[S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Kamil
[S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Witajcie, jak wygląda ta oferta okiem doświadczonych posiadaczy SUperba ?
Cena - 28 000 PLN
Pierwsza rejestracja - 30/12/2008
Numer rejestracyjny pojazdu - FSW21RT
VIN - TMBAB73T699023594
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... DyEK0.html
Cena - 28 000 PLN
Pierwsza rejestracja - 30/12/2008
Numer rejestracyjny pojazdu - FSW21RT
VIN - TMBAB73T699023594
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... DyEK0.html
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Słabo.
1. Silniki z tego okresu brały olej
2. Lampy albo tak polerowane... albo nowe- wypadek?
3. Krajowy czy sprowadzony?
Ja osobiście bym uciekał.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
1. Silniki z tego okresu brały olej
2. Lampy albo tak polerowane... albo nowe- wypadek?
3. Krajowy czy sprowadzony?
Ja osobiście bym uciekał.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Kamil
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
3. sprowadzanymaureliusz pisze: ↑30 sty 2021, o 18:49 Słabo.
1. Silniki z tego okresu brały olej
2. Lampy albo tak polerowane... albo nowe- wypadek?
3. Krajowy czy sprowadzony?
Ja osobiście bym uciekał.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
wyskoczyło mi jak sprawdzałem Vin iż coś tam było na rzeczy
dzieki za info
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Znajomy sprzedaje, mogę dopytać o szczegóły jak chcesz
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... D8m5Z.html
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... D8m5Z.html
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
bez wykręcenia świecy na trzecim cylindrze i oględzin wnętrza kamerą to szkoda się Skodą interesować. 1.8 to świetny silnik - o ile nie bierze oleju, a to rzadkość. Chociaż się zdarza
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Kamil
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
dziękuje kombi odpadaoolsztyniak pisze: ↑30 sty 2021, o 20:53 Znajomy sprzedaje, mogę dopytać o szczegóły jak chcesz
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... D8m5Z.html
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
kamilos50 kupno superba i całej grupy vag z tym silnikiem to duże ryzyko.
szukaj diesla.
chyba że jesteś naszykowany na ~10tyś za naprawę to wtedy niema sprawy..
problem w tylko w tym że one i po naprawie podobno różnie z tym olejem mają.. , tylko właściciele nie chcą sie przyznawać
szukaj diesla.
chyba że jesteś naszykowany na ~10tyś za naprawę to wtedy niema sprawy..
problem w tylko w tym że one i po naprawie podobno różnie z tym olejem mają.. , tylko właściciele nie chcą sie przyznawać
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Po naprawie jest to samo tylko wolniej. Jeden szwagier robił Skodę 1.8 drugi A5 2.0. Po czasie znowu zaczęły pić... Sprzedali w pi...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
"szukaj diesla" ???? A diesle VAG z tego okresu to "cót i miut" ? Pękające/osiadające głowice, felerne wtryski Siemensa - tego nie było w TSI Mieli podobno dawać naklejki "silniki testowane na klientach" ale zapomnieli zamówić po za tym diesle z tego okresu to raczej realne przebiegi pod 400kkm i nie wiem co gorsze 400kkm trasach czy 150kkm jakby się trafił z jazdami wokół komina, tak jak znajomy zarzyna obecnie 2.0TDI A6. 6-8kkm rocznie i jeszcze się chwali, jak mu mało pali w mieście. 2x w roku trasa >1kkm, a zazwyczaj 2x dziennie "trasa 4,5km". Ale nie dał się przekonać, co się bardziej opłaca - "diesel mniej pali" Ale zanim mu się zaczną problemy z EGR to pewnie sprzeda
Do zakupu TSI trzeba wziąć klucz do świec, endoskop i sprawdzić jak tam wygląda na 3 cylindrze
Do zakupu TSI trzeba wziąć klucz do świec, endoskop i sprawdzić jak tam wygląda na 3 cylindrze
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Kamil
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
hhh dziękuje za wyczerpujące wypowiedzi, ogólnie robię dziennie max 5km także tylko benzyna, egh to chyba wracam do poszukiwania Opla insygni
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
[S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Opla Insigni jeśli już.
