WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY
Witam,
Na wstępie chciałem powiedzieć, że to mój pierwszy diesel w życiu i zastanawia mnie fakt delikatnego drgania silnika na biegu jałowym w moim Superbie z 2014 roku silnik CFFB 120 km przebiegu, w moim odczuciu przenoszą się trochę te drgania na nadwozie. Jeździłem trochę autem ojca - Mitsubishi ASX z 1,8 diesel150 kM z tym japońskim silnikiem i tam raczej nie czułem czegoś takiego.
Moje auto odpala od strzała nie ma problemów z przyspieszaniem i mocą spalanie w granicach 5 w trasie i 6 po lokalnych trasach, dpf się wypala co 300 - 600 km (jest to auto po diesel gate),
Dodam jeszcze, że dwumasy nie słychać i nic niepokojącego się nie dzieje zarówno przy ruszaniu jak i dalszej jeździe, jedyne co to przy wciskaniu sprzęgła czuć delikatne pulsacje na pedale sprzęgła (bardziej na postoju niż w czasie jazdy)- byłem z tym u mechanika ale stwierdził, że to mogą być początki awarii dwumasy i dodał, że teraz robią takie części, że można wymienić na nową i mieć podobny efekt albo gorszy - więc na razie zalecił jeździć i obserwować.
Poczytałem więc trochę o podobnych sytuacjach i postanowiłem zerknąć również na korekty wtryskiwaczy.
Zamieszczam poniżej wyniki zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.
Na zimnym (im cieplejsza temperatura otoczenia tym mniejsze korekcje dodatnie na 1 i 2 cylindrze a na mrozie na tym drugim jest ok 1):
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 19 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.39 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.81 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.43 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.78 mg/stroke
Po rozgrzaniu - powrót z trasy:
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 83 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.22 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.43 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.16 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.49 mg/stroke
A czasami jest tak (odczyt na zimnym silniku - temp. płynu ok 16)
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.15 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.16 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.15 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.14 mg/stroke
Po powrocie z trasy jak wprowadziłem auto na wysokie obroty na postoju to korekcja na tym 2 cylindrze wzrosła do 0,5 a na 1 zjechała do zera.
Zastanawia mnie też fakt dlaczego czasami są takie niskie korekty czy są brudne czy może któryś się zawiesza, a może to dwumasa?
Prośba o analizę i ewentualną podpowiedź co z tym zrobić jak diagnozować dalej?, A może nic nie robić. Choć jeśli się coś zaczyna dziać to może temu zaradzić i ograniczyć ewentualne późniejsze koszty.
Na wstępie chciałem powiedzieć, że to mój pierwszy diesel w życiu i zastanawia mnie fakt delikatnego drgania silnika na biegu jałowym w moim Superbie z 2014 roku silnik CFFB 120 km przebiegu, w moim odczuciu przenoszą się trochę te drgania na nadwozie. Jeździłem trochę autem ojca - Mitsubishi ASX z 1,8 diesel150 kM z tym japońskim silnikiem i tam raczej nie czułem czegoś takiego.
Moje auto odpala od strzała nie ma problemów z przyspieszaniem i mocą spalanie w granicach 5 w trasie i 6 po lokalnych trasach, dpf się wypala co 300 - 600 km (jest to auto po diesel gate),
Dodam jeszcze, że dwumasy nie słychać i nic niepokojącego się nie dzieje zarówno przy ruszaniu jak i dalszej jeździe, jedyne co to przy wciskaniu sprzęgła czuć delikatne pulsacje na pedale sprzęgła (bardziej na postoju niż w czasie jazdy)- byłem z tym u mechanika ale stwierdził, że to mogą być początki awarii dwumasy i dodał, że teraz robią takie części, że można wymienić na nową i mieć podobny efekt albo gorszy - więc na razie zalecił jeździć i obserwować.
Poczytałem więc trochę o podobnych sytuacjach i postanowiłem zerknąć również na korekty wtryskiwaczy.
Zamieszczam poniżej wyniki zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.
Na zimnym (im cieplejsza temperatura otoczenia tym mniejsze korekcje dodatnie na 1 i 2 cylindrze a na mrozie na tym drugim jest ok 1):
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 19 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.39 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.81 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.43 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.78 mg/stroke
Po rozgrzaniu - powrót z trasy:
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 83 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.22 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.43 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.16 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.49 mg/stroke
A czasami jest tak (odczyt na zimnym silniku - temp. płynu ok 16)
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.15 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.16 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.15 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.14 mg/stroke
Po powrocie z trasy jak wprowadziłem auto na wysokie obroty na postoju to korekcja na tym 2 cylindrze wzrosła do 0,5 a na 1 zjechała do zera.
Zastanawia mnie też fakt dlaczego czasami są takie niskie korekty czy są brudne czy może któryś się zawiesza, a może to dwumasa?
Prośba o analizę i ewentualną podpowiedź co z tym zrobić jak diagnozować dalej?, A może nic nie robić. Choć jeśli się coś zaczyna dziać to może temu zaradzić i ograniczyć ewentualne późniejsze koszty.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Gowniane suche paliwo. Wlej liqui moly 2666 na pol baku i polataj. Korekcje słabe.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
drgania na pedale sprzęgła normalne w grupie vag.
nie znam sie na wtryskach. Ale możesz jeszcze poduszki popatrzeć ..
jesteś pewien tego przebiegu ? auto sprowadzane ?
nie znam sie na wtryskach. Ale możesz jeszcze poduszki popatrzeć ..
jesteś pewien tego przebiegu ? auto sprowadzane ?
