Superb II 1,4 TSI
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Tricity
Re: Superb II 1,4 TSI
Silnik benzynowy 1.4L L4 to ponad 10% globalnej instalacji silników w Superbie II za 2011. Więc wcale nie tak mało. (Pamiętajcie o Chinach - tam jest nieco silniejsza wersja tego silnika)
Dla porównania benzyna 2.0L L4 i 3.6L V6 maja W SUMIE nieco ponad 5%.
A polski diesel 1.6L z Polkowic to trochę ponad 8%.
Dla porównania benzyna 2.0L L4 i 3.6L V6 maja W SUMIE nieco ponad 5%.
A polski diesel 1.6L z Polkowic to trochę ponad 8%.
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Superb II 1,4 TSI
Tego silnika nie trzeba cisnąć, przy dsg kręcenie do 2,5-3 tys w zupełności wystarczy do (subiektywnie) bardzo dynamicznej jazdy. A wiadomo - wyższe obroty - wyższe spalanie.gsh pisze: Podobnie może być z 1.4 w SII - chcesz dynamicznie jeździć musisz cisnąć non stop co przekłada się na spalanie i wcale by mnie nie zdziwił taki wynik.
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Superb II 1,4 TSI
slonek, skąd masz takie precyzyjne dane? Masz udział w rynku dla 1,8, bo brakuje mi go w Twoim zestawieniu?slonek pisze:Silnik benzynowy 1.4L L4 to ponad 10% globalnej instalacji silników w Superbie II za 2011. Więc wcale nie tak mało. (Pamiętajcie o Chinach - tam jest nieco silniejsza wersja tego silnika)
Dla porównania benzyna 2.0L L4 i 3.6L V6 maja W SUMIE nieco ponad 5%.
A polski diesel 1.6L z Polkowic to trochę ponad 8%.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Tricity
Re: Superb II 1,4 TSI
Robie w temacie zawodowo.
Będę miał chwilkę to może wrzucę jakieś pełniejsze zestawienie.
Będę miał chwilkę to może wrzucę jakieś pełniejsze zestawienie.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Superb II 1,4 TSI
Ja po prostu nie wierzę w cudawianki, przysłowiowe „ch*je muje dzikie węże”. Jak chce się bez pajacowania do ruchu włączyć to trzeba trochę gazu dać. Silnik musi swoje wziąć i tyle. Dzisiaj na moim wyszło średnio 9, a jeżdżę raczej spokojnie.
Nieważne 1,4 czy 1,8. Jednego trzeba bardziej docisnąć drugi ma więcej mocy – więcej pali. Tego nie da się oszukać. Optymalny stosunek powierza do paliwa jest stały. AFR=14,7:1.
Nieważne 1,4 czy 1,8. Jednego trzeba bardziej docisnąć drugi ma więcej mocy – więcej pali. Tego nie da się oszukać. Optymalny stosunek powierza do paliwa jest stały. AFR=14,7:1.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Superb II 1,4 TSI
Wszystko zależy od stylu jazdy.
Miałem w Octavii 1.8T i jak w trasie jechała moja żona to średnia z kompa była koło 6l/100km. Ja potrafiłem na tej samej trasie spalić 9l/100km.
Znajomy ma 1.4 tsi w Octavii i przy normalnej jeździe nie pali więcej niż 7l.
Superb jest cięższy, ale bez przesady- spalanie nie wzrośnie do 11l.
Miałem w Octavii 1.8T i jak w trasie jechała moja żona to średnia z kompa była koło 6l/100km. Ja potrafiłem na tej samej trasie spalić 9l/100km.
Znajomy ma 1.4 tsi w Octavii i przy normalnej jeździe nie pali więcej niż 7l.
Superb jest cięższy, ale bez przesady- spalanie nie wzrośnie do 11l.
- karmel
- Posty: 158
- Rejestracja: 25 sty 2011, o 11:05
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 208KM/305Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: Superb II 1,4 TSI
różnica w masie to około 100KGpatryk_wawa pisze:.