Napisz tak jak napisałeś wyżej na forum Isi to na dzień dobry zostaniesz zmieszany z błotem.
Za te pieniądze które chcesz wydać to możesz celować w Insignie A, przed FL z roczników 2009-2011
I na dzień dobry odpuść sobie 2.0T tylko pewnie większe szansa na jakieś 1.8 140KM lub 1.6T 180KM (o ile pamietam)
Pamiętaj o jednej rzeczy, waga i rozmiar wnętrza nie działają na korzyść Opla w stosunku do Superba.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisz tak jak napisałeś wyżej na forum Isi to na dzień dobry zostaniesz zmieszany z błotem.
Za te pieniądze które chcesz wydać to możesz celować w Insignie A, przed FL z roczników 2009-2011
I na dzień dobry odpuść sobie 2.0T tylko pewnie większe szansa na jakieś 1.8 140KM lub 1.6T 180KM (o ile pamietam)
Pamiętaj o jednej rzeczy, waga i rozmiar wnętrza nie działają na korzyść Opla w stosunku do Superba.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Przymierzałem się również do Insigni - "rozmiar wnętrza nie działa na korzyść Opla" to bardzo delikatne określenie. Na tyle jest wręcz ciasno i mało wygodnie. Nawet mój łoś jest bardziej przestronny.
kamilos50 mój 1.8TSI 152KM z silnikiem CDAB wchłonął między wymianami 1,5l oleju w ciągu 250kkm, w tym u mnie >200kkm. Ten fakt mocno irytuje niektórych na tym forum - zwłaszcza, że lałem wg nich szit czyli olej 5W30, zmieniałem wg kompa czyli nawet co 29kkm i nie dolałem w ciągu 200kkm tyle ile oni superhiper złotego oleju pińset procent PAO między obowiązkowymi wymianami max co 10kkm. Czyli nie każdy ma problem olejowy. Nie wiem czy było to spowodowane silnikiem CDAB (a nie CDAA), docieraniem (wbrew instrukcji docieram) , olejami Millers (dolewki 1,5l miałem na raz zastosowanym Shell'u), dodatkiem LM Ceratec co 40-50kkm, głównie długimi trasami - a może wszystkimi czynnikami jednocześnie. Od prawie 50kkm samochodem jeździ kolega robiąc 15-18kkm rocznie i jest z niego bardzo zadowolony. Ja też mile wspominam Superba i jego bardzo niską awaryjność. Koledze padło w ciągu prawie trzech lat chińskie radio i nastawnik zmiennych faz rozrządu. Nawet opony ma jeszcze "moje". Ja pamiętam stukanie napędu szyberdachu, awarię zamka wlewu paliwa oraz pod koniec klamek Kessy kierowcy i pasażera. Silnik nie bierze oleju, ma ori turbinę, ori rozrząd i nawet nie słychać, aby coś musiało być zmieniane. Chodzi jak nowy.
Dogadaliśmy się z kolegą, że chcę sprzedać, a on chce kupić mniej więcej po 5 godzinach spotkania z innej okazji, cenę przy mniej więcej 3 butelce nalewki na myszach o bliżej nieustalonej godzinie spotkania, z którego zamiast pociągiem wrócił samochodem w konfiguracji, której szukał od pół roku tj. kombi, benzyna, 4x4, bezwypadkowe. Nie planuje sprzedaży IMO nie skreślaj Superba - po prostu szukaj, sprawdzaj. Nieprzypadkowo piszę o kamerze - u mnie było czysto wewnątrz silnika, a ładnie było widać. Kamerka edkoskopowa do telefonu kosztuje 40zł . Niestety straciłem zdjęcia denka tłoka, a zdjęcia jak wygląda "zawalona szlamem głowica wskutek zalewania szitu w trybach LL" to wstawiałem już na forum - do skrobania jest Al jak ktoś się uprze .
