Spróbuj pokombinować ze zmianą marki oleju. Faktycznie ten pobór masz niewielki i szkoda byłoby dłubać w silniku. Turbo wykluczysz zdejmując rurę od intercoolera - jak jest sucha, to nie turbina.Dawid_sl pisze: ↑6 lis 2020, o 14:06 Witam po długiej przerwie. Mój CDAA też sobie popija. Na trasie pobór jest nieduży - w okolicach 200ml/1kkm, natomiast po mieście jest gorzej. Zaczęło się stanie w korkach, krótkie trasy i wychodzi sporo więcej. Dużo kilometrów nie zrobiłem i pomiary są +/-, ale wychodzi mi 0,5 do 1l na 1kkm w trybie miejskim. Jak na moje przebiegi średnio 600km miesięcznie, temat można chwilowo olać, ale skoczę do brata i zobaczymy przez kamerę jak denka tłoków i gładzie wyglądają. Jak będzie źle, to jakiś termin sobie u niego muszę zaklepać i będziemy działać. Może wystarczy same poprawione tłoki włożyć i zużycie będzie 'nieuciążliwe' Może też uciekać przez turbo, ale znając te silniki, to nie ma co się łudzić, że coś innego niż tłoki.
Samochód zostaje ze mną na kilka dobrych lat, więc warto temat ogarnąć w miarę szybko, żeby nie cierpiały przy tym inne elementy i nie syfił się silnik. Remont był z tyłu głowy przy zakupie, więc włosów sobie wyrywał nie będę Jeszcze muszę się dowiedzieć jak z gwarancją, bo miałem w cenie samochodu, może uda się coś ugrać.
untaztood odświeżyłem sobie wątki na forum i widzę, że po grubszym remoncie jesteś i zadowolony z efektów Ciekawe jak to kwotowo wyjdzie u mnie, czy też coś dodatkowo nie będzie do wymiany.
Dam znać co tam u mnie wyniknęło, pozdrawiam
[S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Ja z doświadczenia powiem, że zmiana oleju raczej bardzo niewiele pomoże. Pewnie będą jakieś różnice, ale jak pobór oleju robi się większy to szkoda kasy na zabawę w zmianę oleju.
U mnie tydzień temu pykło 2000km od remontu i 1000 od wymiany oleju.
Póki co auto stoi, bo zepsuło mi się coś innego - zdrowie. Covid wywalił mnie na łopatki. 2020 na pewno nie zapamiętam pozytywnie.
U mnie tydzień temu pykło 2000km od remontu i 1000 od wymiany oleju.
Póki co auto stoi, bo zepsuło mi się coś innego - zdrowie. Covid wywalił mnie na łopatki. 2020 na pewno nie zapamiętam pozytywnie.
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Dzięki... nie poddaje się.leszekmw pisze:trzymaj sie chłopie ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
dasz radę Jak wróci smak i węch, to jesteś na dobrej drodze Ja już mam
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lis 2020, o 19:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Filip
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Siema, chciałbym przyłączyć się do tematu, także szukam superba 2 w tym samym budżecie, jednak bardziej myślę o dieslu. Jakie są opinie użytkowników benzyna vs diesel ? Czy ewentualnie więcej kosztów I roboty z poborami oleju czy dpfy I egry?
Obecnie robie raptem 10k km rocznie co nie przemawia raczej za dieslem, ale gdybym miał upragnionego superba to zrobiłbym na pewno z 20k
Pozdro
Obecnie robie raptem 10k km rocznie co nie przemawia raczej za dieslem, ale gdybym miał upragnionego superba to zrobiłbym na pewno z 20k
Pozdro
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Dawid
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Nieźle, kolegów też dopadło cholerstwo. U mnie dzień gorączki, 4 dni w łóżku i jest OK, nawet smak powraca
Superb przez 2 tygodnie zrobił 40 km i nawet o temacie olejowym nie myślałem Zerkałem tylko na rurkę od odmy po stronie dolotu i tam oleju praktycznie nie było. Musze obadać jak idzie ta rura od intercoolera i też zerknąć. W poprzednim samochodzie z 1,9 TDI znałem każdą śrubkę, tutaj patrzę na ten silnik i hmmm - muszę się dokształcić Co do zmiany oleju - szczerze mówiąc jak było takie zużycie to kij wie co ktoś dolewał, niby LM 5W30 był lany w serwisie. Na wiosnę w teorii będzie wymiana, więc mogę zmienić parametry oleju. rezon - jaki olej proponujesz zalać? untaztood - mamy bardzo podobny przebieg aktualnie Mam nadzieję, że już wirusa pokonałeś w 100%!
Ostatnio się zastanawiałem czy nie było coś grzebane (głowica? rozrząd? wariator?), bo miałem odkręcony górą bagnet od tej plastikowej osłony rozrządu. Śrubka była wkręcona, ale bez bagnetu.
Przy okazji pytanie o nierówną pracę na 'ssaniu'. Też macie takie coś, że jak silnik pracuje na ssaniu, to ma takie szarpnięcia? Jak już obroty zaczynają spadać, to silnik pracuje równo. Czytałem, że to normalne i można sobie z tym poradzić zmianą softu.
Superb przez 2 tygodnie zrobił 40 km i nawet o temacie olejowym nie myślałem Zerkałem tylko na rurkę od odmy po stronie dolotu i tam oleju praktycznie nie było. Musze obadać jak idzie ta rura od intercoolera i też zerknąć. W poprzednim samochodzie z 1,9 TDI znałem każdą śrubkę, tutaj patrzę na ten silnik i hmmm - muszę się dokształcić Co do zmiany oleju - szczerze mówiąc jak było takie zużycie to kij wie co ktoś dolewał, niby LM 5W30 był lany w serwisie. Na wiosnę w teorii będzie wymiana, więc mogę zmienić parametry oleju. rezon - jaki olej proponujesz zalać? untaztood - mamy bardzo podobny przebieg aktualnie Mam nadzieję, że już wirusa pokonałeś w 100%!
