Elastyczność i wyciszenia

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
SE7
Posty: 200
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: SE7 »

LOPEZZ83 pisze: 26 kwie 2021, o 14:42 Zgadzam się, że 4x4 jest bezpieczne i lepiej się prowadzi, tudzież lepiej przyspiesza. Ale nie uważam, że wybór jest jednoznaczny dla każdego. Ja świadomie wybrałem ośkę, ponieważ warunki użytkowania przeze mnie samochodu nie wymagają napędu 4x4. Każdy musi sam rozważyć za i przeciw.
W sumie masz rację bo prawdziwych zim już dawno nie było. Pojedź w zimie w góry i się przekonasz do 4x4.
Kto holuje w miarę ciężką przyczepę też powinien rozważyć 4x4 w FWD.
Zamiast asystentów i innych elektronicznych bajerów wg mnie lepiej dopłacić do 4x4.
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: Sdss »

komoornik pisze: 26 kwie 2021, o 17:14
maureliusz pisze: 26 kwie 2021, o 16:30 Nie chce mi się dalej być piany. Jak mówimy o elastyczności na długiej prostej w słoneczny dzień...to tak będzie o 0,5s ośka szybsza:-)
Do pierwszego ostrego zakrętu lub koleiny z wodą :-)

To trochę jak z zimowkami. Buczą, spalanie rośnie...przecież tydzień w roku można autobusem przejeździć ;-)

Myślę że większość jak cały jeden sezon przejedzie 4x4... już do ośki nie będzie chciało wrócić.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
No to może faktycznie nie bij piany - bo jak już ktoś słusznie wyżej zauważył, 4x4 to nie jest rozwiązanie wszelakich problemów ;)

Mi w komfortowym dupowozie również zupełnie nie po drodze z 4x4.

I żeby nie było że nie wiem z czym 4x4 się je - moje pierwsze auto to A4 B8 2.0 TFSI Quattro S Tronic. Potem po drodze miałem jeszcze jako drugie auto A4 B7 Quattro.

A teraz mam FWD + RWD, choć niedługo drugie auto też pewnie zamieni się na 4x4 (ale to głównie dlatego że ~ 450KM ciężko efektywnie przenieść na asfalt przy RWD).
Sdss pisze: 26 kwie 2021, o 17:11
Michalku pisze: 26 kwie 2021, o 14:02

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Cicho w Superbie nie będzie i jeszcze będzie bujać.

Superb jest przeciętnie wyciszony.
W przeciwieństwie do wielu różnych wad aut, problem przeciętnego wyciszenia Superba można dosyć prosto rozwiązać :D
No pewnie można do nowego auta za 2 stówki wpakować trochę gąbki , wymienić zawias , zrobić czipa itd...
WG
Posty: 214
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: WG »

No właśnie można, bo dużo taniej to wyjdzie niż kupić premium za 3 stówki z porównywalnym wyposażeniem. Taka to kombinacja:) Premium może też zaskoczyć niedorzecznym kosztami typu hak do X5 - jeśli nie ma go fabrycznie to dołożenie kosztuje 30 tys. :shock: Kolega zamawia właśnie i tak mu podali bo rozważał też auto z placu tylko było właśnie bez haka.
komoornik
Posty: 1028
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: komoornik »

Chip czy zawias to proszenie się o utratę gwarancji. Wyciszenie nie.

Ludzie wydają po kilka tysięcy na koła czy ceramikę, nie widzę przeszkód aby zainwestować w komfort.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: sane »

Michalku pisze: 26 kwie 2021, o 14:02Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho.
To 4x4 nie jest Ci do niczego potrzebne, nawet w gorszych warunkach atmosferycznych.
Piszę to serio, z całkowitym przekonaniem, jako częsty użytkownik aut FWD, jak i 4x4 stałych i dołączanych.

Co do TSI vs TDI to zależy od tego jakimi prędkościami zazwyczaj się poruszasz. TSI pali bardzo mało przy płynnej jeździe w miarę zgodnie z ograniczeniami prędkości i jeżeli taki masz styl jazdy to bierz TSI. Natomiast jak latasz w przedziale 160+, a do tego masz szarpany styl jazdy (dużo wyprzedzasz w ostatniej chwili depcząc do oporu) to bierz TDI, bo TSI spali znacznie więcej.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: sane »

Sdss pisze: 26 kwie 2021, o 20:54No pewnie można do nowego auta za 2 stówki wpakować trochę gąbki , wymienić zawias , zrobić czipa itd...
Można to samo zrobić i w aucie za 5 paczek. Moi znajomi wyciszają swoje M5 czy RS6, robią "chipy", wsadzają zawiasy :roll:
Nie rozumiem wyśmiewania ludzi, którzy modyfikują swoje auta. Najczęściej są to pasjonaci, którzy po prostu lubią sobie coś podłubać. Pieniędzy wydanych na pasje zazwyczaj się nie przelicza.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: maureliusz »

Taaa pasjonaci...
Z tego co obserwuje większość kupuje Superba za cenę i rozmiar...- główny argument. A potem się zaczyna... Prowadzenie do d..., Zawias do d..., Hampel do d... itd.

Trzeba sobie zdawać sprawę z tych ułomności kupując i aby potem nie robić z prawie 5 metrowej limuzyny rajdowki. Ciężko kurę nauczyć... latać;-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