Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Po jakim przebiegu tys. km należy wymienić rozrząd w Skodzie Superb 2,8 V6 r.2002
jaka jest tolerancja przekroczenia tej wielkości, jaki koszt i jakich użyć części
jaka jest tolerancja przekroczenia tej wielkości, jaki koszt i jakich użyć części
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Oczywiście razem z rozrządem i pompą wody wymień odrazu termostat bo jest pod rozrządem.
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
mam 103 tys od wymiany rozrządu a limit jest 120 tys to nie wiem czy wymieniać czy nie bo to nowy dla mnie ale stary samochód i nie wiadomo co jeszcze wyskoczy ...
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Lepiej doczytaj zalecenia
po 90 tysiącach kontrola i ocena czy da radę jeszcze 30 przejeździć (nie słyszałem o takim odważnym pracowniku aso co by powiedział że: "napęd da radę")
Komplet napędu rozrządu z robotą to koszt ok 1500 pln brutto (cena aso łódź zimny)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Na zdjęciu ma Pan pasek, pompę i rolke, która jest do wymiany. Producent zaleca wymianę właśnie tych podzespołów i w Pana silniku 6 – cylindrowym wymiana rozrządu jest przy 120 tyś km, sprawdzenie po 90 tys. występuję przy silnikach 4-cylindrowych.
Sprawdzenia rozrządu nie wykonujemy, jeśli chcemy dokładnie sprawdzić wiąże się to z demontażem całego rozrządu ( koszta mogą być wysokie ) po jakimś czasie, gdy będzie wymiana ponownie zapłaci Pan za demontaż i montaż.
Jeśli ma Pan wątpliwości co do tego rozrządu i nie był wykonany na oryginałach ( w historii pojazdu nie pojawia się wymiana rozrządu) radzimy go wymienić.
Historię pojazdu żeby sprawdzić musi Pan do nas podjechać ( koszt 50 zł brutto_)
Pozdrawiam:
Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA
Sprawdzenia rozrządu nie wykonujemy, jeśli chcemy dokładnie sprawdzić wiąże się to z demontażem całego rozrządu ( koszta mogą być wysokie ) po jakimś czasie, gdy będzie wymiana ponownie zapłaci Pan za demontaż i montaż.
Jeśli ma Pan wątpliwości co do tego rozrządu i nie był wykonany na oryginałach ( w historii pojazdu nie pojawia się wymiana rozrządu) radzimy go wymienić.
Historię pojazdu żeby sprawdzić musi Pan do nas podjechać ( koszt 50 zł brutto_)
Pozdrawiam:
Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA
Ostatnio zmieniony 10 paź 2020, o 08:59 przez loreno, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
to informacja z serwisu Skoda - sprawdzenie przy 90 tys. to chyba że we własnym zakresie ale i tak to była by robota bez sensu
chciałbym zobaczyć ten fragment instrukcji z tym sprawdzaniem
chciałbym zobaczyć ten fragment instrukcji z tym sprawdzaniem
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Nie mam teraz dostępu do serwisówki, ale na 100% było tam o sprawdzaniu paska po 90 tysiącach i wymianie po 120 tysiącach.
Ten rozrząd nie kosztuje miliona monet więc ja bym wymieniał co 90 tysięcy i święty spokój.
Nie wiem w jakim aso dostałeś takie info, ale nie zapowiada się "szczęśliwie".
I to jakieś dziady z tym płatnym dostępem do historii, ja swoja dostałem za darmo bez marudzenia (ASO Bednarek Łódź), jedyne co musiałem zrobić, to mieć ze sobą dowód rejestracyjny.
Ten rozrząd nie kosztuje miliona monet więc ja bym wymieniał co 90 tysięcy i święty spokój.
Nie wiem w jakim aso dostałeś takie info, ale nie zapowiada się "szczęśliwie".
