mam tylko jedną, po co to jest potrzebne. W Skodzie tego na szczęście nie mam, w Hondzie córki wyłączyłem.
no widzisz - co człowiek to opinia. Ja akurat to bardzo lubie, bo trzymam ręce na kierownicy a auto praktycznie samo mi skręca.
ODPOWIEDZ