Superb jest cięższy, ale bez przesady- spalanie nie wzrośnie do 11l.
historia: Fiat UNO, Octavia I, Octavia II, Superb II, coś z 2 kołami;)
- tommy
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 07:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Superb II 1,4 TSI
No to może wypowie się właściciel takiego superba z 1.4 TSI czyli ja. Samochód zakupiłem 1 grudnia 2009r. Mam na liczniku 40.000 km (jakoś się tak rozkłada na dwa auta). Na razie awarii nie zaliczyłem Strach przed napinaczem zagnał mnie do serwisu ale tam uspokająją i twierdzą, że nie ma akcji serwisowej - ok. (a propos usterkowości) W tym roku przy przeglądzie okresowym wyszło, że znacznie zużyły się silentbloki tylnych belek stabilizacyjnych - mam nadzieję, że dobrze powtórzyłem za mechanikiem więc wymienili mi całe te elementy z obu stron - na gwarancji Ponoć to dziwne ale myślę, że to zasługa 200 metrowego odcinka drogi gruntowej którą codziennie pokonuję (niezbyt wolno - przyznaję). Co do przyspieszeń - to tyle ilu forumowiczów tyle opinii. Powiem tylko, że dla mnie wystarcza, ale zawsze może być lepiej. Dodam jeszcze, że użytkując również motocykl praktycznie co roku dochodzę do wniosku, że jeżdżę rowerem a nie motocyklem który do setki rozpędza się w 4 sek. W tym roku po przejechaniu się 180 konnym Firebladem, który waży niespełna 200 kg doszedłem do wniosku, że szału nie ma. Więc panowie nie przesadzajcie jak często brykacie po niemieckich autostradach. U nas 140 góra 150 km/h na tych kilku autostradach. A non stop zerkanie w lusterko czy nie mam na ogonie nieoznakowanego radiowozu lub wiszenie na CB i słuchanie "flug" tirowców już mnie znudziło.
co do spalania Autostrada do 130 km/h 6,8 - 7,2. / miasto zima, krótkie odcinki 10l. Miasto lato - 8,5 - 9 l/100km
Autostrada 160-180km/h - 8,0 - 8,9 (to te moje punkty ) Ale jak się ma lekką nogę można mniej, też sprawdziłem udało mi się zejść do 6,5 na autostradzie ale do tego raczej nie mam cierpliwości. Ale najlepiej się przejechać.
w razie czego odpowiem na inne pytania
Pozdrawiam Tomek
co do spalania Autostrada do 130 km/h 6,8 - 7,2. / miasto zima, krótkie odcinki 10l. Miasto lato - 8,5 - 9 l/100km
Autostrada 160-180km/h - 8,0 - 8,9 (to te moje punkty ) Ale jak się ma lekką nogę można mniej, też sprawdziłem udało mi się zejść do 6,5 na autostradzie ale do tego raczej nie mam cierpliwości. Ale najlepiej się przejechać.
w razie czego odpowiem na inne pytania
Pozdrawiam Tomek
Dojrzałość zaczyna się z chwilą, kiedy wystarcza nam świadomość, że mamy rację nie mając potrzeby wykazania, że ktos inny się myli. S.J. Harris
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KOL
Re: Superb II 1,4 TSI
I wreszcie jeden który pisze z sensem.
Ja mam 170km jakbym miał 120km też ty było, przerabiać auto żeby miało o 20km więcej nie ma sensu,jak ktoś chce szybko przyśpieszać i być królem ruszania z pod świateł to polecam nie skodę superb a f1,gsxr1000,hayabusa,ninja albo super auto typu porsche , lambo , ferrari wówczas jast radocha.
A najlepiej czułem się na motocyklu jak podjeżdżałem do samochodu zrównałem sie z nim, zaglądałem w szybę i przy 120km/h odkręcałem manetkę i w mgnieniu oka odjeżdżałem z uśmiechem i wtedy jest radocha a nie różnica w przyspieszeniu o 0,5 sekundy.
A zrozumie to ktoś kto miał superszybki motocykl.
Ja mam 170km jakbym miał 120km też ty było, przerabiać auto żeby miało o 20km więcej nie ma sensu,jak ktoś chce szybko przyśpieszać i być królem ruszania z pod świateł to polecam nie skodę superb a f1,gsxr1000,hayabusa,ninja albo super auto typu porsche , lambo , ferrari wówczas jast radocha.
