zakup nowego superba

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szmel
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2011, o 21:15
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Poznań

zakup nowego superba

Post autor: Szmel »

Cześć

Też myślę o zakupie nowego Superba. Widzę, że poruszacie temat śliników. Obecnie posiadam diesla ale bez DPF. Ponieważ poruszam się głównie po mieście, więc diesel odpada. Jestem zainteresowany silnikiem 1.8 TSFI lub 2.0 TSFI. 2.0 jest od razu w zestawie z DSG a 1,8 do wyboru DSG lub 4x4. Pytanie co wybrać DSG ( wygoda ) czy 4x4 ( bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni ) A jeśli DSG to silnik 1.8 czy 2.0. Różni je 40 KM ale czy przy oczywiście lepszych parametrach 2.0 nie żłopie o wiele więcej i czy ma jakieś znaczenie to, że automat ma 6 przełożeń a nie 7? Generalnie proszę o radę bo po prostu nie mogę się zdecydować a po przeczytaniu większości możliwych publikacji i tekstów z sieci robi się w mózgu sieczka, so please help.
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: zakup nowego superba

Post autor: edeks »

Jeśli będziesz jeździł głównie w mieście, to zdecydowanie polecam DSG. Jego zalety docenisz codziennie, a 4x4 tylko na śliskim. Moim zdaniem 1,8 tsi w zupełności wystarczy.
Różnice pomiędzy dsg6 a dsg7 znajdziesz opisane na forum. Z głównych (poza ilością przełożeń oczywiście) to w dsg6 wymienia się olej co 60kkm, w dsg7 są sprzęgła "suche" i nie ma wymian oleju. dsg6 jest mocniejsza i przystosowana do większej ilości Nm.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Szmel
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2011, o 21:15
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: zakup nowego superba

Post autor: Szmel »

dzięki za poradę. Przy DSG jest możliwość dokupienia kierownicy z łopatkami ( widzę na zdjęciu u Ciebie ). Czytałem, że są za małe i bardzo niewygodnie zmienia się biegi w trakcie jazdy - czy tak jest faktycznie czy kolejne pismo robiło artykół pod konkurencję.
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: zakup nowego superba

Post autor: frytol »

Szmel, łopatki są w sam raz, to nie rajdówka, żeby miały być dookoła kierownicy aby można było walić biegi w każdym ułożeniu rąk ;)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: zakup nowego superba

Post autor: Misiek Fisiek »

Co do wyboru między 4x4 i DSG musisz sam zdecydować. Dla jedych ważniejsze jest bezpieczeństwo, dla innych wygoda. To trochę dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą - każdy ma swoje preferencje. Ale jeśli będziesz brał auto z DSG to polecam raczej 2.0 TSI - DSG 6 jest mocniejsza i mniejsza szansa, że zacznie szarpać, stukać i pukać. Wsadzanie DSG 7 do 1.8 TSI to jakaś pomyłka.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: zakup nowego superba

Post autor: Sebastian_M26 »

Bierz 2.0T z trwalszym DSG. Napęd 4x4 nie przekroczy bariery przyczepności opon, a ESP w tym aucie działa bardzo sprawnie. Nie widzę jakiegokolwiek sensu brania 4x4 poza jazdą w górach i/lub terenie.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: zakup nowego superba

Post autor: eX »

W haldexie wymienia się olej też co 60tys i też kosztuje to parę złotych.

A 4x4 nie tylko przydaje się w terenie albo w górach ;)
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: zakup nowego superba

Post autor: Misiek Fisiek »

Sebastian_M26 pisze:Nie widzę jakiegokolwiek sensu brania 4x4 poza jazdą w górach i/lub terenie.
Na zwykłej drodze przy mokrej nawierzchni są zakręty, które przy tej samej prędkości z 4x4 się przejedzie bez utraty przyczepności a bez niego już nie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: zakup nowego superba

Post autor: Nematode »

Jestem posiadaczem 1.8 TSI z DSG7 i jedyne co bym zmienił w moim aucie gdybym jeszcze raz miał zamawiać to zamówiłbym silnik 2.0 TSI z DSG6. Większa moc i moment, bardziej sprawdzona skrzynia DSG6 niż DSG7 z większym momentem, silnik z paskiem rozrządu, a nie z łańcuchem co akurat tutaj uważam, że jest lepsze, bo jak się okazauje łańcuch wcale nie jest taki bezobsługowy jak to niby wynika z zapewnień Skody no i w gratisie przy 2.0 TSI masz podwójny wydech na lewą i prawą stronę :twisted:
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: zakup nowego superba

Post autor: frytol »

Nematode, 2.0TSI jest na łancuchu, to konstrukcyjnie ten sam silnik co 1.8TSI (EA888), różni się tylko pojemnością, gdzie różnica ta wynika z innego wału korbowego o większym wykorbieniu. 2.0TSI nie miało problemów z rozrządem, bo jest w produkcji od MY2010, gdzie w 1.8TSI również rozwiązano już wtedy ten problem.
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: zakup nowego superba

Post autor: edeks »

Dokładnie, a jeśli chodzi o dsg6 i temat stuków, puków i szarpania, to występują tak samo, jak w dsg7 i nie ma reguły, że dsg7 szarpie, a dsg6 nie. Racja natomiast, że jest to skrzynia wytrzymalsza i zniesie większe obciążenia niż dsg7.
A co łopatek, to nie używam, więc się nie wypowiem. No może tyle, że nie przeszkadzają w żaden sposób w operowaniu kierunkami i wycieraczkami.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: zakup nowego superba

Post autor: adriand »

Gdybym ja wybierał ponownie to 2.0 TSI i 4X4
ale niestety tego nie dali :-)
Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM i styknie i wyjdzie sporo taniej
Co ci przyjdzie z 2.0 nawet po chipie jak będzie zrywał przyczepność?
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: zakup nowego superba

Post autor: frytol »

adriand, mam prawie 270KM w 2.0TSI i nie mam większych problemów z trakcją. Wszystko to kwestia dobrej opony.
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: zakup nowego superba

Post autor: eX »

adriand pisze: Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM
+ hamowanie lewą nogą + wyłącznik esp
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: zakup nowego superba

Post autor: frytol »

eX, hamowanie lewą nogą w każdym współczesnym VAG-u kończy się obcięciem obrotów.
ODPOWIEDZ