Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Auto autu nie równe.
Robota robocie też.
Przejerzdżacie przez płytę za piwo i wszystko wiadomo. Trzeba czy nie.
Ps. Przypominam... wszystko dokręcamy na kołach... nie na podnośniku...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Robota robocie też.
Przejerzdżacie przez płytę za piwo i wszystko wiadomo. Trzeba czy nie.
Ps. Przypominam... wszystko dokręcamy na kołach... nie na podnośniku...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Też chciałem wymieniać tuleje na RS bo mi skrzypiało auto. Gdyż nie lubię jeździć po mechanikach wyczytałem na forum ,że pomaga popsikać smarem. Myślę sobie co mi szkodzi zobaczymy czy to coś pomoże i popsikałem smarem i to nie żadnym Wurthem tylko zwykłym smarem silikonowym W5 z Lidla bo akurat miałem taki w domu. Jak ręką odjął nic nie skrzypi już od paru miesięcy, nastała cisza. Tylko trzeba potraktować obficie smarem wszystkie 4 tuleje.
Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
W ASO nie dostałem, według ich wytycznych przy wymianie tulei nie trzeba robić geometrii. Auto odebrałem i po jakimś czasie zauważyłem, że ściąga.
Przy okazji zmiany opon zrobiłem sobie geometrie w zakładzie, który mi opony wymieniał i wyszło, że jest prawe przednie koło przestawione, a można to wyregulować między innymi regulacją sanek (z tego zakładu mam dopiero wydruk).
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Wymiana tych tulei nie tylko niweluje skrzypienie, ale znacząco poprawia prowadzenie. Samym smarem tego się nie osiągnie
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Trudno się nie zgodzić;-) oczywiście zmiana na twardsze... nie fabryczne.orlik pisze:
Wymiana tych tulei nie tylko niweluje skrzypienie, ale znacząco poprawia prowadzenie. Samym smarem tego się nie osiągnie
Wiadomo mogą pojawić się inne drgania wcześniej nie widoczne... ale coś za coś.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Nie trzeba było jeździć po mechanikach wymieniać tuleii i ustawiać geometrii i wydawać zbędnych pieniędzy.
[/quote]
U mnie nic nie skrzypiało. Wymieniamy tuleje, bo tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie jak wspomnieli koledzy.
[/quote]
U mnie nic nie skrzypiało. Wymieniamy tuleje, bo tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie jak wspomnieli koledzy.
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
U mnie nic nie skrzypiało. Wymieniamy tuleje, bo tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie jak wspomnieli koledzy.
[/quote]
Tani koszt??? U mnie w ASO chcieli za wymianę z ustawieniami geometrii 490zł + koszt części 166zł tuleje + 120 zł śruby = 776 zł.
Wolę powyższą kwotę wydać na inne przyjemności.
A auto u mnie prowadzi się bez zastrzeżeń. Ważne ,że nic nie stuka, nie puka i nie skrzypi jest cisza.
Nie potrzebuję F1 do jazdy codzienniej po mieście.
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
No to jak samochód ci się pięknie prowadzi to po UJ się tu wypowiadasz...Micek80 pisze: ↑21 lut 2021, o 01:04 Tani koszt??? U mnie w ASO chcieli za wymianę z ustawieniami geometrii 490zł + koszt części 166zł tuleje + 120 zł śruby = 776 zł.
Wolę powyższą kwotę wydać na inne przyjemności.
A auto u mnie prowadzi się bez zastrzeżeń. Ważne ,że nic nie stuka, nie puka i nie skrzypi jest cisza.
Nie potrzebuję F1 do jazdy codzienniej po mieście.
Jak kolega wspomniał to
"tanim kosztem zyskujemy lepsze prowadzenie"
Tanim bo liczą się tuleje które kosztują mniej niż 200zl
Śrub nie musisz wymieniać wiec koszt odchodzi
A gdzie to sobie zrobisz i ustawisz to to też nikogo nie interesuje...
Nie jeździłeś na takim ustawieniu więc nie wiesz.
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Tani koszt??? U mnie w ASO chcieli za wymianę z ustawieniami geometrii 490zł + koszt części 166zł tuleje + 120 zł śruby = 776 zł.
Wolę powyższą kwotę wydać na inne przyjemności.
A auto u mnie prowadzi się bez zastrzeżeń. Ważne ,że nic nie stuka, nie puka i nie skrzypi jest cisza.
Nie potrzebuję F1 do jazdy codzienniej po mieście.
[/quote]
Każdy wydaje na takie rzyjemności na jakie chce. Nikt nie zmusza Cię do robienia czegoś na co nie masz ochoty i nie dostrzegasz takiej potrzeby. Jednakże oprócz Twojego punktu widzenia są też inne. Samochód prowadzi się bez zastrzeżeń - dla Ciebie wystarczająco, a dla mnie można to porawić i poprawiam. Tłumaczymy Ci tylko, że wiekszość osób tutaj obecnych zmienia tuleje nie z powodu skrzypienia, a dla poprawy prowadzenia. Ja po prostu lubię jeżdzić, więc ma to dla mnie znaczenie.
Koszt jest tani, bo kolejne modyfikacje zawieszenia są droższe o wielokrotnośc tej kwoty.
Śruba kosztuje 29 zł jeżeli dobrze pamietam i są dwie, więc kosztuja razem 58 zł nie 120 zł. Geometrię można zrobić poza ASO. Ja tak zrobiłem, a zaoszczędzone pieniądze względem ceny w AsO przeznaczyłem na inne przyjemności;)