Elastyczność i wyciszenia

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
komoornik
Posty: 1028
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: komoornik »

Minus to spalanie i dodatkowy koszt.

Ja sobie nie wyobrażam sensu 4x4 w takim dupowozie w postaci 1.5 TSI DSG.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: rezon »

bez przesady - mam również w SX4 1,6 120KM . Daje radę jak trzeba.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: maureliusz »

komoornik pisze: 23 kwie 2021, o 12:38 Minus to spalanie i dodatkowy koszt.

Ja sobie nie wyobrażam sensu 4x4 w takim dupowozie w postaci 1.5 TSI DSG.
Ciekawe... bo 1.5 TSI to prawie jak 2.0 190KM TDI bez chipów - różnica 0.7s ;-).

Pzdr.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
WG
Posty: 214
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: WG »

9.2 vs 7.7 to nie 0.7 różnicy. Nie tylko 0-100 zresztą się liczy.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: maureliusz »


WG pisze:9.2 vs 7.7 to nie 0.7 różnicy. Nie tylko 0-100 zresztą się liczy.
Mierzyłeś? Ja brałem z Autocentrum.

Tak czy owak 9.2s to 4x4 jest bez sensu?
Teoria ciekawa...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
WG
Posty: 214
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: WG »

4x4 ma sens w każdym samochodzie, ja tylko skomentowałem bo mi się liczby nie zgadzały :)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: maureliusz »

WG pisze:4x4 ma sens w każdym samochodzie, ja tylko skomentowałem bo mi się liczby nie zgadzały :)
Wiem:-)
To było do kolegi wyżej.

Ale btw skąd masz te wartości?

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
afoka
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2016, o 13:26
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Arek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: afoka »

Sam stałem przed podobnym dylematem. Duże kombi z 4x4 do tego w miarę przyzwoitej cenie - w moim przypadku zdecydowałem sie na benzyniaka co mocno ograniczyło wybór: Superb/Passat, A4, Insignia, ew. Subaru.

Na sam koniec zacząłem jeszcze rozważać 2 letnie A6 - tam pewnie będzie ciszej ;). Ostatecznie zostałem przy Superbie i czekam ...
Michalku
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2021, o 21:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: Michalku »

rezon pisze: 23 kwie 2021, o 08:18
maureliusz pisze: 23 kwie 2021, o 07:23 Ja to nie rozumiem wogóle zamysłu autora:

Interesuje mnie w szczególności:
- przyspieszenie 60-100
- przyspieszenie 80-120
- hałas (w db) przy 140kmh

Jeżeli... interesuje kolegę przyśpieszenie i hałas... to skąd pomysł na kurę w dizlu :-)
bardzo trafne. Nie ma jak dobre TSI. Żaden klekot w tych parametrach nie podskoczy.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Awatar użytkownika
LOPEZZ83
Posty: 117
Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:55
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: LOPEZZ83 »

Zgadzam się, że 4x4 jest bezpieczne i lepiej się prowadzi, tudzież lepiej przyspiesza. Ale nie uważam, że wybór jest jednoznaczny dla każdego. Ja świadomie wybrałem ośkę, ponieważ warunki użytkowania przeze mnie samochodu nie wymagają napędu 4x4. Każdy musi sam rozważyć za i przeciw.
komoornik
Posty: 1028
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: komoornik »

Michalku pisze: 26 kwie 2021, o 14:02
rezon pisze: 23 kwie 2021, o 08:18
maureliusz pisze: 23 kwie 2021, o 07:23 Ja to nie rozumiem wogóle zamysłu autora:

Interesuje mnie w szczególności:
- przyspieszenie 60-100
- przyspieszenie 80-120
- hałas (w db) przy 140kmh

Jeżeli... interesuje kolegę przyśpieszenie i hałas... to skąd pomysł na kurę w dizlu :-)
bardzo trafne. Nie ma jak dobre TSI. Żaden klekot w tych parametrach nie podskoczy.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Przy tym samym silniku i różnym napędzie (4x4 vs jedna oś) zawsze elastyczność będzie gorsza w 4x4. Przyjmujemy wersję że powyżej pewnej prędkości ośka nie będzie się ślizgać - 4x4 ma swoje straty i to dodatkowa masa.

