Łożysko czy coś więcej?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 mar 2019, o 17:40
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marek
Łożysko czy coś więcej?
Cześć wszystkim,
mam swoje podejrzenia ale chciałbym się upewnić. Mianowicie: Superb Combi 2013, w 2.0 170km FWD. 5 lat samochód marzenie - nic poza serwisem eksploatacyjnym. W styczniu w ASO przy przeglądzie na 115tyś zrobione łączniki stabilizatora, tydzień później tarcze i klocki przód i tył. W lutym wyjazd na narty. Po przejechaniu od wymiany tarcz i klocków ok 1000 km, na trasie nagle dziwny szum przy prędkościach 70-110km/h. Myślałem ze koło niedokręcone, ale dokręcenie śrub nie pomaga. Dodatkowo przy skręcaniu przy prędkości 50-80km/h postukiwanie. Wszystkie dźwięki z lewego przodu.
Po powrocie z trasy w serwisie sprawdzenie tarcz i klocków (był mały kamyk pomiędzy) - problem nie ustaje. Następnie sprawdzenie felg, przeważenie kół, zmiana kół miejscami LP z LT.
Bez skutku. Luzów w zawieszeniu nie stwierdzono, wszystko sztywno się trzyma. Przy kręceniu koła ręcznie nic nie słychać - tylko jazda z prędkością jak wyżej napisałem.
Dźwięk buczenia jakby łożysko, ale zastanawia stukanie przy skręcaniu... jak myślicie? Piasta z łożyskiem do wymiany? Aktualny przebieg 121 tyś.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
mam swoje podejrzenia ale chciałbym się upewnić. Mianowicie: Superb Combi 2013, w 2.0 170km FWD. 5 lat samochód marzenie - nic poza serwisem eksploatacyjnym. W styczniu w ASO przy przeglądzie na 115tyś zrobione łączniki stabilizatora, tydzień później tarcze i klocki przód i tył. W lutym wyjazd na narty. Po przejechaniu od wymiany tarcz i klocków ok 1000 km, na trasie nagle dziwny szum przy prędkościach 70-110km/h. Myślałem ze koło niedokręcone, ale dokręcenie śrub nie pomaga. Dodatkowo przy skręcaniu przy prędkości 50-80km/h postukiwanie. Wszystkie dźwięki z lewego przodu.
Po powrocie z trasy w serwisie sprawdzenie tarcz i klocków (był mały kamyk pomiędzy) - problem nie ustaje. Następnie sprawdzenie felg, przeważenie kół, zmiana kół miejscami LP z LT.
Bez skutku. Luzów w zawieszeniu nie stwierdzono, wszystko sztywno się trzyma. Przy kręceniu koła ręcznie nic nie słychać - tylko jazda z prędkością jak wyżej napisałem.
Dźwięk buczenia jakby łożysko, ale zastanawia stukanie przy skręcaniu... jak myślicie? Piasta z łożyskiem do wymiany? Aktualny przebieg 121 tyś.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 mar 2019, o 17:40
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marek
Re: Łożysko czy coś więcej?
Dzięki za podpowiedź, ale raczej nie... Nie ma luzów w zawieszeniu.
Dzisiaj jeździłem z chłopem z Dekry i robił wielkie oczy, bo pojęcia nie ma co to jest :/
Dzisiaj jeździłem z chłopem z Dekry i robił wielkie oczy, bo pojęcia nie ma co to jest :/
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Łożysko czy coś więcej?
przy zepsutym przegubie niema luzów . tyko stukanie przy małej predkości i skręconych do oporu kołach .
ale o tym gość z dekry na pewno wie.
wtedy sprawdza się to inną metodą , ale tą każdy bardzo dobry mechanik zna..
ale o tym gość z dekry na pewno wie.
bo czasami łożyska nie słychać przy ręcznym kręceniu..czikomen pisze:Przy kręceniu koła ręcznie nic nie słychać - tylko jazda z prędkością jak wyżej napisałem.
wtedy sprawdza się to inną metodą , ale tą każdy bardzo dobry mechanik zna..