A najlepiej czułem się na motocyklu jak podjeżdżałem do samochodu zrównałem sie z nim, zaglądałem w szybę i przy 120km/h odkręcałem manetkę i w mgnieniu oka odjeżdżałem z uśmiechem i wtedy jest radocha a nie różnica w przyspieszeniu o 0,5 sekundy.
A zrozumie to ktoś kto miał superszybki motocykl.
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
Re: Superb II 1,4 TSI
Piszecie o autostradach, ale ile my ich mamy w Polsce? Konie przydają się przy wyprzedzaniu ciężarówek, gdy trzeba szybko przyspieszyć. Im szybciej tym bezpieczniej. Na wschodzie, gdzie tiry jadą kolumnami i nie ma gdzie sie schować, jak nie masz koni to jedziesz z nimi. I może przy rozpędzaniu auta od 0-100 różnica wynosi raptem 2-3 sekundy, ale przy wyprzedzaniu prędkości są troche inne i wtedy mocy zaczyna brakować.
Służbowo jeżdżę autami, które mają zazwyczaj ponad 200 koni, prywatnie mam Superba I 1,9 tdi. Prędkościami i mocą nie różni się od opisywanego 1,4 i powiem wam, że nie jezdzi się tak fajnie. Wyprzedzanie nie jest tak łatwe i przyjemne i czasami muszę po prostu odpuścić.
Wasze argumenty "i tak nie jeżdżę szybciej niż 140 więc po co mi wiecej koni" jakoś do mnie nie trafiają. Moim zdaniem nie chodzi to o jakieś zawrotne prędkości, ale przyspieszenie i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu.
Służbowo jeżdżę autami, które mają zazwyczaj ponad 200 koni, prywatnie mam Superba I 1,9 tdi. Prędkościami i mocą nie różni się od opisywanego 1,4 i powiem wam, że nie jezdzi się tak fajnie. Wyprzedzanie nie jest tak łatwe i przyjemne i czasami muszę po prostu odpuścić.
Wasze argumenty "i tak nie jeżdżę szybciej niż 140 więc po co mi wiecej koni" jakoś do mnie nie trafiają. Moim zdaniem nie chodzi to o jakieś zawrotne prędkości, ale przyspieszenie i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu.
- gandhi35
- Posty: 32
- Rejestracja: 9 cze 2011, o 15:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Superb II 1,4 TSI
Kiedyś już w jakimś wątku na tym forum podejmowałem podobny temat...
Obecnie mam 1.8 TSI. Wytłumaczę dlaczego:
Kiedy jeżdżę sam, czuję się jak w takiej małej rakiecie (bez chipa)
Jednak ważniejsze jest, że czuję się komfortowo, kiedy jadę z żoną i dziećmi, tj. z "obciążeniem".
Wydaje mi się, że potrzebną moc należy rozpatrywać od tego w jakich warunkach się jeździ tzn z kim i po jakich drogach, a poza tym jakie ma się doświadczenie z niższymi mocami.
Przed przesiadką na obecne auto jeździłem 7 lat Octavią 1.9 TDI po chipie ze 120 KM pod maską.
Przyznaję, że zazwyczaj nie miałem okazji do narzekania, ale kiedy podróżowałem z rodziną czułem niedosyt .
Teraz czuję się po prostu bardziej komfortowo.
Obecnie mam 1.8 TSI. Wytłumaczę dlaczego:
Kiedy jeżdżę sam, czuję się jak w takiej małej rakiecie (bez chipa)
Jednak ważniejsze jest, że czuję się komfortowo, kiedy jadę z żoną i dziećmi, tj. z "obciążeniem".
Wydaje mi się, że potrzebną moc należy rozpatrywać od tego w jakich warunkach się jeździ tzn z kim i po jakich drogach, a poza tym jakie ma się doświadczenie z niższymi mocami.
Przed przesiadką na obecne auto jeździłem 7 lat Octavią 1.9 TDI po chipie ze 120 KM pod maską.
Przyznaję, że zazwyczaj nie miałem okazji do narzekania, ale kiedy podróżowałem z rodziną czułem niedosyt .
Teraz czuję się po prostu bardziej komfortowo.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Superb II 1,4 TSI
Ja poprzednio mialem 1.9 105 KM w jettcie. Czasami mocy brakowało przy wyprzedzaniu, ale wtedy trzeba bylo czekać na inna okazje.
Teraz ma 170KM i wyprzedzam z pelna śmiałością.
