[S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
[S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Witam, jak w temacie, uprzejmie poproszę opinię ludzi którzy jeżdżą na LPG w autach z silnikiem 2.0 190/220, 280/272 konie, szczególnie instalacji LPG + dotrysk benzyny - opinie jak im się sprawuje, ile wynosi dotrysk, wtrysk w fazie ciekłej sobie odpuszczam, ze względu na cenę oraz małe zbiorniki lpg. Przeczytałem sobie wszystkie wątki na forum - większość była o SII 1.8 TSI. Widziałem na kanale yt EGP, że gazowali czerwone SIII 2.0 280, może przez przypadek właściciel tego wozu jest na forum? Jakie zbiorniki macie zamontowane (wielkościowo), czy wystają poza wnękę (o ile). Ciekawi mnie jak wygląda dotrysk przy jeździe koło 170 - 180 km/h - czasami robię takie trasy na autostradzie jak mi się śpieszy.
Za wszystkie odpowiedzi, będę wdzięczny
Za wszystkie odpowiedzi, będę wdzięczny
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Jak już naczytałeś się o 1.8T w S2 to nie będę Ci pisałHanSolo pisze: ↑6 sty 2021, o 14:26 Witam, jak w temacie, uprzejmie poproszę opinię ludzi którzy jeżdżą na LPG w autach z silnikiem 2.0 190/220, 280/272 konie, szczególnie instalacji LPG + dotrysk benzyny - opinie jak im się sprawuje, ile wynosi dotrysk, wtrysk w fazie ciekłej sobie odpuszczam, ze względu na cenę oraz małe zbiorniki lpg. Przeczytałem sobie wszystkie wątki na forum - większość była o SII 1.8 TSI. Widziałem na kanale yt EGP, że gazowali czerwone SIII 2.0 280, może przez przypadek właściciel tego wozu jest na forum? Jakie zbiorniki macie zamontowane (wielkościowo), czy wystają poza wnękę (o ile). Ciekawi mnie jak wygląda dotrysk przy jeździe koło 170 - 180 km/h - czasami robię takie trasy na autostradzie jak mi się śpieszy.
Za wszystkie odpowiedzi, będę wdzięczny
W każdym bądź razie kumpel na Taxie zadowolony 8-10L/100km LPG + 2L/100km PB
Ja osobiście odpuściłem PB na rzecz ON ze względu na duży koszt instalacji gazowej i "podobno" problem z pompą paliwa/gazu która jest w zbiorniku (krótka żywotność)
Czekałem na wieści od STAGA dot. instalacji z wpięciem pod oryginalny układ paliwowy i użycie wtryskiwaczy PB co dałoby możliwość całkowitego wyłączenia z użytku benzyny, ale od kiedy to ogłosili to nic na rynku się nie ukazało... (5-6lat?)
Stag 500 DIS
https://youtu.be/qBjqEcWiyzk
Swoją drogą na YTB bodajże u Petrolhead był Golf V czy VI GTI ze starszą instalacja gazową gdzie gościu wypowiadał się że dzięki gazu/gazowi w dolocie ma czyste zawory (brak jakiegokolwiek nagaru)
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Dzięki za odpowiedź, liczyłem, że może ktoś na forum jednak ma 2.0 z lpg , szczególnie mnie interesuje też kwestia podwójnego wtrysku - jak to rozwiązano, bo te silniki mają 2x wtryski. Ja się w 272 nastawiam na około 10 - 12 lpg + właśnie około 2 PB i mnie to nie przeraża, bo autem zamierzam jeździć aż mu koła nie odpadną , więc się na pewno zamortyzuje. Ciekawy jestem jak wygląda kwestia spalania PB dla większych prędkości autostradowych - tak do 180 km/h - czy nie rośnie jakoś bardzo, bo wiem, że niektóre instalacje kiedyś się przełączały na benkę przy dużych obciążeniach, a w Internecie różne rzeczy można wyczytać, włącznie z ludźmi co zgłaszają, że im auto pali np. 4 litry benzyny.
W sumie ja obecnie teraz jeżdżę dieslem, wcześniej jeździłem benzyną w gazie i nie było źle, ale to była stara instalacja, drugiej generacji, później jeszcze szwagier miał instalację III generacji - nie narzekał za bardzo. Teraz mam diesla i niestety ale mam już go dość, a to dwumas, a to turbo, teraz kopci, pewnie wtryski, nikt nie wie jak to naprawić albo nie chce naprawiać itd. Wiem, że w dsg też siedzi dwumasa i jest turbo przy silniku, ale jak mam się szarpać w dieslu znowu z tym to wolę mieć chociaż jakąś pociechę z benzyny. Dodatkowo zmienił mi się charakter pracy i mam teraz miesiące, gdzie jeżdżę praktycznie tylko po mieście a nagle przychodzą dwa gdzie jeżdżę w trasy po 700 - 800 km dziennie, więc ciężko myśleć o dieslu do miasta, a znowu za miastem przydałby się w długie trasy diesel, ale znowu benzyna działa dobrze tu i tu, ale znowu swoje pali , takie rozterki życiowe przy zakupie auta.