I to jakieś dziady z tym płatnym dostępem do historii, ja swoja dostałem za darmo bez marudzenia (ASO Bednarek Łódź), jedyne co musiałem zrobić, to mieć ze sobą dowód rejestracyjny.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
to nie nowy samochód i nie mam ochoty do niego dokładać za bardzo jeżeli ma zapas 17 tys a mi wystarczy 15 tys to jaki sens wydać 2 koła i jak coś spartolą to jeździć na poprawki jak powyżej ktoś napisał ?
kupiony przez przypadek tanio i na wymianę jeździ się super ale np. wyskakuje błąd żółty sterowania silnikiem i nie wiem co jeszcze wyskoczy, są też inne drobne detale i inne niewiadome
rozmawiałem właśnie z innym serwisem gość zapomniał i przejechał ponad 300 tys
kupiony przez przypadek tanio i na wymianę jeździ się super ale np. wyskakuje błąd żółty sterowania silnikiem i nie wiem co jeszcze wyskoczy, są też inne drobne detale i inne niewiadome
rozmawiałem właśnie z innym serwisem gość zapomniał i przejechał ponad 300 tys
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
no i pytanie - jak w tej serwisówce opisali to sprawdzanie ? rozebrać cały przód ? ja odchyliłem osłonę - pasek wygląda ok a ostatnie 100 tys do gł. trasa - info od właściciela poprzedniego
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Do 80% rzeczy w 2.8 trzeba rwać cały przód (wymont/zamont max 2h).
Pamiętaj o jeszcze jednym parametrze - czas.
Jak napęd ma więcej niż 4 lata to do wymiany.
Generalnie fabryczny interwał to 120 tysięcy lub 5 lat, natomiast elementy których się nie wymienia też się zużywają, dlatego skrócenie tego interwału do 90 tysięcy i 4 lat jest jak najbardziej uzasadnione.
Taniej wydać ~1500 na wymianę napędu rozrządu, niż kilka tysięcy na remont silnika (tam są dwie głowice do obróbki).
Błędy przy ustawieniu tego rozrządu wynikają tylko z partactwa montującego i/lub braku blokad, kosztują ok 100 zł, jak planujesz to auto na dłużej to sobie zakup, bo 95% warsztatów ich nie ma (w tym ASO) - za rzadki silnik.
Pamiętaj o jeszcze jednym parametrze - czas.
Jak napęd ma więcej niż 4 lata to do wymiany.
Generalnie fabryczny interwał to 120 tysięcy lub 5 lat, natomiast elementy których się nie wymienia też się zużywają, dlatego skrócenie tego interwału do 90 tysięcy i 4 lat jest jak najbardziej uzasadnione.
Taniej wydać ~1500 na wymianę napędu rozrządu, niż kilka tysięcy na remont silnika (tam są dwie głowice do obróbki).
Błędy przy ustawieniu tego rozrządu wynikają tylko z partactwa montującego i/lub braku blokad, kosztują ok 100 zł, jak planujesz to auto na dłużej to sobie zakup, bo 95% warsztatów ich nie ma (w tym ASO) - za rzadki silnik.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
dzięki bardzo mi pomagasz, to tym bardziej mnie utwierdza żeby tego nie robić bo aso mielec chce 2 tys pln 50 za historię a wzięli już 186 złza komputer - zgasł na dzień check silnika co osiąga się też odłączeniem aku na moment i nic z tego nie wiem - uboga mieszanka, katalizatory i takie gadanie trzeba by go dokładniej zbadać ... , jak padnie to trudno nie będzie remontu itp. nie mam pojęcia co to za blokady itp. mam info od poprzedniego właściciela to wyglądało bardzo obiecująco aż do info o rozrządzie, z drugiej strony podoba mi się mogę zrobić ten rozrząd tylko gdzie ? mają tam co trzeba ? tu poniżej info od poprzedniego właściciela:
Przez mój okres użytkowania było wymienione masę rzeczy. Zaczynając na pompie wspomagania, komplet hamulców 3 razy (1 W aso) 2 razy świece, przewody, zawieszenie przód całe, klimatyzacja była regenerowana cała (pompa, nowa chłodnica, filtr, płukanie układu itd (3300pln) nowy reduktor do gazu. Filtry gazu i olej co 10tys km. Przy stanie 250tys wymieniłem wszytskie płyny (hamulcowy, chłodniczy, wspomagania, olej w skrzyni). Poduszka silnika 2 razy ale nie pamiętam które, poduszka skrzyni. Sporo tego było. Ogólnie autko będzie jeździć ale potrzebuje dopieszczenia"
to za okres 2016 - 2020
Przez mój okres użytkowania było wymienione masę rzeczy. Zaczynając na pompie wspomagania, komplet hamulców 3 razy (1 W aso) 2 razy świece, przewody, zawieszenie przód całe, klimatyzacja była regenerowana cała (pompa, nowa chłodnica, filtr, płukanie układu itd (3300pln) nowy reduktor do gazu. Filtry gazu i olej co 10tys km. Przy stanie 250tys wymieniłem wszytskie płyny (hamulcowy, chłodniczy, wspomagania, olej w skrzyni). Poduszka silnika 2 razy ale nie pamiętam które, poduszka skrzyni. Sporo tego było. Ogólnie autko będzie jeździć ale potrzebuje dopieszczenia"
to za okres 2016 - 2020
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Kup sobie KKL niebieski plus VAGCOM 3.11N z chomika i sam sobie błędy odczytasz i skasujesz
W przypadku konieczności wymiany przewodów WN lub cewki zespolonej, zdecydowanie lepiej zrobić moda na pojedyncze cewki z TFSI. Kosztowo jak komplet porządnych kabli, a same zyski (brak kabli WN, łatwiejsza diagnoza, lepsza iskra, w razie W wymieniasz 1 cewkę pojedynczą za 100zł a nie zespoloną za 450)
Znajdź warsztat specjalizujący się w Audi (tam ten silnik zdecydowanie częściej występował)
Błąd ubogiej mieszanki może być spowodowany LPG.
Najlepiej wyjeździj LPG do końca, skasuj błędy w ECU (nawet jak ich nie ma, procedura powoduje wykasowanie korekt), następnie wyjeździj ze 2-3 zbiorniki benzyny (silnik zaprojektowany do 98) i zobacz czy problem ustąpił
Blokady widzę potaniały i już za 60 zł można kupić
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... 7558633118
W przypadku konieczności wymiany przewodów WN lub cewki zespolonej, zdecydowanie lepiej zrobić moda na pojedyncze cewki z TFSI. Kosztowo jak komplet porządnych kabli, a same zyski (brak kabli WN, łatwiejsza diagnoza, lepsza iskra, w razie W wymieniasz 1 cewkę pojedynczą za 100zł a nie zespoloną za 450)
Znajdź warsztat specjalizujący się w Audi (tam ten silnik zdecydowanie częściej występował)
Błąd ubogiej mieszanki może być spowodowany LPG.
Najlepiej wyjeździj LPG do końca, skasuj błędy w ECU (nawet jak ich nie ma, procedura powoduje wykasowanie korekt), następnie wyjeździj ze 2-3 zbiorniki benzyny (silnik zaprojektowany do 98) i zobacz czy problem ustąpił
Blokady widzę potaniały i już za 60 zł można kupić
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... 7558633118
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- Sylwek90
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
JA używam obdeleven i wystarcza.
Od 4 lat mam to urządzenie i w octaviach dwóch śmigało i na superbie.
A jeszcze ile aut znajomych po drodze było podłączanych i ani razu nic sie złego z autem nie stało.
A kodowane różne rzeczy były.
Od 4 lat mam to urządzenie i w octaviach dwóch śmigało i na superbie.
A jeszcze ile aut znajomych po drodze było podłączanych i ani razu nic sie złego z autem nie stało.
A kodowane różne rzeczy były.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Rozrząd w 2,8 V6 Superb r.2002
Za te pieniądze, to lepiej porządnego klona HEX+CAN kupić
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).