[S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

No i stałem się posiadaczem superba ;) Stan oleju będę obserwował, ale zanim 1kkm pęknie to trochę się zejdzie. Zrobiłem 350km, bardzo przyjemnie się pomyka :) Spalanie mnie zaskoczyło pozytywnie. Wyposażenie dość bogate, asystent parkowania, klapa elektryczna itd. Produkcja listopad 2011. Na dniach trzeba będzie powymieniac kilka żarówek, zerknąć na odmę, dokupić dywaniki gumowe plus roleta bagażnika, bo brakuje (przy okazji jak ktoś ma czarną na zbyciu, to proszę o info). Oleje i filtry też trzeba ogarnąć. Mam zajęcie na kilka dobrych dni. Dzięki wszystkim za porady :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: leszekmw »

rezon pisze: 19 wrz 2020, o 13:36 2-20 kzł w zależności od wybranej opcji i zakresu co jeszcze warto zrobić jak już jest silniki wymontowany i rozebrany. Ale ponownie przypomnę, że dawne moje 1,8TSI rocznik 2012 z przebiegiem prawie 250kkm z wymianami wg kompa lub obecnie co rok nadal jeździ bez remontu i bez poboru oleju. Czyli różnie z tym jest i na pewno nie każdy potrzebuje remontu.
no tak.. , jak sie uda trafić taki egzemplarz..
ale wiesz..bardziej mi to przypomina loterię tak jak kiedyś było z 2,5tdi v6 w grupie vw lub multitronicami wczesnymi.. :lol:
ludzie kupowali i mieli nadzieję ze akurat na nich nie trafi a potem remont silnika lub skrzyni i 10-20tyś poleciało przy wartości auta ok 60tyś ..na forach głównie audi masę było takich przypadków..
niestety ale chyba łatwiej było kiedyś trafić na 2,5tdi nie zajeżdżone niż teraz na dobre 1.8tsi .

Dawid_sl ..no cóż ..lubisz ryzyko widzę .. :D
gratki zakupu i czekamy na info od Ciebie czy miałeś szczęście czy nie.. , najlepiej w tym wątku..
zmień olej jak najszybciej i będziesz wszystko wiedział po 1tys km .
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: rezon »

Dawid_sl pisze: 20 wrz 2020, o 20:51 No i stałem się posiadaczem superba ;)
to zmień podpis. W końcu Superb to nie jakiś tam inny ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Jest ryzyko, jest zabawa 8-) Jak wydarzy się remont i grubsza inwestycja, to po prostu Superb zostanie u mnie na dłużej, a ma potencjał, żeby zostać na parę ładnych lat :)
Myślę teraz jaki olej mu zapodać. Wlany jest LM 5W30. Wymiany oleju wg książki przy 18 -> 44(brak zaznaczonej opcji QG1) -> 67 -> 91 -> 108kkm(brak zaznaczonej opcji QG1). W teorii na tym oleju jest zrobione 13kkm, czyli wymianę pasuje zrobić. Chętnie bym zapytał poprzedniego właściciela ile dolał :D Będę informował jak się sprawa ma u mnie.

Edit: dokładnie wlany jest LM Top Tec 4200 5w30 i chyba taki też kupię. Co do poziomu oleju, to muszę znaleźć równe miejsce i tam mierzyć, bo parking opada bokiem i na bagnecie pokazuje więcej (i teraz mierzyłem na ciepłym) :) Chyba, że ten TSI daje olej, ale to raczej bolączka innych TSI. Organolepycznie olej czysty, nie czuć benzyną i konsystencja też ok.
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

Na pocieszenie - U mnie jednak problemem są pierścienie. W roczniku, gdzie dawno problem miał już nie występować :)
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Czytałem artykuł, że nawet te niby poprawione pierścienie nie eliminowały problemu do końca. Ciekaw tylko jestem przypadków, gdzie faktycznie pobór oleju jest znikomy przy przebiegach > 200kkm. Co mogło mieć wpływ? Stosowany olej? Interwał wymiany oleju? Docieranie silnika? Sposób użytkowania? U mnie kosmicznego zużycia raczej nie ma, po 400km jest połowa miarki, czyli tyle, ile było przy kupnie. Tak jak pisałem, u mnie te przeloty nie są pokaźne :) Będę informował czy zaczął popijać.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

[S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

U mnie przemiał oleju musiał być naprawdę niezły. Świadczy o tym nagar olejowy na zaworach, chociaż pewnie i jazda „drogą ekspresową” S8 codziennie w korkach dała się we znaki. Trochę kasy pójdzie, ale co raz bardziej się cieszę. Ponoć 2 - 3 lata temu wyszła kolejna modyfikacja pierścieni. Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2020, o 10:27 przez untaztood, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

