2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: KriSSo »

To samo, co w Golfie R. Generalnie raczej nic na tyle ciekawego, żeby na to zmieniać: 357 milimetrów z przodu na toczy pływającej (dwutłoczkowe - dwa tłoki po jednej stronie) oraz 310 milimetrów z tyłu (jednotłoczkowe). Arteon, GOLF 8R. Krótko pisząc - szkoda pieniędzy. Lepiej zainwestować w WRK, albo tańsza opcja - Porsche Macan.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 158
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Movibonczuk »

KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 10:12 To samo, co w Golfie R. Generalnie raczej nic na tyle ciekawego, żeby na to zmieniać: 357 milimetrów z przodu na toczy pływającej (dwutłoczkowe - dwa tłoki po jednej stronie) oraz 310 milimetrów z tyłu (jednotłoczkowe). Arteon, GOLF 8R. Krótko pisząc - szkoda pieniędzy. Lepiej zainwestować w WRK, albo tańsza opcja - Porsche Macan.
Dzieki. A jak to wyglada w porownainu do “naszej” serii? Wrk to juz spory wydatek.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: KriSSo »

Mały edit:
Pojawiły się klocki pod nowy zacisk w 8R/Arteon. Kosztują na przód: 1250 zł. WRK spory wydatek, podobnie jak sporym wydatkiem jest hebel 8R. Różnica w skuteczności? Przepaść między WRK i tym z 8R. Zatem założyć raz a dobrze i spokój na lata. Jeśli jednak ma być tanio i nieco lepiej, pozostaje opcja MACAN. Wymiana hebli na te z 8R to kompletnie nietrafiony pomysł z uwagi zarówno na parametry jak i na cenę.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1040
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

Movibonczuk pisze: 3 maja 2021, o 09:06 Ja jeszcze w kwestii hamulcow. Czy orientuje sie ktos co siedzi w Arteonie R?

Obrazek
To są zdjęcia Arteona R Performance na 2021r
To samo co Golf R i Tiguan R (też Performance)
Na necie piszą że są to nowe 18" hamulce w 19" felgach co jest nierealne... Tym bardziej że nowa eRka ma być oferowana też na 18" felgach...
Prawdopodobnie jest to 350mm albo 370mm to samo co w Audi TTRS, RS3 lub Cupra R
Tyle że zacisk jedno tłoczkowy
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: KriSSo »

Nie kombinujmy. Zacisk jednotłoczkowy to nie jest. Napisałem wyżej, co i jak :)
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1040
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 12:31 Nie kombinujmy. Zacisk jednotłoczkowy to nie jest. Napisałem wyżej, co i jak :)
Sorry pisałem to jak jeszcze odpowiedzi nie było

To znaczy że są to te same heble co z A4, A6, A7
Oznacza to że zaciski pasują pod MQB tylko tarcze zmienili
Fajnie
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: KriSSo »

To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1040
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 14:22 To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?
Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: KriSSo »

Okej. Okazuje się natomiast, ze ten 2-tłok jest golfie tylko z pakietem performance. Bez tego pakietu jest znowu 1-tłok i 340 mm. Ja pierdzielę, ale porażka. Czy ich powaliło? Przecież to są NAJGORSZE hamulce z tych wszystkich HH. Civic TyperR 4-tłok brembo, Mégane RS 4-tłok brembo, Focus RS to samo, M135i to samo, A35, A45 co najmniej to samo - ten ostatni ma 6T. Lipa totalna z R i audi S3.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1040
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

Najwidoczniej jakiś inżynier stwierdził że są wystarczające ;)

Co do klocków 345 vs 356 (chyba się nie pomyliłem)
https://webservice.tecalliance.services ... 4vxSf5MdFV

https://webservice.tecalliance.services ... 4vxSf5MdFV

Nie wiem tylko czy ta wartość powierzono jest samego materiału ciernego czy całego klocka

Ale nie wypada to jednak aż tak źle

No i tarcze z tego co teraz patrzyłem to 345 mają grubość 30mm a te 356 mają 34mm

Wszystko składa się na to że są teoretycznie "lepsze"
Większe ramię (wielkość tarczy), powierzchnia klocka podobna (ale nie sprawdziłem dokładnie) no i siła nacisku większa wytwarzana przez sam zacisk bo są tylko dwa tłoczki o mniejszej łącznej powierzchni niż te 4tł Brembo.
Ostatnio zmieniony 4 maja 2021, o 08:12 przez Kuster, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: orlik »

Myślę, że nie inżynier tylko księgowy ;)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Kuster pisze: 3 maja 2021, o 18:25
KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 14:22 To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?
Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)
No chyba nie do końca...
To, że tarcza ma taką samą średnicę to nie znaczy, że to ten sam zacisk i że to będzie pasowało do MQB, a przynajmniej nie bez adapterów.
Zaciski pod tarcze 356-380 z platformy MLB (A4/A5/A6/A7/Q5 itd.) to są zaciski 6T produkcji Akebono, a nie 2T jak w Golfie 8R.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1040
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

sane pisze: 6 maja 2021, o 07:18
Kuster pisze: 3 maja 2021, o 18:25
KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 14:22 To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?
Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)
No chyba nie do końca...
To, że tarcza ma taką samą średnicę to nie znaczy, że to ten sam zacisk i że to będzie pasowało do MQB, a przynajmniej nie bez adapterów.
Zaciski pod tarcze 356-380 z platformy MLB (A4/A5/A6/A7/Q5 itd.) to są zaciski 6T produkcji Akebono, a nie 2T jak w Golfie 8R.
SQ5 380mm
Audi A4,5,6,7 356mm
Dwa tłoki różnią się tylko jarzma
Już sprawdzałem bo chciałem do siebie tylko problem z tarczą jest
http://www.japancar.pl/p/zacisk_hamucow ... r_380mm_ac
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Kuster pisze: 6 maja 2021, o 18:29SQ5 380mm
Audi A4,5,6,7 356mm
Dwa tłoki różnią się tylko jarzma
Już sprawdzałem bo chciałem do siebie tylko problem z tarczą jest
http://www.japancar.pl/p/zacisk_hamucow ... r_380mm_ac
Ok, widzę już, że chodziło Ci o stare SQ5.
To ja z kolei pisałem o 2gen, a tam jest Akebono 6T już.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: marasmus007 »

Kuster pisze: 6 maja 2021, o 18:29
sane pisze: 6 maja 2021, o 07:18
Kuster pisze: 3 maja 2021, o 18:25

Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)
No chyba nie do końca...
To, że tarcza ma taką samą średnicę to nie znaczy, że to ten sam zacisk i że to będzie pasowało do MQB, a przynajmniej nie bez adapterów.
Zaciski pod tarcze 356-380 z platformy MLB (A4/A5/A6/A7/Q5 itd.) to są zaciski 6T produkcji Akebono, a nie 2T jak w Golfie 8R.
SQ5 380mm
Audi A4,5,6,7 356mm
Dwa tłoki różnią się tylko jarzma
Już sprawdzałem bo chciałem do siebie tylko problem z tarczą jest
http://www.japancar.pl/p/zacisk_hamucow ... r_380mm_ac
Jak szukasz dla siebie to mam do sprzedania cały set z mojego S3 6T Akebono, adaptery, przewody w oplocie i tarcze. Trzeba tylko klocki dokupić.
ODPOWIEDZ