kamilos50 mój 1.8TSI 152KM z silnikiem CDAB wchłonął między wymianami 1,5l oleju w ciągu 250kkm, w tym u mnie >200kkm. Ten fakt mocno irytuje niektórych na tym forum - zwłaszcza, że lałem wg nich szit czyli olej 5W30, zmieniałem wg kompa czyli nawet co 29kkm i nie dolałem w ciągu 200kkm tyle ile oni superhiper złotego oleju pińset procent PAO między obowiązkowymi wymianami max co 10kkm. Czyli nie każdy ma problem olejowy. Nie wiem czy było to spowodowane silnikiem CDAB (a nie CDAA), docieraniem (wbrew instrukcji docieram) , olejami Millers (dolewki 1,5l miałem na raz zastosowanym Shell'u), dodatkiem LM Ceratec co 40-50kkm, głównie długimi trasami - a może wszystkimi czynnikami jednocześnie. Od prawie 50kkm samochodem jeździ kolega robiąc 15-18kkm rocznie i jest z niego bardzo zadowolony. Ja też mile wspominam Superba i jego bardzo niską awaryjność. Koledze padło w ciągu prawie trzech lat chińskie radio i nastawnik zmiennych faz rozrządu. Nawet opony ma jeszcze "moje". Ja pamiętam stukanie napędu szyberdachu, awarię zamka wlewu paliwa oraz pod koniec klamek Kessy kierowcy i pasażera. Silnik nie bierze oleju, ma ori turbinę, ori rozrząd i nawet nie słychać, aby coś musiało być zmieniane. Chodzi jak nowy.
Dogadaliśmy się z kolegą, że chcę sprzedać, a on chce kupić mniej więcej po 5 godzinach spotkania z innej okazji, cenę przy mniej więcej 3 butelce nalewki na myszach o bliżej nieustalonej godzinie spotkania, z którego zamiast pociągiem wrócił samochodem w konfiguracji, której szukał od pół roku tj. kombi, benzyna, 4x4, bezwypadkowe. Nie planuje sprzedaży IMO nie skreślaj Superba - po prostu szukaj, sprawdzaj. Nieprzypadkowo piszę o kamerze - u mnie było czysto wewnątrz silnika, a ładnie było widać. Kamerka edkoskopowa do telefonu kosztuje 40zł . Niestety straciłem zdjęcia denka tłoka, a zdjęcia jak wygląda "zawalona szlamem głowica wskutek zalewania szitu w trybach LL" to wstawiałem już na forum - do skrobania jest Al jak ktoś się uprze .
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Kamil
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
dzięki nie rezygnuje dalej poszukuje hhrezon pisze: ↑31 sty 2021, o 17:07 Przymierzałem się również do Insigni - "rozmiar wnętrza nie działa na korzyść Opla" to bardzo delikatne określenie. Na tyle jest wręcz ciasno i mało wygodnie. Nawet mój łoś jest bardziej przestronny.
kamilos50 mój 1.8TSI 152KM z silnikiem CDAB wchłonął między wymianami 1,5l oleju w ciągu 250kkm, w tym u mnie >200kkm. Ten fakt mocno irytuje niektórych na tym forum - zwłaszcza, że lałem wg nich szit czyli olej 5W30, zmieniałem wg kompa czyli nawet co 29kkm i nie dolałem w ciągu 200kkm tyle ile oni superhiper złotego oleju pińset procent PAO między obowiązkowymi wymianami max co 10kkm. Czyli nie każdy ma problem olejowy. Nie wiem czy było to spowodowane silnikiem CDAB (a nie CDAA), docieraniem (wbrew instrukcji docieram) , olejami Millers (dolewki 1,5l miałem na raz zastosowanym Shell'u), dodatkiem LM Ceratec co 40-50kkm, głównie długimi trasami - a może wszystkimi czynnikami jednocześnie. Od prawie 50kkm samochodem jeździ kolega robiąc 15-18kkm rocznie i jest z niego bardzo zadowolony. Ja też mile wspominam Superba i jego bardzo niską awaryjność. Koledze padło w ciągu prawie trzech lat chińskie radio i nastawnik zmiennych faz rozrządu. Nawet opony ma jeszcze "moje". Ja pamiętam stukanie napędu szyberdachu, awarię zamka wlewu paliwa oraz pod koniec klamek Kessy kierowcy i pasażera. Silnik nie bierze oleju, ma ori turbinę, ori rozrząd i nawet nie słychać, aby coś musiało być zmieniane. Chodzi jak nowy.
Dogadaliśmy się z kolegą, że chcę sprzedać, a on chce kupić mniej więcej po 5 godzinach spotkania z innej okazji, cenę przy mniej więcej 3 butelce nalewki na myszach o bliżej nieustalonej godzinie spotkania, z którego zamiast pociągiem wrócił samochodem w konfiguracji, której szukał od pół roku tj. kombi, benzyna, 4x4, bezwypadkowe. Nie planuje sprzedaży IMO nie skreślaj Superba - po prostu szukaj, sprawdzaj. Nieprzypadkowo piszę o kamerze - u mnie było czysto wewnątrz silnika, a ładnie było widać. Kamerka edkoskopowa do telefonu kosztuje 40zł . Niestety straciłem zdjęcia denka tłoka, a zdjęcia jak wygląda "zawalona szlamem głowica wskutek zalewania szitu w trybach LL" to wstawiałem już na forum - do skrobania jest Al jak ktoś się uprze .
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Diesel.. to obecnie chyba nie jest dobry kierunek...
Ja kupiłem diesla, bo miałem ograniczony budżet / wszystkie 1.8TSI... miały olej w wydechu z tych roczników.
Wolałbym benzynę, bo raptem robię 30km dziennie... i dużo mniej potencjalnych problemów eksploatacyjnytch (oczywiście 1.8/2.0TSI VW... nie są dobrym przykładem)
Natomiast zawężyłem poszukiwania do Superba bo: miał być duży i 4x4
Natomiast jestem świadom to ostatni diesel w moim życiu / teraz kierunek to benzyna, hybrada, elektryk...
Ja kupiłem diesla, bo miałem ograniczony budżet / wszystkie 1.8TSI... miały olej w wydechu z tych roczników.
Wolałbym benzynę, bo raptem robię 30km dziennie... i dużo mniej potencjalnych problemów eksploatacyjnytch (oczywiście 1.8/2.0TSI VW... nie są dobrym przykładem)
Natomiast zawężyłem poszukiwania do Superba bo: miał być duży i 4x4
Natomiast jestem świadom to ostatni diesel w moim życiu / teraz kierunek to benzyna, hybrada, elektryk...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś
Ale nie jest bo co ?maureliusz pisze: ↑31 sty 2021, o 18:39 Diesel.. to obecnie chyba nie jest dobry kierunek...
Ja kupiłem diesla, bo [...] i dużo mniej potencjalnych problemów eksploatacyjnytch (oczywiście 1.8/2.0TSI VW... nie są dobrym przykładem)
Bo padł dwumas przy 200 tysiącach? Nie padł, zużył się. Klocki i tarcze padły? Nie , zużyły się i dwumas tak samo się zużywa.
Egr ? Nie padł, zużył się.
Turbo ? Znam takich co superbami po 500-600 tysięcy robili na ori turbinach, jak dbasz tak masz.
Nie ma co oczekiwać od fury co ma 10-12 lat , że to perła, to co się zużyło właśnie trzeba wymienić. To nie awaria, to eksploatacja i czas do tego przywyknąć.
Awaria to pijące olej 1.8, nawet nie awaria a wada tego silnika.
Ludzie "przywykli" , że 1.8 dzieli się na przed i po naprawie ale do padniętej dwumasy już nie , bo przecież się sypie