Dawid_sl pisze:Czytałem artykuł, że nawet te niby poprawione pierścienie nie eliminowały problemu do końca. Ciekaw tylko jestem przypadków, gdzie faktycznie pobór oleju jest znikomy przy przebiegach > 200kkm. Co mogło mieć wpływ? Stosowany olej? Interwał wymiany oleju? Docieranie silnika? Sposób użytkowania? U mnie kosmicznego zużycia raczej nie ma, po 400km jest połowa miarki, czyli tyle, ile było przy kupnie. Tak jak pisałem, u mnie te przeloty nie są pokaźne :) Będę informował czy zaczął popijać.
Pozdrawiam!
Na pewno nie stosowany olej i interwał jego wymiany. :) lałem Motula, Liqui Moly, a olej zmieniany co 10 tys km.
Mi ostatnie 350 km przed remontem, zrobione w trasie, skotłował z pół stanu z bagnetu, więc masz duże szanse, że u Ciebie jest dobrze.
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Na ten moment prawdopodobnie jest OK.
Ale tak nagle Ci zaczął łykać olej? Czy to proces długotrwały i coraz większe dolewki? Pół stanu na taki przebieg, to już faktycznie sporo :/ Ciekawe ile Cię wyjdzie. Ale plusem jest, że już raczej tematem oleju nie będziesz sobie głowy zawracał już wcale :)
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

Oby :)
Olej zaczął łykać nagle, jakoś przy 100 tys km. Wcześniej to tylko jakiś litr na 13 - 15 tys km. Potem zaczęło się lawinowo.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: rezon »

Dawid_sl pisze: 26 wrz 2020, o 10:04 Czytałem artykuł, że nawet te niby poprawione pierścienie nie eliminowały problemu do końca. Ciekaw tylko jestem przypadków, gdzie faktycznie pobór oleju jest znikomy przy przebiegach > 200kkm. Co mogło mieć wpływ? Stosowany olej? Interwał wymiany oleju? Docieranie silnika? Sposób użytkowania? U mnie kosmicznego zużycia raczej nie ma, po 400km jest połowa miarki, czyli tyle, ile było przy kupnie. Tak jak pisałem, u mnie te przeloty nie są pokaźne :) Będę informował czy zaczął popijać.
Pozdrawiam!
U mnie z wymienionych, które mogły mieć wpływ 1. docieranie silnika i wymiana oleju po 4kkm 2. sposób użytkowania - głównie trasy, autostrady najczęściej 120-160.
Na pewno wpływ miał stosowany olej - Millers 5W30 EE i XF. Shell'a łyknął.
Interwał wymian - cóż... No musiałbym zacząć zalecać wymiany oleju w trybach LL zamiast wymian co 10kkm ;), bo wymieniałem co 23-29kkm :)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

untaztood pisze: 26 wrz 2020, o 11:25lałem Motula, Liqui Moly, a olej zmieniany co 10 tys km.
5W30 cały czas? Stosowałeś płukanki? Trasy czy miasto głównie?
rezon pisze: 27 wrz 2020, o 17:40 U mnie z wymienionych, które mogły mieć wpływ 1. docieranie silnika i wymiana oleju po 4kkm 2. sposób użytkowania - głównie trasy, autostrady najczęściej 120-160.
Na pewno wpływ miał stosowany olej - Millers 5W30 EE i XF. Shell'a łyknął.
Interwał wymian - cóż... No musiałbym zacząć zalecać wymiany oleju w trybach LL zamiast wymian co 10kkm ;), bo wymieniałem co 23-29kkm :)
Shell też 5W30? Płukanki przy wymianie?
Czyli te LL czasem nie takie straszne :D Znajomy w OIIFL CDAA wymieniał w trybie LL i też same trasy i zużycie przy 300kkm było katastrofalne, cena przejazdu 100km wzrastała dwukrotnie :lol:

Temat dość ciekawy, któreś czynniki mogą znacząco wpłynąć na spalanie oleju. Musiałaby być spora ilość prób na użytkownikach 1.8 TSI, może wtedy jakieś wnioski by się nasunęły :)
Teraz się zastanawiam, czy nie doczekać do 2 lat na aktualnym oleju, bo to też LL jest (na stronie producenta piszą, że można interwał wymiany do 50kkm wydłużyć :shock:), a zrobione na nim jest 14kkm od 03.2019. Także chyba wymiana dopiero w marcu. Przy okazji zobaczę ile go wypije 8-)
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: untaztood »

