Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: maureliusz »

Varta jest super i the best niestety... droga...

Wszystkie Bosche i Futury... i inne reklamowane cuda porażka.

Alternatywne cena/jakość według mnie AutoPart. Mam w foce i miałem w ... traktorze:-) - super.
Jest jeszcze Jenox... ale mam też i według mnie gorsze wykonanie chociaż w testach do dobrze wypadają.

Ale to moja opinia/doświadczenie.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 10 sty 2021, o 09:55 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: bartekpion »

A mój banner fabryczny ze skody po ponad 3.5 roku stojąc w zawsze ciepłym garażu, nieużywany przez kilka dni potrafi mieć problem z odpaleniem... Varta z 2014r, która ostatnio stoi w garażu ze 2 lata (bo auta nie ma i jeszcze trochę nie będzie), robi za aku rozruchowe dla znajomych w razie potrzeby. I żeby dało się go założyć do superba, to pewnie by wleciał. Będzie próba reklamacji w ASO (gwarancja 4 lata).
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: maureliusz »

Wszystkich co znam...Varty mieli wieki.
No tylko cena.
Ale są tacy co wolą jeszcze droższego Boscha... bo to cudowny śliczny Bosch pod maską...kilka koni więcej;-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: fabek »

Ale co wy chłopaki akumulatory na pierwszy montaż porównujecie do tych ze sklepu? Konsument nie ma żadnych szans kupic aku jakosci oem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: maureliusz »

fabek pisze:Ale co wy chłopaki akumulatory na pierwszy montaż porównujecie do tych ze sklepu? Konsument nie ma żadnych szans kupic aku jakosci oem.
Wiadomo. Ale tak się składa że Varta i OEM i Aftermarket robi godzio.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: ganc »

fabek pisze: 9 sty 2021, o 14:42 Absolutnie żadnej centry czy varta. Jakiej pojemności szukasz?
Varta Silver Dynamic AGM 70Ah/760A (640zł) - wynalazłem taki według zaleceń do swojej „Kury” z 2015 roku 2.0 TDI 190KM
Pytanie jeszcze czy CarScanner da radę go ograć za pośrednictwem OBD w komputerze i czy da się włączyć/wyłączyć start/stop dzięki temu?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: fabek »

Start stop wyłączysz poprzez odłączenie czarnej wtyczki na masie akumulatora. Chyba nie trzeba mówić, że akumulator zwiększy żywotność.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: kacluk »

Tej metody bym nie polecał. Lepiej obd eleven czy innym programem start stop wylaczyc

A dlaczego metoda z kablem jest zła? Proszę obejrzeć..
https://youtu.be/4XrZtjL7Oa8
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: fabek »

Polecam poczytać temat i moje wyjaśnienia: https://superbclub.pl/viewtopic.php?f=9&t=12489
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: kacluk »

Tu nie ma znaczenia. Skoro odpięcie czegoś powoduje błędy dla mnie wystarcza. Co za problem dezaktywować s/s obd evelen czy vcds? Dosłownie 3min pracy. Poza tym nie wiem komu przeszkadza wyrobienie sobie nawyku wciśnięcia przycisku zaraz po wrzuceniu biegu.
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: ganc »

fabek pisze: 9 sty 2021, o 14:42 Absolutnie żadnej centry czy varta. Jakiej pojemności szukasz?
Jeżeli chodzi o pojemność to obecny ma 68ah 680a i tutal moje pytanie kolejne czy ten podany wcześniej 70ah 760a nie będzie za duży?
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: yaro_1 »

sprawdź na stronie producenta obecnego aku czy da sie kupić o takich parametrach jak fabryczny, wątpię, ten aku co podałeś nie będzie za duży, pojemność większa tylko o 2ah, a że prąd rozruchowy większy to tym lepiej, w końcu traktorem jeździsz to prądu potrzeba, a na koniec i tak trzeba wpisać do komputera parametry nowego aku

przy okazji, pytał ktoś o cenę aku w ASO? brat w octavii będzie raczej musiał zmienić i chciałbym wiedzieć ile drożej będzie w ASO
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: fabek »

68Ah czy też 70Ah nie ma znaczenia - kup, montuj i zapomnij.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Pawel_81
Posty: 47
Rejestracja: 27 paź 2017, o 06:46
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Pawel_81 »

Kupowałem ostatnio akumulator z Olx bo te sklepowe to ok 600 zł , nie do SIII, ale też do 2.0 TDI, oznakowanie Varta AGM 70Ah 720A ( mierzone testerem 830A) akumulator na pierwszy montaż do Mercedesów za cenę 370 zł gwarancja 2 lata.
Póki co kręci bez zarzutu pomimo mrozów. Z opinii które czytałem są OK.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Kuster »

Hej ludki
Nie chce tworzyć zbędnie nowego tematu więc rozpisze się tutaj

Może ktoś mi pomoże z kodowaniem/adaptacją akumulatora?

W sobotę ostatni raz jeździłem autem, niedzielę stał, a dzisiaj ledwo kręcił i się wykręcił...
Już od pewnego czasu widziałem że jak było poniżej 0 to miał ciężko ale jeszcze odpalał (czasami za drugim razem)
Kupiłem nowy akumulator u gościa który się tym zajmuje od lat z gwarancją pomiarami itp itd...
Nowy aku to Centra AGM CK700
70Ah 760A
Poprzedni to Varta 68Ah i bodajże 650 czy 680A
I auto nie odpala...

Czytałem coś kiedyś o adaptacji ale nie sądziłem że informacji jest tak mało (są ogólnikowe) no i że konsekwencje wymiany Aku są takie a nie inne...

Do rzeczy...
Kessy działa jak chce czasami tak a czasami nie... Otwieranie i zamykanie z pilota tak samo...
Chyba że faktycznie w przeciągu jednego dnia baterię aż tak szlag trafił...
Wyskoczyło mi 30 błędów w 17 systemach (OBD11)
Po skasowaniu pozostało 6:
https://i.imgur.com/ao8uw6O.jpg

Silnik zakręci przez pare sekund i odłącza rozrusznik...
https://i.imgur.com/5KyTsas.gifv

Próbowałem zaadoptować akumulator przez OBD11 ale nie do końca wiem co mam wpisać...
Mój kod na nowym Aku
https://i.imgur.com/slU1g0W.jpg

Gościu gadał że parę dni temu też wymieniał Aku w superbie i też miał cuda z odpalaniem ale po jakimś czasie 1-2h wszystko wróciło do normy...

Jakieś pomysły co robić dalej?

Edit:
Zapomniałem dodać że przy przebiegu km (ten zerowalny) wyświetla czasami napis SAFE
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