Czy to wypalanie DPF?

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: maureliusz »

Masz moduł na klemie?
Kiedyś był cały wątek o ładowaniu i pomiarach...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: fabek »

Podniesione obroty to NIE PROBLEM. ECU podnosząc obroty chce wyrównać spadki napięcia. Przecież jest temp. w granicach 0 st. C. Ładowanie 13,8-14,1V prawidłowe. Zmierz sobie napięcie gdy masz podniesione obroty.

Naładuj porządnie nowy aku, jeździsz na krótkich dystansach.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: maureliusz »

Nie czytasz...mam nowe Aku, naładowane o też jak się coś upierniczy ECU to podnosi obroty.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: mazur1990 »

U mnie nowy aku, ładowanie ok, na zimnym ok 1000obr. Jak się rozgrzeje obroty wracają do normy. Widać taki mamy klimat.
sebwo
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2020, o 08:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: sebwo »

Mam kolejne pytanie bo dzis bylem u mechanika. Czy to prawda ze po wymianie aku należy nowe parametry aku wpisać do ecu? Podobno trzeba to zrobić a ja tego nie robiłem i ecu widzi stary akumulator bo nowy nieco rozni się parametrami i dlatego takie są objawy? Co Wy na to?
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: mazur1990 »

Jeżeli masz system start-stop to trzeba robić adaptacje. Jak nie to nie ma takiej potrzeby.
sebwo
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2020, o 08:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: sebwo »

Nie mam tego systemu. Mam normalne odpalanie, z kluczyka
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: fabek »

sebwo pisze: 3 gru 2020, o 17:05 Mam kolejne pytanie bo dzis bylem u mechanika. Czy to prawda ze po wymianie aku należy nowe parametry aku wpisać do ecu? Podobno trzeba to zrobić a ja tego nie robiłem i ecu widzi stary akumulator bo nowy nieco rozni się parametrami i dlatego takie są objawy? Co Wy na to?
Tak trzeba zakodować, przede wszystkim jeżeli zmienila się pojemność aku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: krzygaj »

A czy jeżeli nie mam błędów, to wymaga ponownego kodowania acu?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: marioti »

krzygaj pisze: 4 gru 2020, o 08:30 A czy jeżeli nie mam błędów, to wymaga ponownego kodowania acu?
kodowanie nowego aku jest potrzebne w zasadzie tym co mają start-stop. Chodzi zdaje się o zarządzanie energią. Natomiast jeżeli założyłeś aku o takich samych lub bardzo zbliżonych parametrach do tego co miałeś zakodowanego wcześniej, to w zasadzie nie ma potrzeby kodowania nowego.
Poza tym, kodowanie nowego ma sens jak zakładasz aku nowy z ASO, w przeciwnym wypadku znaczenie dla kompa ma tylko pojemność nowego aku, bo numeru seryjnego nieoryginalnego aku i tak komp nie przyjmie i trzeba to obchodzić
Więcej o kodowaniu
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=10832
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: krzygaj »

marioti pisze: 4 gru 2020, o 08:48
Super dzięki - wymieniłem na Exide większy niż oryginalny. Systemu start-stop nie mam, ale dla świętego spokoju spróbuję zakodować.

Co prawda po odpaleniu obserwuję podwyższone obroty, ale u mnie samochód potrafi stać tydzień w garażu nieodpalany(teraz, to są akurat 2 tygodnie bez odpalania) - zakładam, że przez ten czas cos tam się rozładowuje i musi go doładować. Jak trochę pojeżdżę, to przy następnym odpaleniu obroty już są poniżej 1000.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: marioti »

z obrotami to normalne w takich warunkach
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: fabek »

Jeżeli chcemy wejść w szczegóły to oprogramowanie po aferze DIESELGATE zostało zmodyfikowane tak aby silnik jak najszybciej się nagrzewał od momentu startu (a także oczywiście kątem gównianej pracy egr, dpf).
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: tombo77 »

A można samemu spróbować z "downgrejdować" soft? Czy tylko u magików jakiś :)
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy to wypalanie DPF?

Post autor: fabek »

Tutaj opisywałem jak operacja przebiegła u mnie: https://superbclub.pl/viewtopic.php?p=403850#p403850
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