[S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
kamilos50
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Kamil

[S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: kamilos50 »

Witajcie, jak wygląda ta oferta okiem doświadczonych posiadaczy SUperba :)?

Cena - 28 000 PLN

Pierwsza rejestracja - 30/12/2008

Numer rejestracyjny pojazdu - FSW21RT

VIN - TMBAB73T699023594

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... DyEK0.html
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: maureliusz »

Słabo.
1. Silniki z tego okresu brały olej
2. Lampy albo tak polerowane... albo nowe- wypadek?
3. Krajowy czy sprowadzony?

Ja osobiście bym uciekał.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
kamilos50
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Kamil

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: kamilos50 »

maureliusz pisze: 30 sty 2021, o 18:49 Słabo.
1. Silniki z tego okresu brały olej
2. Lampy albo tak polerowane... albo nowe- wypadek?
3. Krajowy czy sprowadzony?

Ja osobiście bym uciekał.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
3. sprowadzany
wyskoczyło mi jak sprawdzałem Vin iż coś tam było na rzeczy :)
dzieki za info
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: oolsztyniak »

Znajomy sprzedaje, mogę dopytać o szczegóły jak chcesz
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... D8m5Z.html
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: rezon »

bez wykręcenia świecy na trzecim cylindrze i oględzin wnętrza kamerą to szkoda się Skodą interesować. 1.8 to świetny silnik - o ile nie bierze oleju, a to rzadkość. Chociaż się zdarza :D
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
kamilos50
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Kamil

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: kamilos50 »

oolsztyniak pisze: 30 sty 2021, o 20:53 Znajomy sprzedaje, mogę dopytać o szczegóły jak chcesz
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... D8m5Z.html
dziękuje kombi odpada :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: leszekmw »

kamilos50 kupno superba i całej grupy vag z tym silnikiem to duże ryzyko.
szukaj diesla.
chyba że jesteś naszykowany na ~10tyś za naprawę to wtedy niema sprawy..
problem w tylko w tym że one i po naprawie podobno różnie z tym olejem mają.. , tylko właściciele nie chcą sie przyznawać :twisted:
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: maureliusz »

Po naprawie jest to samo tylko wolniej. Jeden szwagier robił Skodę 1.8 drugi A5 2.0. Po czasie znowu zaczęły pić... Sprzedali w pi...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: rezon »

"szukaj diesla" ???? A diesle VAG z tego okresu to "cót i miut" ? ;) Pękające/osiadające głowice, felerne wtryski Siemensa - tego nie było w TSI ;) Mieli podobno dawać naklejki "silniki testowane na klientach" ale zapomnieli zamówić ;) po za tym diesle z tego okresu to raczej realne przebiegi pod 400kkm i nie wiem co gorsze 400kkm trasach czy 150kkm jakby się trafił z jazdami wokół komina, tak jak znajomy zarzyna obecnie 2.0TDI A6. 6-8kkm rocznie i jeszcze się chwali, jak mu mało pali w mieście. 2x w roku trasa >1kkm, a zazwyczaj 2x dziennie "trasa 4,5km". Ale nie dał się przekonać, co się bardziej opłaca - "diesel mniej pali" :lol: Ale zanim mu się zaczną problemy z EGR to pewnie sprzeda ;)
Do zakupu TSI trzeba wziąć klucz do świec, endoskop i sprawdzić jak tam wygląda na 3 cylindrze ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
kamilos50
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Kamil

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: kamilos50 »

hhh :D dziękuje za wyczerpujące wypowiedzi, ogólnie robię dziennie max 5km także tylko benzyna, egh to chyba wracam do poszukiwania Opla insygni
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

[S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: coolmobil »

Opla Insigni jeśli już.
Napisz tak jak napisałeś wyżej na forum Isi to na dzień dobry zostaniesz zmieszany z błotem.
Za te pieniądze które chcesz wydać to możesz celować w Insignie A, przed FL z roczników 2009-2011
I na dzień dobry odpuść sobie 2.0T tylko pewnie większe szansa na jakieś 1.8 140KM lub 1.6T 180KM (o ile pamietam)
Pamiętaj o jednej rzeczy, waga i rozmiar wnętrza nie działają na korzyść Opla w stosunku do Superba.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: rezon »