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 mar 2019, o 17:40
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marek
Re: Łożysko czy coś więcej?
No i zagadka nadal nie rozwiązana... żeby było śmieszniej to już 3 magików po podejściu do tematu mówi, że mogą wymienić łożysko ale na moją odpowiedzialność bo gwarancji nie dają, że to to, jednocześnie wykluczając inne elementy zawieszenia
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: Łożysko czy coś więcej?
Witaj
porządne stacje mają przystawkę /taki silnik z kołem pasowym przystawiają do koła i kręcą / do rozpędzenia koła do szybkości drogowej - oczywiście na podnośniku.
Posłuchasz koła w całym zakresie prędkości aż do zatrzymania.
Warto sprawdzić przeg. wewnętrzny.
Z własnego doświadczenia - wymieniłem kiedyś w S II piastę z przodu podejrzewałem łożysko nic nie dało - pomogła wymiana opon na nowe
porządne stacje mają przystawkę /taki silnik z kołem pasowym przystawiają do koła i kręcą / do rozpędzenia koła do szybkości drogowej - oczywiście na podnośniku.
Posłuchasz koła w całym zakresie prędkości aż do zatrzymania.
Warto sprawdzić przeg. wewnętrzny.
Z własnego doświadczenia - wymieniłem kiedyś w S II piastę z przodu podejrzewałem łożysko nic nie dało - pomogła wymiana opon na nowe
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Łożysko czy coś więcej?
Łożysko sprawdzamy bardzo prosto... Podnosimy koło. Zakręcamy kołem i kładziemy rękę na sprężynie. Najmniejsze wibracje to łożysko do wymiany. Ma być kompletne NIC nie czuć. Dla porównania można sobie inne sprawdzić jako referencje
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Łożysko czy coś więcej?
tego typu objawy to raczej przegub, a nie łożysko. Zużyte łożysko daje dość wyraźny szum, ale postukiwania to rzadkość - musiałoby być "w proszku". A nie wjechałeś mocno w jakąś dziurę zimą?czikomen pisze:.... Dodatkowo przy skręcaniu przy prędkości 50-80km/h postukiwanie.....
Możesz jeszcze spróbować na jakimś placu spróbować kręcić powoli kółka i uważnie słuchać czy zmienia się dźwięk przy ostrym skręcie prawo i w lewo. Jeśli tak, to przegub. Jeśli słychać identycznie, to jeździć, aż będzie słychać stukanie przy każdej prędkości.
No proszę - taka prosta metoda, a trzech mechaników i nawet facet z Dekry jej nie znali. Dawaj namiary na swojego dealera. Nie wiem co sprzedaje, ale odjazd jak widać murowany. Robiłeś kiedyś diagnozę i wymianę łożyska? Czy tylko widziałeś na youtube?maureliusz pisze:Łożysko sprawdzamy bardzo prosto... Podnosimy koło. Zakręcamy kołem i kładziemy rękę na sprężynie. Najmniejsze wibracje to łożysko do wymiany. Ma być kompletne NIC nie czuć. Dla porównania można sobie inne sprawdzić jako referencje
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Łożysko czy coś więcej?
Jeśli słychać identycznie, to jeździć, aż będzie słychać stukanie przy każdej prędkości. Skrót myślowy - chodziło mi o to, że bardzo trudno będzie zdiagnozować rzeczywistą przyczynę i można wymienić pół samochodu bez skutku.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Łożysko czy coś więcej?
Tak robiłem...a pokazał mi to gość w ASO i potwierdzilo się potem na problemach w moim i kumpla aucie.
Od tej pory nie musiałem sprawdzać.
Widzę że śledzisz namiętnie moje posty.
Dalej piszesz powieści... których chyba nikt do końca nie czyta.
Moderator czy można koledze założyć własne wydzielone forum? Wie wszystko najlepiej to po co inni...???
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Od tej pory nie musiałem sprawdzać.
