Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: maureliusz »

Auto autu nie równe.
Robota robocie też.
Przejerzdżacie przez płytę za piwo i wszystko wiadomo. Trzeba czy nie.

Ps. Przypominam... wszystko dokręcamy na kołach... nie na podnośniku...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Micek80
Posty: 96
Rejestracja: 14 lip 2020, o 03:04
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: Micek80 »

Też chciałem wymieniać tuleje na RS bo mi skrzypiało auto. Gdyż nie lubię jeździć po mechanikach wyczytałem na forum ,że pomaga popsikać smarem. Myślę sobie co mi szkodzi zobaczymy czy to coś pomoże i popsikałem smarem i to nie żadnym Wurthem tylko zwykłym smarem silikonowym W5 z Lidla bo akurat miałem taki w domu. Jak ręką odjął nic nie skrzypi już od paru miesięcy, nastała cisza. Tylko trzeba potraktować obficie smarem wszystkie 4 tuleje.
Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: orlik »

SE7 pisze: 19 lut 2021, o 18:17 Dostałeś wydruk z geometrii? To jest podstawa po każdej ingerencji w zawieszenie - obojętnie co było robione.
W ASO nie dostałem, według ich wytycznych przy wymianie tulei nie trzeba robić geometrii. Auto odebrałem i po jakimś czasie zauważyłem, że ściąga.
Przy okazji zmiany opon zrobiłem sobie geometrie w zakładzie, który mi opony wymieniał i wyszło, że jest prawe przednie koło przestawione, a można to wyregulować między innymi regulacją sanek (z tego zakładu mam dopiero wydruk).
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: orlik »

Micek80 pisze: 19 lut 2021, o 22:59 Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
Wymiana tych tulei nie tylko niweluje skrzypienie, ale znacząco poprawia prowadzenie. Samym smarem tego się nie osiągnie ;)
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: maureliusz »


orlik pisze:
Wymiana tych tulei nie tylko niweluje skrzypienie, ale znacząco poprawia prowadzenie. Samym smarem tego się nie osiągnie ;)
Trudno się nie zgodzić;-) oczywiście zmiana na twardsze... nie fabryczne.
Wiadomo mogą pojawić się inne drgania wcześniej nie widoczne... ale coś za coś.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: piotr26 »

Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
[/quote]

U mnie nic nie skrzypiało. Wymieniamy tuleje, bo tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie jak wspomnieli koledzy.
Micek80
Posty: 96
Rejestracja: 14 lip 2020, o 03:04
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: Micek80 »

piotr26 pisze: 20 lut 2021, o 12:37 Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
U mnie nic nie skrzypiało. Wymieniamy tuleje, bo tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie jak wspomnieli koledzy.
[/quote]

Tani koszt??? U mnie w ASO chcieli za wymianę z ustawieniami geometrii 490zł + koszt części 166zł tuleje + 120 zł śruby = 776 zł.
Wolę powyższą kwotę wydać na inne przyjemności.
A auto u mnie prowadzi się bez zastrzeżeń. Ważne ,że nic nie stuka, nie puka i nie skrzypi jest cisza.
Nie potrzebuję F1 do jazdy codzienniej po mieście.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: Kuster »

Micek80 pisze: 21 lut 2021, o 01:04 Tani koszt??? U mnie w ASO chcieli za wymianę z ustawieniami geometrii 490zł + koszt części 166zł tuleje + 120 zł śruby = 776 zł.
Wolę powyższą kwotę wydać na inne przyjemności.
A auto u mnie prowadzi się bez zastrzeżeń. Ważne ,że nic nie stuka, nie puka i nie skrzypi jest cisza.
Nie potrzebuję F1 do jazdy codzienniej po mieście.
No to jak samochód ci się pięknie prowadzi to po UJ się tu wypowiadasz...

Jak kolega wspomniał to
"tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie"
Tanim bo liczą się tuleje które kosztują mniej niż 200zl
Śrub nie musisz wymieniać wiec koszt odchodzi
A gdzie to sobie zrobisz i ustawisz to to też nikogo nie interesuje...

Nie jeździłeś na takim ustawieniu więc nie wiesz.
Jak dbasz tak masz
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia

Post autor: piotr26 »

Micek80 pisze: 21 lut 2021, o 01:04
piotr26 pisze: 20 lut 2021, o 12:37 Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
U mnie nic nie skrzypiało. Wymieniamy tuleje, bo tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie jak wspomnieli koledzy.
Tani koszt??? U mnie w ASO chcieli za wymianę z ustawieniami geometrii 490zł + koszt części 166zł tuleje + 120 zł śruby = 776 zł.
Wolę powyższą kwotę wydać na inne przyjemności.
A auto u mnie prowadzi się bez zastrzeżeń. Ważne ,że nic nie stuka, nie puka i nie skrzypi jest cisza.
Nie potrzebuję F1 do jazdy codzienniej po mieście.
[/quote]

Każdy wydaje na takie rzyjemności na jakie chce. Nikt nie zmusza Cię do robienia czegoś na co nie masz ochoty i nie dostrzegasz takiej potrzeby. Jednakże oprócz Twojego punktu widzenia są też inne. Samochód prowadzi się bez zastrzeżeń - dla Ciebie wystarczająco, a dla mnie można to porawić i poprawiam. Tłumaczymy Ci tylko, że wiekszość osób tutaj obecnych zmienia tuleje nie z powodu skrzypienia, a dla poprawy prowadzenia. Ja po prostu lubię jeżdzić, więc ma to dla mnie znaczenie.

Koszt jest tani, bo kolejne modyfikacje zawieszenia są droższe o wielokrotnośc tej kwoty.

Śruba kosztuje 29 zł jeżeli dobrze pamietam i są dwie, więc kosztuja razem 58 zł nie 120 zł. Geometrię można zrobić poza ASO. Ja tak zrobiłem, a zaoszczędzone pieniądze względem ceny w AsO przeznaczyłem na inne przyjemności;)
ODPOWIEDZ