Przymierzałem się również do Insigni - "rozmiar wnętrza nie działa na korzyść Opla" to bardzo delikatne określenie. Na tyle jest wręcz ciasno i mało wygodnie. Nawet mój łoś jest bardziej przestronny.
kamilos50 mój 1.8TSI 152KM z silnikiem CDAB wchłonął między wymianami 1,5l oleju w ciągu 250kkm, w tym u mnie >200kkm. Ten fakt mocno irytuje niektórych na tym forum - zwłaszcza, że lałem wg nich szit czyli olej 5W30, zmieniałem wg kompa czyli nawet co 29kkm i nie dolałem w ciągu 200kkm tyle ile oni superhiper złotego oleju pińset procent PAO między obowiązkowymi wymianami max co 10kkm. Czyli nie każdy ma problem olejowy. Nie wiem czy było to spowodowane silnikiem CDAB (a nie CDAA), docieraniem (wbrew instrukcji docieram) , olejami Millers (dolewki 1,5l miałem na raz zastosowanym Shell'u), dodatkiem LM Ceratec co 40-50kkm, głównie długimi trasami - a może wszystkimi czynnikami jednocześnie. Od prawie 50kkm samochodem jeździ kolega robiąc 15-18kkm rocznie i jest z niego bardzo zadowolony. Ja też mile wspominam Superba i jego bardzo niską awaryjność. Koledze padło w ciągu prawie trzech lat chińskie radio i nastawnik zmiennych faz rozrządu. Nawet opony ma jeszcze "moje". Ja pamiętam stukanie napędu szyberdachu, awarię zamka wlewu paliwa oraz pod koniec klamek Kessy kierowcy i pasażera. Silnik nie bierze oleju, ma ori turbinę, ori rozrząd i nawet nie słychać, aby coś musiało być zmieniane. Chodzi jak nowy.
Dogadaliśmy się z kolegą, że chcę sprzedać, a on chce kupić mniej więcej po 5 godzinach spotkania z innej okazji, cenę przy mniej więcej 3 butelce nalewki na myszach ;) o bliżej nieustalonej godzinie spotkania, z którego zamiast pociągiem wrócił samochodem w konfiguracji, której szukał od pół roku tj. kombi, benzyna, 4x4, bezwypadkowe. Nie planuje sprzedaży ;) IMO nie skreślaj Superba - po prostu szukaj, sprawdzaj. Nieprzypadkowo piszę o kamerze - u mnie było czysto wewnątrz silnika, a ładnie było widać. Kamerka edkoskopowa do telefonu kosztuje 40zł ;) . Niestety straciłem zdjęcia denka tłoka, a zdjęcia jak wygląda "zawalona szlamem głowica wskutek zalewania szitu w trybach LL" to wstawiałem już na forum - do skrobania jest Al jak ktoś się uprze ;).
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
kamilos50
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2021, o 17:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Kamil

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: kamilos50 »

