[S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

untaztood pisze: 28 sty 2021, o 17:09 Wywaliłem, żeby nie psuć sobie humoru Obrazek
Też bym tak zrobił :D

Szykuję się do wymiany oleju. Spróbuję zmienić lepkość oleju i padło na średniaka, którego mi brat polecił, czyli Motul 8100 X-Clean C3 5W40. Przed wymianą LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH i pokuszę się o zalanie LIQUI MOLY CERATEC. Ciekawe czy będzie jakaś zmiana w pracy silnika/spalaniu oleju po takiej operacji.

Przy płukance zostawiacie silnik na wolnych obrotach max 15min jak piszą w instrukcji? U mnie pewnie płukanka nie była robiona nigdy, więc syfu może być dużo :/ Myślałem też, czy nie kupić jakiś najtańszy olej i zrobić płukanie drugi raz, tylko nie wiem czy ma to jakikolwiek sens.

Pozdrawiam :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: rezon »

Płukanka nie czyści koksu z pierścieni - są filmiki w necie. Na forum Volvo jeden uczestnik udrażniał swojego diesla 2.0 (nie tylko TSI ma problemy) dimeksidem. Trzeba nalać do cylindrów na noc, później odessać, przepłukać ON czy benzyną, zmienić olej. Podobno mu pomogło i silnik przestał brać olej. Jeśli już to próbowałbym w taki sposób. U mnie pobór pojawił się na Shell'u Helix 0W30 504/507 . po powrocie do Millersa 5W30 zniknął. LM Ceratec wycisza trochę silnik, lepiej słychać w dieslu ;)
A masz problem z poborem oleju? czy chcesz tak profilaktycznie płukać? Jak był lany dobry olej, to nie ma z czego go myć.
Obrazek to jest głowica TSI po ponad 20kkm od wymiany i przebiegu chyba ok.170kkm
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Słyszałem właśnie o tych specyfikach na zapieczone pierścienie, ale na razie jakiegoś dużego problemu chyba nie ma :) W weekend mała trasa, średnio dynamiczna jazda, 330km krajówki i autostrada do 140km/h i na bagnecie zmiany nie zauważyłem. Raz miałem przypadek, że ubyło praktycznie na raz prawie pół bagnetu, gdzie zrobiłem kilkaset kilometrów tylko... Dziwna sprawa, może jak się dusza rajdowca odpala, to wtedy podjada jakoś konkretnie ten olej. Płukanka i ceratec raczej profilaktycznie, zobaczymy czy coś się zmieni :)

Olej ostatnio był niby LM top tec 4200, na początku chyba Castrol, bo taki zobaczyłem na boku w książce serwisowej. Wszystko w trybie LL. A czy ktoś dolewał i co dolewał jak brakło, to już nie mam pojęcia :/
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Witam po przerwie. Płukanka LM, Motul 5W40 X-Clean plus Ceratec, filtr oleju Hengst, filtr powietrza Bosch zastosowane :) Płukanka chyba trochę dała, bo olej był dość ciemny jak na benzynę, nawet na bagnecie było widać. Teraz na bagnecie prawie niewidoczny. Na ten moment 50 km zrobione i jedyne co zaobserwowałem, to niższa temperatura oleju, ale to jeszcze muszę zbadać na większej próbce. Zdam relację po 1500km jak już Ceratec się 'wkomponuje' w silnik i będzie widać ewentualne ubytki oleju. Nowy olej musiałem zlewać niestety i zalewać ponownie, bo ciekło spod korka spustowego. Wina stalowej podkładki lub delikatnej korozji w okolicach podkładki - wyczyściłem rdzę, zastosowałem miedzianą podkładkę i przestało cieknąć.

Jeśli poboru oleju nie będzie znacznego, to w planie jest rozsądny chip plus zajęcie się drganiami na 'ssaniu' (spalanie po odpaleniu 5l/h i trochę nierówna praca przez 20-30 sekund) - prawdopodobnie dogrzewanie katalizatora i można to programowo wyciąć.
Idzie wiosna, także jakieś foty może podrzucę po grubszym zajęciu się samochodem - korekta lakieru, nowe emblematy itp.

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

A u mnie walka trwa dalej po remoncie silnika zaczęło się:

W zimę urwała się linka podnośnika szyby w drzwiach kierowcy.
Wymieniłem na zamiennik, ale ładnie śmiga.

Jak już wydawało się, że jest dobrze, to w dniu wyjazdu w góry wywaliło Błąd Systemu Keyless. Na szczęście VCDS podpowiedział, że to antena drzwi pasażera. Antena co prawda jest zintegrowana z klamką, ale udało mi się już kupić od Audi, wraz z wiązką. Można pominąć antenę z klamki.
marobo
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 20:00
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Marcin

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: marobo »

untaztood pisze: 9 wrz 2020, o 13:02 Biorąc auto z takim silnikiem należy przyjąć, że normą jest 0,3L / 1000 km, niestety.
W dobie tłoków pod stare korbowody aż dziwne, że ktoś się jeszcze bawił w przetaczanie rowków. I tym bardziej dziwne, że przy takiej grubszej naprawie nie została wymieniona odma. Ja ją wymieniam profilaktycznie co 50tys km.
U mnie w FL z 2014 pobór jest podobny, do tego, o którym piszesz, a świece jak widziałeś wyżej, bez śladów oliwy, także ich wykręcanie i oglądanie nie uważałbym za jakieś proroctwo :)
Chodziły mi po głowie zabawy z wymianą tłoków, ale żaden serwis nie da gwarancji na piśmie zmniejszenia poboru oleju do zera. Nawet ASO przyjmuje dużo większe wartości.
A Twój kolega, w O2 FL zapewne robi trasy, a nie toczy się po miastach? :)