Widzę że śledzisz namiętnie moje posty.
Dalej piszesz powieści... których chyba nikt do końca nie czyta.
Moderator czy można koledze założyć własne wydzielone forum? Wie wszystko najlepiej to po co inni...???
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Łożysko czy coś więcej?
leszekmw pisze:bo czasami łożyska nie słychać przy ręcznym kręceniu..
wtedy sprawdza się to inną metodą , ale tą każdy bardzo dobry mechanik zna..
o tej metodzie właśnie ja pisałem również ..maureliusz pisze:Łożysko sprawdzamy bardzo prosto... Podnosimy koło. Zakręcamy kołem i kładziemy rękę na sprężynie. Najmniejsze wibracje to łożysko do wymiany. Ma być kompletne NIC nie czuć. Dla porównania można sobie inne sprawdzić jako referencje
hehe..no mówiąc ładnie- piszesz bzdury.rezon pisze:No proszę - taka prosta metoda, a trzech mechaników i nawet facet z Dekry jej nie znali. Dawaj namiary na swojego dealera. Nie wiem co sprzedaje, ale odjazd jak widać murowany. Robiłeś kiedyś diagnozę i wymianę łożyska?
to jest stara sprawdzona metoda.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Łożysko czy coś więcej?
łożysko to identyfikuje się stetoskopem, a nie ręką. No chyba, że ktoś nie wie co to stetoskop. Pisałem też o wjechaniu w dziurę, bo rzadko - ale jednak można ugiąć półoś i wtedy inaczej pracuje przegub. Postukiwanie przy skręcie raczej wskazuje na objawy przegubu. Łożysko raczej daje odgłosy niezależnie od skrętu.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, o 09:07 przez rezon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Łożysko czy coś więcej?
Nie rób sobie nadziei - śledzę wątki, a nie Twoje posty. Widzę, że naprawy znasz tylko z opowieści i internetu czyli sam rączek nie miałeś sobie okazji pobrudzić.maureliusz pisze:Tak robiłem...a pokazał mi to gość w ASO i potwierdzilo się potem na problemach w moim i kumpla aucie.
Od tej pory nie musiałem sprawdzać.
Widzę że śledzisz namiętnie moje posty.
Dalej piszesz powieści... których chyba nikt do końca nie czyta. Moderator czy można koledze założyć własne wydzielone forum? Wie wszystko najlepiej to po co inni...???
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Łożysko czy coś więcej?
Dwie osoby Ci piszą ale jesteś mądrzejszy...
Ej gościu.
Dalej wertujninternet. Możesz sobie też komputer sprawdzać oscyloskopem hahaha.
Ja od dzisiaj Ignoruje twe posty.
Na ... Nie ma rady....
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ej gościu.
Dalej wertujninternet. Możesz sobie też komputer sprawdzać oscyloskopem hahaha.
Ja od dzisiaj Ignoruje twe posty.
Na ... Nie ma rady....
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Łożysko czy coś więcej?
(Uwaga! Rezon nie czytaj nie zrozumiesz)
Wracają do tematu.
Łożysko:
- raczej szumi, buczy nie stuka... ale to może kwestia nazewnictwa
- łożysko z reguły w zakrętach przestaje w jedną a nasila się w drugą
- chyba że jest całkiem wyjechanie...
Sprawdzenie podałem wyżej.
Przegub:
- stuka, trzeszczy zwłaszcza przy ruszaniu ze skręconymi kołami kiedy jest najbardziej obciążony nie równomiernie
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wracają do tematu.
Łożysko:
- raczej szumi, buczy nie stuka... ale to może kwestia nazewnictwa
- łożysko z reguły w zakrętach przestaje w jedną a nasila się w drugą
- chyba że jest całkiem wyjechanie...
Sprawdzenie podałem wyżej.
Przegub:
- stuka, trzeszczy zwłaszcza przy ruszaniu ze skręconymi kołami kiedy jest najbardziej obciążony nie równomiernie
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.