Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Varta jest super i the best niestety... droga...
Wszystkie Bosche i Futury... i inne reklamowane cuda porażka.
Alternatywne cena/jakość według mnie AutoPart. Mam w foce i miałem w ... traktorze:-) - super.
Jest jeszcze Jenox... ale mam też i według mnie gorsze wykonanie chociaż w testach do dobrze wypadają.
Ale to moja opinia/doświadczenie.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wszystkie Bosche i Futury... i inne reklamowane cuda porażka.
Alternatywne cena/jakość według mnie AutoPart. Mam w foce i miałem w ... traktorze:-) - super.
Jest jeszcze Jenox... ale mam też i według mnie gorsze wykonanie chociaż w testach do dobrze wypadają.
Ale to moja opinia/doświadczenie.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 10 sty 2021, o 09:55 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
A mój banner fabryczny ze skody po ponad 3.5 roku stojąc w zawsze ciepłym garażu, nieużywany przez kilka dni potrafi mieć problem z odpaleniem... Varta z 2014r, która ostatnio stoi w garażu ze 2 lata (bo auta nie ma i jeszcze trochę nie będzie), robi za aku rozruchowe dla znajomych w razie potrzeby. I żeby dało się go założyć do superba, to pewnie by wleciał. Będzie próba reklamacji w ASO (gwarancja 4 lata).
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Wszystkich co znam...Varty mieli wieki.
No tylko cena.
Ale są tacy co wolą jeszcze droższego Boscha... bo to cudowny śliczny Bosch pod maską...kilka koni więcej;-)
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
No tylko cena.
Ale są tacy co wolą jeszcze droższego Boscha... bo to cudowny śliczny Bosch pod maską...kilka koni więcej;-)
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Ale co wy chłopaki akumulatory na pierwszy montaż porównujecie do tych ze sklepu? Konsument nie ma żadnych szans kupic aku jakosci oem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Wiadomo. Ale tak się składa że Varta i OEM i Aftermarket robi godzio.fabek pisze:Ale co wy chłopaki akumulatory na pierwszy montaż porównujecie do tych ze sklepu? Konsument nie ma żadnych szans kupic aku jakosci oem.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- ganc
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Paweł
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Varta Silver Dynamic AGM 70Ah/760A (640zł) - wynalazłem taki według zaleceń do swojej „Kury” z 2015 roku 2.0 TDI 190KM
Pytanie jeszcze czy CarScanner da radę go ograć za pośrednictwem OBD w komputerze i czy da się włączyć/wyłączyć start/stop dzięki temu?
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Start stop wyłączysz poprzez odłączenie czarnej wtyczki na masie akumulatora. Chyba nie trzeba mówić, że akumulator zwiększy żywotność.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Tej metody bym nie polecał. Lepiej obd eleven czy innym programem start stop wylaczyc
A dlaczego metoda z kablem jest zła? Proszę obejrzeć..
https://youtu.be/4XrZtjL7Oa8
A dlaczego metoda z kablem jest zła? Proszę obejrzeć..
https://youtu.be/4XrZtjL7Oa8
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Polecam poczytać temat i moje wyjaśnienia: https://superbclub.pl/viewtopic.php?f=9&t=12489
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Tu nie ma znaczenia. Skoro odpięcie czegoś powoduje błędy dla mnie wystarcza. Co za problem dezaktywować s/s obd evelen czy vcds? Dosłownie 3min pracy. Poza tym nie wiem komu przeszkadza wyrobienie sobie nawyku wciśnięcia przycisku zaraz po wrzuceniu biegu.
- ganc
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Paweł
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Jeżeli chodzi o pojemność to obecny ma 68ah 680a i tutal moje pytanie kolejne czy ten podany wcześniej 70ah 760a nie będzie za duży?
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
sprawdź na stronie producenta obecnego aku czy da sie kupić o takich parametrach jak fabryczny, wątpię, ten aku co podałeś nie będzie za duży, pojemność większa tylko o 2ah, a że prąd rozruchowy większy to tym lepiej, w końcu traktorem jeździsz to prądu potrzeba, a na koniec i tak trzeba wpisać do komputera parametry nowego aku
przy okazji, pytał ktoś o cenę aku w ASO? brat w octavii będzie raczej musiał zmienić i chciałbym wiedzieć ile drożej będzie w ASO
przy okazji, pytał ktoś o cenę aku w ASO? brat w octavii będzie raczej musiał zmienić i chciałbym wiedzieć ile drożej będzie w ASO
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
68Ah czy też 70Ah nie ma znaczenia - kup, montuj i zapomnij.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Kupowałem ostatnio akumulator z Olx bo te sklepowe to ok 600 zł , nie do SIII, ale też do 2.0 TDI, oznakowanie Varta AGM 70Ah 720A ( mierzone testerem 830A) akumulator na pierwszy montaż do Mercedesów za cenę 370 zł gwarancja 2 lata.