Przy załadowanym aucie nie czuje zbytnio różnicy, może dlatego ze TDI ma lepszy moment niż benzyna i to trochę wyrównuje
Jedno co mnie cieszy ze obecne 2.0 170 KM pali mniej niz 1.9 105 KM.
Teraz ma 170KM i wyprzedzam z pelna śmiałością.
Przy załadowanym aucie nie czuje zbytnio różnicy, może dlatego ze TDI ma lepszy moment niż benzyna i to trochę wyrównuje
Jedno co mnie cieszy ze obecne 2.0 170 KM pali mniej niz 1.9 105 KM.
- lu5asz
- Posty: 193
- Rejestracja: 20 lis 2011, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: SB,LB
Re: Superb II 1,4 TSI
,,Jedno co mnie cieszy ze obecne 2.0 170 KM pali mniej niz 1.9 105 KM"
A to jest wogole mozliwe?
A to jest wogole mozliwe?
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Superb II 1,4 TSI
jjumbo pisze:I wreszcie jeden który pisze z sensem.
Ja mam 170km jakbym miał 120km też ty było, przerabiać auto żeby miało o 20km więcej nie ma sensu,jak ktoś chce szybko przyśpieszać i być królem ruszania z pod świateł to polecam nie skodę superb a f1,gsxr1000,hayabusa,ninja albo super auto typu porsche , lambo , ferrari wówczas jast radocha.
A najlepiej czułem się na motocyklu jak podjeżdżałem do samochodu zrównałem sie z nim, zaglądałem w szybę i przy 120km/h odkręcałem manetkę i w mgnieniu oka odjeżdżałem z uśmiechem i wtedy jest radocha a nie różnica w przyspieszeniu o 0,5 sekundy.
A zrozumie to ktoś kto miał superszybki motocykl.
Hmm, ja przerobiłem na tych ciut więcej niż 20 koni i nie dlatego aby być mistrzem ruszania spod świateł, a dla własnego bezpieczeństwa podczas wyprzedzania przede wszystkim. Przykład z superszybkim motocyklem chyba ciut nietrafiony, bo zimą Panie motocyklem nie poszalejesz, a samochodem śmiga się cały rok Co do Porsche i innych tego typu fajnych aut, to mnie nie stać na takie fanaberie, to po pierwsze - mówię o niezajechanych i bezwypadkowych, bo oczywiście można kupić 911 już nawet za 40k, ale w jakim stanie?... Poza tym żal byłoby mojego kręgosłupa, jak również eksploatować tych aut po naszych drogo-podobnych tworach, więc zostanę przy aucie z większą ilością niutków pod maską, które wykorzystuję i które przydają się bardzo w codziennym życiu - tych nieco ponad 50 niutonometrów w porównaniu do serii jednak robi różnicę. Co do przyspieszania, to różnica jest większa niż 0,5 sekundy i to bez zrównania się z kierowcą, zaglądania przez okno i odjeżdżaniu - no offence
Pozdrawiam
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb II 1,4 TSI
Jak ktoś chce szybko ruszać spod świateł i zaczepiać kierowców zaglądając w szyby samochodów, żeby potem pokazać im jaki jest ekstra bo jego motocykl przyspiesza szybciej niż ich samochód, to tak. Ale jeśli chce wyprzedzać bez duszy na ramieniu jadąc z rodziną autem, które ma półtorej tony albo lepiej to kupuje mocniejszy silnik albo chipuje.jjumbo pisze:I wreszcie jeden który pisze z sensem.
Ja mam 170km jakbym miał 120km też ty było, przerabiać auto żeby miało o 20km więcej nie ma sensu,jak ktoś chce szybko przyśpieszać i być królem ruszania z pod świateł to polecam nie skodę superb a f1,gsxr1000,hayabusa,ninja albo super auto typu porsche , lambo , ferrari wówczas jast radocha.
A najlepiej czułem się na motocyklu jak podjeżdżałem do samochodu zrównałem sie z nim, zaglądałem w szybę i przy 120km/h odkręcałem manetkę i w mgnieniu oka odjeżdżałem z uśmiechem i wtedy jest radocha a nie różnica w przyspieszeniu o 0,5 sekundy.
A zrozumie to ktoś kto miał superszybki motocykl.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