Ja już doszedłem do wniosku, niepotwierdzonego żadnymi dowodami, że problemem 1.8 TSI jest głównie niska moc silnika, względem jego możliwości ;) Jakby nie patrzeć 2.0 TSI problem dotyczył w mniejszym stopniu.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: rezon »

Dawid_sl pisze: 29 wrz 2020, o 10:55 Shell też 5W30? Płukanki przy wymianie?
Czyli te LL czasem nie takie straszne :D Znajomy w OIIFL CDAA wymieniał w trybie LL i też same trasy i zużycie przy 300kkm było katastrofalne, cena przejazdu 100km wzrastała dwukrotnie :lol:
Temat dość ciekawy, któreś czynniki mogą znacząco wpłynąć na spalanie oleju. Musiałaby być spora ilość prób na użytkownikach 1.8 TSI, może wtedy jakieś wnioski by się nasunęły :)
Teraz się zastanawiam, czy nie doczekać do 2 lat na aktualnym oleju, bo to też LL jest (na stronie producenta piszą, że można interwał wymiany do 50kkm wydłużyć :shock:), a zrobione na nim jest 14kkm od 03.2019. Także chyba wymiana dopiero w marcu. Przy okazji zobaczę ile go wypije 8-)
Shell był 0W30 504/507, ale oprócz lepkości w niskich temperaturach oraz temp płynięcia miał podobne parametry, a nawet lepsze niż Millers. Spalanie Shella było i jest dla mnie zagadką. Nie mam do tego żadnego logicznego wytłumaczenia. Zero płukanek przy wymianach - jak się leje olej z dodatkami myjącymi, to po co jeszcze płukankę? Olej zlewany po 23-29 kkm jest oczywiście czarny, ale silniki są idealnie czyste - wrzucałem zdjęcia niedowiarkom na forum. BTW to chyba tak powinno być, że wszystkie brudy są w oleju ;).
Moja recepta stosowana w sumie od ponad 800kkm jest następująca:
1. zakup nowego samochodu
2. docieranie silnika - przez 1kkm delikatnie, do 4-5kkm mniej delikatnie, ale bez czerwonych pól.
3. wymiana fabrycznego oleju po 3-5kkm - głównie na Millersa, ale był i Motul, Amsoil czy wspomniany Shell. Dano temu Mobil 1.
4. Zawsze wożę na wymianę swój olej - nawet jak mam w pakiecie przeglądów.
5. Wymiany oleju wg kompa w Skodach tj. 14-29kkm, a w innych wg instrukcji czyli 20/30kkm lub co rok w zależności od tego co jest wcześniej. W miejskim autku wychodzi co ok. 8-9kkm, ale to wolnossące 1,6 z 90% tras max 10km. W pięciocylindrowym Volvo 2,4D wychodzi co 30kkm, ale to jeździ głównie >200km z jednego odpalenia.
6. dodatek Ceratec. Próbowałem Archoil, ale jednak silnik przyjemniej pracuje na Ceratec i dolewanie ma co 40-50kkm, a nie co zmianę oleju. Czy coś daje - nie wiem. Nie mam problemów, więc nie kombinuję i dolewam.
7. normalna eksploatacja - bez specjalnego oszczędzania, czasami but w podłogę, czasami bardzo spokojna jazda, brak pałowania na zimnym, brak gwałtownych przyspieszeń na 1500 obrotów - jeśli już trzeba to redukcja nawet o 2-3 przełożenia. TSI można spokojnie pociągnąć na 3 do 120km/h. Zasadniczo nie studzę turbiny - po prostu jak planuję zatrzymanie na autostradzie, to wcześniej zwalniam i sama się studzi na obrotach 2-2,5tys. Generalnie staram się jeździć płynnie, chociaż szybko.
8. wyłączam start/stop niemal za każdym razem
9. po max 200kkm sprzedaż samochodu w idealnym stanie technicznym. Przy czym 200kkm wynikało bardziej z dużego opóźnienia w dostawie Volvo - plan był 180kkm i to tylko dla Superba, bo inne jakoś chciałem zmieniać wcześniej. Volvo na razie ma plan 400kkm, ale oczywiście może ulec zmianie. Dlaczego 400kkm, a nie 90 jak w O2? Ponieważ ma bardzo wygodne fotele, a tak technicznie poprawnie zbudowanego samochodu dawno nie widziałem. Silnik z EURO6 bez Addblue to też rzadkość.