rezon pisze: 31 sty 2021, o 17:07 Przymierzałem się również do Insigni - "rozmiar wnętrza nie działa na korzyść Opla" to bardzo delikatne określenie. Na tyle jest wręcz ciasno i mało wygodnie. Nawet mój łoś jest bardziej przestronny.
kamilos50 mój 1.8TSI 152KM z silnikiem CDAB wchłonął między wymianami 1,5l oleju w ciągu 250kkm, w tym u mnie >200kkm. Ten fakt mocno irytuje niektórych na tym forum - zwłaszcza, że lałem wg nich szit czyli olej 5W30, zmieniałem wg kompa czyli nawet co 29kkm i nie dolałem w ciągu 200kkm tyle ile oni superhiper złotego oleju pińset procent PAO między obowiązkowymi wymianami max co 10kkm. Czyli nie każdy ma problem olejowy. Nie wiem czy było to spowodowane silnikiem CDAB (a nie CDAA), docieraniem (wbrew instrukcji docieram) , olejami Millers (dolewki 1,5l miałem na raz zastosowanym Shell'u), dodatkiem LM Ceratec co 40-50kkm, głównie długimi trasami - a może wszystkimi czynnikami jednocześnie. Od prawie 50kkm samochodem jeździ kolega robiąc 15-18kkm rocznie i jest z niego bardzo zadowolony. Ja też mile wspominam Superba i jego bardzo niską awaryjność. Koledze padło w ciągu prawie trzech lat chińskie radio i nastawnik zmiennych faz rozrządu. Nawet opony ma jeszcze "moje". Ja pamiętam stukanie napędu szyberdachu, awarię zamka wlewu paliwa oraz pod koniec klamek Kessy kierowcy i pasażera. Silnik nie bierze oleju, ma ori turbinę, ori rozrząd i nawet nie słychać, aby coś musiało być zmieniane. Chodzi jak nowy.
Dogadaliśmy się z kolegą, że chcę sprzedać, a on chce kupić mniej więcej po 5 godzinach spotkania z innej okazji, cenę przy mniej więcej 3 butelce nalewki na myszach ;) o bliżej nieustalonej godzinie spotkania, z którego zamiast pociągiem wrócił samochodem w konfiguracji, której szukał od pół roku tj. kombi, benzyna, 4x4, bezwypadkowe. Nie planuje sprzedaży ;) IMO nie skreślaj Superba - po prostu szukaj, sprawdzaj. Nieprzypadkowo piszę o kamerze - u mnie było czysto wewnątrz silnika, a ładnie było widać. Kamerka edkoskopowa do telefonu kosztuje 40zł ;) . Niestety straciłem zdjęcia denka tłoka, a zdjęcia jak wygląda "zawalona szlamem głowica wskutek zalewania szitu w trybach LL" to wstawiałem już na forum - do skrobania jest Al jak ktoś się uprze ;).
dzięki nie rezygnuje :D dalej poszukuje hh
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: maureliusz »

Diesel.. to obecnie chyba nie jest dobry kierunek...

Ja kupiłem diesla, bo miałem ograniczony budżet / wszystkie 1.8TSI... miały olej w wydechu z tych roczników.
Wolałbym benzynę, bo raptem robię 30km dziennie... i dużo mniej potencjalnych problemów eksploatacyjnytch (oczywiście 1.8/2.0TSI VW... nie są dobrym przykładem)
Natomiast zawężyłem poszukiwania do Superba bo: miał być duży i 4x4 :-)

Natomiast jestem świadom to ostatni diesel w moim życiu :-( / teraz kierunek to benzyna, hybrada, elektryk...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [S2] Pomoc w ocenie 1.8 TSI Elegance 2008r. 28,000tyś

Post autor: oolsztyniak »

maureliusz pisze: 31 sty 2021, o 18:39 Diesel.. to obecnie chyba nie jest dobry kierunek...

Ja kupiłem diesla, bo [...] i dużo mniej potencjalnych problemów eksploatacyjnytch (oczywiście 1.8/2.0TSI VW... nie są dobrym przykładem)
Ale nie jest bo co ?
Bo padł dwumas przy 200 tysiącach? Nie padł, zużył się. Klocki i tarcze padły? Nie , zużyły się i dwumas tak samo się zużywa.
Egr ? Nie padł, zużył się.
Turbo ? Znam takich co superbami po 500-600 tysięcy robili na ori turbinach, jak dbasz tak masz.
Nie ma co oczekiwać od fury co ma 10-12 lat , że to perła, to co się zużyło właśnie trzeba wymienić. To nie awaria, to eksploatacja i czas do tego przywyknąć.
Awaria to pijące olej 1.8, nawet nie awaria a wada tego silnika.
Ludzie "przywykli" , że 1.8 dzieli się na przed i po naprawie ale do padniętej dwumasy już nie , bo przecież się sypie :)
ODPOWIEDZ