Ja znowu czekam na vialle direct blue, bo to wygląda bardzo obiecującą, ale tak sobie czekam i czekam... chyba już trzeci rok przesuwają premierę, miało być na wiosnę tego roku. Na razie się przymierzam do auta i szukam coś w rozmiarze i cenie Superba III, silnik 250 km - 300 km, 4x4, automat i jak na razie wychodzi tylko Superb...
W sumie ja obecnie teraz jeżdżę dieslem, wcześniej jeździłem benzyną w gazie i nie było źle, ale to była stara instalacja, drugiej generacji, później jeszcze szwagier miał instalację III generacji - nie narzekał za bardzo. Teraz mam diesla i niestety ale mam już go dość, a to dwumas, a to turbo, teraz kopci, pewnie wtryski, nikt nie wie jak to naprawić albo nie chce naprawiać itd. Wiem, że w dsg też siedzi dwumasa i jest turbo przy silniku, ale jak mam się szarpać w dieslu znowu z tym to wolę mieć chociaż jakąś pociechę z benzyny. Dodatkowo zmienił mi się charakter pracy i mam teraz miesiące, gdzie jeżdżę praktycznie tylko po mieście a nagle przychodzą dwa gdzie jeżdżę w trasy po 700 - 800 km dziennie, więc ciężko myśleć o dieslu do miasta, a znowu za miastem przydałby się w długie trasy diesel, ale znowu benzyna działa dobrze tu i tu, ale znowu swoje pali , takie rozterki życiowe przy zakupie auta.
Ja znowu czekam na vialle direct blue, bo to wygląda bardzo obiecującą, ale tak sobie czekam i czekam... chyba już trzeci rok przesuwają premierę, miało być na wiosnę tego roku. Na razie się przymierzam do auta i szukam coś w rozmiarze i cenie Superba III, silnik 250 km - 300 km, 4x4, automat i jak na razie wychodzi tylko Superb...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Raczej nie. Nie kojarzę.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Tu macie gościa, sprzedaje leona z takim silnikiem i instalacją, pewnie można zadzwonić i dopytać o szczegóły:
https://www.otomoto.pl/oferta/seat-leon ... E32hy.html
https://www.otomoto.pl/oferta/seat-leon ... E32hy.html
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 09:46
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: chyba 365KM, 500Nm
- Imię: Luk
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Mam LPG KME w S3 z 2016 280KM zrobiony na na jakieś 350 podejrzewam.
8,5- 11 l gazu plus 2-2,3 PB dotrysku.
Zrobione też DSG.
Na pierwszej mapie (wydaje mi się że lepszej) wszystko super działało, teraz mam wgraną mapę innego gościa i potrafi szarpnąć przy zmianie biegów np z 5-6 przy mocniejszym przyspieszaniu. Wydaje mi się że to kwestia ustawienia gazu, bo na PB nie odczuwa się takiego szarpnięcia.
Przejechałem na razie mniej niż 10 tys. km. Nic więcej nie da się stwierdzić, auto jeździ i już.
8,5- 11 l gazu plus 2-2,3 PB dotrysku.
Zrobione też DSG.
Na pierwszej mapie (wydaje mi się że lepszej) wszystko super działało, teraz mam wgraną mapę innego gościa i potrafi szarpnąć przy zmianie biegów np z 5-6 przy mocniejszym przyspieszaniu. Wydaje mi się że to kwestia ustawienia gazu, bo na PB nie odczuwa się takiego szarpnięcia.
Przejechałem na razie mniej niż 10 tys. km. Nic więcej nie da się stwierdzić, auto jeździ i już.
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Jaki koszt? I jaka butla na ile km starczyskygela pisze: ↑1 lis 2021, o 17:41 Mam LPG KME w S3 z 2016 280KM zrobiony na na jakieś 350 podejrzewam.
8,5- 11 l gazu plus 2-2,3 PB dotrysku.
Zrobione też DSG.
Na pierwszej mapie (wydaje mi się że lepszej) wszystko super działało, teraz mam wgraną mapę innego gościa i potrafi szarpnąć przy zmianie biegów np z 5-6 przy mocniejszym przyspieszaniu. Wydaje mi się że to kwestia ustawienia gazu, bo na PB nie odczuwa się takiego szarpnięcia.
Przejechałem na razie mniej niż 10 tys. km. Nic więcej nie da się stwierdzić, auto jeździ i już.
