Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Panowie jestem laikiem odnośnie tych urządzeń - jak możecie to podawajcie linki, dzięki
dwie wizyty w aso to skasowany check na jeden dzień a nie żadna naprawa i jakieś tłumaczenia zalecenia i niewiele z tego wynika
odłączenie klemy na chwilę - check pojawił się po tygodniu po 300 km
od zakupu jeżdżę na Pb ale 95 , w butli lpg jest gazu za 50 pln ale nie używam ale właśnie przez nie uwagę przy regulacji temp ktoś włączył lpg i kawałek jechał tak i na drugi dzień ten check znów
czekam na historię auta od kolegi z fsb bo aso to za wszystko by chcieli kasę
napisali mi że mogą wymienić termostat ale technologia wymiany rozrządu tego nie podaje
dwie wizyty w aso to skasowany check na jeden dzień a nie żadna naprawa i jakieś tłumaczenia zalecenia i niewiele z tego wynika
odłączenie klemy na chwilę - check pojawił się po tygodniu po 300 km
od zakupu jeżdżę na Pb ale 95 , w butli lpg jest gazu za 50 pln ale nie używam ale właśnie przez nie uwagę przy regulacji temp ktoś włączył lpg i kawałek jechał tak i na drugi dzień ten check znów
czekam na historię auta od kolegi z fsb bo aso to za wszystko by chcieli kasę
napisali mi że mogą wymienić termostat ale technologia wymiany rozrządu tego nie podaje
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Mam fajkocewki, poprzedni właściciel gdzieś na śląsku robił na zamówienie ponad 1000 zł kosztowało ale wartopiotraskbw pisze: ↑11 paź 2020, o 11:01 Kup sobie KKL niebieski plus VAGCOM 3.11N z chomika i sam sobie błędy odczytasz i skasujesz
W przypadku konieczności wymiany przewodów WN lub cewki zespolonej, zdecydowanie lepiej zrobić moda na pojedyncze cewki z TFSI. Kosztowo jak komplet porządnych kabli, a same zyski (brak kabli WN, łatwiejsza diagnoza, lepsza iskra, w razie W wymieniasz 1 cewkę pojedynczą za 100zł a nie zespoloną za 450)
Znajdź warsztat specjalizujący się w Audi (tam ten silnik zdecydowanie częściej występował)
Błąd ubogiej mieszanki może być spowodowany LPG.
Najlepiej wyjeździj LPG do końca, skasuj błędy w ECU (nawet jak ich nie ma, procedura powoduje wykasowanie korekt), następnie wyjeździj ze 2-3 zbiorniki benzyny (silnik zaprojektowany do 98) i zobacz czy problem ustąpił
Blokady widzę potaniały i już za 60 zł można kupić
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... 7558633118
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Grubo
Mnie ten mod kosztował jakieś 200 zł
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Heh poprzedni właściciel przepłacił.
Teraz czeka mnie wymiana sprzęgła bo ślizga się niemiłosiernie. a i tak jak go kupiłem chyba z 4 miesiące temu to sprzęgło łapało u góry a od tygodnia ma poślizg.
Nie czuć zużycia dwumasy i rozkmina jest czy wymienić czy nie. a z autami mam tak że 2 lata jeżdze i kupuje inne. Aczkolwiek zobaczymy jak będzie z superbem.
Teraz czeka mnie wymiana sprzęgła bo ślizga się niemiłosiernie. a i tak jak go kupiłem chyba z 4 miesiące temu to sprzęgło łapało u góry a od tygodnia ma poślizg.
Nie czuć zużycia dwumasy i rozkmina jest czy wymienić czy nie. a z autami mam tak że 2 lata jeżdze i kupuje inne. Aczkolwiek zobaczymy jak będzie z superbem.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Zostawić w spokoju, one są bardzo trwałe, bo benzyniak generuje mało wibracji w stosunku do diesla.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Czyli mówisz, żeby dwumasy nie ruszać.piotraskbw pisze: ↑14 paź 2020, o 07:53Zostawić w spokoju, one są bardzo trwałe, bo benzyniak generuje mało wibracji w stosunku do diesla.
Ostatnio wszystkie poduszki silnika i skrzyni wymieniłem i nie mam wogóle wibracji. Tak samo wsłuchiwałem się przy gaszeniu auta nie ma żadnego stukania.
Mechanik zamówił części i dzisiaj go stawiam wieczorem. Ale wszystkie części z dwumasą i łożyskiem i jeszcze jakieś pierdoły od tego wychodzą 3 k zł.
Powiem mu że ma wymienić tylko sprzęgło z tym łożycskiem i uszczelke i tyle.
Jak myślisz?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Jak jej nie słychać, to niech mechanik sprawdzi luzy zgodnie z manualem producenta i jak trzyma parametry to ja bym zostawił (a jak jest totalna cisza to raczej bez problemu trzyma).
Możesz zrobić test rozpędzania z obrotów jałowych do ok 2000 rpm:
Możesz zrobić test rozpędzania z obrotów jałowych do ok 2000 rpm:
- Rozpędzasz się, do wrzucenia 3 biegu
- wyhamowujesz auto tak aby jechało samo "bez gazu"
- but w podłogę i słuchasz czy dwumas nie stuka
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Dzisiaj to rozbieraja. Mówił że może trzymać więc zobaczy i zadzwoni jak to wygląda. ale raczej będę za tym aby wymienić komplet i się nie bawić za rok czy dwa.
Najwyżej jakbym sprzedawał za rok to nowy właściciel bedzie miał spokój.
Najwyżej jakbym sprzedawał za rok to nowy właściciel bedzie miał spokój.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Dla porównania kumpel w O1 1.8T (chips na 280KM) 4x4, zajechał 2 sprzęgła a dwumasy nie trzeba było ruszać
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
No to mam info co dalej
Sprzęgło z dwumasem było tak rozpieprzone że jeszcze takiego czegoś kumpel nie widział.
Wszystkie pierdoły po drodze oringi itp powymieniali.
Dziś wieczorem albo jutro odbiór. Odrazu wymiana oleju
Sprzęgło z dwumasem było tak rozpieprzone że jeszcze takiego czegoś kumpel nie widział.
Wszystkie pierdoły po drodze oringi itp powymieniali.
Dziś wieczorem albo jutro odbiór. Odrazu wymiana oleju
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Dodam jeszcze tylko, że auto jest z 2002 roku ma przejechane 257 tysiecy kilometrów i było tam oryginalne sprzęgło i dwumas.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Podejrzane przy całkowitym braku objawów, zabierz tą zdemontowaną dwumasę i podjedź do innego warsztatu aby ktoś inny na nią też spojrzał (pytaj czy nadaje się do montażu, bo ta co masz na aucie powoli pada ).
Dwumasa OE ma numer 078 105 266 M
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).