Póki co kręci bez zarzutu pomimo mrozów. Z opinii które czytałem są OK.
Póki co kręci bez zarzutu pomimo mrozów. Z opinii które czytałem są OK.
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Hej ludki
Nie chce tworzyć zbędnie nowego tematu więc rozpisze się tutaj
Może ktoś mi pomoże z kodowaniem/adaptacją akumulatora?
W sobotę ostatni raz jeździłem autem, niedzielę stał, a dzisiaj ledwo kręcił i się wykręcił...
Już od pewnego czasu widziałem że jak było poniżej 0 to miał ciężko ale jeszcze odpalał (czasami za drugim razem)
Kupiłem nowy akumulator u gościa który się tym zajmuje od lat z gwarancją pomiarami itp itd...
Nowy aku to Centra AGM CK700
70Ah 760A
Poprzedni to Varta 68Ah i bodajże 650 czy 680A
I auto nie odpala...
Czytałem coś kiedyś o adaptacji ale nie sądziłem że informacji jest tak mało (są ogólnikowe) no i że konsekwencje wymiany Aku są takie a nie inne...
Do rzeczy...
Kessy działa jak chce czasami tak a czasami nie... Otwieranie i zamykanie z pilota tak samo...
Chyba że faktycznie w przeciągu jednego dnia baterię aż tak szlag trafił...
Wyskoczyło mi 30 błędów w 17 systemach (OBD11)
Po skasowaniu pozostało 6:
https://i.imgur.com/ao8uw6O.jpg
Silnik zakręci przez pare sekund i odłącza rozrusznik...
https://i.imgur.com/5KyTsas.gifv
Próbowałem zaadoptować akumulator przez OBD11 ale nie do końca wiem co mam wpisać...
Mój kod na nowym Aku
https://i.imgur.com/slU1g0W.jpg
Gościu gadał że parę dni temu też wymieniał Aku w superbie i też miał cuda z odpalaniem ale po jakimś czasie 1-2h wszystko wróciło do normy...
Jakieś pomysły co robić dalej?
Edit:
Zapomniałem dodać że przy przebiegu km (ten zerowalny) wyświetla czasami napis SAFE
Nie chce tworzyć zbędnie nowego tematu więc rozpisze się tutaj
Może ktoś mi pomoże z kodowaniem/adaptacją akumulatora?
W sobotę ostatni raz jeździłem autem, niedzielę stał, a dzisiaj ledwo kręcił i się wykręcił...
Już od pewnego czasu widziałem że jak było poniżej 0 to miał ciężko ale jeszcze odpalał (czasami za drugim razem)
Kupiłem nowy akumulator u gościa który się tym zajmuje od lat z gwarancją pomiarami itp itd...
Nowy aku to Centra AGM CK700
70Ah 760A
Poprzedni to Varta 68Ah i bodajże 650 czy 680A
I auto nie odpala...
Czytałem coś kiedyś o adaptacji ale nie sądziłem że informacji jest tak mało (są ogólnikowe) no i że konsekwencje wymiany Aku są takie a nie inne...
Do rzeczy...
Kessy działa jak chce czasami tak a czasami nie... Otwieranie i zamykanie z pilota tak samo...
Chyba że faktycznie w przeciągu jednego dnia baterię aż tak szlag trafił...
Wyskoczyło mi 30 błędów w 17 systemach (OBD11)
Po skasowaniu pozostało 6:
https://i.imgur.com/ao8uw6O.jpg
Silnik zakręci przez pare sekund i odłącza rozrusznik...
https://i.imgur.com/5KyTsas.gifv
Próbowałem zaadoptować akumulator przez OBD11 ale nie do końca wiem co mam wpisać...
Mój kod na nowym Aku
https://i.imgur.com/slU1g0W.jpg
Gościu gadał że parę dni temu też wymieniał Aku w superbie i też miał cuda z odpalaniem ale po jakimś czasie 1-2h wszystko wróciło do normy...
Jakieś pomysły co robić dalej?
Edit:
Zapomniałem dodać że przy przebiegu km (ten zerowalny) wyświetla czasami napis SAFE
Jak dbasz tak masz