Po ilu km/latach zwróci się koszt instalacji?
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 09:46
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: chyba 365KM, 500Nm
- Imię: Luk
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
pięć trzysta mnie kosztowało, zwrot obliczany po jakichś 15tu tyś.
Butle mogą być dwie, ale przy większej (bodajże 60-65l) będzie wystawać nad podłogę bagażnika zmniejszając jej wysokość po nałożeniu zdejmowanej podłogi.
Do mojej tankuję ok. 45 litrów i przejeżdżam 400-450 km.
Butle mogą być dwie, ale przy większej (bodajże 60-65l) będzie wystawać nad podłogę bagażnika zmniejszając jej wysokość po nałożeniu zdejmowanej podłogi.
Do mojej tankuję ok. 45 litrów i przejeżdżam 400-450 km.
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Po tylu to mnie się w accordzie zwróciła instalacja za 3100 przy czym spalanie PB 10,5l a LPG ~12,5l
I gaz był po max 2,20zl a nie tak jak teraz 3,30+
TSI dopalają 1,5-2lPB/100km bo muszą wtryski chłodzić
Do tego ta pompa paliwa gazu która jest "podobno" Dosyć awaryjna i kosztowna...
Dlatego ja poszedłem w diesla... Koszta montażu LPG przy akurat moich przebiegach 10-15tys km/rok zwróciłby się dopiero po 2-3 latach... A do tego dodatkowe koszta na przeglądach, dodatkowy serwis, ograniczenia wjazdów galerie itp, mniejsza powierzchnia użytkowa w bagażniku...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Również założyłem LPG
Aktualna moc to 340 KM, 485 Nm.
Średnie spalanie - ok. 13 LPG + 2,5 PB.
Instalacja firmy Alex.
Zbiornik 47L (średnio 400 km)
Zwrot ok 20 000 km (rok)
Aktualna moc to 340 KM, 485 Nm.
Średnie spalanie - ok. 13 LPG + 2,5 PB.
Instalacja firmy Alex.
Zbiornik 47L (średnio 400 km)
Zwrot ok 20 000 km (rok)
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Obecnie paliwo
LPG 3,30
PB 6
ON 6
ON spalanie 6-8Lx6zl=36-48zl/100km (średnio 42zl)
PB spalanie średnie 10-12Lx6zl=60-72zl/100km (średnio 66zl)
PB+LPG
zaniżając 2+10=12+33=45zl/100km
licząc z tego co podał kuba 15+43=58zl
Biorąc średnia z tych dwóch mamy 51,5zl/100km
Zaś wyliczając różnicę między PB (66zl) a PB z LPG (51,5zl) mamy 14,5zl na korzyść instalacji
Koszt instalacji średnio 5200zl
Może ja źle liczę ale wg mnie to się zwróci po 36tys km
Do tego trzeba doliczyć dodatkowy koszt przeglądów, serwis gazu
No i z minusów to tankowanie co ~400km i pomniejszenie przestrzeni bagażowej i zakaz wjazdu do parkingów podziemnych samochodów z LPG...
LPG 3,30
PB 6
ON 6
ON spalanie 6-8Lx6zl=36-48zl/100km (średnio 42zl)
PB spalanie średnie 10-12Lx6zl=60-72zl/100km (średnio 66zl)
PB+LPG
zaniżając 2+10=12+33=45zl/100km
licząc z tego co podał kuba 15+43=58zl
Biorąc średnia z tych dwóch mamy 51,5zl/100km
Zaś wyliczając różnicę między PB (66zl) a PB z LPG (51,5zl) mamy 14,5zl na korzyść instalacji
Koszt instalacji średnio 5200zl
Może ja źle liczę ale wg mnie to się zwróci po 36tys km
Do tego trzeba doliczyć dodatkowy koszt przeglądów, serwis gazu
No i z minusów to tankowanie co ~400km i pomniejszenie przestrzeni bagażowej i zakaz wjazdu do parkingów podziemnych samochodów z LPG...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Hmmm, sam zacząłem się zastanawiać nad instalacją lpg, bo autem będę jeździł jeszcze długie lata - jeszcze 8-10 na pewno.
Auto mam zrobione na 340 koni, strojone na shell vpower racing pomieszanym z pb95, myślę że pb98 z tej mieszanki wyszła I tutaj pytanie - jak się ma zasilanie gazem przy mapie zrobionej na bogatsze oktanowo paliwo? Spalanie stukowe i te sprawy.
Auto mam zrobione na 340 koni, strojone na shell vpower racing pomieszanym z pb95, myślę że pb98 z tej mieszanki wyszła I tutaj pytanie - jak się ma zasilanie gazem przy mapie zrobionej na bogatsze oktanowo paliwo? Spalanie stukowe i te sprawy.