Ostatnio się zastanawiałem czy nie było coś grzebane (głowica? rozrząd? wariator?), bo miałem odkręcony górą bagnet od tej plastikowej osłony rozrządu. Śrubka była wkręcona, ale bez bagnetu.
Przy okazji pytanie o nierówną pracę na 'ssaniu'. Też macie takie coś, że jak silnik pracuje na ssaniu, to ma takie szarpnięcia? Jak już obroty zaczynają spadać, to silnik pracuje równo. Czytałem, że to normalne i można sobie z tym poradzić zmianą softu.
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
[S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Żyję... miałem TK i wyszło wirusowe zapalenie płuc.
A w aucie to takie delikatne drgania to mam chwilę przed tym jak załącza się ssanie. Na samym ssaniu nie ma drgań.
A w aucie to takie delikatne drgania to mam chwilę przed tym jak załącza się ssanie. Na samym ssaniu nie ma drgań.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
NIe powinien szarpać na ssaniu. Nic takiego nie pamiętam. Podwyższone obroty i tyle. Jak delikatne - to być może któryś z przewodów WN ma delikatne przebicia przy wilgoci. A może faktycznie soft.Dawid_sl pisze: ↑23 lis 2020, o 14:43 rezon - jaki olej proponujesz zalać? untaztood - mamy bardzo podobny przebieg aktualnie Mam nadzieję, że już wirusa pokonałeś w 100%!
.....
Przy okazji pytanie o nierówną pracę na 'ssaniu'. Też macie takie coś, że jak silnik pracuje na ssaniu, to ma takie szarpnięcia? Jak już obroty zaczynają spadać, to silnik pracuje równo. Czytałem, że to normalne i można sobie z tym poradzić zmianą softu.
Odnośnie oleju - mnie się sprawdzał Millers 5W30 504/507. EE miał kilka stopni niższą temperaturę niż XF. Teraz w Volvo też mam Millersa - tylko 0W30 A5/B5 zgodnie z instrukcją. Poczytaj sobie https://superbclub.pl/viewtopic.php?f=6&t=697 . Tomek tam poleca inne - może przy kolejnej wymianie spróbuję stosowny Ravenol albo Penrite. Nigdy nie stosowałem.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Dawid
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Witam po przerwie
Dziś luźniej z czasem, więc postanowiłem poczytać o temacie tłoków w CDAA. Bardzo fajnie rozpisane zmiany tutaj: https://motocieslik.pl/mechanika/napraw ... cdaa-cz-1/
Dowiedziałem się w ASO, że u mnie siedzą tłoki z końcówką DL, czyli ostatnia wersja montowana w CDAA (od października 2011) i jak widać problemów z poborem oleju to nie rozwiązało. Te tłoki były montowane już do końca produkcji, także wersje poliftowe również są w grupie ryzyka :/
U mnie pobór oleju jest widoczny tylko przy cięższej nodze, no ale trzeba wydech przewietrzyć jak już się silnik rozgrzeje Na razie ubyło 0.9l na 1400km, więc na wiosnę przed wymianą oleju zdecyduję czy będzie wymiana tłoków i ewentualnie rozrządu przy okazji. Myślę, że odkręcenie świec i kamera inspekcyjna rozwieją wątpliwości. Ogólnie Superb sprawuje się bardzo dobrze, zakup jak najbardziej trafiony
Pozdrawiam
Dziś luźniej z czasem, więc postanowiłem poczytać o temacie tłoków w CDAA. Bardzo fajnie rozpisane zmiany tutaj: https://motocieslik.pl/mechanika/napraw ... cdaa-cz-1/
Dowiedziałem się w ASO, że u mnie siedzą tłoki z końcówką DL, czyli ostatnia wersja montowana w CDAA (od października 2011) i jak widać problemów z poborem oleju to nie rozwiązało. Te tłoki były montowane już do końca produkcji, także wersje poliftowe również są w grupie ryzyka :/
U mnie pobór oleju jest widoczny tylko przy cięższej nodze, no ale trzeba wydech przewietrzyć jak już się silnik rozgrzeje Na razie ubyło 0.9l na 1400km, więc na wiosnę przed wymianą oleju zdecyduję czy będzie wymiana tłoków i ewentualnie rozrządu przy okazji. Myślę, że odkręcenie świec i kamera inspekcyjna rozwieją wątpliwości. Ogólnie Superb sprawuje się bardzo dobrze, zakup jak najbardziej trafiony
Pozdrawiam
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Tłoki były produkowane do końca produkcji takie same, ale pierścienie od 2011 to chyba jeszcze z 5 razy zmieniali
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
to jak ktoś ma dostęp to może niech sprawdzi czym się różniły tłoki/pierścienie w CDAB od tych CDAA?
-
- Posty: 200
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
Kamerą to możesz ilość nagaru na tłokach, zaworach i nic więcej. Pomierzenie luzów tłok-tuleja, pierścieni tylko rozbiórka silnika niestety.
Może się okazać, że trzeba będzie roztaczać tłoki pod pierścienie nad wymiarowe. Luzy w rowkach tłoków i na zamkach powodują tzw. pompowanie oleju czyli jego spalanie.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Dawid
Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II
A masz może jeszcze stare tłoki? Podobno jest oznaczenie na spodzie. Powinno być u Ciebie BS.