Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Kurde... Ja tu z napięciem wyczekuję na poważną odpowiedź bo mnie gościu od OBDeleven (Eldar) olewa a ty się o przebieg pytasz...
Tak 444tys km... Jeździ i ma się dobrze... A przynajmniej jeździł do momentu aż akumulator nie wymieniłem...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Ale nie musisz się u unosić. Ładnie grzecznie zapytałem o przebieg. To że Tobie się nie chce poszukać to Twój problem. Obd11 jest całe dokładnie opisane co z czym + masa filmów.
Tu masz jak zakodować nowy aku.. numer seryjny nie ma znaczenia ważne żeby był inny niż ten ostatnio dodany.
https://youtu.be/zEyx4OJjQA8
Tu następny
https://youtu.be/Z-WAcc40ma0
Tu masz jak zakodować nowy aku.. numer seryjny nie ma znaczenia ważne żeby był inny niż ten ostatnio dodany.
https://youtu.be/zEyx4OJjQA8
Tu następny
https://youtu.be/Z-WAcc40ma0
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Auto uziemione, kobieta wkurwia, ręce i nogi marzną więc nie dziw się że się uniosłemkacluk pisze: ↑18 sty 2021, o 18:45 Ale nie musisz się u unosić. Ładnie grzecznie zapytałem o przebieg. To że Tobie się nie chce poszukać to Twój problem. Obd11 jest całe dokładnie opisane co z czym + masa filmów.
Tu masz jak zakodować nowy aku.. numer seryjny nie ma znaczenia ważne żeby był inny niż ten ostatnio dodany.
https://youtu.be/zEyx4OJjQA8
Tu następny
https://youtu.be/Z-WAcc40ma0
Szukałem informacji ale w PL wersji było tylko klikanie bez zmiany wartości więc nie miałem pojęcia czy to w ogóle dobrze robię... A jak sugerujesz się tym co inni piszą jak robią w VCDSie i że mają jakieś nr, kody itp itd a ty tego nie masz to jest to jeszcze bardziej dołujące
Ogarnąłem to już... Dopiero jakiś hamburger potrafił to logicznie wytłumaczyć
Zmieniłem wartość nr/kodu akumulatora z 1111111111 na najprostsze 1111111112 ^^ i wszystko dosłownie wszystko wróciło do normy...
Auto rewelacyjnie odpala, wszystkie funkcje działają jakby szybciej... Dosuwanie fotela to chwila, szyby opuszczają się zdecydowanie "mocniej", lusterka tak samo składają się i rozkładają jakby szybciej
Miodzio
Nie jest to tani szpas ale może wystarczy "na lata"
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Osobiście to uważam że w Polsce jest bardzo mało instrukcji do obd11. Sam chyba byłem pierwszy którzy wrzucił tu i na Briskode kodowanie kamery low przez odb11 .
Wedle wszystkich instrukcji po zmianie Aku to właśnie ten nr/kodu akumulatora trzeba zmienić na losowy. Ludzie daty wstawiają żeby nie powielił się. Bo inaczej auto nie wie jaki masz Aku i nie będzie się potrafiło go przyuczyć. Dziwne bo takie coś już w starym 2004 BMW było z adaptacją akumulatora.
A o przebieg pytałem bo też mam 2.0tdi 150ho DSG. Z 2016 i dopiero 70k km mi pokazało się na liczniku. A twoim max 5 latkiem ktoś grubo natlukl..i w Polsce taki prze ieg to rzadko spotykany bo musi być poniżej 200 żeby ktoś kupił .
Wedle wszystkich instrukcji po zmianie Aku to właśnie ten nr/kodu akumulatora trzeba zmienić na losowy. Ludzie daty wstawiają żeby nie powielił się. Bo inaczej auto nie wie jaki masz Aku i nie będzie się potrafiło go przyuczyć. Dziwne bo takie coś już w starym 2004 BMW było z adaptacją akumulatora.
A o przebieg pytałem bo też mam 2.0tdi 150ho DSG. Z 2016 i dopiero 70k km mi pokazało się na liczniku. A twoim max 5 latkiem ktoś grubo natlukl..i w Polsce taki prze ieg to rzadko spotykany bo musi być poniżej 200 żeby ktoś kupił .
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 paź 2020, o 21:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Wymieniałeś sam, czy u kogoś?Kuster pisze: ↑18 sty 2021, o 13:49 Hej ludki
Nie chce tworzyć zbędnie nowego tematu więc rozpisze się tutaj
Może ktoś mi pomoże z kodowaniem/adaptacją akumulatora?
W sobotę ostatni raz jeździłem autem, niedzielę stał, a dzisiaj ledwo kręcił i się wykręcił...
Już od pewnego czasu widziałem że jak było poniżej 0 to miał ciężko ale jeszcze odpalał (czasami za drugim razem)
Kupiłem nowy akumulator u gościa który się tym zajmuje od lat z gwarancją pomiarami itp itd...
Nowy aku to Centra AGM CK700
70Ah 760A
Poprzedni to Varta 68Ah i bodajże 650 czy 680A
I auto nie odpala...
Czytałem coś kiedyś o adaptacji ale nie sądziłem że informacji jest tak mało (są ogólnikowe) no i że konsekwencje wymiany Aku są takie a nie inne...
Do rzeczy...
Kessy działa jak chce czasami tak a czasami nie... Otwieranie i zamykanie z pilota tak samo...
Chyba że faktycznie w przeciągu jednego dnia baterię aż tak szlag trafił...
Wyskoczyło mi 30 błędów w 17 systemach (OBD11)
Po skasowaniu pozostało 6:
https://i.imgur.com/ao8uw6O.jpg
Silnik zakręci przez pare sekund i odłącza rozrusznik...
https://i.imgur.com/5KyTsas.gifv
Próbowałem zaadoptować akumulator przez OBD11 ale nie do końca wiem co mam wpisać...
Mój kod na nowym Aku
https://i.imgur.com/slU1g0W.jpg
Gościu gadał że parę dni temu też wymieniał Aku w superbie i też miał cuda z odpalaniem ale po jakimś czasie 1-2h wszystko wróciło do normy...
Jakieś pomysły co robić dalej?
Edit:
Zapomniałem dodać że przy przebiegu km (ten zerowalny) wyświetla czasami napis SAFE
Wymieniałem w sobotę akumulator u siebie, bo ciężko kręcił i wywalał błędami autonomicznego hamowania z powodu niskiego napięcia. Po wymianie wywaliło milion błędów i nic z bezpieczeństwa jazdy nie działało (czujniki, wspomaganie, ABS, ESP, Front Assist). Po przejechaniu kilkunastu metrów i ponownym odpaleniu auto zaczęło chodzić normalnie, ale błędy i tak zresetowałem poprzez OBDEleven. Po resecie brak dalszych błędów, a SAFE na komputerze wyświetlał się tylko podczas operacji skanowania i kasowania błędów, potem spokój.
Auto odpala normalnie, ładuje normalnie, żadnych problemów nie ma. Jeżeli wymieniałeś u kogoś to polecam do niego jechać, niech kombinuje.
Ja wymieniłem na akumulator Virtz 70A AGM, cena... 600zł Normalny akumulator 300-350zł, EFB 450zł, a AGM 600zł... Oby potrzymał dłużej, niż poprzednia Varta (chyba jeszcze fabryczna, nie mam pojęcia), a auto ma 3,5 roku...