Jedynym silnikiem VW, który niezależnie od prędkości nie wymagał dolewek to było 1,8TSI (pomijam wpadkę z Shellem). Dolewek nie wymaga również Volvo, a nadwyżka mocy i lepsze zachowanie na drodze sprzyja szybszym jazdom niż Superbem. Zarówno wszystkie MPI - łącznie 3 szt., jak i TDI po przekroczeniu magicznej prędkości 120km/h wymagały dolewek. TDI najwięcej - ale ten był potestowy, więc nie docierałem go. Poniżej 120km/h żaden nie wymagał dolewek. Prawdopodobnie MPI i TDI były luźniej spasowane i przy większych prędkościach obrotowych pierścienie nie zgarniały tak dokładnie oleju. W trybach LL jeździłem MPI, TDI, TSI i obecnie D4 - w żadnym nie miałem i nie mam żadnych problemów z silnikami, EGR'ami, przepustnicami, turbinami, wtryskiwaczami, itp... Wszystkie do sprzedaży nie wywalały błędów (z wyjątkami dla 3xLPG w MPI - check engine często się w każdym świecił). Słynne 2,0TDI nie miało problemów z głowicą, a notlaufy zdarzyły się raptem 3 razy w ciągu 155kkm przebiegu - za każdym razem w temp. >30st. C.. z wirusem przejechało >80kkm bez zająknięcia.

Jak czytam recepty jak to wymiany oleju co 10 czy 15kkm mają zachowywać silniki w zdrowiu i urodzie to mnie po prostu śmiech ogarnia. 30kkm lub co rok uważam za idealny interwał wymian, który stosuję. W Skodach oczywiście LongLife wg kompa - z jedyną poprawką co rok, a nie dwa lata. żadne, nawet najkrótsze interwały wymian oleju nie rozszerzają pierścieni olejowych (TSI btw Volvo D3 też ma takie problemy), nie skracają łańcuchów (TSI), nie naprawiają panewek (Opel), nie uszczelniają głowic (TDI), nie napinają napinaczy (TSI), nie wzmacniają tłoków (Opel), nie wzmacniają wałka rozrządu. Lobby olejowe mocno działa wykorzystując ewidentne wpadki producentów samochodów - lepiej wymieniać olej co 15, a nawet 10kkm niż co 30kkm, przynajmniej dla producenta oleju. A producent samochodu też woli wspierać kampanię PR o zalecanej częstszej wymianie oleju niż przyznać się do zastosowania wadliwego materiału w łańcuchach rozrządu albo błędem w obliczeniach napinaczy. Lepiej wygląda - To wina LongLife - niż wezwanie setek tysięcy czy milionów na wymianę łańcucha bo nasi ludzie za bardzo przyoszczędzili na konstrukcji.

Wymieniam niezależnie od tego czy producent zaleca czy nie (częściej nie zaleca) oleje w przekładniach (skrzynia, mosty) i w haldexach. Jednak znowu nie co 30kkm jak można znaleźć w internecie, tylko wg interwałów podawanych w dawnych instrukcjach czyli co 90kkm. I też nie mam z nimi problemów czego wszystkim życzę :)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Dawid_sl
Posty: 52
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Dawid

Re: [S2] Kupno sprawdzonej Skody Superb II

Post autor: Dawid_sl »

Witam po długiej przerwie. Mój CDAA też sobie popija. Na trasie pobór jest nieduży - w okolicach 200ml/1kkm, natomiast po mieście jest gorzej. Zaczęło się stanie w korkach, krótkie trasy i wychodzi sporo więcej. Dużo kilometrów nie zrobiłem i pomiary są +/-, ale wychodzi mi 0,5 do 1l na 1kkm w trybie miejskim. Jak na moje przebiegi średnio 600km miesięcznie, temat można chwilowo olać, ale skoczę do brata i zobaczymy przez kamerę jak denka tłoków i gładzie wyglądają. Jak będzie źle, to jakiś termin sobie u niego muszę zaklepać i będziemy działać. Może wystarczy same poprawione tłoki włożyć i zużycie będzie 'nieuciążliwe' :) Może też uciekać przez turbo, ale znając te silniki, to nie ma co się łudzić, że coś innego niż tłoki.
Samochód zostaje ze mną na kilka dobrych lat, więc warto temat ogarnąć w miarę szybko, żeby nie cierpiały przy tym inne elementy i nie syfił się silnik. Remont był z tyłu głowy przy zakupie, więc włosów sobie wyrywał nie będę ;) Jeszcze muszę się dowiedzieć jak z gwarancją, bo miałem w cenie samochodu, może uda się coś ugrać.
untaztood odświeżyłem sobie wątki na forum i widzę, że po grubszym remoncie jesteś i zadowolony z efektów :) Ciekawe jak to kwotowo wyjdzie u mnie, czy też coś dodatkowo nie będzie do wymiany.

Dam znać co tam u mnie wyniknęło, pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