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Auto krajowe serwisowane co 15 tys. wszystko jest w nim w oryginale silnik nie był myty wnętrze ładne ale nie jeździłem nim od nowości więc do końca przebiegu nie jestem pewny. Choć tarcze ma oryginalne datowane na 2014 rok, opony tez, zmieniał tylko klocki przy 100 tyś. Poprzedni właściciel był dyrektorem jakieś firmy miał auto służbowe a tym twierdzi ze jeździ głównie na wypady prywatne za miasto i wakacje. Generalnie gość z kasą, kupił sobie nowego superba a tego sprzedał mi. Ale mógł nim też np tłuc się po mieście I silnik może być w gorszym stanie niż ten z trasy z nalotem 200 000 +
Ostatnio zmieniony 7 mar 2021, o 09:05 przez Picasso, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Wtryski badaj w temp. 90st. Maksymalne korekty nie powinny przekraczać +-1,5mg/storke czyli moim zdaniem wtryski ok.
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia paliwa one powodują drgania na wolnych obrotach.
Albo się przyzwyczaj do lekkich drgań Pamiętaj grupa VAG to wieczna skarbonka
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia paliwa one powodują drgania na wolnych obrotach.
Albo się przyzwyczaj do lekkich drgań Pamiętaj grupa VAG to wieczna skarbonka
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Wcześniej miałem od nowości Octavie z silnikiem 1,6MPI i LPG przez 12 lat przejechałem nią 250 tysięcy na gazie i robiłem tylko raz zawieszenie i hamulce no i wymieniałem wtryski gazu. Sprzedałem koledze ktòry dalej śmiga i jest mega zadowolony - także nie była skarbonka, ale tam był prosty silnik bez tego całego skomplikowanego osprzetu
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
po mieście nie zrobił by 100tyś na klockach w życiu..
proponuję porównać z innym superbem , umów się z kimś z forum może ..
możliwe że wszystko jest ok ..choć jak czujesz to na fotelach mocno to troszkę nie teges..
pierwsze słyszę... ,wszystko się psuje ale nie przesadzajmy..
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Ja u siebie, SII 2015, 200tys przebiegu mam -0,09, -0,1, 0,43, -0,23. Wlalem specyfik do wtryskow, zobacze po pelnym baku czy cos sie zmienilo.
Moj tez ma drgania, zwlaszcza przy niskich obrotach a wysokim biegu (co dsg lubi robic). DGW stwierdzil, ze poprzedni mechanik urwal jakis zaczep od jakiejstam rurki i ze po zamocowaniu powinno byc mniej drgan. Moze troszke jest lepiej faktycznie, ale bez rewelacji. Natomiast musze wlasnie zmienic dwumase, zobacze czy cos to da.
Moj tez ma drgania, zwlaszcza przy niskich obrotach a wysokim biegu (co dsg lubi robic). DGW stwierdzil, ze poprzedni mechanik urwal jakis zaczep od jakiejstam rurki i ze po zamocowaniu powinno byc mniej drgan. Moze troszke jest lepiej faktycznie, ale bez rewelacji. Natomiast musze wlasnie zmienic dwumase, zobacze czy cos to da.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Daj znać po wymianie tej dwumasy. Gdzieś czytałem właśnie ze może miec wpływ na korekcje wtrysków.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Napisz koniecznie czy cos się zmieniło. A jaki specyfik wlałeś jeśli można wiedzieć?
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Poczytałem chwile na różnych forach i generalnie były to rozmowy o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy, więc kupiłem na stacji STP i zobaczę. Bardzo prawdopodobne, że nic to nie da, ale wtedy będę mógł sprawdzić sam. Pomiary powyżej to, co prawda już po kilkudziesięciu km z STP w baku, ale nie wierzę, że (jeśli działa) tak szybko przeczyściłby wtryski. Tak ogólnie, to zakładałem nawet dwa baki na nim wyjeździć i dopiero wtedy porównać.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
oo..to ciekawe.. znajdziesz może ten artykuł..?
mikeman a jakie masz objawy tej dwumasy że chcesz wymieniać?
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Generalnie to DobryGrzes mial taka uwage po przegladzie. Powiedzial, zeby obserwowac bo pewnie w lecie bedzie jeszcze gorzej, ale wcale nie musialo przychodzic lato, bo doslownie na drugi dzien po odebraniu z warsztatu, jak bawilem sie vcds nierownomiernie grzechotalo na jalowym, a wczesniej w ciagu dnia takze przy ruszaniu.
Poza tym mam chetnie zawalczylbym z tym ze na niskich obrotach 1000-1300 samochod drzy i w srodku slychac jakby wpadal w nieprzyjemny rezonans, a oststnio zobaczylem ze jak puszczam hamulec i samochod rusza sam, to czuc czasami jakby sie dlawil (nigdy mi nie zgasl co prawda, wiec moze to moje subiektywne uczucie, ale jednak).
Poza tym mam chetnie zawalczylbym z tym ze na niskich obrotach 1000-1300 samochod drzy i w srodku slychac jakby wpadal w nieprzyjemny rezonans, a oststnio zobaczylem ze jak puszczam hamulec i samochod rusza sam, to czuc czasami jakby sie dlawil (nigdy mi nie zgasl co prawda, wiec moze to moje subiektywne uczucie, ale jednak).
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
Wtryski.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika
na jałowym bym się nie przejmował , gorzej z tym przy ruszaniu..
ale to było raz czy sie powtarza , to przy ruszaniu ?
wbrew pozorom dwumasa jest bardzo wytrzymała i od pierwszych objawów dzwonienia wytrzymuje jeszcze bardzo dużo kilometrów , szczególnie z dsg.
no chyba że tylko w korkach albo po ciężkim mieście jeździsz ..