Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Witam.
Pacjent:
Skoda Superb 2009r CBBB 170 KM
Objawy:
Turbina późno wstaje od ok 3000 obrotów, po pewnym czasie ją odłącza i miga spirala. Po zgaszeniu przez chwile jest ok ale wstaje nadal od 3000 obrotów.
Przewody podciśnienia sprawdzone i wyglądają ok.
Turbina po regeneracji wsadzona 6 miesięcy temu.
Oto lagi:
http://vaglogi.pl/log-001_003_004_57U45DV.html
http://vaglogi.pl/log-008_010_011_Y0eFPhp.html
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Pacjent:
Skoda Superb 2009r CBBB 170 KM
Objawy:
Turbina późno wstaje od ok 3000 obrotów, po pewnym czasie ją odłącza i miga spirala. Po zgaszeniu przez chwile jest ok ale wstaje nadal od 3000 obrotów.
Przewody podciśnienia sprawdzone i wyglądają ok.
Turbina po regeneracji wsadzona 6 miesięcy temu.
Oto lagi:
http://vaglogi.pl/log-001_003_004_57U45DV.html
http://vaglogi.pl/log-008_010_011_Y0eFPhp.html
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Ewidentnie przeładowuje, masz ponad 1,8bar przy 4100 obr. Turbo z zapieczonymi łopatkami, ale mówisz że turbo wymieniane, a sterownik? Może coś z egr. Sprawdzales czy są jakieś błędy
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Zapomniałem dodać przepraszam.
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb
Oznaczenie elementu: 03L 906 022 QH HW: 03L 906 022 GA
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG 4740
Kodowanie: 0200072
Kod serwisu: WSC 00446 442 174468
VCID: 7BF4CF703AE56199BC-802E
3 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:
000665 - Regulacja ciœnienia do³adowania
P0299 - 000 - Przekroczona granica regulacji - MIL zapalona
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 11100000
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Wew.licznik b³êdów: 255
Przebieg: 232906 km
WskaŸnik czasu: 0
Data: 2050.14.31
Czas: 16:44:09
Ramka zamro¿ona:
Obroty silnika: 2714 /min
Prêdkoœæ: 92.0 km/h
Obci¹¿enie: 100.0 %
Ciœnienie rzecz.: 2529.6 mbar
Ciœnienie rzecz.: 1948.2 mbar
Lambda: 85.2 %
Lambda: 44.2 %
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb
Oznaczenie elementu: 03L 906 022 QH HW: 03L 906 022 GA
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG 4740
Kodowanie: 0200072
Kod serwisu: WSC 00446 442 174468
VCID: 7BF4CF703AE56199BC-802E
3 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:
000665 - Regulacja ciœnienia do³adowania
P0299 - 000 - Przekroczona granica regulacji - MIL zapalona
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 11100000
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Wew.licznik b³êdów: 255
Przebieg: 232906 km
WskaŸnik czasu: 0
Data: 2050.14.31
Czas: 16:44:09
Ramka zamro¿ona:
Obroty silnika: 2714 /min
Prêdkoœæ: 92.0 km/h
Obci¹¿enie: 100.0 %
Ciœnienie rzecz.: 2529.6 mbar
Ciœnienie rzecz.: 1948.2 mbar
Lambda: 85.2 %
Lambda: 44.2 %
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Stawiałbym na gruszkę turbiny. Ona nie tyle przeładowuje, co bardzo późno wstaje. VCDS wyrzuca błąd niedoładowania. Pewność dadzą logi kanału 11 i 120. W kanale 11 jest ciśnienie doładowania wg specyfikacji i rzeczywiste, oraz wysterowanie zaworu N75, w kanale 120 rzeczywiste położenie siłownika (gruszki) turbiny.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
W kanale 120 wartości które otrzymałem:
- zapłon (bez podciśnienia): 3.572 V
- odpalony na biegu jałowym (z podciśnieniem): 3.040 V
Patrząc z góry na gruche jestem w stanie ujrzeć sztangę (tą długą śrubę)
Odpiąłem wężyk od gruchy i zapiąłem swój. Przy strzykawce 60 sztanga nawet nie drgnie. Gdy własnymi ustami wyciągam powietrze sztanga delikatnie (+-1 mm) unosi się do góry i wraca na pozycje.
Na zapiętym wężyku od n75 nic się nie rusza.
Czy to co zaobserwowałem wskazuje na to że do wymiany grucha?
Pozdrawiam
- zapłon (bez podciśnienia): 3.572 V
- odpalony na biegu jałowym (z podciśnieniem): 3.040 V
Patrząc z góry na gruche jestem w stanie ujrzeć sztangę (tą długą śrubę)
Odpiąłem wężyk od gruchy i zapiąłem swój. Przy strzykawce 60 sztanga nawet nie drgnie. Gdy własnymi ustami wyciągam powietrze sztanga delikatnie (+-1 mm) unosi się do góry i wraca na pozycje.
Na zapiętym wężyku od n75 nic się nie rusza.
Czy to co zaobserwowałem wskazuje na to że do wymiany grucha?
Pozdrawiam
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Tak. Gruszka stoi nieruchomo. Na jałowym z podciśnieniem (max doładowanie) powinno być ok. 0,76V.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Dzięki za pomoc.
Diagnoza to uszkodzona gruszka tak jak sugerował jarkow.
Cena gruszki (nie oryginał) 230 zł.
Koszt wymiany 0 zł bo zrobiłem to samemu.
Dzieki za pomoc.
Temat do zamknięcia
Diagnoza to uszkodzona gruszka tak jak sugerował jarkow.
Cena gruszki (nie oryginał) 230 zł.
Koszt wymiany 0 zł bo zrobiłem to samemu.
Dzieki za pomoc.
Temat do zamknięcia
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Po jakim przebiegu sie to u Ciebie pojawilo?
I'm the man on the silver mountain
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Witam,
a jak było u Ciebie z adaptacją po wymianie? Już drugi warsztat u mnie nie jest w stanie ustawić tego po wymianie gruszki. Auto nie wchodzi na obroty, jak wejdzie to turbo załącza się przy 2500 obr, wywala z powrotem błąd i tak w kółko...Może zna ktoś kogoś z województwa dolnośląskiego, kto byłby w stanie to ogarnąć?
a jak było u Ciebie z adaptacją po wymianie? Już drugi warsztat u mnie nie jest w stanie ustawić tego po wymianie gruszki. Auto nie wchodzi na obroty, jak wejdzie to turbo załącza się przy 2500 obr, wywala z powrotem błąd i tak w kółko...Może zna ktoś kogoś z województwa dolnośląskiego, kto byłby w stanie to ogarnąć?
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Nigdy się adaptacja nie zakończy sukcesem jeżeli sztanga będzie źle wyregulowana.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Sztanga była ponoć ustawiona dobrze ale nie mam jak tego zweryfikować. Dzisiaj została podjęta decyzja o wyjęciu turbiny i sprawdzeniu jej. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina
Przyczyną braku możliwości adaptacji gruszki była turbina - po wyjęciu okazało się, że łopatki zmiennej geometrii były oblepione nagarem. Po wyczyszczeniu i zmontowaniu, wszystko chodzi jak powinno. Może komuś ta informacja kiedyś się przyda.