Jak jeździsz dużo w trasy to poza klasą premium nie specjalnie na rynku dostaniesz coś lepszego niż Travel Assist w Superbie/Passacie - a to powinno mieć duże znaczenie.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: maureliusz »

Nie chce mi się dalej być piany. Jak mówimy o elastyczności na długiej prostej w słoneczny dzień...to tak będzie o 0,5s ośka szybsza:-)
Do pierwszego ostrego zakrętu lub koleiny z wodą :-)

To trochę jak z zimowkami. Buczą, spalanie rośnie...przecież tydzień w roku można autobusem przejeździć ;-)

Myślę że większość jak cały jeden sezon przejedzie 4x4... już do ośki nie będzie chciało wrócić.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: Sdss »

Michalku pisze: 26 kwie 2021, o 14:02
rezon pisze: 23 kwie 2021, o 08:18
maureliusz pisze: 23 kwie 2021, o 07:23 Ja to nie rozumiem wogóle zamysłu autora:

Interesuje mnie w szczególności:
- przyspieszenie 60-100
- przyspieszenie 80-120
- hałas (w db) przy 140kmh

Jeżeli... interesuje kolegę przyśpieszenie i hałas... to skąd pomysł na kurę w dizlu :-)
bardzo trafne. Nie ma jak dobre TSI. Żaden klekot w tych parametrach nie podskoczy.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Cicho w Superbie nie będzie i jeszcze będzie bujać.

Superb jest przeciętnie wyciszony.
komoornik
Posty: 1028
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: komoornik »

maureliusz pisze: 26 kwie 2021, o 16:30 Nie chce mi się dalej być piany. Jak mówimy o elastyczności na długiej prostej w słoneczny dzień...to tak będzie o 0,5s ośka szybsza:-)
Do pierwszego ostrego zakrętu lub koleiny z wodą :-)

To trochę jak z zimowkami. Buczą, spalanie rośnie...przecież tydzień w roku można autobusem przejeździć ;-)

Myślę że większość jak cały jeden sezon przejedzie 4x4... już do ośki nie będzie chciało wrócić.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
No to może faktycznie nie bij piany - bo jak już ktoś słusznie wyżej zauważył, 4x4 to nie jest rozwiązanie wszelakich problemów ;)

Mi w komfortowym dupowozie również zupełnie nie po drodze z 4x4.

I żeby nie było że nie wiem z czym 4x4 się je - moje pierwsze auto to A4 B8 2.0 TFSI Quattro S Tronic. Potem po drodze miałem jeszcze jako drugie auto A4 B7 Quattro.

A teraz mam FWD + RWD, choć niedługo drugie auto też pewnie zamieni się na 4x4 (ale to głównie dlatego że ~ 450KM ciężko efektywnie przenieść na asfalt przy RWD).
Sdss pisze: 26 kwie 2021, o 17:11
Michalku pisze: 26 kwie 2021, o 14:02
rezon pisze: 23 kwie 2021, o 08:18
bardzo trafne. Nie ma jak dobre TSI. Żaden klekot w tych parametrach nie podskoczy.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pomysł jest stąd, że jeżdżę głównie w trasie i po autostradach. Chcę dynamicznie i możliwie cicho. Te parametry to tylko fragment całości:)
Generalnie dość mam tych wszystkich testów gdzie nie ma podanych parametrów więcej niż przyspieszenie 0-100. Rozumiem, że wyciszenie zmierzyć trudno, ale elastyczność już chyba niekoniecznie, przyjmując określone obciążenie i suchą nawierzchnię. I potem można skupić się na liczbach i to obiektywnie porównać, a nie czytam "Auto jest bardzo dynamiczne. Auto jest świetnie wyciszone.".
Nie wiem jak w Skodach Superb w 4x4 ale, Ford Mondeo 2.0 TDCI w wersji na 4 koła (mówię o wersji aktualnie w sprzedaży) ma gorsze te elastyczności niż wersja z napędem na przednią oś.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!
Cicho w Superbie nie będzie i jeszcze będzie bujać.

Superb jest przeciętnie wyciszony.
W przeciwieństwie do wielu różnych wad aut, problem przeciętnego wyciszenia Superba można dosyć prosto rozwiązać :D
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Elastyczność i wyciszenia

Post autor: maureliusz »

Tylko akurat na trasie w deszczu, śniegu... 4x4 robi robotę znacznie bardziej niż ... elastyczność od 120 do 160 lub podgrzewanie tyłka.
Słowem dla mnie jedyny argument przeciw to tylko cena.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