2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: maniek245 »

A czy do zacisków z macana 4t podchodzi seryjna tarcza 340? bo wszędzie piszą że od 340-345 tarcze. jakie klocki w pod 340 + 4t macan
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: orlik »

Oczywiście, że podejdzie. Tylko zmieniając zacisk nie wkładaj już seryjnej tarczy.
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: maniek245 »

orlik pisze: 8 maja 2021, o 12:15 Oczywiście, że podejdzie. Tylko zmieniając zacisk nie wkładaj już seryjnej tarczy.
Źle się wyraziłem :) chodziło mi o rozmiar, żeby zostać przy 340 bo mam 17" na zimę i na razie nie chcę zmieniać na większe :) seryjne tarcze właśnie się kończą 14tyś km :) chyba z kartonu były by lepsze :) a jakie klocki pod 340 do zacisku 4t?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

maniek245 pisze: 8 maja 2021, o 14:22
orlik pisze: 8 maja 2021, o 12:15 Oczywiście, że podejdzie. Tylko zmieniając zacisk nie wkładaj już seryjnej tarczy.
Źle się wyraziłem :) chodziło mi o rozmiar, żeby zostać przy 340 bo mam 17" na zimę i na razie nie chcę zmieniać na większe :) seryjne tarcze właśnie się kończą 14tyś km :) chyba z kartonu były by lepsze :) a jakie klocki pod 340 do zacisku 4t?
Jak masz OEM R17 to będziesz pewnie potrzebował dystansów do nich

To czy będziesz miał tarcze 340mm czy 345mm nie ma znaczenia bo to o zacisk się rozchodzi :) on sam w sobie na inną budowę i może być nieco dalej/szerzej wysunięty
Klocki kupujesz pod zacisk z Q5/Macan 4T a nie pod tarcze
Jak dbasz tak masz
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: maniek245 »

Kuster pisze: 8 maja 2021, o 18:20
maniek245 pisze: 8 maja 2021, o 14:22
orlik pisze: 8 maja 2021, o 12:15 Oczywiście, że podejdzie. Tylko zmieniając zacisk nie wkładaj już seryjnej tarczy.
Źle się wyraziłem :) chodziło mi o rozmiar, żeby zostać przy 340 bo mam 17" na zimę i na razie nie chcę zmieniać na większe :) seryjne tarcze właśnie się kończą 14tyś km :) chyba z kartonu były by lepsze :) a jakie klocki pod 340 do zacisku 4t?
Jak masz OEM R17 to będziesz pewnie potrzebował dystansów do nich

To czy będziesz miał tarcze 340mm czy 345mm nie ma znaczenia bo to o zacisk się rozchodzi :) on sam w sobie na inną budowę i może być nieco dalej/szerzej wysunięty
Klocki kupujesz pod zacisk z Q5/Macan 4T a nie pod tarcze
ok to już wszystko jasne :)Czyli klocek dopasuje się do tarczy i nie będzie efektu nie równego ścierania klocka ? ( czytaj nie zostanie 5mm rant na klocku :) )
LukaszBu
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2021, o 15:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: LukaszBu »

Cześć,
jeszcze nie mam Superba (na razie Octavia 1.8 180KM DSG), ale planuję zakup używanego 2.0 TSI 280KM z DSG.
Po takich modyfikacjach (Stage 1 lub Stage 2) jak wam się zachowuje średnie spalanie?
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: coolmobil »

Serio pytasz o spalanie w aucie które ma grubo ponad 300KM?
To chyba kwestia drugorzędną.
Spali tyle ile wlejesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

A jak będziesz jeździł oszczędnie to spali tyle co O3 1.8tsi ;)
Jak dbasz tak masz
LukaszBu
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2021, o 15:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: LukaszBu »

A co? Od pewnego momentu nie da się określić? Skoro przy 280KM są jakieś widełki, to przy 360 też...
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

A ile ma spalić więcej? Tylko tyle ile będziesz mu cisnął
Prawda jest taka że spala tyle samo +/-1L przy normalnej jeździe
Jest wiele osób które twierdzą że samochód potrafi spalić mniej po chipie
Ja na zwykłym BOXie w 2.0TDI zauważyłem spadek średnio o 0,5l/100km a jeżdżę tak samo

Tyle że jak wskakujesz na poziom 300+ i wiesz ze możesz sobie pozwolić na więcej to tyle samo więcej zaczyna samochód palić...

Te nowe jednostki (ECU) są już tak dopracowane że potrafią sobie same ustalać dawkę przez chwilową wartość obciążenia silnika
Jedziesz "ECO" jest "ECO"
Chcesz pogonić to jest większy wir

Moc potrzebuje paliwa
Ale jak mocy nie wykorzystujesz to czemu ma zużywać jej więcej?

Reszta zależy od ciężkości nogi
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: piramida »

mocne 2.0tsi z krótką skrzynią VI jaka ma miejsce w wersji 280 pali w przedziale 7-22 gdzie 7 to spokojna jazda po wojewódzkich drogach, 12-13 w większym mieście, około 10 przy średniej 100km/h po 17 z prędkościami około 200 i powyżej 20l jak się lata 230+
LukaszBu
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2021, o 15:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: LukaszBu »

Dziękuję +/- 1 litr względem wyjściowego spalania jest dla mnie zupełnie zadowalające :)
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

LukaszBu pisze: 16 wrz 2021, o 06:44 Dziękuję +/- 1 litr względem wyjściowego spalania jest dla mnie zupełnie zadowalające :)
Tylko weź pod uwagę to że wszystko zależy od stylu jazdy ;)
Jak dbasz tak masz
Anikam
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 381km/507nm
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stockholm

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Anikam »

Jako że od soboty stałem sie posiadaczem superba 2.0 280km to myśle o tym żeby go troszke rozruszać. Co do dolotu to jaką wkładke polecacie?
Jeśli chodzi o tłumik... nie chce zeby był jakiś głosny ale fajnie jakby jakoś mruczał. Wystarczy jak środkowy zmienie na ten z rki?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: orlik »

Masz prawdopodobnie i tak środkowy z rki. W 272 taki właśnie jest, więc wydaje mi się, że w nowym 280 również. Bez zmiany końcowych nic nie ugrasz.
ODPOWIEDZ