Szkoda, że masz tak ograniczony budżet, bo przymierzam się do sprzedaży auta, a przynajmniej wiedziałbyś na czym stoisz ;) (albo w czym siedzisz :D )
I co sprzedałeś już swoją? Bo szukam właśnie :D
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

[S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

marobo pisze:
untaztood pisze: 9 wrz 2020, o 13:02 Biorąc auto z takim silnikiem należy przyjąć, że normą jest 0,3L / 1000 km, niestety.
W dobie tłoków pod stare korbowody aż dziwne, że ktoś się jeszcze bawił w przetaczanie rowków. I tym bardziej dziwne, że przy takiej grubszej naprawie nie została wymieniona odma. Ja ją wymieniam profilaktycznie co 50tys km.
U mnie w FL z 2014 pobór jest podobny, do tego, o którym piszesz, a świece jak widziałeś wyżej, bez śladów oliwy, także ich wykręcanie i oglądanie nie uważałbym za jakieś proroctwo :)
Chodziły mi po głowie zabawy z wymianą tłoków, ale żaden serwis nie da gwarancji na piśmie zmniejszenia poboru oleju do zera. Nawet ASO przyjmuje dużo większe wartości.
A Twój kolega, w O2 FL zapewne robi trasy, a nie toczy się po miastach? :)

Szkoda, że masz tak ograniczony budżet, bo przymierzam się do sprzedaży auta, a przynajmniej wiedziałbyś na czym stoisz ;) (albo w czym siedzisz :D )
I co sprzedałeś już swoją? Bo szukam właśnie :D
Teraz po remoncie silnika, do tego jak wymieniłem klamki keyless, wtryski paliwa, to chyba jeszcze trochę pojeżdżę Obrazek
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Witam po przerwie :)
Od wymiany zrobione 1700 km, ubytek oleju jest, ale wydaje się mniejszy. Oleju miałem 5l plus 200ml cerateca. Około 150ml oleju poszło przez spory wyciek z korka spustowego plus podczas zlewania i wlewania oleju. Także globalnie ~5l zostało wlane w silnik - zrobiłem dolewkę po 1200 km, bo było pod minimum. Aktualny stan to połowa optymalnego zakresu. Po umyciu końcówki wydechu i przejechaniu około 120km delikatny suchy czarny nalot się zebrał, na palcu trochę widoczny. Zużycie według moich obliczeń jest w okolicach 300-400ml na 1kkm, więc na moje przeloty głównie po mieście na zimnym silniku nie ma tragedii. Bardzo ważny jest poziom przy wykonywaniu pomiaru, największe zmiany są przy pochyleniu bocznym samochodu - w sumie logiczne biorąc pod uwagę umiejscowienie bagnetu :)

I kilka pytań:
1. Czy będą negatywne skutki odpięcia odmy od kolektora ssącego? Ostatnio zdjąłem wężyk z kolektora i trochę oleju (nie żadna maź, tylko olej jak na bagnecie) było, pytanie ile faktycznie tamtędy go płynie a ile powinno. Mam w planie chwilowo zaślepić otwór w kolektorze i puścić wężyk z odmy w butelkę.
2. Czy obserwujcie u siebie po puszczeniu gazu efekt jak by zamontowany był blow off ( takie piuuu :D )? Miałem podobny efekt w pierwszym samochodzie po wywaleniu katalizatora :) tylko to było 1.9 TDI... Nie wiem czy to normalne, czy może turbo powoli już ma dość i stąd ubytek oleju. Wydech i katalizator u mnie ok, pomiar spalin wyszedł w porządku.
3. Dużo spadnie komfort podróżowania po przejściu z kół 16 na 17 cali?
4. Jest sens kupić zestaw naprawczy odmy i profilaktycznie wymienić? https://allegro.pl/oferta/odma-oleju-me ... 7282243042
Teoretycznie powinny błędy się pokazać w sterowniku, jeśli odma byłaby popsuta, a błędów brak.
Edit:
5. Czy w skrzyni korbowej powinno być podciśnienie? Powinno zasysać korek wlewu oleju przy próbie odkręcenia go na pracującym na wolnych obrotach silniku?

Pozdrawiam :)
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Obrazek

Obrazek
Trochę się wystraszyłem po otwarciu pokrywy membrany odmy :shock: Czy to normalny widok po 125kkm? :? Membrana teoretycznie szczelna. Obstawiam, że odma siedzi od nowości.
Wymieniać całość? Zamówić zestaw naprawczy i wyczyścić? Separator może działać nieprawidłowo przez taki nagar?
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

Kup nową, najlepiej ori.
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

untaztood pisze: 16 maja 2021, o 18:25 Kup nową, najlepiej ori.
Którą wersję odmy masz u siebie? Bo chyba wymieniałeś, z tego co kojarzę z któregoś wątku. 06H103495AH?
ODPOWIEDZ