1.8t wypadanie zapłonu na drugim cylindrze

Maneks11
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2016, o 08:57
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Karol

1.8t wypadanie zapłonu na drugim cylindrze

Post autor: Maneks11 »

Witajcie. Od jakis dwóch tygodni podczas odpalenia po nocy, wypadają zapłony na drugim cylindrze. Rozgrzeje sie do 90stopni i ustępuje. Czujnik temp. stopniowo pokazuje wzrost temp. Cewki zamieniłem miejscami a świece nowe kupiłem NGK. Odpięcie przepływki nic nie daje. DV nowy n75 nowy. Eżektor i zaworek odmy w tamtym roku wymieniony na oryginal. . Bez różnicy czy jest na PB czy LPG. Póki nie osiągnie 90 stopni szarpie. Korekty w 32 grupie na PB po rozgrzaniu leca na -8 % na LPG stara sie trzymac 0. Najlepsze w tym wszystkim jest to ze na ssaniu nie szarpie wystarczy, że zejdzie z ssania dodam gazu i sie zaczyna. Kompresja 1-11.2 / 2-10 / 3-10 / 4-12. Przebieg 250 tys. Auto u mnie od nowości z PL salonu. Dzieki za pomoc
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 1.8t wypadanie zapłonu na drugim cylindrze

Post autor: piotraskbw »

Maneks11 pisze: 10 lut 2021, o 19:06 Czujnik temp. stopniowo pokazuje wzrost temp.
Odczyt robisz wzrokowo na zegarach czy vcdsem? Z tego co pamiętam tam jest czujnik podwójny, jeden odczyt leci na zegary a drugi do ECU i niekoniecznie oba są identyczne.
Możesz mieć odczyty np: -15, -10, -5, 0, 5, 10, 15, -55, 20, 25 i tego -55 nie będzie widać na zegarach, najlepiej zrobić loga od zimnego do 90*C na postoju i zobaczyć czy nie ma tam jakiś cudów.

Maneks11 pisze: 10 lut 2021, o 19:06 Korekty w 32 grupie na PB po rozgrzaniu leca na -8 % na LPG stara sie trzymac 0
Tak zdecydowanie nie powinno być, korekty na LPG mają być identyczne jak na noPB. LPG nie służy do "naprawiania korekt".

Zakręć zawór w butli z LPG (albo wyjeździj do 0), skasuj adaptacje w ECU silnika, pojeździj 1-2 zbiorniki noPB i wtedy raczej będzie wiadomo czy problemem nie jest LPG (bo instalacja może też bruździć, gdy jest odłączona).
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Maneks11
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2016, o 08:57
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Karol

Re: 1.8t wypadanie zapłonu na drugim cylindrze

Post autor: Maneks11 »

Vcdsem sprawdzalem i rosnie dobrze temperatura . W piatek jade do gazownika bo teraz na gazie korekty sa na +17%. Cos mi syczy za kolektorem i pocą sie gniazda wtryskow. Zrzucę kolektor dolotowy mam nadzieje ze znajde powod syczenia , uszczelnie wtryski i jak to nie pomoże to chyba czeka mnie wywalenie glowicy i sprawdzenie czy czasami zawor wydechowy nie jest wypalony. Niestety czytam wszędzie na forach ze to czesta przypadlosc przy tym przebiegu dla LPG.
bodzilla
Posty: 103
Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Boguslaw
Lokalizacja: Grudziadz

Re: 1.8t wypadanie zapłonu na drugim cylindrze

Post autor: bodzilla »

Gniazda wtryskiwaczy za wczasu w serwisie zamów plus oringi o ile tam występują i klej do tych gniazd. Stare pewnie szlag trafi przy próbie odkręcenia. Jak już uszczelniacz gniazda plus osobno nowe oringi na wtryskiwacze to benzyna w sprayu komp i korekty krótkoterminowe. Kasujesz adaptacje i wchodzisz we wskazania sondy przed katem. Jeśli zaraz po skasowaniu błędów/adaptacji mieszanki korekty krótkoterminowe lecą na plus (obroty jałowe )to jeszcze masz nieszczelność w dolocie lub układ paliwowy niedomaga. Sprawdź wszystko po kolei zanim zrzucisz głowicę.
KucykWstodole
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2021, o 18:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: KucykWstodole

Re: 1.8t wypadanie zapłonu na drugim cylindrze

Post autor: KucykWstodole »

Zamiej miejscami cewki by je wyeliminować lub wykryć uszkodzenie takowej cewki. Jeśli bez zmian to świece zamień miejscami. Gdyby to była nieszczelność w dolocie to nie tylko na 2 cylindrze wypadał by zapłon.
ODPOWIEDZ