Czy to wypalanie DPF?
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Czy to wypalanie DPF?
Masz moduł na klemie?
Kiedyś był cały wątek o ładowaniu i pomiarach...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Kiedyś był cały wątek o ładowaniu i pomiarach...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy to wypalanie DPF?
Podniesione obroty to NIE PROBLEM. ECU podnosząc obroty chce wyrównać spadki napięcia. Przecież jest temp. w granicach 0 st. C. Ładowanie 13,8-14,1V prawidłowe. Zmierz sobie napięcie gdy masz podniesione obroty.
Naładuj porządnie nowy aku, jeździsz na krótkich dystansach.
Naładuj porządnie nowy aku, jeździsz na krótkich dystansach.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Czy to wypalanie DPF?
Nie czytasz...mam nowe Aku, naładowane o też jak się coś upierniczy ECU to podnosi obroty.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Czy to wypalanie DPF?
U mnie nowy aku, ładowanie ok, na zimnym ok 1000obr. Jak się rozgrzeje obroty wracają do normy. Widać taki mamy klimat.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lis 2020, o 08:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Re: Czy to wypalanie DPF?
Mam kolejne pytanie bo dzis bylem u mechanika. Czy to prawda ze po wymianie aku należy nowe parametry aku wpisać do ecu? Podobno trzeba to zrobić a ja tego nie robiłem i ecu widzi stary akumulator bo nowy nieco rozni się parametrami i dlatego takie są objawy? Co Wy na to?
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Czy to wypalanie DPF?
Jeżeli masz system start-stop to trzeba robić adaptacje. Jak nie to nie ma takiej potrzeby.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy to wypalanie DPF?
Tak trzeba zakodować, przede wszystkim jeżeli zmienila się pojemność aku.sebwo pisze: ↑3 gru 2020, o 17:05 Mam kolejne pytanie bo dzis bylem u mechanika. Czy to prawda ze po wymianie aku należy nowe parametry aku wpisać do ecu? Podobno trzeba to zrobić a ja tego nie robiłem i ecu widzi stary akumulator bo nowy nieco rozni się parametrami i dlatego takie są objawy? Co Wy na to?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1818
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Czy to wypalanie DPF?
kodowanie nowego aku jest potrzebne w zasadzie tym co mają start-stop. Chodzi zdaje się o zarządzanie energią. Natomiast jeżeli założyłeś aku o takich samych lub bardzo zbliżonych parametrach do tego co miałeś zakodowanego wcześniej, to w zasadzie nie ma potrzeby kodowania nowego.
Poza tym, kodowanie nowego ma sens jak zakładasz aku nowy z ASO, w przeciwnym wypadku znaczenie dla kompa ma tylko pojemność nowego aku, bo numeru seryjnego nieoryginalnego aku i tak komp nie przyjmie i trzeba to obchodzić
Więcej o kodowaniu
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=10832
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Czy to wypalanie DPF?
Super dzięki - wymieniłem na Exide większy niż oryginalny. Systemu start-stop nie mam, ale dla świętego spokoju spróbuję zakodować.
Co prawda po odpaleniu obserwuję podwyższone obroty, ale u mnie samochód potrafi stać tydzień w garażu nieodpalany(teraz, to są akurat 2 tygodnie bez odpalania) - zakładam, że przez ten czas cos tam się rozładowuje i musi go doładować. Jak trochę pojeżdżę, to przy następnym odpaleniu obroty już są poniżej 1000.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy to wypalanie DPF?
Jeżeli chcemy wejść w szczegóły to oprogramowanie po aferze DIESELGATE zostało zmodyfikowane tak aby silnik jak najszybciej się nagrzewał od momentu startu (a także oczywiście kątem gównianej pracy egr, dpf).
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Czy to wypalanie DPF?
A można samemu spróbować z "downgrejdować" soft? Czy tylko u magików jakiś
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy to wypalanie DPF?
Tutaj opisywałem jak operacja przebiegła u mnie: https://superbclub.pl/viewtopic.php?p=403850#p403850
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR